liever op platteland of in stad wonen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:40

ik ben opgegroeid op het platteland. rustig, natuur etc etc. het enige wat je hoorde s nachts waren de boten van de waal
woon sinds een paar jaar in de stad. (beetje in the gettho...)
dag en nacht herrie, elk half jaar word er iemand vermoord dan wel poging tot,
vreselijk. enige voordeel dat ik bijna naast mijn werk woon.

maar als alles lukt en meezit, dan wonen we over een jaar weer aan de dijk op het plattenland.

dan rijden we wel wat verder overal naar toe

zonnebloem18

Re: liever op platteland of in stad wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:45

Platteland!
Ik ben geboren in Rotterdam en heb daar 11 jaar gewoond daarna verhuisd naar een wat groter dorp wat me helemaal niet beviel.
Nu woon ik in een kleiner dorp en ik ben hier echt thuis.
Het is veel gemoedelijker, rustiger, veel groen, een heerlijke plek om kinderen op te laten groeien.
Ik wil niet meer naar de grote stad misschien alleen tijdelijk maar niet voor vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:49

Een kruising tussen beide. Ik ben geboren en woon nog steeds in Ede en dat is niet echt een dorp maar ook geen stad (nahja, geografisch gezien wel) maar het is er niet zo groot, maar er is wèl alles. Veel scholen, ziekenhuis, sportclubs, fitniss centra, winkel centrum enz. Mijn school is achter mijn huis, mijn club op 5 minuten fietsen, Albert Heijn hebben we er 4 van, 3 daarvan zitten op of nog geen 5 minuten fietsen, centrum is 5 minuutjes.. Ideaal, ik zie mezelf hier nog wel heel erg oud worden eigenlijk. :)

Als ik zou moeten kiezen tussen echt een grote stad of echt een gehucht, pfoe.. geen idee. Ligt echt aan hoe mijn moment is, het ene moment zeg ik JA grote stad, het andere moment is het van JA platteland, haha. :')

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:10

ik kom uit de stad en woon nu op een boederij met mijn paarden, nog wel bij mijn ouders thuis

vind het heerlijk en wil absoluut niet terug naar de stad :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:13

Ik ben geboren en heb 17 jaar gewoond in een stad in het westen.
op mijn 17e verhuist naar een dorp vlakbij Heerenveen. Niet in de middle of nowhere maar wel op 5 minuten lopen van het bos. Heerlijk :) 10 minuten de andere kant op fietsen en ik heb alle winkels in de buurt. Zou niet meer in een stad willen wonen, maar ergens buitenaf lijkt me ook niets :+

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:15

Geboren en getogen Rotterdam :D
Ik vind de drukte echt geweldig, als ik ergens anders ben kan ik nooit slapen, omdat het dan te stil is haha.
Daarnaast ben ik ook Rotterdam fan, dus ik weet niet of ik hier ooit (ver) weg zal gaan.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:16

platteland !

heerlijk hier, geen herrie aan je hoofd.. Geen moorderij..
pony op 50m afstand. geen stoplichten waarop je moet wachten :D

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:21

Ik ben opgegroeid op het platteland (heerlijk vrij), ondertussen in heel wat steden gewoond (waaronder Londen en Parijs) dus heel wat gewend, haha. Ik woon nu met mijn vriend in Arnhem, en vind deze omgeving wel perfect!
Als we in deze omgeving blijven, wil ik wel nog íets verder buiten de stad wonen (woon nu in appartement). Fijne is dat als ik vijf minuutjes de ene kant op fiets, ik in de stad sta en vijf minuutjes de andere kant op fiets, midden in de mooie natuur en Veluwe!

Ik wil op de fiets boodschappen kunnen doen en belangrijke dingen halen, vind ik wel belangrijk, maar ik wil ook dicht bij natuur zitten om lekker wandelingen te maken!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:49

Eigenlijk woon ik op 10min van de stad en vind het hier ook leuk.
We wonen uit de wijk, en langs een bosje. Als ik later mocht kiezen zou ik op het platteland willen wonen. :D

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:53

Absoluut platteland! Daar woon ik al heel mijn leven en nu dus nog steeds. Lekker met de paarden aan huis en rust en ruimte

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:57

liever op t platteland :)) lekker rustig , alleen wel in de polder met auto's die achterlijk hard rijden :D
ik woon nu in n lekker klein dorpje ook lekker :))

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:53

Voor mij zou het trouwens wel écht schelen welke stad het is.. Zoals Leeuwarden of Amsterdam, daar zou ik niet willen wonen.. Groningen lijkt me dan weer heel leuk..

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:29

Platteland, ergens het liefste in Belgie, Italie of Schotland, woon al jaren in een dorp waar steeds meer woningen bijkomen, benauwd me!
Lekker ver weg, op het platteland met mijn paardjes..., helemaal TOP!
En met zo weinig mogelijk buren hahahahaha!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:33

Absoluut platteland!
Ik woon nu in de bebouwde kom maar zou heel graag naar het buitengebied gaan.
Woon in een dorp, niet heel erg klein. Maar groter hoeft ook niet.

