woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:45

Ik heb het eens omgekeerd meegemaakt... Kwam terug van vakantie met mijn Schotse Collie en onderweg begon het lichtje van het oliepeil te pinken. Dus bij een tankstation gestopt, hond uit de auto om te laten drinken en met de hond naar het tankstationwinkeltje om olie te kopen. Hond mocht niet binnen dus buiten aan een betonnen paal vastgebonden, hond ging direct liggen (zijn schitterende eigenschap, brave hond <3 ). Ik stap binnen en er stapt een man met een kind buiten. Mijn hond gaat zitten en kindje wilt mijn hond een aai geven. Begint die man te roepen dat mijn hond HEEEEEEL gevaarlijk is en hij zit klaar om aan te vallen en dan moet je dat zo oplossen: trapte gelijk mijn hond tegen zijn edele delen die er allemaal nog hangen! Hond kruipt in elkaar en man blijft tegen mijn hond trappen! Ik vlieg naar buiten, maak mijn hond los en hond weet niet waar te kruipen van schrik, ik begin te roepen tegen die man en hoor mijn hond WEER piepen, die man zijn kind was nu op mijn hond zijn poten aan het trappen! Mijn echtgenoot hoorde mij brullen en heeft de man nét geen vuist in zijn gezicht verkocht. Man gevolgd naar zijn auto, nummerplaat genoteerd en het personeel van de winkel ingelicht dat ze de beelden zeker moesten bijhouden, moest mijn hond een letsel hebben. Gelukkig had mijn hond niets, maar hij heeft weken in huis geplast vanaf dat er iemand te bruut naar hem toestapte...

Bende eikels dat er bestaan...

Het ligt vaak ook gewoon aan de opvoeding van die kinderen, een kind moet dit ergens zien en waar ziet een kind meer dan thuis of tv...

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:49

Nou ja zeg :oo wat verschrikkelijk! Zelf heb ik erg vaak opgepast en ik kan je vertellen dat zelfs de kindjes van vier al weten dat ze zachtjes moeten doen! Niet te geloven!!!!!

Wees maar heel lief voor Boyke :(:) en ik zou ook aangifte doen, aangezien het gewoon zinloos geweld is? En ik denk dat de verzekerig dan misschien ook wel de DA kosten verzekerd.. Onze hond heeft namelijk een keer gevochten met een andere en hem toen gebeten (verder is het nu een hele lieve hond hoor, hij was een beetje lastig in zijn puberteit...), en dat heeft onze verzekering ook voor dat hondje moeten betalen.

Ikzelf had het kind misschien niks aangedaan maar wel verbaal heel erg denk ik.. Ook echt niet te geloven van die moeders!! Als ik het had gezien had ik meteen dat kind opzij gesleurd van de hond. Ik ben ook 'blij' om te lezen dat jullie wel in zouden grijpen als zoiets zou gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:49

Brainless schreef:
Was er geen pleinwacht?
Hier is 15 min voor aanvang van school, pleinwacht (juf/meester) aanwezig.
Zodra een kind op het schoolplein is (geweest) valt het kind onder de verantwoordelijkheid van school.

Hier weet ik dat je die alleen in de pauzes hebt. voor en na schooltijd niet meer.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:50

IndianLady schreef:
Polly, als Boyke had teruggebeten. Wat had je dan gezegd?Ik hoop voor Boyke en TS dat Boyke zn tandjes weer terug vast gaan zitten. Ook een knuffel namens mij :(:)

Persoonlijk had ik kindlief naar de andere kant van het schoolplein getrapt. Vind het knap dat je je alleen verbaal hebt uitgedrukt.

Ik zou hier niet meer reageren, maar aangezien mij een vraag word gesteld, wil ik dat nog even beantwoorden en dan is het klaar.

