Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leslie90 schreef:Dankjewel
Ik kom hier vaak het woord thuiswerken tegen, waar kun je dat vinden op internet?? Misschien leuk om eens rustig mee te beginnen. Kwam het op MP wel vaak tegen bij de categorie vacatures maar ik vertrouw dat nooit zo. En dat ging om parfum![]()
Voor een modeblad is wel een leuk idee.
Modellenwerk denk ik juist weer niet, ik heb aardig wat zichtbare tattoo's
Ilzas schreef:Leslie90 schreef:Dankjewel
Ik kom hier vaak het woord thuiswerken tegen, waar kun je dat vinden op internet?? Misschien leuk om eens rustig mee te beginnen. Kwam het op MP wel vaak tegen bij de categorie vacatures maar ik vertrouw dat nooit zo. En dat ging om parfum![]()
Voor een modeblad is wel een leuk idee.
Modellenwerk denk ik juist weer niet, ik heb aardig wat zichtbare tattoo's
Ja, rustig aan he? En alleen als je het leuk vind...
Leslie90 schreef:Edit; ik opende dit topic trouwens om even m'n ei kwijt te kunnen en om jullie om een mening te vragen wat jullie ervan vinden wat jullie in mijn situatie zouden doen.
Niet om aangevallen te worden en nog meer gezeik aan te horen over werken, anders kap ik gewoon met deze discussie want in m'n openingspost staat dat ik dat gezeur van 2 personen al beu ben,
Leslie90 schreef:Iedereen hebt makkelijk praten als je het zelf vanaf groep 6 tot mbo niet hebt meegemaakt
maikeltje schreef:Je bent gepest op school, dat is geweest. Heel vervelend en ik geloof zeker dat je daar een deuk van oploopt. Neemt niet weg dat je toch vroeg of laat je eigen boontjes zult moeten doppen. Dus hup, schouders eronder en lekker werken of een fatsoenlijke opleiding gaan doen.Je kunt goed bokken dus je zou werk kunnen doen waarbij je met de computer werkt bijvoorbeeld.
Als iedereen die vroeger gepest is op school thuis zou gaan zitten, dan zou het percentage werklozen schrikbarend omhoog vliegen vrees ik.
Tjaldur schreef:maikeltje schreef:Je bent gepest op school, dat is geweest. Heel vervelend en ik geloof zeker dat je daar een deuk van oploopt. Neemt niet weg dat je toch vroeg of laat je eigen boontjes zult moeten doppen. Dus hup, schouders eronder en lekker werken of een fatsoenlijke opleiding gaan doen.Je kunt goed bokken dus je zou werk kunnen doen waarbij je met de computer werkt bijvoorbeeld.
Als iedereen die vroeger gepest is op school thuis zou gaan zitten, dan zou het percentage werklozen schrikbarend omhoog vliegen vrees ik.
Het is niet aan buitenstaanders om hierover te oordelen, daar hebben ze andere instanties voor en deze hebben gezegd dat ze in verband met haar ziekte niet kan werken. En bovendien vraagt ze hier geen commentaar op.
maikeltje schreef:Je bent gepest op school, dat is geweest. Heel vervelend en ik geloof zeker dat je daar een deuk van oploopt. Neemt niet weg dat je toch vroeg of laat je eigen boontjes zult moeten doppen. Dus hup, schouders eronder en lekker werken of een fatsoenlijke opleiding gaan doen.
Je kunt goed bokken dus je zou werk kunnen doen waarbij je met de computer werkt bijvoorbeeld.
maikeltje schreef:Dan moet je de rest van haar posten eens lezen. Ze is wel degelijk bereid om te werken en dus ook in de mogelijkheid, als het maar in haar straatje past en zo werkt het dus niet altijd.
En posten zoals ach en wee die helpen haar alleen maar meer de vernieling in. Ze is 19 jaar. Ze wil rust. Wil iedereen wel hoor, maar wat als haar grootouders wegvallen en zij er alleen voor komt te staan? Dan kan ze ergens in een kamertje drie hoog achter weg gaan zitten kwijnen omdat ze nu niet even de tanden op elkaar zet en zorgt dat ze in haar eigen onderhoud kan voorzien, aan haar toekomst werkt.
ik vraag me dan ook af wie het beste met haar voor heeft, de mensen waar ze gezonde kritiek van krijgt en die haar misschien aanzetten tot nadenken, of degenen die haar maar zielig vinden en vooral niet vinden dat er iets aan haar situatie veranderen moet.
Want ten lange leste is het wel zo dat over 10 jaar niemand meer aan dit topic terugdenkt en het niemand wat kan schelen wat er van haar terecht gekomen is. En dat is nu net hetgene waar haar grootouders zich druk om maken. Terecht vind ik. Die hebben het beste met haar voor maar op die leeftijd zie je dat soort dingen gewoon anders. Heel begrijpelijk, maar wil niet zeggen dat de mensen die dit wel zo zien niet mogen proberen TS wakker te schudden.
annepanne schreef:Ik kan niet inschatten hoe ziek je bent maar als je mijn kleindochter was geweest had ik je een flinke trap onder je kont gegeven en geen cent! Jij teert op het feit dat je moeder weinig kan en toch veel voor je opa en oma doet. Respect voor je moeder maar jij zal toch echt zelf wat moeten doen om respect te verdienen.. Dan je opa en oma egoistisch noemen omdat ze een eigen leven hebben.. Tja misschien eerst een realistisch beeld van jezelf opdoen? Je komt op mij over als een verwend nest waar de rest van de Nederlandse bevolking hard voor mag werken omdat je niet eens moeite wil doen om zelf je centen te verdienen... Sorry voor mijn eerlijke verhaal maar dit is nou eenmaal mijn mening!!
