Ben toch zooo boos he!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:36

Amalarab schreef:
Was de werkzame stof nu paracetamol of acetylsalicylzuur? (heb niet alles gelezen)
Paracetamol kan snel overgedoseerd worden bij kids, slecht voor de lever. En acetylsalicylzuur verdunt het bloed waardoor bloedingen niet zo snel stollen als gebruikelijk.
Bij normaal gebruik natuurlijk geen probleem maar het gebruik van één van deze middelen door een kind zonder toezicht van een ouder is best wel link. Ik snap wel dat je geschrokken bent!

Kinder'aspirine' bevat al jaren paracetamol als werkzame stof.
En voor een leverbeschadiging moet je héél veel doen.
Eenmalig 6 tabletjes echt geen enkel probleem.

Wat betreft TS, die wil blijkbaar alleen horen dat het belachelijk is....
Ik vind haar reactie mega overtrokken (en erg kinderachtig/omvolwassen eigenlijk!)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:44

manie schreef:

Daar dacht de huisarts van mijn oppas toch heel anders over...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:51

Blue_Eyes schreef:
manie schreef:

Waren dat kinderaspirientjes of voor volwassenen? En hoe oud was dat kind?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:51

Blue_Eyes schreef:

Dat is die huisarts niet bepaald thuis in toxicologie :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:59

manie schreef:
Amalarab schreef:
Was de werkzame stof nu paracetamol of acetylsalicylzuur? (heb niet alles gelezen)
Paracetamol kan snel overgedoseerd worden bij kids, slecht voor de lever. En acetylsalicylzuur verdunt het bloed waardoor bloedingen niet zo snel stollen als gebruikelijk.
Bij normaal gebruik natuurlijk geen probleem maar het gebruik van één van deze middelen door een kind zonder toezicht van een ouder is best wel link. Ik snap wel dat je geschrokken bent!

Wat betreft TS, die wil blijkbaar alleen horen dat het belachelijk is....
Ik vind haar reactie mega overtrokken (en erg kinderachtig/omvolwassen eigenlijk!)

Euh...het is ook belachelijk dat dit kan gebeuren op een kamp hoor!
Er is niks ergs gebeurt (gelukkig) maar dit had gewoon niet mogen gebeuren. Moeder had pillen aan de leiding moeten geven
en erg stom dat dat niet gedaan is. Ja, misschien vergeten, kan gebeuren, maar het zijn wel medicijnen waar van 'gesnoept' is.

Maar ja, zal vast wel aan mij liggen dat ik het beachelijk vind!

pmarena

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:00

Je kunt het gerust belachelijk vinden :)

Maar hoe je vanaf dit punt voorkomen dat het nog eens gebeurt , in een andere potentieel gevaarlijke situatie ?

Dat is eigenlijk interessanter :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:02

Hele goede voorlichting over oa medicijnen! Wat zijn de gevaren, wat mag wel en wat mag niet.
zoveel om over voor te lichten.

Maar het gaat er in dit topic over wat er is gebeurt en ts vraagt wat wij daarvan vinden.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:04

IngridB schreef:
Er is niks ergs gebeurt (gelukkig) maar dit had gewoon niet mogen gebeuren. Moeder had pillen aan de leiding moeten geven
en erg stom dat dat niet gedaan is. Ja, misschien vergeten, kan gebeuren, maar het zijn wel medicijnen waar van 'gesnoept' is.

En het had ook bij TS thuis kunnen gebeuren of waar dan ook...
Ik blijf erbij dat kinderen van 8 heus wel kunnen snappen dat medicijnen GEEN snoepjes zijn.
Er zijn zoveel kids die chronisch medicatie slikken/inhaleren etc, ik zou dat nimmer overlaten aan de leiding van een kamp :n
Op die leeftijd had ik mijn astma medicatie gewoon in eigen beheer, zou toch te belachelijk zijn dat voor een kamp ik 'overgelaten' zou zijn aan de kundigheid van kampleiding wanneer ik wel of niet zou mogen inhaleren!?!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:09

Ingrid B : Juist , dat vind ik dus ook, thuis beginnen met voorlichting en dit als een goede "wakkerschuddert" zien , dat is tevens wat ik vind van de situatie.

