Probleempjes met mijn kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: Probleempjes met mijn kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:37

Sambo: Haha, herkenbaar ook: Hier nog een half jaartje en dan mag ie! Yes! Dan gaat de vlag uit! Ik moet van mijn zoontje wel zeggen, dat hij makkelijker is geworden. Dus mss is er hoop? Ik ervaar meiden heel anders dan jongens.

Aan de ene kant zijn jongens moeilijker. Kom niet aan Basje zijn rechtsgevoel, maar hij is wel makkelijker met gewoontes. Een echt gewoontedier. Dat kan ook nadelig zijn hebben we gemerkt. Afgelopen weekend reed er een meidje mee en meneer had het schuim om het mondje staan, omdat ie het daar niet mee eens was... :+ Maar ja, daar hebben papa en mama hier dan gewoon geen oren naar. haha.
Ik merk hier ook wel dat ze helemaal hyper kunnen worden van snoep, dus dat krijgen ze nog maar mondjesmaat en mijn neefjes krijgen om die reden geen chocolade. Mss heeft iemand nog iets aan deze tip? Mijn neefjes werden er een stuk rustiger van toen ze dat niet meer kregen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:42

Hééééééérlijk he, die peuterpuberteit (NOT)!

Voor bijten, schoppen, slaan enzovoorts hadden wij een hele makkelijk (ontzettend niet juist opvoedbare) manier om het ze af te leren. Jij bijt mij? Dan bijt ik jou terug! Één keer gedaan, daarna nooit meer voorgekomen. Dan maar even onverantwoord, mijn kinderen doen het niet meer. Als ze klein zijn begrijpen ze gewoon nog niet altijd dat dat pijn doet.

En verder.. dat negatieve gedrag is heel moeilijk om mee te handelen, dus dat je het soms niet altijd 'even verantwoord' oplost, vind ik persoonlijk absoluut geen negatief punt. Je hebt drie kinderen en die willen alle drie hun aandacht, daar moet ze mee leren omgaan. Maar om dat te leren... pfff.... Helaas geen tips voor je, wat dat betreft heb ik twe vrij makkelijk te handelen kinderen.

Hopelijk zorgt school ook voor de nodige rust en regelmaat! Succes!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:45

Deb: Dat werkte hier zelfs bij de kat! Haha, idd opvoedkundig absoluut niet verantwoord, maar who cares?

Ik heb trouwens mijn dochter ook eens onder de koude douche gezet. Ze was zoo driftig en door het lint, dat dat de enige manier was om haar uit die bui te krijgen. Daarna wel geknuffeld enzo hoor. Was éénmalig. Gewoon even laten zien, dat ik doe wat ik beloof. ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:48

idefix4 schreef:
Deb: Dat werkte hier zelfs bij de kat! Haha, idd opvoedkundig absoluut niet verantwoord, maar who cares?

Ik heb trouwens mijn dochter ook eens onder de koude douche gezet. Ze was zoo driftig en door het lint, dat dat de enige manier was om haar uit die bui te krijgen. Daarna wel geknuffeld enzo hoor. Was éénmalig. Gewoon even laten zien, dat ik doe wat ik beloof. ;)

Goh dat was ik inderdaad vergeten, mijn oudste was ook ooit eens zo driftig en boos, dat ze hopla, zo onder de koude douche ging. Gillen, maar we hoeven bij wijs van spreken maar te drijgen met de douche en ze hakt al af haha!