Marilla schreef:Leslie90 schreef:Nagelstyliste had ik zelf ook aan gedacht, maar dat lijkt me niet zo'n goed idee aangezien ik dat leuk vind.
Deze zin klopt volgens mij niet helemaal?
Leslie90 schreef:Tsja, ik moet gewoon even wat van mij afschrijven
Al vanaf weet ik veel hoe jong zitten me oma, en met name mijn opa constant boven op me lip.
Dat ik naar school moet, dat ik moet werken, allemaal van dat soort gezeur. Bij mij werkt dat zeuren averechts, maar dat terzijde..
Leslie90 schreef:Een aantal weken geleden is de scooter van mijn moeder, waar ik ook op rij, vastgelopen. Kosten waren 400 euro. Dat was even een verassing, en had m'n moeder niet achter de hand. We zaten aan huis gekluisterd, en ik kon niet naar mijn paardje. Je zou zeggen dat m'n opa en oma mijn moeder wel even konden helpen, het is toch hun kind. En als je een beetje mee kan leven, snap je ook wel dat naar mijn paard kunnen belangrijk voor mij is. Maar nee joh, de kapper van oma was belangrijker. Uiteindelijk heb ik de reperatie voor mijn moeder voorgeschoten. Het geld wat ik had opgespaard voor de stalling, dat was weg en moest wel betaald worden. M'n opa stelde voor om dat dan weer wel voor te schietenomdat het niet netjes is om later te betalen dan andere, en omdat ik er net nieuw sta. Oke,
Leslie90 schreef:Zoals gewoonlijk wou m'n opa ^$&*# weer praten over mijn toekomst. De onderwerpen? Tsja, werkenIk had er gewoon totaal geen zin in, ik ben nu volwassen en een stuk wijzer om zelf te bepalen wat ik wil. En bovendien voel ik gewoon dat, al is het maar stallen een beetje uitmesten, dat ik helemaal kapot ben, alsof ik een paard heb lopen tillen
ik heb uitgelegd dat als wa-jong vond dat ik moest werken dat ik ze dan wel hoor, hún bepalen dat en niet een ander. Oke niet helemaal, maar ik ben het gewoon zat dat hun al vanaf m'n 15e ongeveer mijn leven lopen te bepalen, niet alleen van mij maar ook van mijn moeder. Dan word er gezegd dat het niet over werken gaat en dat ik dat zelf moet bepalen, maar mijn toekomst is Max en daar hoef je niet uren over te praten, één antwoord: Max, en je weet genoeg. Ik weet dan ook dat het een leugen is om mij mee te krijgen en dat het weldegelijk over werk ging
![]()
Goed, gewoon doordrammen en mijn keuze niet accepteren en toch komen. Zijn bedoeling was dat we ergens anders gingen praten. Mijn antwoord is gewoon simpelweg nee, het ging niet over werken maar toch gewoon over mijn toekomst? Daar hoef je niet lang over te praten, en voor mijn moeder heb ik niks te verbergen. Dan word hij boos, en wil hij (heel hypocriet) de 175 euro stalling geld terug en moet ik het maar uitzoeken. Vind ik niet erg, nu worden m'n vermoedens alleen maar bevestigd.
Leslie90 schreef:In die tijd dat de scooter in de reperatie stond, hebben ze niet één keer aangeboden om even mee te rijden naar Max. Ik heb het steeds zelf moeten vragen, maar ze hadden het zo druk met de kapper, boodschappen en hun hond die altijd ziek is, dat ik maar t*ring naar de nering moest zetten.
Leslie90 schreef:Ik heb gewoon het gevoel dat mijn hobby niet gegunt word, namelijk mijn paardje. Ze beseffen niet wat een paard voor mij betekent. Ze zijn gewoon zo egoïstisch, m'n oma is zeker vergeten dat mijn moeder met haar slechte rug haar heeft geholpen in het huishouden, omdat m'n oma geopereerd was aan haar mond. Dat mijn moeder door weer en wind rijd om die hond uit te laten als oma weer eens ziek is. Mijn moeder doet alles voor hun en staat altijd klaar, maar als wij ze nodig hebben laten ze het mooi afweten.
Leslie90 schreef:Gelukkig heb ik wel een hele lieve vader en stiefmoeder die er altijd zijn als het nodig is. Zo hebben ze me geholpen met Max kopen, ik kwam net ietsjes tekort en mijn vader was zo lief om te zeggen: gefeliciteerd met je nieuwe paardje, hier is de rest. Hij snapt wat een paard met mij doet, dat dat echt een beetje mijn steun en vreugde is. Hij accepteert ook dat ik niet kan werken, en helpt me zo veel mogelijk met dingen. Zo krijg ik een eigen scooter, als ik mijn certificaat haal etc. Ik ben wel heel blij met zo'n vader en stiefmoeder!
Leslie90 schreef:Wat zouden jullie doen? en wat vinden jullie?