Peelie schreef:Ik ben niet zo materialisties aangelecht... Mijn kleren ed zijn wel allenmaal van een merk (America Today, ed) omdat ik een moeilijke maat heb. Maar niet bijzonder duur. Als ik Nike's koop dan denk ik daar ook eerst 10x over na, of ik ze wel echt leuk vind en of ik zel wel echt ga dragen ed
Zelfde hier. Ik denk dat het maar verschilt waar je je prioriteiten in je leven hebt liggen (zo kan ik bv wél met z'n momenten 40/50€ uitgeven in een geweldig restaurant, en zit ik gemiddeld ook wel een keer of drie per jaar in het buitenland...). Ik kan het écht niet over mijn hart krijgen om veel geld te besteden aan kleding, omdat ik het veel liever aan andere dingen uitgeef. Van thuis uit ben ik ook wel een beetje opgevoed met het idee dat je de waarde van geld moet kennen. Ik moet nu bv een nieuwe winterjas hebben, heb een prachtige jas bij de ASadventure gezien, heel tijdloos en klassiek model, kwaliteit is daar top, die kan jaren meegaan. Maar 250€ voor een jas..... ik kreeg het zelfs niet over mijn hart om dat voor mijn verjaardag aan mijn ouders te vragen
Verder doe ik net even lang met 'duurdere' dingen, dan met mijn goedkope. Zo heb ik vorig jaar een paar schoenen gekocht van 120€ (geloof mijn duurste 'gewone' schoenen ooit), en in net diezelfde week heb ik een paar laarzen gekocht van 30€. Beide evenveel aangehad, die van 120€ zijn nu écht versleten. Die van 30€ zien er nog vrij goed uit...
Waar ik wel iets makkelijker geld aan geef zijn sportschoenen (die me altijd rond de 100€ kosten), simpelweg omdat ik 3x week ga lopen en anders blessures oploop. Aan mijn leren rijlaarzen heb ik destijds ook 300€ besteed, maar die zijn dan ook 7jaar meegegaan.