Als de hond had gebeten, was dat niet meer dan logisch geweest. Het zegt iets over de hond dat deze dat niet had gedaan (braaf dier). Als de hond had gebeten was de situatie waarschijnlijk veel complexer geworden. Dan kun je een hoop gedoe krijgen, waarbij de hond de zwarte piet krijgt en als vals wordt beticht...terwijl dat dan volkomen onterecht is.....want het kind heeft het bijten zelf veroorzaakt.
Dus de TS mag blij zijn dat de hond niet gebeten heeft, dat scheelt een hoop gedoe en verkeerd oordelen over de hond.
Maar ik had het kind er niet anders op beoordeeld. Ik had dit voor de hond en de TS wel verschrikkelijk gevonden, omdat ze dan onterecht een hoop gedoe over zich heen had gekregen wat betreft de hond.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:51

Assiej schreef:
Ik zou ook aangifte doen. Als het kind ondanks dat hij 6 is niet in staat is om dat soort dingen als 'niet normaal' te beschouwen, vind ik dat je als ouder verantwoordelijk bent om zo'n kind van A naar B te brengen zeker als hij door mensen die hem kennen als 'raar' beschouwd wordt. Misschien heeft hij inderdaad een beperking oid. en dan vind ik JUIST dat de ouders extra begeleiding moeten geven en dus ook verantwoordelijk zijn voor het kind. Als de ouders erbij waren geweest mag ik aannemen dat dit niet gebeurd was?

Als je dit als ouder niet kunt waarmaken vind ik dit soort dingen dus eigen verantwoording. In dit geval is er een dier de dupe van deze situatie en dit vind ik maar al te erg. Zeker als het om een dier gaat wat zo'n goed hart heeft dat het zichzelf niet verdedigd!!

Daar heb je gelijk in!! Mijn hond had misschien wel van zich af gebeten :=.

gohya

@chipieke
Jeetje dat jullie je nog zo hebben kunnen inhouden zeg.
Ik had die man gelijk een knal verkocht,als ik zoiets zie,dat een dier mishandeld word slaan bij mij de stoppen door.Oke ik mag niet slaan,maar een ander mag ook geen dier mishandelen.Gelijke Monikken,Gelijke Kappen!
Laatst bijgewerkt door gohya op 19-07-10 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Jemig zeg.....
Aangifte doen, ouders of school aansprakelijk stellen voor de kosten nu (zou de hond helemaal laten checken door de DA) en mogelijk later (eventueel trekken van tandjes, dieetvoeding, medicatie, röntgenfoto's als blijkt dat hij de komende dagen toch meer letsel mocht blijken te hebben). Er zijn getuigen bij die het jongetje blijkbaar ook kenden: geef hun namen ook maar door, zij kunnen verklaren wat ze hebben gezien.
Sterkte hoor.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:55

Jesus wat erg!
Heb je hem niet even op de grond geduwt!?

Onali

Blijkbaar leest niet iedereen het topic. Ts is met haar hond naar de DA geweest ;)

shilady

paars schreef:
Jemig zeg.....
Aangifte doen, ouders of school aansprakelijk stellen voor de kosten nu (zou de hond helemaal laten checken door de DA) en mogelijk later (eventueel trekken van tandjes, dieetvoeding, medicatie, röntgenfoto's als blijkt dat hij de komende dagen toch meer letsel mocht blijken te hebben). Er zijn getuigen bij die het jongetje blijkbaar ook kenden: geef hun namen ook maar door, zij kunnen verklaren wat ze hebben gezien.
Sterkte hoor.

Ja goed plan!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:56

Als je zo'n kind op de grond duwt heb jij het gedaan dus ja, wat doe je he nu kan ze nog iets voor de hond doen zonder zelf afgevoerd te worden.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 11:57

hier even een snelle up-date....
wat betrefd het jongetje vrij op schoolplein; schijnbaar heeft moeder hem bij de deur afgezet en is vervolgens weer terug naar de parkeerplaats gelopen,ipv hem in de klas af te geven zoals het hoort!(dat zegt mij dus al iets)

wat boyke betrefd, hij had er de schrik flink in zitten, en is nu inmiddels weer tot rust gekomen.(yorken reageren heftig op stress)
ik ga zo naar school, mn kinderen ophalen, en ik ga even polshoogte nemen bij de betreffende leerkracht.
ik laat dit zeker niet over mn kant gaan, en weet dat deze leerkracht dat ook niet zal doen, en dan thuis kijken hoe boyke op de kids reageerd.
hij is altijd al een beetje voorzichtig met kinderen geweest,gewoon van nature, en ik ben oh zo bang dat zijn vertrouwen nu helemaal aan gort is!!!

uiteraard verwacht ik dat de ouders van het kind de evt.kosten vergoeden, maar boven alles EIS ik dat er zeer goed naar dit kind en de gezinssituatie word gekeken!!

ik kwam er bij uit, en was net op tijd(of net te laat, t is maar hoe je het bekijkt, t had slechter kunnen zijn) maar god behoede het volgende slachtoffer van dit manneke.
als ik dat kan voorkomen vind ik dat ik mijn plicht gedaan heb.

ik hou jullie op de hoogte hoe het met boyke gaat!!