ChantalD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:46

Mijn eerste gedachte was: oh gelukkig, ik ben niet de enige met dit probleem. Hier stuiterd er dus ook zo'n geval rond.
Wij noemen ze Chucky tegenwoordig, nadat een andere mama bij de kleutergym de heel erg foute opmerking maakte "agut, wat een poppetje met die krullen <3 ". Ja hoor, enig. Wel een die bezeten is. Chucky dus. Dat snapte die mama niet zo goed. Nog geen 10 minuten later overigens wel. Die peutergym was dus ook één van de dingen die we geprobeert hebben om ze enigzins in het gareel te krijgen, omdat ze daar d'r energie (fysiek) kwijt kan, maar ook met de andere kinderen mee 'moet' in de kring en mee met de spelletjes. Mevrouw trok zich daar overigens weinig van aan. Vanaf de eerste keer is het ruzie geweest. Ze ging er heel fanatiek naartoe, trok trots haar pakje aan en ging dan midden in de zaal op de grond liggen bléren zodra ze mee moest in de kring. Gewoon negeren had geen zin, ze ging gewoon langs de kant haar eigen ding doen, rende hard de andere kant op als iedereen in de kring rond liep te dansen zodat ze als een domino de halve groep omver knikkerde, en het liefst van al klom ze nog bovenin de wandrekken als ik even de andere kant op keek. Zeggen "en nu ga je in de kring lopen en meedoen" was oorlog. Ze liet zich gewoon op de grond vallen zodra iemand ze beet pakte, of ik het nu was, de juf of een andere mama, maakte ze niets uit. Ze deed NIET mee. Tot de liedjes en spelletjes geweest waren, dan klom en speelde ze heel leuk vrij mee met de andere kinderen... Dat heeft dus een half jaar geduurt, met geen enkele verbetering. Ze weet trouwens dondersgoed hoe het werkt, thuis speelt ze namelijk alles na... maar op het moment dat het haar uitkomt dus 8)7

Verder gooien en smijten met alles wat los en vast zit. (oplossing hier: waar je mee gooit gaat naar zolder en komt over een week terug. Toen ze dus een keer echt een week lang zonder speelgoed zat, begonnen er toch wat radartjes te draaien en is het gooien een stuk verminderd, maar het gebeurt nog steeds bij vlagen).
Slaan naar ons (slaan naar andere kinderen heeft ze gelukkig maar één keer gedaan en dat is haar errug slecht bevallen, vooral de reactie van desbetreffent kind, was een vrij stevig ventje van 2 jaar ouder :+ ) Dit vangen we vrij simpel op: als jij mama slaat, slaat mama jou, maar mama slaat iets harder (niet echt hard, maar toch wel even pijnlijke vingers). Er worden geen mensen geslagen, als je wilt slaan pak je maar een knuffelbeest. Soms komt ze nu dus heel dreigend aangerend, doet haar hand omhoog, kijkt me aan, draait zich om en rammelt Winnie de Pooh in elkaar :') . Maar ze blijft het toch nog regelmatig proberen, gewoon vanuit het niets, niet eens omdat ze boos is ofzo.
Springen op de banken, gooien met kussens, kleuren op de muren, keukenkasten overhoop trekken, in de plantenbakken graven met haar speelgoedservies, weigeren naar de wc te gaan (ze is dus ook nog niet zindelijk, begint nu net pas een beetje), continu aan je hangen en trekken, niet willen eten, niet stilzitten op een stoel, en ga maar even door.
Pogingen tot nu toe:
Op de gang zetten: ze gaat vrolijk zitten zingen, past al haar jassen een keer, trekt de sjaals van de kapstok.... geen straf dus.
Stoutstoel op de KDV (waar ze tot een jaar terug 3 dagen p/week heen ging): ging ze vrolijk op zitten, keek wat om zich heen, pakte het stoeltje op en ging bij de groep zitten.... Ze dreef de juffen zéér regelmatig tot wanhoop (en die zijn toch een hoop gewend).
Stickersysteem: kun je dat eten, zo nee, geen interesse.... :Y)
Met haar bijna 4 jaar weer in de 'babystoel' (kinderstoel dus ipv gewone stoel) als ze niet blijft zitten met eten: oh joepie, ik klim er zelf vast in, maak jij m'n gordel nog even vast mama? >;)
Negeren: Als je toch niet oplet, kan ik de tv wel aanzetten....
Vaste routine opbouwen: verergering van de hele situatie

Even voor de algemene informatie: ze is dus bijna 4, (voorlopig) enigst kind en zeer bijdehand. Ze is ook al druk bezig met cijfers en letters en herkent al een paar woorden, terwijl we daar (bewust) helemaal nog niet mee bezig zijn geweest met haar.

