Aan de ene kant zijn jongens moeilijker. Kom niet aan Basje zijn rechtsgevoel, maar hij is wel makkelijker met gewoontes. Een echt gewoontedier. Dat kan ook nadelig zijn hebben we gemerkt. Afgelopen weekend reed er een meidje mee en meneer had het schuim om het mondje staan, omdat ie het daar niet mee eens was...
Maar ja, daar hebben papa en mama hier dan gewoon geen oren naar. haha.Ik merk hier ook wel dat ze helemaal hyper kunnen worden van snoep, dus dat krijgen ze nog maar mondjesmaat en mijn neefjes krijgen om die reden geen chocolade. Mss heeft iemand nog iets aan deze tip? Mijn neefjes werden er een stuk rustiger van toen ze dat niet meer kregen.
". Ja hoor, enig. Wel een die bezeten is. Chucky dus. Dat snapte die mama niet zo goed. Nog geen 10 minuten later overigens wel. Die peutergym was dus ook één van de dingen die we geprobeert hebben om ze enigzins in het gareel te krijgen, omdat ze daar d'r energie (fysiek) kwijt kan, maar ook met de andere kinderen mee 'moet' in de kring en mee met de spelletjes. Mevrouw trok zich daar overigens weinig van aan. Vanaf de eerste keer is het ruzie geweest. Ze ging er heel fanatiek naartoe, trok trots haar pakje aan en ging dan midden in de zaal op de grond liggen bléren zodra ze mee moest in de kring. Gewoon negeren had geen zin, ze ging gewoon langs de kant haar eigen ding doen, rende hard de andere kant op als iedereen in de kring rond liep te dansen zodat ze als een domino de halve groep omver knikkerde, en het liefst van al klom ze nog bovenin de wandrekken als ik even de andere kant op keek. Zeggen "en nu ga je in de kring lopen en meedoen" was oorlog. Ze liet zich gewoon op de grond vallen zodra iemand ze beet pakte, of ik het nu was, de juf of een andere mama, maakte ze niets uit. Ze deed NIET mee. Tot de liedjes en spelletjes geweest waren, dan klom en speelde ze heel leuk vrij mee met de andere kinderen... Dat heeft dus een half jaar geduurt, met geen enkele verbetering. Ze weet trouwens dondersgoed hoe het werkt, thuis speelt ze namelijk alles na... maar op het moment dat het haar uitkomt dus
. Maar ze blijft het toch nog regelmatig proberen, gewoon vanuit het niets, niet eens omdat ze boos is ofzo.
"

Ze was een beetje te lang intensief met de kat aan het knuffelen dus is ze er op mijn verzoek naast gaan zitten zodat ze hem zachtjes kon aaien. 
Uiteindelijk ben ik (met kleren aan) vaak natter dan zij
Nu spoel ik het uit met een bekertje water maar ik wil eigenlijk toch ernaartoe dat ik gewoon de douchekop erop kan zetten.