Als 16-jarige relatie met iemand van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:42

chaatje16 schreef:
weetje.. vriendin van mij was 14 toen ze een vriend kreeg van 21... die heeft nu alles al gedaan .. wat een meisje van 14 in Principe nog niet hoort te doen... Daarom vind ik iemand van 14 max iemand van 16.. en iemand van 16 max iemand van 19.. ;)

Daar ben ik het niet helemaal mee eens die laatste zin eigenlijk...
Waarom liefde heeft geen grenzen
Als je partner weet dat NEE NEE is dan kan dat best
In liefde draait het om respect en moet je niets tegen je wil doen simpel zat...

Al ben je 16 en heb je het een en ander al gedaan en wil je het nog niet met je huidige partner of die partner nu 14 of 24 is heeft hij hier respect voor te hebben!

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:44

Ik ben zelf ook 16. Ik denk dat het toch per persoon verschillend. Maar sommige leeftijden gaan mij echt te ver als je hier leest van 16 en een man van 39!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:47

Ja maar helaas word deze lieve vriend van 21 snep boos als ze nee zegt 8)7 dus.. heb er niet echt goede ervaringen mee met een meisje van 14 ... die al moeilijk nee durven te zeggen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:51

chaatje16 schreef:
Ja maar helaas word deze lieve vriend van 21 snep boos als ze nee zegt 8)7 dus.. heb er niet echt goede ervaringen mee met een meisje van 14 ... die al moeilijk nee durven te zeggen

dumpen die handel!
In echte liefde heb je respect voor elkaar!
Ik kan ook moeilijk nee zeggen gelukkig hoef ik het bijna niet te doen
We weten wat we wel en niet willen van elkaar

En bij meiden spreekt een gezicht boekdelen
Als die ''vriend'' doet wat zij niet wilt dan moet ze hem heel hard gaan dumpen en afwachten tot wel de ware tegenkomt met respect....

en dat lijkt soms eeuwig te duren maar gedult word beloond helaas maakt liefde blind..

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:55

tja ligt helemaal aan hoever jij bent.. enzo..

ik was zelf 13 toen ik wat kreeg met iemand van 18.. dat heeft tijdje geduurt tot ik 17 was..

toen leerde ik (nu) mijn huidige man kennen. wij zijn net getrouwd na 11 jaar samen te zijn..

de weerstand toen was meer dan nu. (ik was 17 hij 26)

volg gewoon je hart, als goed voelt voelt het goed.

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:56

Ik voel me hier wel een groooote uitzondering. Mijn vriend is dus enkele jaren jonger dan mij! Maar we zijn ondertss al 10 jaar samen, huisje gebouwd en een zoontje van 2.5!

Ik denk echt niet dat je naar leeftijd kunt zien. Hangt gewoon van persoon tot persoon af. De vriend van mijn zus bv is ouder dan mijn vriend en denkt nog lang niet aan samenwonen en kinderen enzo. Alleen uitgaan, voetballen en slapen.

Dus ja ik heb nog een groen blaadje :o

Fenrir

Re: Als 16-jarige relatie met iemand van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:00

Nou toen ik 16 was moest ik echt niet aan iemand onder de 20 denken hoor. :n :=

Ik was vanaf begin 14 klaar voor seks en wilde dat ook zelf. Op mijn 15e ging ik met iemand van 19/20 en toen ik 16 was had ik een vriendje van 21.

Ik zie het probleem niet. Ik kan me gewoon niet voorstellen een relatie te hebben met iemand van mijn eigen leeftijd. Ik heb al geen echt goede vrienden in die categorie, waarom zou mijn partner dan wel jonger moeten zijn?