Daar zijn we nu dus wel mee begonnen. Nu met de warmte wil ik ook niet dat ze de hele dag buiten in de felle zon loopt, dus hou ik ze 's middag tijdens de ergste uren binnen. Dat was dus ook een drama, tot ik uit elende een oude pc van zolder gepakt heb, op haar tafeltje gezet en aangesloten, waar ze dus een uurtje per dag mee mag spelen. Met een half uur had ze door hoe de muis werkt, speelt zelfstandig een heel educatief Sesamstraat spel en is een compleet ander kind geworden in drie dagen tijd... _/-\o_
Ze communiceert beter. Dramt minder. Gooit, smijt en slaat niet meer. Gewoon omdat ze haar koppie kan bezighouden. En met het "dreigement" 'computers zijn voor grote kinderen en luiers voor baby's, dus als jij niet op de wc plast (wat ze heel goed kan, maar gewoon vertikt, anders zou ik zoiets natuurlijk niet zeggen, dat zou niet eerlijk zijn) gaat de computer weer weg, was ze dus ook met een dag zindelijk. *D
Met deze wetenschap hopen we dus dat als ze over 3 weken naar school gaat, er een hoop (positief) gaat veranderen.
Want eerlijk waar, ze is heel lief en schattig bij vlagen, maar ergens hadden we al een beetje medelijden met de juf straks :o

Oh ja, en ze pikt ook al Engels op. En niet alleen van Dora...
Papa was zo slim geweest om haar youtube-filmpjes mee te laten kijken van Jeff Dunham... waarop ze dus sindsdien vanuit het niets roept "I kill you" in de meest onmogelijke situaties. En bedankt he papa.... :(:)
En denk niet dat ze niet weet wat het betekent! Ze kijkt er heel grappig bij, maar ondertussen. Vorige week was ze ook weer onmogelijk bezig, ik werd lichtelijk hopeloos inmiddels en vroeg haar heel droog: ben jij bekend met de term 'terrorisme'? Mevrouw kijkt me heel serieus aan, trekt vervolgens haar ondeugendste smoelwerk, zet haar ogen dreugend en roept "I kill you }> " -:(- >;) Die valt dus onder de catagorie: hoe leg ik dit uit op het schoolplein... :o
Dus voor alle radeloze mama's: :(:)
Hoop doet leven, ooit gaan ze naar school. Zelfs als het niet helpt, het geeft iig een paar uurtjes rust op een dag 8-)

Edit: oh ja, suiker krijgt ze hier zo min mogelijk. Geen zoet broodbeleg en krentjes/kaakjes ipv snoepjes.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:24

Leuk he, kindjes van (bijna) vier :D

Toevallig had ik het er van de week nog over met een andere mama van een kindje dat even oud was, dat ze momenteel zo vreselijk zijn qua gedrag en dat je er totaal geen grip op krijgt op de een of andere manier. :j
Ik denk zelf dat ze in een grote ontwikkelingsfase zit en dat dat haar even erg onzeker maakt, waardoor ze dus echt puberaal reageert met een grote mond en dwars gedrag.

Ik denk niet dat ik goed tips kan geven want ik zit dus met hetzelfde *D maar goed, hier zoals het hier gaat:

> De post van Shad0w vind ik wel goed, bedenken wat ze ermee wil bereiken. Als ze iets ridicuuls doet omaandacht te krijgen, dan hou ik haar daaraan ook. Mijn probleem zal het niet zijn als ze op de gang wil slapen (hier is het de bank). Maar ik heb wel ingesteld dat alle fijne dingen bij het bedje horen. Haar tutje voor de nacht, haar beertjes, dekentje,.. die horen in haar eigen bedje en ergens anders slapen is dus just me myself and I. Da's niet leuk slapen :P