Als ik een dag in bijv. Amsterdam ben geweest ben ik altijd blij dat ik weer huiswaarts ga. Die drukte is niets voor mij!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:35

Ik woon ook op het platteland, al 26j (woon nog thuis) en ik zou het niet anders willen :)
Het is hier zo rustig, mooie natuur, grote tuin, gemoedelijk en stil.

Wat ik soms mis zijn de grotere winkels in de buurt. Ik zeg maar wat: een C&A, een grote voedingswarenwinkel bv...
Gelukkig moet ik er niet ver voor rijden, maar ik kan niet op m'n fiets. Verder mis ik hier eigenlijk helemaal niets :)

Mijn vriend woont dan weer in een drukke stad en ik kan daar toch niet aarden :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:37

hestejente schreef:
Rock schreef:
Ik ben opgegroeid in Amsterdam en woon nu in een iets kleinere stad. Doe mij maar de ruimte van het platteland, hoewel het wel wennen zal zijn om niet om 21.00u 's avonds nog te kunnen denken 'even suiker halen'. Dat is wel plannen :D

Of op zondag :roll: Zo vreselijk onhandig om in de rimboe te wonen. Zucht.

Hier kan dat gewoon, supermarkten zijn dan gewoon open. :D Ik woon buitenaf op een boerderij, paarden aan huis, 10 km van een kleine stad.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:39

Geboren en getogen in Leeuwarden, en zo gauw ik de kans had verhuisd naar het platteland............................ we wonen nu echt "buiten" dus buitende bebouwde kom met zo nu en dan een huis, heerlijk! En de boodschappen haal ik wel gauw in de auto!
Trouwens, de supermarkt (AH) is hier ook tot 20-21 uur open hoor en nog geen 10 min. rijden!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:42

Ik woon op het echte platteland, en ik zou het niet meer willen missen. In de stad altijd veel te lawaaiig, kan er met de hond niet fatsoenlijk lopen, geen tuin en al helemaal geen paard bij huis. Over het parkeren nog maar niet te spreken.
Dat de winkels niet in de buurt zijn is niet zo'n probleem. Wij doen eens per week de wekelijkse boodschappen, en als we iets vergeten hebben we pech :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:43

Platteland :j
nou ja, ik woon nu in een dorpje. Wel leuk hoor! Als ik de drukte in wil, hoef ik maar 10 min. met de trein :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:46

Ik woon in een niet zo heel grote stad (zo'n 40.000 inwoners) en dat vind ik een prima maatje. Ik zou alleen wel centraler in Nederland willen wonen, want in deze uithoek valt echt geen donder te beleven, vooral in de winter niet, en alle leuke dingen zijn altijd zo ver reizen dat het haast niet haalbaar is zonder overnachting...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:51

Absoluut platteland

Ik ben geboren in een Dorpje (meer stad als platteland)
Op mijn 7 de zijn we verhuist en daar woonde ik op het platteland met meer als 50 paardenboxen en meer als 80 hk land
2 jaar geleden zijn we verhuist naar een Plattelands dorpje Lomm een mini dorp met weinig mensen veel mensen kennen het niet eens maar wel het dorpje waar wij de paarden en stallen hebben Arcen dus

Ik verhuis 2011 neer de stad Venlo als alles goed is
Echt midden in de stad :\ kei geinig appartementje
Mijn ouders blijven gewoon hier wonen 15 min met de auto en dan ben ik bij mijn ouders paardjes blijven lekker daar staan scheeld heeeeeel erg veel in de kosten

Ooit hoop ik we het appartement kunnen ''ruilen'' met een leuk boerderijtje maar daar is nu echt het geld niet voor :=

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:54

Heb 20 jr in een dorp ver van de stad gewoond, had zo'n hekel aan het reizen gekregen met fiets, bus of brommer dat ik nu 3 min van een station woon in de stad..Overal dichtbij, 5 min vh werk, kids zijn zo op school, bibliotheek, bioscoop, winkels enz..
Het enige wat nu nog ver weg is zijn mijn paardjes, nl 18km.
Als de kids de deur uit zijn gaan we die kant wel uit. Of evt eerder nog ertussen in wonen. (maar ook dichtbij 'n station)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:02

Platteland. Hoe rustiger hoe beter. Moet er niet aan denken om in een stad te wonen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:03

Ik woon er het liefst tussenin. Ik hecht veel waarde aan rust, ruimte en natuur, maar ook aan bereikbaarheid en basale voorzieningen als huisarts, supermarkt enzo :) Merk dat ik qua mentaliteit ook beter in een kleinere stad pas, ik heb niet zo veel met het drukke 24/7 leven in de stad ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:56

Ik ben echt een dorpsmeisje in hart en nieren.
Al vanaf dat ik een klein meisje ben, is mijn droom om heerlijk op 't platteland te wonen en urenlang wandelen met de hond.
Daar kan ik echt mijn rust uit halen.
Heerlijk gewoon, de rust, de gezelligheid, de charme van het platteland.
Ik woon sinds 2 jaar in de stad voor m'n studie maar ik kan er echt echt echt niet wennen.

Nu is zowel de hond als het plattelandshuisje er nog niet, maar ik droom lekker verder.