net getuige van een vechtpartij in Ikea Delft - spuien!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:27

randalinpony schreef:
Dit soort mensen is er altijd al geweest....

Ik weet. |(
En het word alleen maar erger,nog effe en wij nederlanders zijn ook genoodzaakt om een wapen in huis te halen wil je je nog kunnen verweren tegen al die agressie! ;(

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:29

nee tokkie`s komen niet uit maaskantje lol dat zijn die mafkezen the new kids......en het is echt niet zo dat er alleen van de gekken in maaskantje wonen geloof me de meeste zijn boeren en best nette mensen.....maar kan me best voorstellen dan ze op deze manier gaan denken dat er alleen van die gekke wonen.......ik denk dat er overal wel van dat soort mensen wonen.
tja maatschappij hart achteruit....laatst weer ruzie om parkeer plaats de een pakt pistool schiet de ander overhoop en dat om parkeerplaats tja......

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:32

Tja hier in Zeeland valt het allemaal nogal mee.
Ik voel me niet echt onveilig of zo.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat in bepaalde delen van het land de situatie heel anders is, vooral ook waar er heel veel mensen dicht op elkaar moeten leven.

Mowoah

Re: net getuige van een vechtpartij in Ikea Delft - spuien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:54

Wat een gedoe zeg... Ik begrijp dat je geschrokken was. :(:)

Helaas komt dit soort dingen overal voor, jammer dat net 2 aso's elkaar hadden moeten treffen. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:00

funnyhorses schreef:
randalinpony schreef:
Dit soort mensen is er altijd al geweest....

Ik weet. |(
En het word alleen maar erger,nog effe en wij nederlanders zijn ook genoodzaakt om een wapen in huis te halen wil je je nog kunnen verweren tegen al die agressie! ;(

Dat denk ik niet. Volgens mij wordt er alleen maar meer aandacht aan besteed.

funnyhorses schreef:
Peuk schreef:
Ik vind de reacties trouwens nogal overdreven, kom dit regelmatig tegen met uitgaan. Echt schokkend vind ik het niet meer.

En DAT vind ik nou schokkend. ;)
Het is immers niet normaal als men in het openbaar zo'n geweld toepast.(binnenshuis uiteraard ook niet)
Het mag niet gewoon worden,mensen mogen niet zomaar weg kijken als er iemand gemolesteerd word!

heel hard wegrennen en familie bellen mag wel? ;)
Ik vind het ook niet iets om helemaal van over je toeren te zijn. Had 1 iemand voor ze op elkaar in gingen slaan er tussen gaan staan was er vermoedelijk niks gebeurt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:04

Of de twee aso's hadden zich vervolgens gezamenlijk tegen die ene vredestichter gekeerd...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:05

als eentje op staat dan volgen er meestal nog wel wat meer. ;)
Maar als we allemaal bang zijn om zelf een klap op te vangen krijgen we inderdaad wat we nu hebben: iemand kan perfect in het midden van stad verkracht of dood geslagen worden zonder dat iemand wat doet.

Trots kunnen we zijn dat we zoveel macht geven aan dergelijke gevallen! +:)+
En maar klagen en zumpen dat de maatschappij zoveel agressiever geworden is. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:09

@Ayasha
Ik ben er ooit eens 1x tussen gesprongen en dat heeft een kopstoot opgeleverd (en helaas een bloedneus met een zware hersenschudding), ik 3 weken in de ziektewet (en mijn baas was dus degene die er indirect voor op kon draaien) . Ze gingen alsnog door met vechten, dus ik ga er als vrouw zijnde echt niet meer zo tussen staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:10

Aw 1 slechte ervaring en laat ze elkaar maar dood rammen..... :j Prima voor mij hoor, ieder zijn keuze en zijn ding. Maar dan moet je IMO niet gaan zeuren dat de maatschappij zoveel agressiever geworden is.
En zéker niet zeuren, als jij een keer degene bent die in elkaar geslagen wordt terwijl iedereen er op kijkt en niemand wat doet. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:13

Helaas kan ik het mij niet veroorloven weer het risico te nemen.
Ik heb nu 3 kids thuis en je krijgt tegenwoordig geen thuishulp meer, als ik in het ziekenhuis beland.

Als iemand verkracht wordt, oid dan wel, maar een stelletje dombo's die elkaar in elkaar aan het rammen zijn.... die zoeken het maar uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:14

Dat kan niemand Brainless. ;)
En je hoeft je tegen mij niet te verdedigen, mij zal het een zorg zijn of je wat doet of niet. Maar ook niet klagen over de agressieve maatschappij dan zoals ik sommige mensen hier zie doen. (of als een van de kinders ooit een keer bewerkt thuis komt omdat niemand wat deed)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:16

Ayasha schreef:
als eentje op staat dan volgen er meestal nog wel wat meer. ;)
Maar als we allemaal bang zijn om zelf een klap op te vangen krijgen we inderdaad wat we nu hebben: iemand kan perfect in het midden van stad verkracht of dood geslagen worden zonder dat iemand wat doet.