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:06

dumpen die handel!
In echte liefde heb je respect voor elkaar!
Ik kan ook moeilijk nee zeggen gelukkig hoef ik het bijna niet te doen
We weten wat we wel en niet willen van elkaar

En bij meiden spreekt een gezicht boekdelen
Als die ''vriend'' doet wat zij niet wilt dan moet ze hem heel hard gaan dumpen en afwachten tot wel de ware tegenkomt met respect....

en dat lijkt soms eeuwig te duren maar gedult word beloond helaas maakt liefde blind..[/quote]

JOH helaas heb ik sinds die jongen veel minder contact meer met haar en hebben wij vaak ruzie over die jongen omdat hij ook niet normaal naar mij kan doen.. is net een kleuter .. en hij gewoon te snel boos word en zei alles maar doet voor hem... alsjeblieft :n

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:08

houd de eer aan jezelf vroeg of laat komt ze er zelf dan wel achter jij hebt gedaan wat je dacht te moeten doen over een tijd komt ze er achter en kun jij zeggen ik heb je gewaarschuwd...

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:09

Elmee schreef:
Ik voel me hier wel een groooote uitzondering. Mijn vriend is dus enkele jaren jonger dan mij! Maar we zijn ondertss al 10 jaar samen, huisje gebouwd en een zoontje van 2.5!

Ik denk echt niet dat je naar leeftijd kunt zien. Hangt gewoon van persoon tot persoon af. De vriend van mijn zus bv is ouder dan mijn vriend en denkt nog lang niet aan samenwonen en kinderen enzo. Alleen uitgaan, voetballen en slapen.

Dus ja ik heb nog een groen blaadje :o

daar geef ik je gelijk in, als je respect voor elkaar hebt en je geeft elkaar de ruimte die je nodig hebt dan is het geen probleem, ligt er ook aan hoe je partner zich gedraagt voor zijn leeftijd!! ik ben ook voor mijn huidige vriend verliefd geweest op een jongen van 1.5 jaar jonger dan mij.. maar serieus... merkte je echt niks van.. jongens van 20 kunnen zich nog kinderlijker gedragen dan hij, ligt totaal aan de persoon zelf ;)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:10

Ik ben 24 en mijn man is 44.
We zijn eind dit jaar 5 jaar samen!

Ik viel altijd al op oudere jongens/mannen.
Ik hou niet van ''jongetjes'' ....ik moet een echte kerel hebben :D

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:11

Gentlegiant schreef:
houd de eer aan jezelf vroeg of laat komt ze er zelf dan wel achter jij hebt gedaan wat je dacht te moeten doen over een tijd komt ze er achter en kun jij zeggen ik heb je gewaarschuwd...

idd ik hoop dat ze deze loser zo snel mogelijk dumpt.. nu ben ik volgende week jarig en vier ik dat.. vroeg ze nog of hij mee mocht ook... ik zei tegen haar dat ze toch wel had moeten zien dat wij elkaar niet echt mogen.. zacht uitgedrukt! en dat ik het aan haar over liet... helaas heeft ze al gezegd tegen mijn beste vrienden dat hij toch echt wel mee ging... best .. "genaaid" maar we gaan zien hoe hij zich gedraagt anders word die t huis uit geschopt! laat mijn feest niet verpesten! :o

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:12

Ik ben 17 en mijn max is toch echt wel 23.... 6 jaar verschil....

als je 16 ook tot 23....
Laatst bijgewerkt door Iemandiemand op 09-09-10 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:13

Dat zijn er geen 4 maar 6

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:17

Whahaha sorry, verkeerd cijfertje ingetypt _O-

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:27

toen ik 16 was vond ik 19 zowat de maximum grens... iemand die ouder was, was direct zo anders, leefde ook in een héél andere wereld...