> Eten is momenteel een groot strijdpunt. Ze at altijd alles. Eerlijk waar, spruiten, witlof, vis, andijvie, volgens mij kon je haar een bord snot geven en dan at ze het nog braaf op. En nu wil ze alleen nog gekookte aardappels, vlees en kaas. Groenten, brood, yoghurt, toetjes, eet ze allemaal niet meer en ik vermoord degene die blijkbaar ooit voor haar de korstjes van het brood heeft afgesneden.
Ik blijf alles gewoon aanbieden en maak geen poeha van wat ze niet wil eten. Dan eet ze maar niet, maar daarna ook niks anders dan he. Dan heeft ze maar honger. Inmiddels begint ze wel weer een beetje zachte binnenkant van een boterham mee te eten. Ik stel ook geen open vragen maar leg keuzes voor. 'Wat wil je voor ontbijt?' resulteert in een of ander belachelijk antwoord of een hysterisch 'NIKS, ik wil NIKS!' maar 'Wil je een boterham met chocopasta of met jam,' krijg je wel antwoord op. Als ze dan NIKS gaat roepen, zeg ik gewoon kalm dat mama dan kiest.

> Niet willen aankleden of schoenen aandoen is ook leuk. Soms werkt het om te zeggen dat ik dan alleen wegga. Maar ze heeft het me ook al eens geflikt om gewoon de DVDspeler aan te zetten met een kinderfilm erin en op de bank te zitten met drinken terwijl ik achter de deur op haar stond te wachten :=
Toen ben ik wel even heel serieus boos geworden en dat verschil voelt ze ook wel aan, toen is ze toch mee gekomen. Maar dat was een moment dat ik het niet meer wist.

> Ook hier een compliment voor elk klein dingetje wat goed gaat en veel dingen zelfstandig laten doen voor succeservaringen en een groter zelfbewustzijn (afrekenen bij de kassa zelf doen, bestelling op een terras zelf doen, meehelpen met haar babyzusje, .. het moeten wel grotemensendingen zijn want van dingen die kinderen mogen/moeten doen gaat ze juist in contramine en dan wil ze even heel klein zijn en soms geef ik daar ook in toe. Ik denk dat ze voor de stap zit om echt kleuter te worden en enerzijds is dat fijn en anderzijds zou ze graag nog even gewoon een afhankelijke kleine baby zijn die alleen maar geknuffeld en verzorgd wordt. Ik denk dat we ook als volwassenen nog wel eens met weemoed terugdenken aan onze kindertijd toen er nog voor ons gezorgd werd en alles nog zo simpel was, dus ik geef er soms aan toe en draag haar rond en doe haar schoenen aan enzo, maar ik maak er wel heel duidelijk mee met grapjes enzo dat het echt een spelletje is).

> Bij fysiek agressief gedrag trek ik echt de streep. Als ze me moedwillig pijn doet, kan ze er ook een terug verwachten. Ik vraag dan op boze toon 'Wil jij een pets van mama?' en bij een uitdagend ja of een volgende aanval 'Zeker weten?' en stap drie is dan een stevige klap op haar billen. Als ze inbindt moet ze van mij wel even in de hoek als straf voor het slaan/bijten/schoppen of wat dan ook. Ik vraag haar daarna of ze weer lief gaat zijn en als ze ja zegt, moet ze sorry mama komen zeggen, een kusje geven en zeggen dat ze niet meer zal ... (wat ze ook voor stouts deed). Als ze nee zegt blijft ze maar staan. Hier is het record 45 minuten maar ik hoorde van die moeder in de speeltuin dat haar dochter het ooit een dag heeft volgehouden. Ik hou me trouwens niet aan de leeftijd=aantal minutenregel, ik luister hoe het ervoor staat. Zolang er nog wordt geschreeuwd of gesloopt, hoef ik echt niks te vragen, dan duurt het alleen maar langer. Maar goed, momenteel heeft ze ook echt het schijt aan de strafhoek hoor, ze gaat er gewoon gezellig zitten spelen of ze loopt weg en ik heb geen zin om me te laten vangen in een spelletje pakkertje dus daarna negeer ik haar dan tot ze zelf sorry komt zeggen maar dat is moeilijk want ondertussen haalt ze de grootst mogelijke rottigheid uit om mijn aandacht te krijgen. Wat ze zelf daarna weer mag herstellen (opruimen, schoonmaken) trouwens. Ik heb hier gelukkig geen dingen die zij kapot kan maken die zo duur of onvervangbaar zijn dat ze me daarmee in de tang heeft.