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:58

chipieke schreef:
Ik heb het eens omgekeerd meegemaakt... Kwam terug van vakantie met mijn Schotse Collie en onderweg begon het lichtje van het oliepeil te pinken. Dus bij een tankstation gestopt, hond uit de auto om te laten drinken en met de hond naar het tankstationwinkeltje om olie te kopen. Hond mocht niet binnen dus buiten aan een betonnen paal vastgebonden, hond ging direct liggen (zijn schitterende eigenschap, brave hond <3 ). Ik stap binnen en er stapt een man met een kind buiten. Mijn hond gaat zitten en kindje wilt mijn hond een aai geven. Begint die man te roepen dat mijn hond HEEEEEEL gevaarlijk is en hij zit klaar om aan te vallen en dan moet je dat zo oplossen: trapte gelijk mijn hond tegen zijn edele delen die er allemaal nog hangen! Hond kruipt in elkaar en man blijft tegen mijn hond trappen! Ik vlieg naar buiten, maak mijn hond los en hond weet niet waar te kruipen van schrik, ik begin te roepen tegen die man en hoor mijn hond WEER piepen, die man zijn kind was nu op mijn hond zijn poten aan het trappen! Mijn echtgenoot hoorde mij brullen en heeft de man nét geen vuist in zijn gezicht verkocht. Man gevolgd naar zijn auto, nummerplaat genoteerd en het personeel van de winkel ingelicht dat ze de beelden zeker moesten bijhouden, moest mijn hond een letsel hebben. Gelukkig had mijn hond niets, maar hij heeft weken in huis geplast vanaf dat er iemand te bruut naar hem toestapte...

Bende eikels dat er bestaan...

Het ligt vaak ook gewoon aan de opvoeding van die kinderen, een kind moet dit ergens zien en waar ziet een kind meer dan thuis of tv...

Zo das ook vreselijk :oo
Volgens mij had ik die man dan ook even een trap in zijn "edele delen" gegeven, zou niet goed zijn maar ik denk dat ik mezelf dan echt niet kan beheersen, je kind nog zulke dingen aanleren ook, hoe haal je het in je hoofd ! :oo

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:59

gohya schreef:
@chipieke
Jeetje dat jullie je nog zo hebben kunnen inhouden zeg.
Ik had die man gelijk een knal verkocht,als ik zoiets zie,dat een dier mishandeld word slaan bij mij de stoppen door.Oke ik mag niet slaan,maar een ander mag ook geen dier mishandelen.Gelijke Monikken,Gelijke Kappen!

Ikzelf ben helaas niet zo'n krak in iemand slaan }:0 Zal er steeds naast slaan :Y) Die man is uiteindelijk gaan lopen door een 10 tal truckchauffeurs die allemaal wel 'een' huisdier hadden en gewoon niet konden geloven dat hij dit zojuist had gedaan :n Zijn vrouw is zich nadien nog komen excuseren, blijkbaar is haar man in het verleden gebeten geweest door een hond en als hij een hond ziet maakt hij een klik. Kan allemaal goed zijn, maar als mijn hond ZITTEND kijkt naar een kind, waarom schop je het beest dan bij elkaar? Ze hebben mijn man en zijn beste vriend (die in hun auto achter de onze zaten te wachten) bij hun kraag moeten grijpen want beide zijn gigantische dierenliefhebbers en stonden echt al klaar met hun vuisten...

Hebben trouwens aangifte gedaan en een schadevergoeding gekregen voor alle medische nazichten (in totaal hebben de onderzoeken en foto's mij zo'n €400 gekost, heb €650 schadevergoeding gekregen en overschot is naar spaanse windhonden gegaan, als hij dieren kan mishandelen, steek ik de overschot van ZIJN geld maar al te graag in mishandelde honden ;) )
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 19-07-10 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:59

Dat is dus de rede dat ik mijn hond niet meer meeneem het schoolplein op :n (mag trouwens ook niet van de school hier)
Oké ik heb een rottie, dus mensen blijven wel uit de buurt, maar veel kinderen willen een hond aaien als ze zonder baasje daar zitten.