Trots kunnen we zijn dat we zoveel macht geven aan dergelijke gevallen! +:)+
En maar klagen en zumpen dat de maatschappij zoveel agressiever geworden is. :D

Stoer van jou.

In mijn ogen is er een levensgroot verschil tussen twee gorilla's die elkaar uitdagen en vervolgens de hersens inslaan (die laat ik met plezier aan elkaar over) of iemand die verkracht wordt of slachtoffer van geweld wordt.
In dat geval heb je wel een morele plicht om in te grijpen, hoewel het niet erg helpt als je daarbij zelf overmatig gevaar loopt.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 12:17

Er tussen springen als klein vrouwtje van 1.64? IK voel me niet geroepen...! Mijn vriend had het ongetwijfeld wel gedaan. Maar die is niet al te gespierd ;) Die twee lui waren echt van die boks types. Ik zou persoonlijk niet de held uithangen - gewoon 112 bellen of in de ikea dan de beveiliging erbij halen!
Vechtpartijen zijn er al sinds de mens bestaat. Maar van een moderne, geciviliseerde samenleving verwacht ik toch iets minder neanderthaler-gedrag dan er vroeger was! Of ben ik nou zo naïef?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:19

Waar ben ik stoer? :?
En hoe ga je bepalen wie recht heeft op hulp (of wie je hulp gunt) en wie niet? :? IK kan dat moreel niet. Maar als jij dat wel kan des te beter +:)+

Arianna: tegen de tijd dat 112 er is is het gevecht meestal al lang en breed gedaan. :D En ja je bent naîef want je kan niet verwachten dat er iets veranderd aan dat instinct als niemand er wat aan wil doen. :)
Dat er geen beveiliging bij geroepen is snap ik trouwens niet. Dat had ook een boel kunnen voorkomen.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 12:26

Die werd er in Ikea wel bij geroepen. Die trokken die lui ook uit elkaar. Ze werden gescheiden afgevoerd, en hopelijk overgedragen aan de politie.
Dat vechtersinstinct vind ik iets voor primitieve mensen. Als je een beetje sociale intelligentie hebt, hou je je in. Dat doen de meeste mensen met confrontaties, anders had de hele wereld elkaar al uitgeroeid i.p.v. de halve...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:28

Twee kerels die elkaar blijven uitdagen en op de vuist gaan over iets zo onbenulligs die zoeken het maar uit.
Dan zou je hoogstens het IKEA-personeel bijstaan als die proberen hun zaak te redden. ;)

Maar ben je ervan bewust dat niet iedereen de vaardigheden heeft om adequaat op zoiets te reageren en dan nog, waarom zou je een tik riskeren als ze op den duur wel uitgevochten raken?

Kijk, als dat vrouwtje tegen de TS was gaan schelden, en die had zich afgewend (een heen normale menselijke reactie om aan te tonen dat je geen moeilijkheden wilt) maar de vrouw was gewoon doorgegaan met schelden en was vervolgens haar vriend gaan opstoken om de TS in elkaar te beuken, dan was er reden om in te grijpen.

Het probleem met figuren die om het minste of geringste met elkaar op de vuist gaan is dat ze niet naar rede luisteren.
Je kan alleen sussen als duidelijk is dat jij een aap bent met een hogere status.

Weet je van jezelf dat je niet zo goed bent in intimideerspelletjes om te bepalen wie het hoogst op de apenrots mag zitten, dan is het verstandiger je niet tussen twee van zulke gorilla's te begeven.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:33

Ik ben ooit eens tussen een man (ach ja... man) en een hond gekomen. Die hond werd behoorlijk geslagen door zijn eigenaar. Ik liep daar toevallig met mijn hond en en zag iedereen angstig doorfietsen. Hij was echt zo'n sportschool type die me zo had kunnen neerslaan.

Toen ik zei dat hij zich niet eigenaar waardig mocht noemen, sloeg zijn bek van verbazing open. Hij raaide zich om en ik dacht alleen maar 'die klappen ga ik voelen'. Meneer stond op een agressieve wijze voor me en noemde me afwisselend h.oer en k.utwijf. Maar tussendoor kon ik hem wel nog even vertellen dat hij vandaag of morgen een keer de verkeerde tegen komt en hem een pak slaag geeft als hij zijn hond zo behandelt. Hij had een woordenschat daar kon ik nog wat van leren maar ik heb gewoon verteld hoe hij zijn hond beter aan kon pakken, zonder al die agressie. Hij luisterde uiteindelijk wel maar noemde me toch nog even iets wat ik hier maar niet zal herhalen :D
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 23-09-10 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:33

Arianna1983: sociale intelligentie doet niets aan vechtinstinct. ;) En vind je niet dat we aardig goed bezig zijn met elkaar uitroeien? ;) Ik denk dat je beeld van de wereld enigszins roze-kleurig is.