> Stickersysteem heb ik nog niet uitgeprobeerd maar bij de mama in de speeltuin leverde het een whatever houding op. Neuh, ze hoefde geen stickers en daarna een cadeautje. Ja, het blad mocht wel weggegooid, nog sterker, ze zou het zelf wel doen. En niet boos he, zo'n irritante onverschillige houding.

Ons meisje is dus de oudste en een jaar naar de kleuterschool geweest.

Tizzunfase :(:)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:50

Wat je altijd bij die "opvoed" programma's zag, was dat ze dan in de gang op de trap of op een stoel moesten. En dan voor een bepaald aantal minuten. Bijvoorbeeld, je bent 4 jaar dus 4 minuten.

En dan dus niet overleggen, maar zeggen, je moet nu 4 minuten op de stoutstoel want .... bla bla bla...

Dan valt er niet te discussieren over "ik heb erover nagedacht en ik weet het" ... 4 minuten is 4 minuten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:55

Beste schop onder de kont en heel consequent zijn.
Nee = nee
Ja= ja

Punt uit.

Ben daar heel makkelijk in, Mijn ichtje doet dit ook. Of met der hoofd tegen de deur bonken, Enige wat ik dan zeg''Beetje harder meid''

Tja anders houudt ze toch neitop.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:11

nou volbloedfan, dat helpt misschien bij jou nichtje. Maar bij de meeste gevallen niet. En zeker die bovenste regel. Waar stopt of begint het slaan/schoppen. Schoppen en slaan vind ik persoonlijk een teken van onmacht en jezelf niet in de hand hebben. Mijn kinderen zijn 15 en 13 en hebben nog nooit een klap/schop ontvangen. ( temisnte niet van hun ouders) Maar wat je schrijft ja=ja, nee=nee daar kwam ik een heel eind mee. Dreigen daar doe ik niet aan, ze weten gewoon de gevolgen.

Maar goed dat was heel anders toen ze klein waren, heeft me heel wat huilenbuien en onmacht gekost.
Een zoon die lekker makelijk was.
Een dochter een draak verkleed als engel.

Maar eht komt goed.
Zoonlief pubert leuk
Dochterlief pubert op zijn draaks, heeft ook zeker wel erg leuke dingen. Maar heeft een kop erop zitten.
Maar ook zij komt er wel.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:23

@Rock, heb je openingspost gelezen maar niet de volle 5 pagina's daarna dus wellicht is dit al genoemd.
Heb zelf geen kinderen maar lees veel over voeding e.d. en ook dat b.v. suiker of bepaalde E-nummers in voeding een vreselijke reactie op kinderen en hun gedrag kunnen hebben.
Mss het overwegen waard eens te kijken of ze daar op reageert?

Wens je heel veel sterkte en succes. Hoop dat het snel een blijde, vrolijke meid wordt want zo te horen zit ze niet lekker in haar velletje.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:31

Ow zo herkenbaar

13 jaar en nog steeds zo.....
mijn zusje het is een ramp

Mijn ouders zijn gescheiden toen mijn zusje 3 was
Mijn moeder werkte Fulltime op onze manege
Ze stond er alleen voor een kind van 3 die bijna net zohard puberde als mijn broertje en ik die puber waren maar niet echt puber gedrag vertoonde nee dat deed mijn zusje wel

Slapen deed ze niet ze kwam naar onder mam ik kan niet slapen
Afijn mag ze even op de bank zitten met een beker water kwartiertje later Dani ga je naar bed?
''Nee ik wil hier slapen''
Nee Dani nu ga je naar beb
''Nee ik blijf lekker hier!''
Nee je gaat NU naar bed goedschiks of kwaadschiks
''Ik ga toch niet met een big smile''
Mam pakt haar vast en draagt haar naar boven legt der in bed 10 min later staat ze weer onder....
Zo is dat een jaar lang gegaan mijn moeder werkte fulltime en had 3 kids en stond er helemaal alleen voor
Mijn zusje heeft heel veel der zin gekregen ene kant begrijpelijk dat ze mijn zusje der zin gaf...
Dan was ze teminste van het gezeik af