Het is vervelend , maar je kunt er ook het positieve uit halen : even op een toch nog erg onschuldige manier wakkergeschud worden dat kindlief toch wat beter op de hoogte gebracht moet worden dat ze niet zomaar vanalles moet geloven en aan mag pakken :)

Had ze de pilletjes wel vaker gezien en uitleg erover gekregen , dan had ze nu niet in haar onschuld gedacht dat het snoepjes waren :)

Mooi moment om hier even aandacht aan te besteden , dankzij die moeder kom je nu achter dit per ongeluk onafgedekte gat in de opvoeding , beter nu dan met iets veel ergers :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 18:10

manie schreef:
IngridB schreef:

En het had ook bij TS thuis kunnen gebeuren of waar dan ook...
Ik blijf erbij dat kinderen van 8 heus wel kunnen snappen dat medicijnen GEEN snoepjes zijn.
Er zijn zoveel kids die chronisch medicatie slikken/inhaleren etc, ik zou dat nimmer overlaten aan de leiding van een kamp :n
Op die leeftijd had ik mijn astma medicatie gewoon in eigen beheer, zou toch te belachelijk zijn dat voor een kamp ik 'overgelaten' zou zijn aan de kundigheid van kampleiding wanneer ik wel of niet zou mogen inhaleren!?!

Sowww nu moet je effe stoppen met zulke uitingen ja!
Mijn kind heeft nog nooit en zal ook nooit toegang bij ons thuis hebben tot medicijnen!
Zelfs snoep berg ik op!
Maar helaas zijn er altijd debielen die het anders zien!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:13

En met mensen debielen noemen ga jij te ver! Manie de heeft verder groot gelijk net zoals Asyaa, Pmarena en ga zo maar verder.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:17

funnyhorses schreef:
Mijn kind heeft nog nooit en zal ook nooit toegang bij ons thuis hebben tot medicijnen!
Zelfs snoep berg ik op!

Bij wijze van spreken :roll:
Mijn hemel wat een opgefokt type ben jij zeg!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:19

By the way, dat meisje had een ook stripje bij jou het huis in kunnen 'smokkelen'...
Dan had het wél bij jou thuis kunnen gebeuren, of zit jij 24 uur per dag bovenop je kind??

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 18:22

manie schreef:
By the way, dat meisje had een ook stripje bij jou het huis in kunnen 'smokkelen'...
Dan had het wél bij jou thuis kunnen gebeuren, of zit jij 24 uur per dag bovenop je kind??

Schei toch uit zeg!
dit gaat toch nergens meer over zo hoe jullie de boel lopen te verdraaien!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 18:23

manie schreef:
funnyhorses schreef:
Zelfs snoep berg ik op!

Bij wijze van spreken :roll:
Mijn hemel wat een opgefokt type ben jij zeg!

Ja!Als het om mn kind gaat ben ik opgefokt! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:28

funnyhorses schreef:
manie schreef:

Schei toch uit zeg!
dit gaat toch nergens meer over zo hoe jullie de boel lopen te verdraaien!

Helemaal niet.
Punt is dat jou kind niet realiseert dat niet alles snoep is. Ben je er altijd bij als ze buitenspeelt (en dan bedoel ik dus echt altijd, en niet even 5 seconden omdraaien. Ben jij er altijd bij als ze op school is, en hier vandaan komt / heen gaat. Ben jij erbij als ze thuis is en er iemand langs komt, en zit jij hun dan continu op hun lip te kijken of er geen 'snoepjes' van hand worden verwisseld.
Uiteraard is het kwalijk als je kind van andere 'snoepjes' krijgt aangeboden, maar je kind hoort nu op een leeftijd te zijn dat ze snapt dat het niet mag.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:30

Ik kap ermee, het is wel ongelovelijk om te zien hoe naief TS is.
Leer je kind over de 'gevaren' in de wereld, dat lijkt me belangrijker dan je op te zitten fokken over dit ene (onschuldige) incident.....

