Krakers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:29

He? :')

Volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd :D

Ik zal mijn eigen dorp als voorbeeld nemen. Wij hebben nog een vrij 'rijke' woningcorporatie.
Maar als er grond vrij komt om te bouwen, verkoopt de gemeente het liever aan projectontwikkelaars die er luxe 2 onder 1 kapwoningen neerzet, dan aan de woningbouw die er leuke starterswoningen neerzet.
Nog afgezien van dat de woningbouw daar vaak geen geld voor heeft.

Ze hebben hier peperdure appartementen neergezet en ze staan nog steeds te koop...

Edit:

In Amsterdam, als de woningbouw 1 woning wil aankopen moeten ze 1 woning verkopen voor het benodigde geld.
Dan verplaats je het probleem gewoon, want die mensen moeten toch ergens wonen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:59

Chris schreef:
Maar dat is dan toch zuur? Omdat de overheid niet kan zorgen voor een betaalbare woning waar je recht op hebt waar je wilt wonen, moet je verhuizen.. Vind ik niet kloppen.

Zit wel wat in hoor, als je niks kan vinden moet je maar verhuizen. Maar dat is natuurlijk niet ideaal.

Tja... ik vind het ook niet ideaal dat ik in een rijtjeshuis moet wonen terwijl er ook mensen in mooie grote huizen wonen met meer tuin. Maar ja... dat kan ik niet betalen :+ Dús kies ik voor een kleiner huis wat ik wel kan betalen ;)
Kan iedereen doen op zich :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:59

verootjoo schreef:
Chris schreef:
Maar dat is dan toch zuur? Omdat de overheid niet kan zorgen voor een betaalbare woning waar je recht op hebt waar je wilt wonen, moet je verhuizen.. Vind ik niet kloppen.

Zit wel wat in hoor, als je niks kan vinden moet je maar verhuizen. Maar dat is natuurlijk niet ideaal.

Tja... ik vind het ook niet ideaal dat ik in een rijtjeshuis moet wonen terwijl er ook mensen in mooie grote huizen wonen met meer tuin. Maar ja... dat kan ik niet betalen :+ Dús kies ik voor een kleiner huis wat ik wel kan betalen ;)

Beter was je gaan kraken :+

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:38

Tieme schreef:
Chris schreef:
Wat is er tegen als iemand tijdelijk in een pand gaat wonen als er toch niks mee gedaan wordt? Als je eenmaal plannen hebt met pand moeten de krakers gewoon weg.

Maar zo makkelijk ligt het niet hoor :n Ik ben een tijd terug bij iemand geweest bij wie het huis van de buren gekraakt was. het huis stond een paar maanden leeg i.v.m. niet kunnen verkopen. het pand werd gekraakt en echt compleet uitgewoond door een stuk of 6 krakers en die mensen konden gewoon NIETS doen om ze eruit te krijgen. de krakers hadden er andere sloten opgezet en hadden het zichtbaar naar hun zin. incl. hun 4 honden. je zou zeggen dat je de politie erop af kan sturen omdat iemand in jouw eigendom heeft ingebroken maar nee hoor, zo werkt het dus niet. die gasten schijnen gewoon rechten te hebben. ik zou op een gegeven moment alles eruit flikkeren waarneer ze even weg zouden zijn maar zelfs dat mag niet. huis was echt compleet uitgewoond met de daarbij komende kosten die vervolgens wel weer voor de eigenaren waren??
de andere buren waren op hun terrein een 2e huis aan het bouwen met de bedoeling het huidige pand op den duur te verkopen. ze hebben uit nood maar een familie lid erin gezit om te voorkomen dat het gekraakt zou worden.

Meestal krijg je van de hypotheekverstrekker geen toestemming om je huis te verhuren, dan ben je mooi klaar met krakers! Jij zit vaak met dubbele woonlasten, terwijl de kraker er niets voor betaald en jou bezit in waarde laat dalen. En het ook nog een onverkoopbaar maakt, omdat je de krakers er niet uitkrijgt. Ach ja... Iedereen heeft recht he!?! Maar als eigenaar van een pand heb je die dus niet???

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 07:46

_San87_ schreef:
verootjoo schreef:

Beter was je gaan kraken :+

Ach... zal eens kijken of er hier toevallig nog een miljoenenvilla leegstaat :Y)