Ik kom steeds vaker mensen tegen die een 'echte' rijbroek aan hebben met mode laarzen eronder.. Vaak ook oudere vrouwen. Ik snap de trend niet helemaal, maargoed, misschien komt dat nog Dan hoeven we ons in de toekomst niet meer om te kleden en kunnen we de godsganse dag in paardrijkleding rondlopen..
PascalB
Geplaatst: 17-09-10 20:23
Krijgen de mannen dan ook een keer geen opmerking meer als ze in rijkleding lopen we doen ook met de mode mee Ook al is het voor de sport.
Het heb al een jaar of 2 terug gezien, met 30 graden in rubber rijlaarzen lopen. Laat het maar gebruikt worden waarvoor het de bedoeling is. Iedereen eigen smaak natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 17-09-10 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Konstantine
Geplaatst: 17-09-10 20:45
Ik zie er op school ook allemaal meiden in lopen... En ik me altijd maar een ongeluk schamen als ik eens in rijbroek naar de Appie moest. Voel me nou toch bijna een trendsetter, zelfs al is het een lelijke trend!
Ik zag gisteren bij O'Moda trouwens zelfs laarzen van Hilfiger met dummysporen erop, belachelijk vond ik ze
Elynkwpn
Geplaatst: 17-09-10 21:56
inderdaad bij mij op school loopt er ook een vrouw met laarzen die op leren laarzen lijken ik dacht eerst dat ze ze in aan het lopen was hihi.
en liep in het winkelcentrum kwam ik een vrouw tegen waarvan het wel leek of ze een rijbroek aan had hihi.
Ik zou er zelf niet in gaan lopen, vind het niks eigenlijk.. Ik zie wel vaker mensen in de supermarkt in rijkleding trouwens, maar dat vind ik niet heel gek ofzo, als je van stal komt nog gauw even langs de super..
2 jaar geleden liep mijn docent grieks/latijn al in zo'n witte broek met leren kniestukken; 'mevrouw, heeft u nou een paardrijbroek aan?' .. en nu blijkt het in te zijn? ben benieuwd, zeg altijd dat ik zelf niet van die dingen koop, maar 't kan altijd anders lopen haha. het is (nu) iig nog niet mijn ding!
Nou, ik heb een donkere rijbroek - spijkerbroek model idee met zakjes - in m'n kast liggen en die heb ik dus mooi gewoon zo aangehad. En dat is wel een echte paardrijbroek. Maar dan wel met mooie laarzen met een hak eronder. Heb m'n paarden in maart verkocht, dus tja.. Komen de broeken toch nog van pas.
Worden de rijbroeken met ruitjes en van ribstof ook nog hip of niet? Die heb ik ook nog liggen, hahahahahaha.
secricible
Geplaatst: 17-09-10 22:29
In Den Haag in de straat Noordeinde (dure winkelstraat) verkopen ze in de winkels aigle en petrie laarzen, gewoon in de exclusieve kledingwinkels.. In 1 van de winkels hebben ze zelfs een zadel met polostokken liggen in de etalage. Ik snap het niet, blijkbaar is het hip tegewoordig..
Ik moet altijd wel lachen met de vriendin van mijn baas. Die gebruikt echte paardrijbroeken als leggings. En ze heeft niks met paarden. Ik heb zelf zo'n spijker paardrij broek en ik denk dat ik die ook gerust gewoon zou kunnen dragen. Maar ik hou mijn paardrij kleren maar gewoon voor het paardrijden.
wat raar dat dit nu pas opvalt. de zogenaamde 'paardrijlaars' is toch echt al jaren een klassieker, maar het werd altijd alleen maar door de wat 'rijkere' mensen gekocht. nu zijn de laarzen in prijs wat betaalbaarder en kunnen ze dus door meerdere mensen gekocht worden.
Nah ik zou het toch niet doen, ik ben toch al 'het paardenkindje" dus dan denken ze helemaal dat ik aan de paarden vastgegroeid zit
bovendien zag ik op school pas een meisje die van die soort rijlaarzen aanhad met een panty, ik vond het werkelijk geen gezicht.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 18-09-10 11:08
Ik heb zelf ook eurostar laarzen gekocht voor dagelijks gebruik, lijken een beetje op die van Mondoni van de vorige pagina. Heerlijk om met de hond te wandelen en vorige winter superhandig toen ik hoogzwanger was en mijn gewone schoenen en laarzen niet meer aankreeg.
Nieuwe mode is het idd niet echt, vorig jaar (en het jaar daarvoor en daarvoor....) liepen er ook al veel mensen mee. Ik snap het ook niet echt. Kwam pas zo'n wannebe amazone tegen toen ik te paard zat en ze maakte nou niet echt de indruk dat ze het leuk vond. Het is dus niet zo dat ze affiniteit met de sport hebben .
xSaarSaar
Geplaatst: 18-09-10 17:17
Danique07 schreef:
ik liep vandaag langs 1 winkel en die had er dus zadels, hoofdstellen, caps, laarzen, springbalken in de etalage liggen! Dat gaat wel heel ver he
...ja dus nu gewoon in rijkleding rondlopen..ben je in de mode xD ...nee gaat wle beetje ver hoor... hou t wel gewoon voor t rijden ;O
Cahill
Geplaatst: 19-09-10 14:57
Heeft ook met het najaar te maken. Op de 1 of andere manier gaat de 'engelse' ruiter mode dan naar boven komen. Alsof het sombere weer wat met paarden te maken heeft. Maar het gaat om een bepaalde-warme-sfeerlijke uitstraling.
Ik heb het nog nooit gezien, maar ik snap niet dat je dat doet omdat je het mooi vind. Ik draag rijkleding omdat het praktisch is, maar ik voel me nou niet bepaald sexy in zo'n strakke rijbroek met een lange kont en laarzen.
Ik kwam vanmiddag ook een etalage tegen met het rijden. Ik dacht zie ik daar nou een zweep staan? Dus ik nog eens goed kijken en daar lagen ook zadels en caps en nog wat andere paarden artikelen. Dit was ook een kleding winkel maar ik weet niet meer welke.
Martine123
Geplaatst: 20-09-10 02:44
ik vind de hele paarden en western mode best irritant eigenlijk vraag me niet waarom, maar ik irriteer me gewoon als ik zon shirtje met "Rodeo Ranch" erop zie hangen, dan kan dr gewoon kwaad om worden xD net alsof ze met me spotten! wie noemt er nu iets rodeo ranch? en die ruiter mode.. tja, als ik er zo bij zou lopen zouden ze zeggen, kijk daar hedde haar ook weer aan met dr paarden, en andere mogen dat wel dan?
Urbanus
Geplaatst: 20-09-10 03:05
Dit is niet nieuw hoor, 2 jaar geleden bracht Tommy Hilfiger al paardenlaarzen uit...
nikita73
Geplaatst: 20-09-10 08:54
Haha. En ik mij maar schamen, als ik snel even naar de winkel wip, in mijn paardenkloffie
Paardensport is heus niet de enige sport waar ze 'mode van maken'. Mijn moeder had 2 jaar terug al vertegenwoordigers in haar winkel, die hadden paardgerelateerde mode, zeilgerelateerde mode en nog zoiets tennis, of golf ofzo, weet niet precies meer.