Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:44

volbloedfan schreef:
Of wegens beperkte ruimte wil ik jullie vragen de kinderen thuis te laten.

De wijnkelder heeft slechts plaats voor twee.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:46

denz schreef:
haflingertje schreef:
Tja en sommige mensen met kinderen voelen zich dan gelijk aangevallen.

Ik voel me nu al aangevallen en ik heb niet eens kinderen :D

Een zeer heftig moeder gevoel :+

Maar een bruiloft is een dag om te vieren samen met het bruidspaar..
Hun wensen staan op de eerste plaats!

(Ik werk met kids, dus als ik ooit ga trouwen heb ik juist een heel animatie team ingehuurd denk ik zo :D )
Nogal het tegenover gestelde :+

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:48

haflingertje: nou zo'n moedergevoel heb ik niet hoor, maar ik vind het gewoon echt raar...

En als het nou familie is? Mogen ze dan ook niet komen?

Het is net als dat mijn man ergens niet welkom zou zijn... ook dan ga ik niet..

Wat een raar gedoe allemaal joh.
En ja die van mij gaat ook gewoon mee naar verjaardagen van vrienden, behalve als hij ze niet kent of er echt niks mee heeft.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:51

hoe lief mijn kinderen zijn, het is niet mijn bruiloft/feest. Dus de bruid+gom bepalen hoe en wat. Heb de pest aan mensen die gewoon hun eige zin doordrijven. Zodat het feest dan verpest word door andere. Hun feest, hun regels, punt :D

Heb gelezen tot blz 4, je had het over een begeleidend gedicht, maak dat niet te lang
Kort maar krachtig

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:52

Er komen echt geweldige zinnen voorbij :D

Had er nog nooit zo over nagedacht, als eeuwige vrijgezel zijnde. Maar als ik later ga trouwen hoef ik er ook geen kinderen onder de 12-16 bij. Ik heb gewoon niets met kinderen, het is míjn dag en ik heb net wat te vaak meegemaakt dat ouders alleen maar met hun kinderen bezig zijn ipv 'het feest'. Of nog leuke, losgeslagen kinderen die letterlijk obers om ver rennen, gillen, onder de tafels doorkruipen en verstoppertje spelen in de feestzaal. Wat een ellende.

Ik geef je dus ook groot gelijk :j niet dat elk kind een losgeslagen monster is, maar het is jóuw dag, jóuw wens en dan mag je dat best vragen van je gasten :j

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:54

Ik heb een fantastische zoon van 8 en ik peins er niet over hem mee te nemen naar een bruiloft (behalve die ene keer dat het bruidspaar zelf een rits kleine kids had en het meer een kinderfeestje was). We zorgen voor oppas inclusief overnachting en hebben dan zelf ook heerlijk kindloos feest.

Ik vind dat je gewoon duidelijk kunt zijn op de uitnodiging. Het is jullie bruiloft en de gasten hebben jullie wensen te respecteren!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:57

Annetje schreef:
wij hebben geen k3, clown of ballenbak
graag uw kind bij de oppas voor ons gemak

ons feest duurt lang en er is geen kinderbed
graag hoor ik van u dat de kinderoppas het wel red

Uiteraard moet red, redt zijn...of niet Annetje? :+
Ik vind beide uitspraken geweldig!

Konstantine

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:07

Ik weet niet of er alleenstaande ouders bij zijn, zo niet dan vind ik
"Wij zien u graag met zijn twee, neem de kinderen dus niet mee."
wel een leuke. Die stond ook op de uitnodiging voor de verjaardag van mijn tante :j

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:08

Na 5 pagina's meegelezen te hebben wil ik toch even reageren.

Ik geef de TS ook groot gelijk er geen kinderen er bij te willen hebben. En als ouders is t toch ook eens lekker om 'uit' te zijn zonder kinderen.

Ik ben ook gek op kinderen, doe nu zelfs pabo. Maar of ik er kinderen bij zou willen hebben, mocht ik ooit trouwen? Nee ik denk t niet.
Of 's middags een paar uurtjes. Is toch wel erg leuk om je klas er bij te hebben denk ik.
Maar echt niet de hele dag :n En zeker niet 's avonds.