Tegen meiden die op de manege reden en die op pasten ging mijn zusje nog net niet op de knieen en deed er alles voor

Inmiddels ruim 10 jaar later heeft ze nog steeds van die buien
Nu sinds ik uit huis ben volgens mijn moeder

ze deed het al voor ik weg ging maar het is nog erger geworden schijnbaar

Ik was van het weekeind bij mijn ouders
Wat een etterbak mam kon der echt achter het behang plakken met alleen een gaatje erin om te eten dat nog niet eens zei ze

''Mam mag ik naar stal''
Nee nu niet even wachten tot Jess meegaat
half uur later
''Mam mag ik nu naar stal..?''
Nee dadelijk
''Mam mag ik dan nu naar stal''
Ja ga dan maar kijk je uit een van de hengsten staat in de paddoc
''Waarom mag ik nu niet naar stal!!!!''
Ik zei net toch je mag naar stal alleen je moest uit kijken
''Nee net mocht ik ook niet naar stal''
Als je dan nu niet naar stal gaat mag je dadelijk de hele week niet'
''Ja waarom mag ik nu niet naar stal''
En nu sodemieter je op en ga je naar stal anders is het voor de hele week afgelope jonge dame
''Ja nu ga ik niet meer als ik de rest van de week niet mag''
Ja jij je zin dan ga je niet doei Dani

En dan gaat ze boos naar boven loop ik naar boven hoor ik der praten schelden dat zou ik nooit durven woorden die niet voor herhaling vatbaar zijn

Ze is zo tegen strijdig doet dingen die gewoon echt niet kunnen met een lolly op het paard zitten dat mag ze niet van ons dan zeg ik er wat van krijg ik naar mijn kop geslingerd dat ik mijn bek moet houden dat dat van mam wel mag

Nou dat mag echt niet van mam daar durf ik mijn had voor in het vuur te steken....
Belt ze mam op van Jess mag ik geen Lolly in mijn mond als ik op X zit
Nee inderdaad dat mag ook niet dat is levens gevaarlijk

Hangt ze boos op en gaat ze door met d'r lollystokje in de mond
Ze rijd mijn oude wedstrijd pony en is gewoon nogsteeds mijn pony dus ik heb gezegt als ze nu niet het stokje uit der mond doed dan haal ik der van Xman af

En dan heb ik er niets meer over tezeggen want ik rijd hem niet meer
Ownee wie bekostigt het dier zij niet en allemaal z'n dingen

Ik kan me voorstellen dat je er een beetje gek/moedeloos van word
De ideale tip heb ik niet voet bij stand houden en niet toegeven!
En die koude douche lijkt me indd ook wel slim gewoon met de kleren aan

''als je nu niet doet wat ik zeg dan zet ik je onder de koude douche''
luistert ze niet binnen 3 tellen hup aanpakken en zo met der kleren en al onder de ijskoude douche

je hebt dan wel even een zooitje van natte kleren maar dat doet ze niet nog eens denk ik

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:45

O ja, ik bedenk er nog een. Noooooit vragen stellen als je iets gedaan wilt hebben. 'Ga je mee even om een boodschap?', staat garant voor een negatief antwoord.
'Ik wil graag dat je nu even mee gaat om een boodschap.'
Is beleefd, vanuit jezelf en je sluit discussie uit.
'Nee, ik wil niet!' :(
'O, maar het was geen vraag hoor!' *D
(en dan moet je natuurlijk bij niet luisteren wel weer iets achter de hand hebben)

Werkt ook op dwarse veertienjarigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:48

Gentlegiant, jammer dat het zo moeizaam gaat met je zusje. Het klinkt als inconsequent zijn bij haar?

Mijn dochter onder de ijskoude douche zetten als ze niet luistert gaat echt veel te ver. Als ze nou een driftbui heeft waar ze niet uit komt en bijna in stikt a la, maar als ze d'r blokjes niet opruimt vind ik het nou niet echt nodig om haar een trauma te bezorgen.

