schoonmoeders!!!!!!!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:09

Vjestagirl schreef:
En wat als de moeder tussen jouw en je vriend(in) komt te staan? Zodra hij/zij bij jou is bellen dat hij naar huis moet komen? Niet tegen je praten? Je in alles afkraken? Hem regelmatig vertellen dat hij beter kan krijgen? Jou in je eigen huis voor gek zetten? Moet dat dan maar mogen omdat ze zijn moeder is?

Sorry, maar dan is die vriend in mijn ogen een slappe zak dat hij dit alles laat gebeuren :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:11

blauw00gje schreef:
Dat zeg ik ook niet. Ik snap heel goed wat je bedoelt :+ Maar er zit een verschil tussen niet blij zijn met je schoonmoeder en hoe er ooit wordt gedaan over schoonmoeders. Ze bedoelen het waarschijnlijk goed (de meesten dan). En daarbij vind ik dat je op moet passen wat je over schoonouders zegt. Wat je denkt moet je zelf weten, maar wat je uitspreekt kan wel eens gevaarlijk zijn.
Ik zou het in ieder geval totaal niet leuk vinden als mijn moeder helemaal wordt afgezeken door mijn vriend. Ik denk ook niet dat die relatie lang zou duren.

Je zou de kans niet krijgen om de relatie lang te laten duren als jij je moeder toe liet me zo af te zeiken.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:14

Ik heb de liefste schoonouders die ik me maar kon wensen, maar soms zijn er wel wat irritaties. Ze bedoeld het allemaal goed, maar het komt wel eens verkeerd over. Merk ook wel dat ze het heel jammer vind dat haar zoon uit huis is en dat het dr niet altijd even lekker zit dat hij mij 2 dagen in de week ziet en zn ouders wat minder nu en soms maakt ze een wat rare opmerking. Maar dat heeft mijn vriend ook wel eens bij mijn ouders (ja, daar hebben we het gewoon over samen ;)) Ik snap je dus helemaal, maar daar moet je je niet te druk over maken hoor :(:)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:31

Ik heb ook erg veel geluk! :+:

Ik lees wel erge verhalen er tussen. Ik kan me niet voorstellen dat volwassen mensen zo kinderachtig kunnen zijn.
Je beledigt de vriendin van je zoon toch niet? Tenmiste niet als er niets mis met haar is. Ik vind dat echt heel laag, en kan me het haast niet voorstellen.

Bij mijn vriend werd ik met open armen ontvangen, en andersom hetzelfde.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:41

Nu na 11 jaar samen te zijn met mijn vriend heb ik ook een fijne schoonmoeder maar dat is ooit anders geweest.
De eerste keer dat ze me zag was het eerste wat ze tegen me zei; Wie ben jij en wat kom je hier doen? En dan op zo een toon van oprotten jij en wel meteen. Ze heeft ooit letterlijk tegen mij gezegd van de dag dat Gert, mijn vriend, hier vertrokken is was de ergste in mijn leven. Ik had namelijk haar zoon in haar ogen afgepakt van haar. Sorry hoor hij was 24 jaar toen we gingen samenwonen. Toen we vertelde dat ze oma werd was ze ook helemaal niet blij, eigenlijk eerder boos. Toen onze dochter ongeveer een jaar of 5 was is het tij beginnen te keren, toen waren we wel al 6 jaar samen, en nu valt ze gelukkig genoeg mee. Ik heb de opmerkingen altijd maar over me heen laten komen om het niet erger te maken, maar soms moest ik echt wel op mijn tong bijten om niets te zeggen.
Laatst bijgewerkt door orban op 14-09-10 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelpla

Re: schoonmoeders!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:42

O wat een verhalen hier zeg! Lijkt me vreselijk als je zo met elkaar om moet gaan.
En hoe denken jullie partners erover dan?

orban

Re: schoonmoeders!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:44

Kelpa, mijn vriend vond het helemaal niet leuk hoe zijn moeder soms tegen mij deed en heeft haar daar dan ook wel over aangesproken maar het blijft natuurlijk zijn moeder.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:46

Ik ben zo blij dat ik een lieve, fijne schoonmoeder heb.
Als ik de verhalen van sommigen hoor of lees.
Kan me daar zo aan ergeren, aan die vijandige opmerkingen van sommge schoonmoeders en dan van die mannen die het niet voor hun vrouw opnemen.
Nee mijn schoonmoeder is geweldig en respecteerd mij zoals ik ben en ik haar.
We doen regelmatig leuke dingen samen, winkelen, musicals, we komen regelmatig bij elkaar over de vloer, kan me geen betere wensen.
Ben erg blij met haar en zie haar echt als een soort moeder en ik hoor d'r ook echt bij, bij de familie zeg maar.
Maar dat komt denk ook een beetje omdat ik aan m'n eigen moeder niks heb.
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 14-09-10 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:47