Nu ben ik 27 en ben samen met iemand van 40... Hij is ook 13 jaar ouder dan mij, maar dat leeftijdsverschil valt eigenlijk nauwelijks op... Ik moet er niet aan gedacht hebben om op m'n 16de met iemand van 29 te gaan.
Het is nu soms wel grappig... als er een film op tv is of we kijken een dvd uit begin jaren '80 en hij vertelt dan dat hij in zijn pubertijd zat toen die film uit kwam dan flap ik er vaak uit: oh toen was 'k nog maar 2 ofzo :)

Neen leeftijd zegt niet alles, maar als je 16 bent, ben je nog echt een kind... als je ouder wordt dan vervaagt die leeftijdgrens vanzelf omdat je allebei wat levenswijsheid opgedaan hebt en gewoon anders tegen het leven aankijkt dan wanneer je 16 bent.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:49

MiniMouse schreef:

Ben ik het mee eens! :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:51

Ik ben nu 23 en mijn vriend is 36, dat gaat prima.
Maar als ik 16 was geweest en hij 29 neuh dan had ik hem voorbij gelopen denk ik.
Nou is wel het feit dat ik al een kindje heb uit een vorige relatie waardoor ik wat volwassener ben, en terwijl hij soms in gedrag helemaal geen 36 is...
Wij wegen elkaar dus goed af... :+

Maar bij 16 vind ik het max. idd ook een jaartje of 25...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:50

Red_Savage schreef:
MiniMouse schreef:

Ben ik het mee eens! :D

Ik sluit me hierbij aan. :)) Gelukkig heeft mijn mannetje ook nog een baard, dat maakt het helemaal af. :+:

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:52

ik ben 17, mijn vriend wordt 24 dit jaar nog.
MiniMouse, ik ga met je mee, ik zou dus echt niet op 16jarige jongetjes kunnen vallen :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:55

Shanna schreef:
16 is nog erg jong. Zowel geestelijk als lichamelijk. Ik zou het maximum op 19 leggen of een uitschietertje naar begin 20..
Op 18 jarige leeftijd ben je zowel lichamelijk maar vooral geestelijk al een heel stuk volwassener, dan kan het leeftijdsverschil dus ook omhoog naar 24/25.
Vanaf 23 maakt het eigenlijk niet meer uit of je nou met iemand van 25 een relatie begint of met iemand van 38, dan ben je geestelijk en lichamelijk net zo volwassen als je je voelt is mijn mening. Dan ben je oud en wijs genoeg om te doen en laten wat voor jou goed voelt. :)

en toen ben ik nu, nu ik 26 ben, weer iets wijzer dan toen ik 23 was.

Zelf zou ik als 16jarige niet willen met iemand die ouder is dan 19.
Veel leeftijdsverschil is lastig, dan heb je als je kinderwens hebt altijd te maken met een oudere vader of jongere moeder (bv bij 10 jaar verschil).

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:56

Jongens gedragen zich vaak zo jong. :\ maar de max voor mij (ben 15).. ligt rond de 20-21 denk ik. Bij 16 jaar vind ik 22-23 nog wel gaan.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:56

Bellatrix schreef:
Dat ligt geheel aan hoe de beide personen in het leven staan. Als ze allebei even ver zijn dan maakt leeftijd niet zoveel uit.

Maar als het meisje van 16 nog aan het uitgaan is en de partner van pak hem beet 26 wil zich settelen dan gaat het niet.

Maar als zij 16 is en houdt niet van uitgaan en is mentaal ook al wat verder dan kan het leeftijdsverschil best wat groter zijn.

Maar nogmaals leeftijd maakt niet zoveel uit, het gaat erom hoever de beide personen mentaal zijn.

Ga ik in mee, leeftijd is maar een getalletje.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:59

Kinderwens was inderdaad een moeilijk punt..
En op 15/16 jarige leeftijd ben je nog volop in ontwikkeling, terwijl je oudere partner dat niet meer is, of in iedergeval een stuk minder. Daarnaast wilde ik nog vanalles uittesten, terwijl hij alles al gezien/gedaan had..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:59

Mijn eerste was toentertijd 15. En ik ook. :Y)
En dat ging bijna 2 jaar goed. Mijn laatste ex is 16 jaar (ik ben inmiddels 20.) Dat werkte niet, veel te kinderachtig. Maar de ex daarvoor was 23 (en ik 19) en die was ook zo volwassen niet. Maar als ik het voor het zeggen heb, ga ik toch liever voor 24+ nu.