Ze is al bang voor water in haar gezicht sinds ze deo in haar eigen gezicht had gespoten en ik dat uit moest wassen...

Urielle, goede tip, geen vragen :j Inderdaad gebruik ik dat op leerlingen ook, dus waarom eigenlijk niet op mijn eigen kinderen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:52

Ja is het ook mijn moeder kan geen voet bij stand houden en daar balen wij allemaal wel van

Dan begint mijn zusje te schreeuwen doet ze bij mij ook maar ik versta geen schreeuw taal zeg ik dan laat der lekker schreeuwen en als ze rustig praat versta ik der pas

Mijn moeder gaat er tegen in schreeuwt gewoon terug en als het nee is verandert die nee naar 2 keer woordewisseling in een ja
en dat moet niet nee blijft nee helaas lukt het mijn moeder gewoon niet

Ze werkt fulltime hebben 2 bedrijven en ze is blij als ze eve rust heeft ik begrijp der ook wel hoor..

Rock dat is niet zo fijn bang voor water hopenlijk komt ze er nog over heen!

Over die kinderen in de klas
Andermans kinderen zijn makkelijker om consecuent tegen te zijn vind ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:57

Ja, het is vaak wel begrijpelijk :j maar het is natuurlijk ook zo dat het extra energie kost als die cirkel niet doorbroken wordt.

Merk ik althans nu al :=

Vandaag is dochterlief heel lief en gezellig bezig :+: Ze was een beetje te lang intensief met de kat aan het knuffelen dus is ze er op mijn verzoek naast gaan zitten zodat ze hem zachtjes kon aaien. :)

Net zelf haar billen afgeveegd... Goede dag tot nu toe! :)

Hihi ik geef haar net een compliment dat ze zo goed haar eigen billen afveegde en ze grijnsde en zei tegen haar broertje; "En jij was héél netjes uit de wc!" (Hij heeft nogal eens de neiging om te komen buurten :') ).

Nu zit ze lekker tegenover me te tekenen. Ze kan het wel :j

Ja die angst voor water is nu vooral bij het haren wassen heel duidelijk... Bij het uitspoelen laat ze zich gewoon op de grond van de douche vallen -O- Uiteindelijk ben ik (met kleren aan) vaak natter dan zij := Ligt een beetje aan mijn bui hoe goed ik daarmee om kan gaan. Laatst heeft ze gekeken hoe mijn man z'n haren waste (dat je dus wél je kin omhoog moet doen) en het leek dat ze dat wel begreep. Sindsdien haar haren nog niet gewassen, dus we zullen zien hoe dat loopt.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:00

fijn dat het nu wel goed gaat zorg dat je iets kleins in huis hebt
klein pakje kleur potloodjes nieuw kleurboek

Laat haar ook zien als je netjes je billen 5 dagen zelf poetst krijg je dit zet dat kado ergens neer waar ze het kan zien als ze op het toilet zit

Deden mijn tante en oom bij mijn nichtje ook werkte super goed
Eerst ging ze wel 10 keer op een dag naar het toilet zonder er iets gebeurde ja mama ik dacht dat ik moest maar ik hoefde niet heb wel mijn billen geveegd :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:04

Haren wassen vind ik ook een drama. Ze is bang voor de douche en ik wijs haar al dat ze haar kin op moet doen, een washandje voor haar ogen dat er geen zeep in kan en prikvrije shampoo maar ze is zo bang dat ze vervolgens rond gaat springen en het washandje laat vallen zodat het water toch in haar ogen loopt. :roll: Nu spoel ik het uit met een bekertje water maar ik wil eigenlijk toch ernaartoe dat ik gewoon de douchekop erop kan zetten.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:10

Wij moesten altijd met de rug naar paps en mams gaan zitten dan washandje voor de ogen en dan deden hun het uitspoelen ging altijd goed

of zelf even je hand boven de ogen houden en met de andere uit spoelen

of heb je een bad?
Laat der der haren zafl uitspoelen lekker in bad liggen met de haartjes onderwater daarna even naspoelen met een bekertje en dan uitwerken tot de hand douche