Zie het regelmatig hier kinderen die zomaar aan andermans hond komen.
Misschien wilde dat kind dat ook wel, jou hond wilde het niet en begon daarom te schoppen?
Dat is uiteraard nog geen excuus, ben erg benieuwd WAAROM. :(
Wat is er in godsnaam in dat koppie omgegaan, om jou hond te schoppen :n dat is iets wat ik niet begrijp.

Hoe dan ook het had mijn kind niet geweest moeten zijn :(
Vind het knap dat je niet hebt uitgehaalt, ik zou echt tot 10 moeten tellen en hopen dat ik niet uithaal.

Weet alleen niet hoe het zit met de aansprakelijkheid, jij laat je hond onbeheert achter.
Op dat punt "geluk" dat er getuige zijn, maar vind het echt van de zotte dat die 2 dames dat kind niet hebben gestopt :n
Al bij de eerste schop, dat had ik echt wel gedaan, en zelfs dan zou ik tot 10 moeten tellen om te zorgen dat ik dat kind geen schop zou geven.
Daar heb ik echt geen woorden voor.

Sterkte, hopelijk houd hij hier geen trauma's van over. :(:)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:00

IndianLady schreef:
Blijkbaar leest niet iedereen het topic. Ts is met haar hond naar de DA geweest ;)

Dan kunnen de kosten alsnog gedekt worden hoor :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:00

Ongelofelijk zeg!
Dan is er wel iets heel erg mis gegaan met de opvoeding van dat kind..
Mijn inmiddels overleden russeltje werdt een keer door een wandelaar geschopt (ik stond ernaast!)
Vroeg ik waar dat goed voor was zei hij dat hij bang was voor honden :Y) alsof dat een reden is om een hondje te schoppen?!
Rare mensen op de wereld...

Wat Boyke betreft, die mag je wel wat extra verwennen ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:01

Ik zou dit écht niet bagetalliseren. Dit is een heel duidelijk signaal dat er iets helemaal mis gat met dat kind. De reden dat psychopaten psychopaten worden is niet dat ze als monster geboren worden maar dat ze als kind mishandeld worden (lichamelijk en/of geestelijk) schijnbaar heeft dit kind geleerd zijn frustratie af te reageren op een zwakkere. Waarschijnlijk van zijn eigen ouders/verzorgers die hún frustratie afreageren op de zwakkere (hun kind dus). Dit soort gedrag begint bij mishandeling van dieren als een soort zelfverdedigingsmechanisme om de empathie als het ware al vroeg uit te schakelen, in een poging van het kind om de ouders te 'snappen' (dit heet cognitieve dissonantie). Als er niets gebeurd is de kans groot dat het gedrag sterker wordt (dus het in elkaar timmeren van kleinere kinderen dan hij, en veel later ook het mishandelen van zijn eigen kinderen). Het kan best zijn dat hij een stoornis heeft hoor, maar een kind met een stoornis mishandeld ook niet zomaar dieren... dat gebeurt pas als de ouders niet goed met het 'gestoorde' kind om kunnen gaan (en dat is ook een vorm van mishandeling)

Dat is een risico dat je niet moet willen lopen. Als ik dit had meegemaakt zou ik een melding wegens verdenking tot kindermishandeling (moeten) doen bij het AMK of bij jeugdzorg. Dit is écht geen normaal gedrag, wát er mis is in dat gezin weet je niet maar dát er iets mis is weet je wel. Misschien doen ze niets met een melding, maar als er vijf, zes meldingen binnenkomen gaan ze echt wel iets doen.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:03

Citaat:
wat betrefd het jongetje vrij op schoolplein; schijnbaar heeft moeder hem bij de deur afgezet en is vervolgens weer terug naar de parkeerplaats gelopen,ipv hem in de klas af te geven zoals het hoort!(dat zegt mij dus al iets)

Dit steekt mij wel even, mijn 2 dochters lopen ook wel eens een stukje alleen naar school
Of ik zet ze bij de deur af...
Ben ik dan ook fout?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:03

Ziek hè? Kinderen van tegenwoordig leren niet meer omgaan met dieren. Hoe vaak ik hier niet sta met kids die staan te janken van angst voor mijn kwispelende Jackie? Ik vind het een schandalig gemis ook. Gelijk heb je! Ik zou die moeders ook van leer hebben gegeven. Sterkte met je hondje en ik zou persoonlijk bij die brak ook 2 voortanden uit zijn moel timmeren. Voor het gevoel... :( Schokkend hoor!
Ik ben geraakt door zo'n verhaal.

