Shadow0 schreef:En Ibbel: daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde denk ik. Ik zou niemand 'meeslepen', maar ik zou bijvoorbeeld geen liefdesrelatie aan kunnen gaan met iemand die weigert betrokken te zijn bij mijn paardensport. De ander hoeft het niet leuk te vinden, natuurlijk niet. En niemand hoeft voor mij avond aan avond op een stal te zitten. Maar als een ander helemaal niks over mijn ervaringen met paarden zou willen weten en dit nadrukkelijk tot 'niet welkom' zou verklaren, of zou zeggen 'daar wil ik niks mee te maken hebbe', dan zou ook dat voor mij een fundamenteel probleem zijn voor een diepere relatie.
Relatie is wat anders. Maar vriendschap? Mijn vrienden hebben niets met paarden, sommigen vinden ze eng. Ze komen wel hier, en ik heb de paarden nou eenmaal aan huis, maar gaan echt niet bij de stallen staan knuffelen en willen ook helemaal geen verhalen horen over wedstrijden of wat dan ook. Heb ik geen enkel probleem mee. Toch zijn paarden een fundamenteel onderdeel van mijn leven.