Mijn ouders zijn gaan varen met hun bruiloft, maar hadden daarvoor een receptie op de boot. Daar waren de kinderen wel uitgenodigd (mijn moeder was ook juf) en daarna met alleen de volwassenen gaan varen.

Dat vind ik een mooie 'oplossing'

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:22

Konstantine schreef:
Ik weet niet of er alleenstaande ouders bij zijn, zo niet dan vind ik
"Wij zien u graag met zijn twee, neem de kinderen dus niet mee."
wel een leuke. Die stond ook op de uitnodiging voor de verjaardag van mijn tante :j

ja of:

wij zien u graag alleen of met zijn twee, neem de kinderen dus niet mee

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:38

denz schreef:
haflingertje: nou zo'n moedergevoel heb ik niet hoor, maar ik vind het gewoon echt raar...

En ja die van mij gaat ook gewoon mee naar verjaardagen van vrienden, behalve als hij ze niet kent of er echt niks mee heeft.

En daar zou ik dus niet blij van worden (vandaar dat ik het ook altijd op de uitnodiging zet)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:58

denz schreef:
Maarre verder moet ik eerlijk zeggen dat ik het echt belachelijk vind als kinderen ongewenst zijn op een bruiloft.
Ik hou ook helemaal niet van kinderen en heb ook nog geen kinderwens ofzo, maar sorry hoor een kind hoort er toch gewoon bij, het is toch geen hond die je ff thuislaat!

Ik vind het net zo iets als zeggen dat je niets met bejaarden hebt omdat je net iets te vaak hebt gezien dat er een kunstgebit uit viel tijdens het eten en ze daarom niet mogen komen :+

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:15

inge81 schreef:
Wellicht nog een paar opties

Onze dag willen wij graag onvergetelijk maken
Kunt u daarom uw kinderen wellicht thuis laten

Om gezeur achteraf te voorkomen,
verzoeken wij alleen volwassenen te komen

Kinderloos gaan wij door het leven en zo willen wij ook onze bruiloft beleven.

Dit vind ik alledrie echt hele geschikte! :j

Ik vind het trouwens meer dan normaal om zoiets te vragen. Ookal vinden sommigen dit niet beleefd, dit gaat wel echt om een eenmalig moment in je leven, misschien wel je belangrijkste. Dan zou ik toch echt even voor jezelf kiezen. Dan maar even niet beleefd.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:40

Ik vind het helemaal niet raar hoor TS, lekker je eigen ding doen, het is jouw dag ;)
Zou het eerder raar vinden als mensen erdoor beledigd zouden zijn, zoals een enkeling in dit topic.

Persoonlijk :o :o :o vind ik zo'n zinnetje in dichtvorm nogal :+ kinderachtig :D
Wij hadden laatst ook een bruiloft waar kinderen niet gewenst waren, daar kreeg iedereen een mail van de ceremoniemeester waar dat in vermeld stond. Volgens mij niemand moeilijk over gedaan, pa en ma waren ook blij een avondje zonder kinderen uit te kunnen waaien :D

Was wel grappig, bruidspaar had een zoontje, in de brief stond iets van: Het bruidspaar heeft al een kind voorhande, dus u hoeft die van u niet meer mee te nemen :D
Maar dat kan bij jullie dus niet :D

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:56

Ik vind deze wel een geschikte, al weet ik niet of je wel ooit kinderen wilt. Anders zou ik er van maken:

Kinderloos gaan wij op dit moment door het leven en zo willen wij ook onze bruiloft beleven.

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:07

Dit stond op de uitnodiging van mijn bacheloruitreiking: Vanwege het plechtige karakter van deze bijeenkomst willen wij u vriendelijk verzoeken geen kleine kinderen mee te nemen.
Die van eempiej is leuk :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 22:56

denz schreef:
Haha Batje dat vind ik helemaal een goeie, gewoon trouwen op een boot!

Maarre verder moet ik eerlijk zeggen dat ik het echt belachelijk vind als kinderen ongewenst zijn op een bruiloft.
Ik hou ook helemaal niet van kinderen en heb ook nog geen kinderwens ofzo, maar sorry hoor een kind hoort er toch gewoon bij, het is toch geen hond die je ff thuislaat!