randalinpony: sja waarom zou je een tik riskeren als die kerel op den duur wel klaar is met verkrachten? of als de andere op den duur toch wel in elkaar zakt?
En nogmaals, mij zal het een zorg wezen wat je doet, of niet doet en het boeit me om eerlijk te zijn nog minder waarom je het wel of niet doet. :D maar als ik sommige hier zie zeuren over dat de wereld agressief is geworden enz enz maar dan aan de andere kant als je zegt "doe der wat aan dan" dan ineens zijn er miljoenen uitvluchten. Om nog maar te zwijgen over bokkers die in het "heb jij ooit gevochten?" topic toegaven ook wel eens een tik uit te delen. Dan ben je IMO hypocriet bezig. :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:40

Citaat:
In mijn ogen is er een levensgroot verschil tussen twee gorilla's die elkaar uitdagen en vervolgens de hersens inslaan (die laat ik met plezier aan elkaar over) of iemand die verkracht wordt of slachtoffer van geweld wordt.
In dat geval heb je wel een morele plicht om in te grijpen, hoewel het niet erg helpt als je daarbij zelf overmatig gevaar loopt.

Ik quote mezelf nog maar een keer want ik zie dat hier niet gelezen wordt.

Sociale intelligentie heeft wel degelijk te maken met het beheersen van technieken om de spanning in een situatie te kunnen laten afvloeien zonder geweld. Vervolgens heb je nog het onderscheidingsvermogen nodig om te bepalen welke situaties het waard zijn om meer te riskeren en welke echt totaal de moeite niet zijn om energie aan te verspillen en de twee mannen in het voorval van TS beheersten die edele kunsten overduidelijk niet.

Wat dat andere topic ermee te maken heeft begrijp ik overigens niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:43

Dat je niet over een ander moet zeuren als je zelf ook een gorilla bent.

En kennelijk ben ik niet de enige met moeite met lezen:
Citaat:
En nogmaals, mij zal het een zorg wezen wat je doet, of niet doet en het boeit me om eerlijk te zijn nog minder waarom je het wel of niet doet

Stop met jezelf te verdedigen als dat niet nodig is. Ik heb het niet over jou persoonlijk maar over de algemeen heersende mentaliteit.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:46

Ik kwam net binnen toen de personeelsmededeling werd omgeroepen. Heb er verder eigenlijk niets van mee gekregen, hoorde pas aan het eind van de dag van het personeel uit het restaurant hoe uit de hand het was gelopen! Er is trouwens wel politie bij geweest, die heb ik dan wel weer gezien.

De reden dat dit soort klanten niet gelijk uit de winkel worden gezet, is dat IKEA toch een hoop klantvriendelijkheid uit wil stralen, dus je gaat niet op voorhand al klanten er uit zetten. Al snap ik dat het misschien voor andere klanten in dit geval nadelig is geweest.

TS, heb je na afloop met IKEA personeel of de politie gepraat? Misschien kan er iets voor je worden gedaan, bijv. even een gesprekje waarbij je je hart kan luchten o.i.d.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:47

Ayasha over agressie gesproken......................................
Je bent al opvliegend achter je toetsenbord. ;)
Maar als jij zo dapper bent en tussen 2 flippende kerels wilt springen dan doe je dat maar,weet zeker dat je het ook maar 1x doet!(en misschien een laatste x)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:48

@Ayasha
Dus ik mag geen kritiek uiten over overvallers, als ik ze zelf niet wil/kan tegenhouden.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:51

funnyhorses schreef:
Ayasha over agressie gesproken......................................
Je bent al opvliegend achter je toetsenbord. ;)
Maar als jij zo dapper bent en tussen 2 flippende kerels wilt springen dan doe je dat maar,weet zeker dat je het ook maar 1x doet!(en misschien een laatste x)

dat is jouw interpretatie ben nl doodrustig :') :)) Maar als jij wil denken dat ik agressief ben, en je wordt gelukkig van die "wetenschap" dan houd ik je niet tegen hoor. :D Met alle liefde! :+: Maar om je even uit de illusie te halen; ben er al meer dan eens tussen gesprongen en ja heb er al spijt van gehad maar als ik wat kán doen, dan doe ik het ook. :D Het is vreemd hoe weinig "zekerheid" waard is he? :D Voelt het lekker dergelijke loze insinuaties? :D

Brainless: neen, je mag geen kritiek geven op overvallers als je net met een zak onbetaalde juwelen uit de juwelierswinkel gekomen bent :D of wanneer je ze niet wilt tegenhouden. (let wel, groot verschil tussen willen en kunnen).

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:54

Hmmm dan ligt dat aan je Belgische uitspraak zeker want ik vind dat je wel redelijk agressief en behoorlijk arrogant uit de hoek komt!
Je keurd hier de mening van andere volledig af en alleen maar omdat ze aan hun eigen veiligheid denken.
Vind jouw instelling niet erg lovenswaardig t.o.v mening van anderen.