Dit is zo onwerkelijk..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:20

Heftig zeg!
Kan het wel nagaan dat je hier erg van bent geschrokken!
Zo iets hoop je nooit in je leven mee te maken, en toch overkomt het je zo, vreselijk, ik wens je erg veel sterkte toe, ook aan de familie en vriendinnen!

r_oo_sj_e

Re: Dit is zo onwerkelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:38

pfoeh dit is inderdaad een verschrikkelijk slechte film! maar wat ontzettend heftig!!! :(:)

wel vind ik het echt super knap hoe jullie gehandeld hebben!!! Mensen erbij gehaald hebben die konden reanimeren (jou ouders in dit geval) en 112 meerdere malen gebeld hebben! Zeker op zo'n moment is dat verschrikkelijk lastig want je weet niet wat op zo'n moment het beste is... Diep respect daarvoor!

dit is iets wat je nooit van je leven zult vergeten, het zal denk ik verminderen op den duur, maar je zult het nooit kwijtraken...

Heel veel sterkte met de verwerking!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:44

Ik snap dat niet.. ga mijn mening hier niet helemaal uiten, om dit topic niet te vervuilen.
Maar wat een ***..
Zelf weet ik als geen ander hoe het is om er echt écht écht van af te willen zijn, van alles.
En daardoor weet ik ook dat je kunt denken "Waarom mag ik niet voor één keer egoïstisch zijn en voor mezelf kiezen, als alle andere mensen in het leven dat ook zijn/doen?!" maar dat je alsnog wel gevoel in je donder hebt, op zo'n moment.
Ik ben altijd degene die zegt dat zo'n daad niet laf is, maar dat je daar juist ontzettend sterk voor moet zijn.
Maar dit vind ik ronduit laf.. om, terwijl je wéét dat er beneden 8 meiden een verjaardag aan het vieren zijn, zoiets te doen, waarvan je weet dat je hoe dan ook die avond zal worden gevonden. Dood of nog levend.
Ook op zo'n machteloos/radeloos moment heb je nog de mogelijkheid om naar het spoor/garage whatever te lopen.
Want wat hij jullie aan heeft gedaan, is ronduit slap.
Jullie houden hier ws een flink trauma aan over en .. nouja.. laat ik maar ophouden.

Sterkte! :(:)

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:26

Bah, wat vreselijk... Dit lijkt me écht heel rot om mee te moeten maken.

Als dit een schreeuw om hulp was, wat dit moment een erg bizarre keuze zeg.
Overigens, als dit geen schreeuw om hulp was, maar echt een wens was om te stoppen met het leven, was dit ook een zwaar rotmoment.

Net als KBK ben ik ervan overtuigd dat je voor dit soort daden behoorlijk wat kracht nodig hebt en het eerder sterk dan laf te noemen is.
Maar dat dan doen op zo'n moment vind ik niet krachtig en niet sterk... Kan ik ook echt niet begrijpen.

Sterkte meis....

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 15:28

KBK, ik kan je reactie wel begrijpen. Iemand die zijn eigen leven wilt beëindigen, moet haast wel sterk zijn. Anders kun je zo'n beslissing niet nemen. Maar af hij laf was door het op deze manier te doen? Maandag dacht ik van wel, nu denk ik daar weer anders over en misschien verander ik over een tijdje weer van gedachten.

Ondertussen heb ik tijd gehad alles een beetje te relativeren, veel gepraat met de meisjes die erbij waren (ook de betreffende vriendin en haar familie). Langzaam komt weer rust terug, wat niet weg neemt dat ik 's nachts nog uren wakker lig, of wakker schrik door het geschreeuw in m'n hoofd..

Komende donderdag is de mis, daarna de crematie. Naar de mis ga ik wel, de crematie niet. Wel zijn mijn ouders en ik gevraagd om te komen (het gebeurd in kleine kring), maar ik wil er absoluut niet bij zijn, ivm een crematie die nog niet lang terug ligt.

Ik wil nog een keer iedereen bedanken voor de lieve berichten :)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:36

Wat ontzettend triest voor het slachtoffer en voor de nabestaande, allemaal heel veel sterkte gewenst. Ik vind niet dat je hier van een laffe daad moet gaan spreken, iemand die kiest voor zelfmoord is uiterst wanhopig en wij als lezers weten absoluut niet wat hieraan voorafgegaan is. Dus laat het slachtoffer in zijn waarde, het is al erg genoeg dat iemand er zo erg aan toe is dat hij er voor kiest het leven achter te laten.
Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is om hier getuige van te moeten zijn en ik wil je ook heel veel sterkte wensen met de verwerking hiervan MG.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:42

pff wat schrikken zeg! echt heeeel veel sterkte!!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:47

Sterkte donderdag het zal wel heel emotioneel zijn

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 17:51

Dat gevoel heb ik helaas ook.. gelukkig zijn we met een groepje, dus je kunt altijd steun vinden bij degenen die er bij zijn geweest. Veel vriendinnen hebben het nieuws nu pas te horen gekregen, omdat ze nog op vakantie zijn/waren.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:41

verschrikkelijk zeg!
heel veel sterkte

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 15:45

zo.. even snel een update.

Vandaag is de mis geweest en daarn de (besloten) crematie. Het was een vrij sobere mis, maar wel erg gepast. We zijn met een groep vriendinnen samen gegaan, zodat niemand alleen hoefde te komen. Nu hopen dat er betere tijden komen!