Als ik ooit een kind zou hebben en iemand wil geen kinderen op z'n bruiloft dan blijf ik lekker thuis. Daaag......

denz schreef:

Daar ben ik echt heel makkelijk in... dan komen ze maar niet.
het is geen raar gedoe, het is gewoon mijn bruiloft.
Een feest waar ik lang naar uit kijk, mede door de reden waardoor ik het eerder wil doen dan gepland.
Een feest waar ik tienduizenden euro's aan uitgeef...
En dan is het bij mij erg makkelijk, my way or the highway.
De mensen die mij kennen en die ik liefheb hebben daar begrip voor, dat zijn ook de mensen die erbij mogen zijn. Kunnen ze dat deel respect niet opbrengen? Dan hoef je van mij niet te komen. :D

En ik zal je sterker vertellen... ik heb ook iemand die wel mag komen en haar vriend absoluut niet... door iets wat hij uitgespookt heeft. Die krijgt dit ook heel duidelijk te horen. Staat hij toch voor de deur, mag hij direct rechts omkeerd maken :Y)
zoals ik al zei... mijn feestje, mijn gasten :P

eempiej schreef:
Ik vind deze wel een geschikte, al weet ik niet of je wel ooit kinderen wilt. Anders zou ik er van maken:

Kinderloos gaan wij op dit moment door het leven en zo willen wij ook onze bruiloft beleven.

Het "op dit moment" mag wat mij betreft weg :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 22:59

odetteke schreef:
denz schreef:

Ik vind het net zo iets als zeggen dat je niets met bejaarden hebt omdat je net iets te vaak hebt gezien dat er een kunstgebit uit viel tijdens het eten en ze daarom niet mogen komen :+

Bejaarden (met of zonder kunstgebit) , psychiatrische patiënten, huisdieren... allemaal geen probleem :') Mogen best komen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:11

Ik heb nu tot pagina 3 gelezen en er zitten echt leuke gedichtjes tussen. :D

Ben wel heel benieuwd wat je gaat doen/zeggen als er tóch iemand met kind verschijnt.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:18

KoudbloedKim schreef:

Ben wel heel benieuwd wat je gaat doen/zeggen als er tóch iemand met kind verschijnt.

KSSSSSSSSTTT KIND!! }>

:D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:20

KoudbloedKim schreef:

Ik geloof dat ik persoonlijk diegene zou vragen of ze iemand kunnen bellen om het kind op te halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:22

*bitch slap* :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 23:30

Mijn ceremonie meesteres zal dan heel kort en duidelijk verwijzen naar de bijgaande brief ~~}> :D

Dit is trouwens het "gedicht" concept geworden met alle extra info:
Deze bijgaande brief bevat extra informatie betreft het aanstaande huwelijksfeest.

Lime-green is deze dag de trend, dat is door de kaart wellicht al bekend.
U hoeft u zeker niet geheel in deze kleur te steken, enkele accessoires zijn ook leuk gebleken.
Nu nog een wens van het bruidspaar wat u leest, neem uw kinderen liever niet mee naar dit feest.
Weet u even niet wat u als eventueel cadeau geven moet? Een envelop is altijd goed.
Natuurlijk willen wij niet dat u de weg kwijt gaat raken, daarom hebben wij deze routebeschrijving erbij laten maken:

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:33

Vind hem wel wat kort, maar dat is mijn mening. Dacht eerst bij bij thema limegreen aan een volledig limebruiloft, limebloemen, limepak en een grote limegroene massa van mensen :')

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:43

Wij hebben 11 jaar geleden (OMG ik wordt oud!) ook kinderen geweigerd.
Ik heb 0,0 met dat spul en zie liever dat mensen NIET komen dat dat ze hun (jengelende, vervelende, aandacht opeisende) kroost meenemen...
Sommigen vonden het raar, maar dat vind ik OK, het was onze dag en we vulden het in op ONZE manier ;)

Dus gewoon doen wat jij wilt en haken mensen af, dan weet je meteen wat je vriendschap/relatie voorstelt!