Héél herkenbaar, al gaat het er bij ons nog een stukje erger aan toe >;)
Ik denk dat je d'r gewoon lik op stuk moet geven:
'Wat zie je wit!'
-> 'We kunnen niet allemaal gratis zonnebanken, kan ik misschien even bij jou langskomen?'
-> 'Liever natuurlijk wit (nu in de 'mode' trouwens *D ) dan fake bruin'
-> laat je iig niet van je stuk brengen !! Je moet niet onbeleefd oid zijn, gewoon netjes maar kordaat antwoorden zodat ze weet
dat je die ships niet gaat pikken.

Ze testen je toch gewoon hoor, aan jou tot hoe ver je ze laat komen :Y)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:49

Ik ben ook niet de beste vrienden met mijn schoonouders. Dat is nog zachtjes uit gedrukt. Ze zijn erg achterbaks, we hebben een ontzettende grote ruzie gehad om dat ik niet als taxi voor hun zou dienen. (en dan groot is echt heel groot, zo groot dat mijn man zijn eigen ouders niet meer wilde zien)

Dan word er sorry gezegd van hun kant, en daar moet je het dan mee doen. Word niks uit gesproken. Alleen een sorry

Echter blijven het de ouders van mijn man. En daar heb ik toch ook wel een stukje ( iniminie) respect voor ze. Is nu meer leven en laten leven. Ik kom er op bezoek, maar daar is ook alles mee gezegd.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:58

ik kon het tot nu toe altijd wel redelijk vinden... met de persoon waar het heel serieus mee was.. tja die had zelf niks aan zn ouders, t was echt zakelijk... hij is geadopteerd en meen dat dit wel zijn natuurlijke ouders waren omdat de adoptieouders dood waren... hij was toen al oud genoeg voor zichzelf te zorgen echter, hun hebben rond die tijd contact met hem gezocht.

hij was daardoor ook gelijk helemaal verkocht aan mijn moeder omdat ze zo lief was, ook een cadeautje mee nam voor zn verjaardag en me dat mee gaf (omdat ze er zelf niet bij was) hij kon dr gewoon niet bijkomen...
Super om te zien :D

maar moet wel zeggen dat ik tot nu toe nooit weg was van mn schoonouders..ik overleefde het,maar had dat ook met ouders van vrienden van me...
Dr is er eentje waar ik echt onwijs goed mee kon vinden, hij woonde nog thuis en ik was dan eerder wakker en ging naar onder, of hij was al wakker en werd zelf later wakker (ze bracht me dan ook naar huis enzo) ach daar heb ik zo heerlijk mee zitten kletsen!!
De eerste date die ik met hem had zou zijn ma me komen halen omdat ze toch om de hoek was... dus ben eerst met haar naar dr paard gegaan en TOEN was naar hem thuis:P heel apart hihi

naar dat je zoon schoonmoeder hebt, kunnen jullie niet eens om de tafel gaan zitten?

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:07

Ik had ook zijn schoonmoeder, ben inmiddels gescheiden dus heb er nu geen last meer van.

Mijn toenmalige man had zijn been gebroken moest 2 weken in bed liggen met been omhoog. Nou kom je maar gezellig weer thuis, dacht het niet dus.
Ook altijd gezeur over de paarden. Dat ze wel duur zijn e.d. (ik werkte voor de stalling dus het koste ons geen cent).
Ze vroeg me een keer wat ik zou doen als mijn toenmalige man mij voor de keus zou zetten. Het hele huis zat vol visite. Heb toen haar voor blok gezet en tegen haar gezegt dat hij dat niet moet flikken want dat hij dan heel snel het huis uit kon. Had het ook gedaan moet ik eerlijk zijn, behalve als er een hele goede reden was natuurlijk niet.
Ze was het helemaal niet mee eens natuurlijk dat ik de paarden boven haar lieve zoon verkoos.
Sinds die dag was ik natuurlijk helemaal uit de gratie, net of dat mij iets deed. :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:24

Ik geloof wel dat ik een lieve schoonmoeder ben :D . Althans, dat zegt de vriend van mijn dochter!
Hij is graag hier en doet graag dingen met ons. Wij mogen hem overgens ook erg graag ;) !

Mijn SO ... hmmm... laten we het zo zeggen: ik kan met ze door een deur :) .