Modellen met spleetje tussen de voortanden..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:08

Anthea schreef:
Dan zie ik niet eens de kleding of d'r knappe kop, alleen die spleet tussen d'r tanden. Verschrikkelijk. :')

Dat had ik dus ook ;(
:= heb ik ook hoor, maar ben nog lekker aan het beugelen en heb het gelukkig minder erg dan menigt model van de H&M _O-

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:09

Haha ik moet gelijk weer terug denken aan november ofso :')
Vroeg een stagaire of ik een spleetje had omdat het in was, stond dr echt schaapachtig aan te kijken :')

Bij sommige modellen vind ik het wel mooi.
Maar sommige zien er gelijk zo kinderlijk uit..

Maar aan de ene kant vind ik het wel goed..
Zo zie je maar dat modellen ook niet perfect zijn.
Ik schaamde me altijd voor mijn spleetje, maar dat is nu minder :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:18

Ik heb dat blaadje zelf niet, is de foto in het echt misschien zoveel groter dat het zoveel meer opvalt?
Citaat:
Ik heb zelf ook een spleetje tussen mijn tanden. En bewust geen beugel genomen ondanks aandringen van mijn tandarts aangezien alles prima recht staat alleen met wat ruimte ertussen. Nou en.

Ik begon me al af te vragen of ik de enige was :o . Ik heb me mijn halve leven doodgeërgerd aan mensen die gewoon ronduit zeggen dat het maar lelijk is (je weet niet half hoe kwetsend het is als mensen je daarop de hele tijd beoordelen), maar nu lach ik gewoon extra hard op alle foto's. Ik ga mezelf niet meer verbergen hiervoor. Ik vind het niet (meer) lelijk, ook niet bij een model, en als anderen dat wel vinden hebben ze maar pech.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:24

xKatleentjex schreef:
Ik heb dat blaadje zelf niet, is de foto in het echt misschien zoveel groter dat het zoveel meer opvalt?
Citaat:
Ik heb zelf ook een spleetje tussen mijn tanden. En bewust geen beugel genomen ondanks aandringen van mijn tandarts aangezien alles prima recht staat alleen met wat ruimte ertussen. Nou en.

Ik begon me al af te vragen of ik de enige was :o . Ik heb me mijn halve leven doodgeërgerd aan mensen die gewoon ronduit zeggen dat het maar lelijk is (je weet niet half hoe kwetsend het is als mensen je daarop de hele tijd beoordelen), maar nu lach ik gewoon extra hard op alle foto's. Ik ga mezelf niet meer verbergen hiervoor. Ik vind het niet (meer) lelijk, ook niet bij een model, en als anderen dat wel vinden hebben ze maar pech.

Inderdaad, je kan je overal wel druk om maken. Heb er trouwens echt zelden een opmerking over gehad. Bij mij valt mijn lengte (1.86m) toch meer op denk ik :D

laura1987

Re: Modellen met spleetje tussen de voortanden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:27

Ik heb zelf ook een spleetje tussen mijn tanden en vind het ontzettend lelijk, maargoed dat is mijn persoonlijke mening.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:29

Ik zie trouwens steeds alleen maar dat ene model in de H&M folder. Dus niet meerdere met spleetjes tussen hun tanden. Het heeft wel iets dat opvalt want toen ik zei tegen mijn vriend dat ze steeds hetzelfde model gebruiken had hij meteen over het model met het spleetje tussen haar tanden.
Degene die voorop staat komt volgens mij vaker voor en die heeft een keurig gebit. Er staat ook nog meisje van America's next topmodel in (bij sport kleding, met niet zo mooie foto's.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:30

Zij staat ALTIJD in die catalogus... En ik vind die fietsenstalling ZO ergerlijk... Hij trekt zo erg de aandacht, dat ik vaak niet eens zie wat ze aan heeft :=

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:33

Fietsenstalling...dat is ook inderdaad een van mijn bijnamen geweest toen ik nog een kind was...

Kijk ik snap dat mensen het niet mooi of aantrekkelijk vinden en dat hoeft ook helemaal niet, maar moeten er echt de hele tijd van die bespottelijke benamingen voorbijkomen? "wat een gigantisch gat..wat een fietsenstalling..." . Als het hier om een dik persoon ging, riep toch ook niet iedereen "wat een dikke mossel zeg!" mag ik hopen? :=
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 20-07-10 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:34

Ik vind het bij sommige modellen niet storend, maar bij haar wel.
Danielle van ANTM vond ik het niet lelijk.
http://www2.pictures.gi.zimbio.com/6th+ ... 0YENMl.jpg

Je ziet het hier niet zo goed ( ze had zich er op aandringen van Tyra toch laten dichten . )
Maar het was eerst een ruime spleet :) .