En ik vind dat een kind van 6 idd al alleen naar zijn klas moet kunnen lopen ook. Ik loop nog mee omdat ik ook een kleuter heb van net 5, maar mijn dochter van dik 7 gaat al 2 jaar zelfstandig naar de klas! Dus ik vind dat dat ook moet kunnen. Als moeder ben je al eerder de fout ingegaan als je zoon zo iets maar gewoon vindt hoor.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 19-07-10 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:04

marielle231 schreef:
Citaat:

Dit steekt mij wel even, mijn 2 dochters lopen ook wel eens een stukje alleen naar school
Of ik zet ze bij de deur af...
Ben ik dan ook fout?

Wellicht kan TS dit wat ophelderen en is het beleid dat kinderen op die school in bepaalde klasssen in de klassen moeten worden afgegeven door de ouders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:04

je kan idd ook eens contact opnemen met jeugdzorg want dit geen normaal gedrag van een kind.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:06

Kippenvel!!!

Gelukkig deed je hond niets terug (had van mij gemogen!)
Maar als jou hond had gebeten was het volgens iedereen de schuld van de hond geweest.
Niet normaal... Kinderen hebben echt weer opvoeding nodig.

Ouders voed je kids eens op!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:07

breezy302 schreef:
je kan idd ook eens contact opnemen met jeugdzorg want dit geen normaal gedrag van een kind.

Behalve als het kind nooit geleerd is dat dieren ook pijn (kunnen) hebben en dat je netjes met dieren om hoort te gaan.

Mijn kind heeft een autistische stoornis en kon/kan zich ook moeilijk inleven in het gevoel van een ander.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:09

sallandval schreef:
Ik zou dit écht niet bagetalliseren. Dit is een heel duidelijk signaal dat er iets helemaal mis gat met dat kind. De reden dat psychopaten psychopaten worden is niet dat ze als monster geboren worden maar dat ze als kind mishandeld worden (lichamelijk en/of geestelijk) schijnbaar heeft dit kind geleerd zijn frustratie af te reageren op een zwakkere. Waarschijnlijk van zijn eigen ouders/verzorgers die hún frustratie afreageren op de zwakkere (hun kind dus). Dit soort gedrag begint bij mishandeling van dieren als een soort zelfverdedigingsmechanisme om de empathie als het ware al vroeg uit te schakelen, in een poging van het kind om de ouders te 'snappen' (dit heet cognitieve dissonantie). Als er niets gebeurd is de kans groot dat het gedrag sterker wordt (dus het in elkaar timmeren van kleinere kinderen dan hij, en veel later ook het mishandelen van zijn eigen kinderen). Het kan best zijn dat hij een stoornis heeft hoor, maar een kind met een stoornis mishandeld ook niet zomaar dieren... dat gebeurt pas als de ouders niet goed met het 'gestoorde' kind om kunnen gaan (en dat is ook een vorm van mishandeling)

Dat is een risico dat je niet moet willen lopen. Als ik dit had meegemaakt zou ik een melding wegens verdenking tot kindermishandeling (moeten) doen bij het AMK of bij jeugdzorg. Dit is écht geen normaal gedrag, wát er mis is in dat gezin weet je niet maar dát er iets mis is weet je wel. Misschien doen ze niets met een melding, maar als er vijf, zes meldingen binnenkomen gaan ze echt wel iets doen.

Dat is het uiterste geval. Maar als dit kind van de ouders simpelweg nooit heeft geleerd dat dieren pijn hebben en dat dit slecht is? Zo'n besef zit er namelijk bij jonge kinderen niet automatisch in, en als de ouders dat dus niet aanleren krijg je dit soort dingen... ik heb het vaak genoeg gezien op mijn werk (kinderboerderij) alleen dan gelukkig wel - in de meeste gevallen - in een wat onschuldiger vorm. Het hoeft niet meteen een psychisch gestoord kind te zijn, het kan ook gewoon een stuk uit zijn opvoeding missen (en het hoeft niet meteen een autistische stoornis te hebben om zoiets, wat voor ons gewetenloos lijkt, te flikken).