Laat der zelf de hand douche vasthouden vinden ze misschien ook wel leuk

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:14

Bad met douche erin :j
Uitspoelen voor haar doe ik normaal, zelf doen durft ze niet (ook niet met bekertje) en de douchekop bijt geloof ik :+ , maar misschien idd in het badwater uitspoelen wel. Blijft wel het probleem van de douche. Rock hoe doe jij dat, erdoor dwingen? Heb het wel eens gedaan :o vanuit het idee: door laten maken en erachter komen dat er niks gebeurt dan, maar het was geen succes.

paf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:21

Mischien werkt het stoplicht wel in deze situatie.
3 grote stippen met rood groen oranje, Als ze zich netjes gedraagd hang je het stoplicht op groen. Als haar gedrag minder wordt op oranje, en gaat ze buiten het boekje op rood. Dat betekend voor haar dat ze 10 minuten op haar kamer (of aangezien ze haar kamer deeld, ergens alleen moet zitten) Als de tien minuten voorbij zijn mag ze gewoon weer naar beneden komen, en dan doet iedereen ook weer helemaal normaal tegen haar. In het begin zal het moeilijk wezen, maar het kan heel goed helpen als je consequent bent.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:28

ranna schreef:
@Rock, heb je openingspost gelezen maar niet de volle 5 pagina's daarna dus wellicht is dit al genoemd.
Heb zelf geen kinderen maar lees veel over voeding e.d. en ook dat b.v. suiker of bepaalde E-nummers in voeding een vreselijke reactie op kinderen en hun gedrag kunnen hebben.
Mss het overwegen waard eens te kijken of ze daar op reageert?

Wens je heel veel sterkte en succes. Hoop dat het snel een blijde, vrolijke meid wordt want zo te horen zit ze niet lekker in haar velletje.

hier ben ik het ook mee eens mijn dochter werd gek van suikers en E producten
ik let hier nu op en heb een heel ander kind die echt wel gedempt is in haar doen,

Alsnog ga ik morgen voor een adhd onderzoek omdat het niet meer in de perken blijft
ze is bijna tien en reageert als een 6 jarige dat is helemaal van de zotte af ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:31

Douchen dwing ik er wel door, want als het aan haar ligt rent ze gewoon kletsnat en met schuim in haar haren de douche uit. :roll:

Helaas hebben we geen bad, dat zou makkelijker zijn. Douche laten vasthouden... denk dat ik dan nóg natter word :')

Paf, stoplicht gebruiken we hier voor 'zelf doen' of 'naar mama kunnen'. Dat heb ik van school overgenomen omdat er momenten waren dat er continu 3 kinderen aan me stonden te trekken, en op de een of andere manier werd ik daar een beetje chagrijnig van? :? :')

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:35

my god.....wat staat mij nog te wachten!!!....heb er twee van drie en half!..gaan in Oktober naar school...en het zijn nog meiden ook!..

Ik heb geen tips..maar wens jullie met die kleine draakjes wel heel veel succes en sterkte!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:36

Mijn tante heeft ook geen bad nu heeft ze een opblaas basje in de douche staan voor mijn nichtje echt heel erg handig!

En samen met papa of mama douche vind ze dat niet leuk?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:39

Rock schreef:
Douchen dwing ik er wel door, want als het aan haar ligt rent ze gewoon kletsnat en met schuim in haar haren de douche uit. :roll:

Helaas hebben we geen bad, dat zou makkelijker zijn. Douche laten vasthouden... denk dat ik dan nóg natter word :')

Paf, stoplicht gebruiken we hier voor 'zelf doen' of 'naar mama kunnen'. Dat heb ik van school overgenomen omdat er momenten waren dat er continu 3 kinderen aan me stonden te trekken, en op de een of andere manier werd ik daar een beetje chagrijnig van? :? :')

ow..bij mij houden ze ook niet van douchen en het is niet makkelijk ook trouwens dus ik heb dichte wasmanden....grote maat...ideaal!