Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd

Ik zal mijn eigen dorp als voorbeeld nemen. Wij hebben nog een vrij 'rijke' woningcorporatie.
Maar als er grond vrij komt om te bouwen, verkoopt de gemeente het liever aan projectontwikkelaars die er luxe 2 onder 1 kapwoningen neerzet, dan aan de woningbouw die er leuke starterswoningen neerzet.
Nog afgezien van dat de woningbouw daar vaak geen geld voor heeft.
Ze hebben hier peperdure appartementen neergezet en ze staan nog steeds te koop...
Edit:
In Amsterdam, als de woningbouw 1 woning wil aankopen moeten ze 1 woning verkopen voor het benodigde geld.
Dan verplaats je het probleem gewoon, want die mensen moeten toch ergens wonen.
Dús kies ik voor een kleiner huis wat ik wel kan betalen
Ik ben een tijd terug bij iemand geweest bij wie het huis van de buren gekraakt was. het huis stond een paar maanden leeg i.v.m. niet kunnen verkopen. het pand werd gekraakt en echt compleet uitgewoond door een stuk of 6 krakers en die mensen konden gewoon NIETS doen om ze eruit te krijgen. de krakers hadden er andere sloten opgezet en hadden het zichtbaar naar hun zin. incl. hun 4 honden. je zou zeggen dat je de politie erop af kan sturen omdat iemand in jouw eigendom heeft ingebroken maar nee hoor, zo werkt het dus niet. die gasten schijnen gewoon rechten te hebben. ik zou op een gegeven moment alles eruit flikkeren waarneer ze even weg zouden zijn maar zelfs dat mag niet. huis was echt compleet uitgewoond met de daarbij komende kosten die vervolgens wel weer voor de eigenaren waren??