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:35

De manier waarop jij reageert TS lijkt me niet zo'n goed voorbeeld voor je kind. Ik vind het allemaal zwaar overtrokken, ben benieuwd hoe je reageert als er eens een keer echt iets aan de hand is met je kind. Sla je dan aan het moorden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:36

funnyhorses schreef:
_Chanel_ schreef:
Waarom op die andere moeder boos zijn? Het is voor haar kind bedoeld en dat andere kinderen er dan aan gaan zitten is haar probleem niet. Kinderen moeten sowieso al weten dat ze niet aan medicijnen mogen komen.

Mijn kind heeft ze niet genomen maar gekregen!
En ja,ik kijk er volwassenen op aan en niet kinderen.
En tuurlijk heb ik ook een hartig woordje met mn kind gesproken!Ik ga heus niet zomaar op een ander mopperen en vervolgens doen alsof mijn engeltje nooit iets stouts of doms doet,in tegeldeel.

opvoeding begint bij de ouders.Wij leven hier (gelukkig) medicijn vrij.Daarmee wil ik zeggen dat mijn kind gelukkig nog nooit een tablet van dichtbij heeft gezien.Dus heeft zij er ook geen kwaad in gezien.En ja die kinderaspirientjes zijn net snoepjes,des te meer reden om ze niet zomaar in de handen van een kind te duwen,zo van hier kind vreet ze maar als je denkt ze nodig te hebben.
ik vind het een zeer lakse houding van zo'n ouder en erg egoistisch gedacht t.o.v andere kindertjes!

Er is er maar 1tje in dit hele topic die het helemaal juist begrijpt!
En diegene weet wel wie ik bedoel ;)

Mensen kunnen aan mij ook heroine geven en als ik het dan gebruik dan is de reden want ik heb het gekregen niet afdoende hoor. Je dochter heeft het zelf gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:40

Dit wil ik jou ook nog even meegeven TS. Dit was nu het eerste "incident"wacht maar tot ze gaat puberen en roken/blowen/drinken. Vind je dat dan ook de schuld van andere pubers en daar de ouders van?

Jou dochter had beter moeten weten. Deze situaties zal ze nog heel erg vaak in haar leven tegenkomen. Ze moet sterk in haar schoenen staan als ze in de echte wereld komt en jij bent haar moeder en moet het goede voorbeeld geven en wat jij nu laat zien is dit: Dochterlief mag van alles als ze maar een ander de schuld kan geven want daar wordt mama dan boos op.

Ze is 8 en geen klein kind meer. Heb al eerder gevraagd of ze "normaal" is of een verstandelijke beperking heeft want dat zou wel verschil kunnen uitmaken.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:42

Wat wil je nou eigenlijk? dat wij allemaal net zoals jouw vinden dat de leiding fout is??
Het meerendeel van de reacties hier zegt anders.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:47

@TS: Ik kan me voorstellen dat je heeeel boos bent, goed dat je niet direcht idd een 'bezoekje' heb gebracht, ik vind een kind van 8 kan de verantwoording niet aan om zelf medicatie mee te nemen, en daar verstandig mee om te gaan.

Snap ook goed dat jou dochter ze genomen heeft, het is eetbaar, klinkt spannend. Erg verleidelijk allemaal...

( Ik heb overgens niet alles gelezen)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:50

Mijn zusje van 6 mag ook gewoon KINDERaspirine pakken hoor als ze ergens pijn heeft..

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:52

enniee schreef:
Mijn zusje van 6 mag ook gewoon KINDERaspirine pakken hoor als ze ergens pijn heeft..

En dat gaat niet in overleg ?!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:54

amigootje schreef:
enniee schreef:

En dat gaat niet in overleg ?!

We hebben een apart bakje, in een ander kastje staan met kinderdingen.. Daar pakt ze gewoon van, het is niet dat ze er zo 6 op eet natuurlijk, en dat wordt natuurlijk wel wat in de gaten gehouden..