Bende eikels dat er bestaan...
Het ligt vaak ook gewoon aan de opvoeding van die kinderen, een kind moet dit ergens zien en waar ziet een kind meer dan thuis of tv...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IndianLady schreef:Polly, als Boyke had teruggebeten. Wat had je dan gezegd?Ik hoop voor Boyke en TS dat Boyke zn tandjes weer terug vast gaan zitten. Ook een knuffel namens mij
Persoonlijk had ik kindlief naar de andere kant van het schoolplein getrapt. Vind het knap dat je je alleen verbaal hebt uitgedrukt.
Assiej schreef:Ik zou ook aangifte doen. Als het kind ondanks dat hij 6 is niet in staat is om dat soort dingen als 'niet normaal' te beschouwen, vind ik dat je als ouder verantwoordelijk bent om zo'n kind van A naar B te brengen zeker als hij door mensen die hem kennen als 'raar' beschouwd wordt. Misschien heeft hij inderdaad een beperking oid. en dan vind ik JUIST dat de ouders extra begeleiding moeten geven en dus ook verantwoordelijk zijn voor het kind. Als de ouders erbij waren geweest mag ik aannemen dat dit niet gebeurd was?
Als je dit als ouder niet kunt waarmaken vind ik dit soort dingen dus eigen verantwoording. In dit geval is er een dier de dupe van deze situatie en dit vind ik maar al te erg. