Vriendin in huis nemen? Vriend wil dan niet meer komen help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chawi

Re: Vriendin in huis nemen? Vriend wil dan niet meer komen help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:41

Bij de notaris nog wel....das misschien een ietsje pietsje lichtelijk overdreven of niet :P

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:46

Overdreven? Denk het niet. Heb het net meegemaakt bij iemand.
Afspraken alleen mondeling want ja zulke goede vriendinnen en nu de vlam in de pan. Jij zei dit ja maar ik bedoelde dat en het gaat altijd over geld.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:49

Chawi schreef:
Hoezo altijd Jannepauli...ik denk dat iedereen wel een keer in zijn leven zal meemaken dat hij of zij even geen kant op kan...En dan hoop ik dat ze andere vrienden hebben dan jij :)

Mijn vrienden zijn zeer tevreden met me, geloof me maar. :D

Prisca schreef:
idd hoop als het bij haar ooit gebeurt haar vrienden haar ook laten staan en dan wel KEIHARD op STRAAT.

Tja meisje... het brengt kennelijk het slechtste in je boven als iemand een andere mening heeft dan jij.

Wat jullie je blijkbaar niet realiseren is dat de vriendin van de TS in feite al onderdak heeft, lees de beginpost maar 's door. En op die plek heeft ze het niet naar haar zin omdat ze af en toe naar 'elders' moet als haar moeder's vriend op bezoek komt. Nou.. met dat in gedachten staat de TS nog wat te wachten zou ik zeggen.
Nee, even goede vrienden maar dit is geen noodsituatie en het lijkt erop dat de vriendin, ondanks dat ze kennelijk toch liefdevol thuis opgevangen wordt, niet zo'n inschikkelijke tante is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:51

Chawi schreef:
Oh hemel! Chanteur alert!!! Meid, je staat nu voor een keuze. Of je laat je de rest van de relatie chanteren op punten waarvan hij vindt dat hij zijn zin wilt hebben of je maakt een einde aan de relatie.

Ik zou het wel weten en financiele ondersteuning mag never nooit niet een reden zijn om bij iemand te blijven. Ik neem aan dat je jouw zoontje wilt leren hoe hij met een vrouw hoort om te gaan. Als zijn moeder ben jij de enige die het goede voorbeeld kan geven!

Succes ermee.

_/-\o_

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:55

ik lees ook al vanaf het begin mee
eerlijk gezegd spelen er nu 2 dingen

of je je vriendin uit de nood helpt
eerlijk gezegd heeft dat weinig met je vriend te maken want dat beetje privacy wat hij dan gaat missen is bijna niks omdat je altijd bij hem bent

het andere is dat je vriend vindt dat hij bepaald wat jij wel of niet doet en als je niet luistert dreigt hij met het einde van de relatie

jij werkt en hij werkt , de afstand is 140 km dus jullie zullen elkaar in het weekend zien of zo?
jullie hebben geen relatie waarbij jullie samen wonen
jij rijdt naar hem want hij heeft geen auto

eerlijk gezegd vind ik dat er veel van jou kant moet komen en hij behoorlijk lelijk doet als jij iets op jou manier wilt doen
hij kan je adviezeren in de dingen die je doet, maar niet commanderen :( , zeker niet wat betreft je eigen huis

zet alles eens duidelijk op papier voor jezelf
vergelijk hem niet met je ex man(die is niet voor niks je ex) en vraag je dan af of het vol te houden is met iemand die niet open staat voor jou mening en ideeen
zelfs nog erger, dan de relatie zelfs wil verbreken

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:58

hm ik vind hem niet helemaal eerlijk. dreigen met uitmaken is gewoon een baggerstreek. en als het echt je vriendin is of een vriendin, maakt ook wel verschil. hij heeft misschien wel gelijk maar je kan zelf denklen dat hoeft hij niet voor je te doen. raad geven is iets anders dan beslissen wel?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:06

ik vind het een kinderachtige streek van je vriend. zo iemand zou ik liever kwijt dan rijk zijn, hij speelt met je op deze manier.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:09

Zo... dit neemt even een andere wending! Dat is wel erg onverwacht.
Voor ons klinkt wat je vriend zegt inderdaad echt ronduit belachelijk maar misschien, ik ken hem en zijn verleden niet, heeft het toch wel te maken met zijn verleden. misschien ergens ook jaloezie dat jij nu wel klaarstaat voor iemand maar hij toen alles zelf maar moest zien te redden? Je weet het niet...

Maar met goede regels (inderdaad schriftelijk vastgelegd) leek het me in jou situatie helemaal niet slecht om haar tijdelijk in huis te nemen. Inderdaad voor je zoontje, met voor haar een eigen woonkamer en slaapkamer behoud je ook je privacy wel. Je bent beide volwassen, over zoiets kan je toch praten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:14

Ariebombarie schreef:
ik vind het een kinderachtige streek van je vriend. zo iemand zou ik liever kwijt dan rijk zijn, hij speelt met je op deze manier.

Eens! Als je dit pikt, gaat het in de loop der tijd van kwaad tot erger..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:23

Tallie1979 schreef:
Ariebombarie schreef:

Eens! Als je dit pikt, gaat het in de loop der tijd van kwaad tot erger..

juist :j en je zoontje denkt over een paar jaar dat hoe je vriend met jou om gaat de normaalste zaak van de wereld is en dit dus overneemt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:29

Ariebombarie als het al een paar jaar duurt :o

Ts Chanteer hem maar eens dat ie zijn rijbewijs haalt en een auto aanschaft :+ ipv dat jij iedere keer die 140 km op en neer kachelt....

Zo te horen is je vriend niet de hoofdprijs....ik denk dat jij en je kind een stuk beter verdienen en ook een beter voorbeeld ;)

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 17:58

hij is bezig met zijn rijbewijs maar als die kon kwam die elke week met de trein... Het is alleen zo dat hij ongv 65 uur per week werkt en daardoor natuurlijk geen tijd meer heeft voor lessen... Dit is niet mogelijk in de nachten ;)

Ik heb veel van jullie geleerd vandaag! dank jullie wel.. omdat ik hier zelf over moet beslissen en moet nadenken vooral mag het topic sluiten.

Dank je nogmaals!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:09

Ik zou je vriendin gewoon in huisnemen. Zo te horen heb je plek genoeg, waardoor je jezelf (en je vriendin) eens lekker terug kan trekken! Verder, jou vriend is niet zo vaak bij jou geef je aan, waarom vindt hij dan dat je het niet moet doen? Jij moet toch met haar in 1 huis leven, niet je vriend!! Pff, en helemaal als jij toch vaker bij je vriend bent, dan heb je nergens last van.

En je geeft al aan, vriendin kan zoontje naar de opvang brengen, je kat een keer voeren enz. Nou meid, mooi doen hoor!

Heb verder trouwens niet het hele topic gelezen! Zal ik zo eens doen! Succes ermee :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:33

Lijkt mij niet zo'n lekker tiepje, die vriend van jou... Jullie wonen toch niet samen? Hij is bijna nooit in JOUW huis? Hij heeft er dus niks mee te maken! Jij hoort met jouw huis te doen wat jij wilt, zonder gechanteerd te worden door hem.

Eerlijk gezegd krijg ik een beetje de kriebels van wat ik tot nu gelezen heb over jouw vriend...

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:59

Huh?? ...je opent met boktnaam Mayoinlove en je plaatst je laatste reactie met Crazygirl23?? Gaat er iets fout??

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:01

djuno schreef:
Huh?? ...je opent met boktnaam Mayoinlove en je plaatst je laatste reactie met Crazygirl23?? Gaat er iets fout??

nee hoor ik heb me naam veranderd Ik las ergens dat dit eenmalig kon ;)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:04

crazygirl23 schreef:
djuno schreef:

nee hoor ik heb me naam veranderd Ik las ergens dat dit eenmalig kon ;)

ozo :D ....nou ja...er kon immers ook iets fout gegaan zijn. Ik heb de laatste tijd steeds topics onder "eigen berichten" staan waar ik helemaal nooit heb gereageerd noch gelezen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:48

Hmmm moeilijk hoor, ik heb zelf ook op straat gestaan met 3 jarig kind en kon niet bij mijn (toen nog) vrienden te recht, alleen paps en mams hadden de deur open staan.
De enige die ik nu nog in huis zou nemen is mijn allerbeste vriendin die ik al 24 jaar ken en hier al zo'n 65% van de week in huis zit.
Toen zat ik echt in zak en as omdat al mijn vrienden mij lieten stikken, je voelt toch in de steek gelaten, daardoor ben ik wel wantrouwender geworden.

Mijn (nieuwe) vriend echter heeft nu ook zijn beste vriend in huis, en nu na bijna 1 jaar is de verstandshouding niet meer zo opperbest als die was.
Kleine irritaties maar ook het verzwijgen van dingen (zoals dingen per ongeluk kapot gemaakt) of zijn dagelijkse uhhhhmmmm soort van ritme, zijn lakse houding qua schoonmaken/opruimen en idd toch ook die privacy.
Mijn vriend heeft sinds Februarie dit (voor zijn doen) nieuwe huis en is er 6 maanden elke dag in bezig geweest, het was echt een bouwval en nu echt een paleisje naar onze smaak, toch best frustrerend als je van je werk komt en de vet spetters tegen je mooie muur zitten of er een puntje hout van je deur af is omdat meneer "per ongeluk" er tegen aan liep.
In een paar maanden tijd zijn er al heel wat dingen kapot gegaan of beschadigd door zijn onhandigheid.

Het is de bedoeling dat we gaan samenwonen maar zolang hij daar nog woont ga ik daar echt niet wonen, denk dat ik dan elke dag ruzie heb.

Het is natuurlijk wel afhankelijk van de persoon maar ik zou er wel héél goed over na denken.

PS. sterkte met je vriend :(:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:12

Pffff wat een actie! :=

Goed dat je voor jezelf kiest, niet voor je vriend/vriendin. Je weet zelf het beste wat je doet, al heb ik al zo'n vermoeden dat je meer achter je vriend staat dan je vriendin.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:40

Misschien denkt hij: ik heb het vroeger zwaar gehad, toen heeft niemand mij geholpen, laat een ander zich ook maar redden? Ik vind de 'moeder Theresa' opmerking namelijk nogal vreemd. Je zou toch juist trots moeten zijn wanneer je een vriendin hebt die voor anderen klaarstaat?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:43

Ik ben wel benieuwd wat je beslissing wordt, sterkte iig :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:21

Als het verder gewoon een lieve vent is die je niet raar dwingend behandelt , dan zal het hem echt wel oprecht om de privacy gaan.

Ik kan me best voorstellen dat je als volwassen kerel met een wat moeilijk verleden , die probeert alles weer op de rit te krijgen , niet vrolijk wordt van het idee dat er iemand bij je vriendin in huis komt wonen.

Inderdaad omdat daar op zoveel manieren ellende van kan komen.

Zeker als jij en hij al wat te stellen hebben gehad met andere mensen , en samen een fijnere toekomst willen zonder dergelijk gezeur , dan kan het best wel frustrerend zijn als jij het nu op deze manier op gaat zoeken door iemand in huis te nemen ;)

Straks bevalt het helemaal niet , heb je ergernis en ongemak aan haar , zit zij in de weg bij verkoop o.i.d. van je huis , moet je steeds rekening met haar houden.....en je vriend kan dus niet meer bij jou langs komen als hij gewoon even lekker met jou samen wil zijn , want dan loopt hij steeds tegen haar aan , of voelt zich in ieder geval niet "vrij" daar bij jou thuis omdat zij mee zit te luisteren voor zijn gevoel :P

Het hoeft niet aan jou of aan haar te liggen dat hij het niet wil , sommige mensen voelen zich gewoon helemaal niet prettig in een situatie waarin een buitenstaander steeds vlakbij zit.

En dan nog het gevoel dat er weer 1 of andere profiteur grip op jou probeert te krijgen....waardoor hij ook weer in die eventuele ellende meegesleurd wordt.... als hij genoeg heeft meegemaakt kan ik me voorstellen dat hij daarvoor past en dat gewoon ECHT oprecht niet wil.

Wel vind ik 1 en ander afhankelijk van de preciese situatie.

Kun jij absolute zekerheid krijgen dat je vriendin binnen een maand vertrekt als jij dat vraagt , en zoekt ze ECHT door naar een ander huis zodat het ECHT tijdelijk is.....en vind jij het fijn om haar zo doordeweeks in huis te hebben , dan moet het wel kunnen.

Mits je dan ervoor kan zorgen dat je vriend er dus geen last van heeft. Is het geen optie om altijd naar hem toe te gaan , zodat hij niet als "gast" in het huishouden van jouw en je vriendin terecht hoeft te komen , maar jullie gewoon je eigen samen-plekje hebben ?

Of is het wel de bedoeling dat hij af en toe bij jou komt ?

En wat willen jullie voor de toekomst , samenwonen in 1 van de huizen , of wat ? Dat is ook nogal van belang !

Als je samen verder wilt dan heeft die vriendin daar niks te zoeken....

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:52

Dat is duidelijk dus.
Als jij zoveel plaats hebt (ben ik trouwens erg jaloers op) en een vriendin zit in nood.. dan wist ik het toch wel.
Je vriend zie je niet zo heel vaak, jij gaat vaker die kant op, er zitten finanicele voordelen aan en je vriendin kan je zoontje wegbrengen..
En om dan nog maar niet over de reactie van je vriend te spreken.
Wie denkt hij dat hij is om je leven zo te willen bepalen?
Het is geven en nemen en hij wil blijkbaar alleen nemen.
Hij stelt je voor het blok, even wakker worden en je realiseert je dat dit niet normaal is.

Ik wens je succes met je beslissing.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:11

Ik zal het eerst eens een tijdje aankijken, bijvoorbeeld op de proef oid? Dan weet je ong. hoe het gaat en hoe jij je er bij voelt. Als je dan denkt van nee dit word niks, dan zeg je haar dat eerlijk, maar als jij denkt het gaat voor mijn gevoel prima zo, nou wat houd je dan tegen?

Als jij zegt dat het jou aan de ene kant ook wel uitkomt, dan had ik het gedaan :j Iig veel sucses ermee!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:11

pmarena schreef:
Als het verder gewoon een lieve vent is die je niet raar dwingend behandelt , dan zal het hem echt wel oprecht om de privacy gaan.

Ik kan me best voorstellen dat je als volwassen kerel met een wat moeilijk verleden , die probeert alles weer op de rit te krijgen , niet vrolijk wordt van het idee dat er iemand bij je vriendin in huis komt wonen.

Inderdaad omdat daar op zoveel manieren ellende van kan komen.

NET iemand die het zelf heeft moeten rooien weet hoe moeilijk het kan zijn en zou trots moeten zijn op zijn vriendin dat ie het een ander wil besparen. Dat hij dan tips geeft hoe ze goede afspraken kan maken ipv stampij te gaan maken als een klein kind.

Citaat:
Zeker als jij en hij al wat te stellen hebben gehad met andere mensen , en samen een fijnere toekomst willen zonder dergelijk gezeur , dan kan het best wel frustrerend zijn als jij het nu op deze manier op gaat zoeken door iemand in huis te nemen ;)

Straks bevalt het helemaal niet , heb je ergernis en ongemak aan haar , zit zij in de weg bij verkoop o.i.d. van je huis , moet je steeds rekening met haar houden.....en je vriend kan dus niet meer bij jou langs komen als hij gewoon even lekker met jou samen wil zijn , want dan loopt hij steeds tegen haar aan , of voelt zich in ieder geval niet "vrij" daar bij jou thuis omdat zij mee zit te luisteren voor zijn gevoel :P

Ze wordt geen eigenaar, hoe kan ze dan in de weg zitten? :?
Zij gaat meestal langs hem. Wat is het probleem dan? Als ze nog thuis woonde of al een roommate had moest hij het er ook mee doen. Wordt hun relatie dan ineens niks meer waard? (iig zo weinig dat ie 'm gewoon weg gooit)

Citaat:
Het hoeft niet aan jou of aan haar te liggen dat hij het niet wil , sommige mensen voelen zich gewoon helemaal niet prettig in een situatie waarin een buitenstaander steeds vlakbij zit.

En dan nog het gevoel dat er weer 1 of andere profiteur grip op jou probeert te krijgen....waardoor hij ook weer in die eventuele ellende meegesleurd wordt.... als hij genoeg heeft meegemaakt kan ik me voorstellen dat hij daarvoor past en dat gewoon ECHT oprecht niet wil.

Moet hij daarom gaan dreigen? Als dat de enige manier is die die kent zou'k sowieso ernstig gaan twijfelen aan 'm.

Citaat:
Wel vind ik 1 en ander afhankelijk van de preciese situatie.

Kun jij absolute zekerheid krijgen dat je vriendin binnen een maand vertrekt als jij dat vraagt , en zoekt ze ECHT door naar een ander huis zodat het ECHT tijdelijk is.....en vind jij het fijn om haar zo doordeweeks in huis te hebben , dan moet het wel kunnen.

Mits je dan ervoor kan zorgen dat je vriend er dus geen last van heeft. Is het geen optie om altijd naar hem toe te gaan , zodat hij niet als "gast" in het huishouden van jouw en je vriendin terecht hoeft te komen , maar jullie gewoon je eigen samen-plekje hebben ?

Of is het wel de bedoeling dat hij af en toe bij jou komt ?

En wat willen jullie voor de toekomst , samenwonen in 1 van de huizen , of wat ? Dat is ook nogal van belang !

Als je samen verder wilt dan heeft die vriendin daar niks te zoeken....

Waarom in hemelsnaam niet? :?
De vriendin zit in nood, zij heeft meer dan genoeg plek. Wat is het probleem dan?
Oprotten, trek je plan maar, ik kan je prima onderdak geven maar vriendje beslist over mijn leven en huis dus zoek maar een buskot uit....
En dan verbaast het mensen dat onze samenleving naar de kl*te gaat. :+