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:43

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:45

Een beetje raar topic vind ik dit...en wat ik allemaal lees kan ook best kwetsend overkomen.

Ik heb ook een zogenaamde "fietsenstalling" of hoe je het ook wilt noemen. Ik heb me er nooit voor geschaamt, of het weg willen werken of wat dan ook. Waarom zou ik? Het is nou eenmaal hoe de tanden groeien, en een beugel werkt ook niet altijd. Mijn tandarts zei toen ik kleiner was van je kan een beugel nemen, maar het groeit wel weer terug naar verloop van tijd dat is de stand van de tanden nou eenmaal. Had al gelijk laat maar zitten dan. Degene die er niet naar willen kijken kijken maar de andere kant op.

Moeten alleen maar de perfecte modellen poseren, met perfecte gezichten (inclusief tanden) en een perfect lichaam? Van mij mag gewoon iedereen poseren, dik, dun, spleet tussen de tanden of niet, kaal, of whatever. We zijn allemaal mensen, en niet iedereen is perfect. Ben blij dat er eindelijk dit soort modellen komen!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:47

Ook hier eentje die meteen aan de H&M dacht. :')
Viel mij ook al op en vind het niet mooi. Zal wel zijn omdat het onder een van de schoonheidsidealen valt of zo. :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:48

xKatleentjex schreef:
Fietsenstalling...dat is ook inderdaad een van mijn bijnamen geweest toen ik nog een kind was...

Kijk ik snap dat mensen het niet mooi of aantrekkelijk vinden en dat hoeft ook helemaal niet, maar moeten er echt de hele tijd van die bespottelijke benamingen voorbijkomen? "wat een gigantisch gat..wat een fietsenstalling..." . Als het hier om een dik persoon ging, riep toch ook niet iedereen "wat een dikke mossel zeg!" mag ik hopen? :=

Wat mij betreft mogen ze best vaker verschillende "dikke" modellen gebruiken hoor. Daarvoor hebben ze namelijk ook al 10 catalogi lang dezelfde :')
Zij is wel heel mooi trouwens, dat vollere model, mooier dan al die dunne modellen in die catalogus.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 20-07-10 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:48

Angeliekje schreef:
Mijn tandarts zei toen ik kleiner was van je kan een beugel nemen, maar het groeit wel weer terug naar verloop van tijd dat is de stand van de tanden nou eenmaal

Dat is echt onzin. Dat hij het zei geloof ik wel, maar als het goed gebeurt dan blijft het altijd zo. Blijkbaar is hij er niet zo handig in ofzo?

Ik had ook een spleetje en dit is dmv orthodontie verdwenen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:52

gabyfedde schreef:
Angeliekje schreef:
Mijn tandarts zei toen ik kleiner was van je kan een beugel nemen, maar het groeit wel weer terug naar verloop van tijd dat is de stand van de tanden nou eenmaal

Dat is echt onzin. Dat hij het zei geloof ik wel, maar als het goed gebeurt dan blijft het altijd zo. Blijkbaar is hij er niet zo handig in ofzo?

Ik had ook een spleetje en dit is dmv orthodontie verdwenen.

Familielid (spleet in voortanden zit in de familie) van mij heeft een beugel gehad, en er is zelfs aan geopereerd (stukje weefsel ertussen uit gehaald en klemmetje achter de tanden om ze bij elkaar te krijgen). Het is wel terug gegroeid, niet zo wijd als dat het was, maar het is terug gekomen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:52

Konstantine schreef:
Wat mij betreft mogen ze best vaker verschillende "dikke" modellen gebruiken hoor. Daarvoor hebben ze namelijk ook al 10 catalogi lang dezelfde :')
Zij is wel heel mooi trouwens, dat vollere model, mooier dan al die dunne modellen in die catalogus.

Jamaar dat bedoel ik niet :)

Ik bedoel dat het blijkbaar wel normaal is om lelijke bijnamen te geven aan iemand met een spleetje tussen de tanden als fietsenstalling. Maar als ik hetzelfde zou doen met een foto van een dik model op bokt, krijg ik de wind van voren. :)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:54

ik dacht gelijk rimmel reclame dat meisje met die lipstift afschuwelijk toch laat dan mooie tanden zien :x

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:58

xKatleentjex schreef:
Jamaar dat bedoel ik niet :)

Ik bedoel dat het blijkbaar wel normaal is om lelijke bijnamen te geven aan iemand met een spleetje tussen de tanden als fietsenstalling. Maar als ik hetzelfde zou doen met een foto van een dik model op bokt, krijg ik de wind van voren. :)

Tsja, ik vind Fietsenstalling eigenlijk niet heel erg... Ik heet al zo'n 8 jaar lang Konijn omdat ik een overbeet heb die steeds erger wordt en het kan me echt niet deren, kan ook niet begrijpen dat jij het je zo aantrekt eigenlijk :=

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:00

Ik vind het een superknap meisje, en zij valt op door het spleetje( ohnee GAT was het toch?!) tussen haar tanden. Haar ogen spreken, en haar gezicht vind ik erg mooi. Vind het inderdaad niet erg tof om te horen dat mensen het een fietsenstalling noemen... als het een dik meisje was en ik haar uitschold voor vette zak.. nou dan was de wereld te klein...
Het is maar een spleetje, net alsof bokkers allemaal zo knap zijn...

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:01

Ik heb ook een spleetje, en ik ben er trots op :D Verder heb ik ook gewoon keurig rechte tanden. Ik heb er ook geen seconde over gedacht om het weg te laten halen. Het is bij mij wel deels 'opgevuld'. Vroeger paste er inderdaad een hele tand tussen.
Ik ben er nooit mee gepest en ik voel me ook totaal niet anders dan anderen :')

Ohja.. en wat betreft 'Het kan niet weggehaald worden, het groeit terug'. Als men nu in mijn mond een beugel zet, zonder wat te snijden.. groeit mijn speelt gegarandeerd terug. Ik heb namelijk een laag lipbandje, zit tussen mijn tanden.. die duwt gewoon alles weer uit elkaar ;) Ik ga hem binnenkort wel weg laten halen (om andere redenen hoor).. of mijn spleet dan vanzelf weggaat zullen we dan nog wel zien :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:16

Konstantine schreef:
Tsja, ik vind Fietsenstalling eigenlijk niet heel erg... Ik heet al zo'n 8 jaar lang Konijn omdat ik een overbeet heb die steeds erger wordt en het kan me echt niet deren, kan ook niet begrijpen dat jij het je zo aantrekt eigenlijk :=

Omdat ik het gewoon niet netjes vind en ik weet hoeveel het kwetst als mensen je bijnamen geven omwille van je uiterlijk. Een topic over mensen met een overbeet waar constant "konijnen" zou worden gezegd, zou ik ook niet netjes gevonden hebben. Dat heet respect tegenover je medemens, ookal vindt je iets minder mooi aan het uiterlijk. Ik heb het mij vroeger wèl heel hard aangetrokken dat jongens me altijd haas etc hebben genoemd, het heeft héél lang geduurd voordat ik mezelf durfde accepteren zoals ik ben hierdoor.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:31

In de H&M catalogus vind ik het erg storen. Namen die hier genoemd zijn zal ik niet zo snel noemen, zeker niet maar het stoorde mij ook.
Ik kon ook alleen maar naar de spleet kijken.
Bij mensen in het echt is dat heel anders, die "beoordeel" je ook op een hele andere manier.
Daarbij kijk ik ook niet of ik wil hebben wat zij aanhebben haha!
Ik heb er wel respect voor als mensen een spleet(je?) laten zitten, alleen in de catalogus of bij de reclame wil ik toch echt zien wat ze verkopen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:35

Huh, lees ik nou hier dat een spleetje bij de 7 schoonheden hoort en een 'trend' is..

Dat is dan heel jammer van die enorm dure ijzerwinkel die in mijn mond is verrezen door meneer de orthodontist... En ook errug zielig voor het portomonneetje.. EN IK WORD ER VERD*MME NOG LELIJKER VAN OOK UITEINDELIJK????

Hmpf. Mode is stom. Een beugel ook, daar niet van. Maar toch.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:42

Ik vind spleetjes tussen de voortanden soms best wat hebben, het hoeft niet allemaal perfect recht te staan (na 2 jaar een beugel staan mijn tanden dat echter wel), maar bij dat model van Rimmel London, daar vind ik het verschrikkelijk, wanneer ze zegt: "Get the Londonlook", en er wordt ingezoomd op haar gezicht, om de lipstick te showen. Die spleet verstoort alles..

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:44

Ik vind sowieso de 7 schoonheden helemaal niet zo mooi. (spleetje hoort daarbij)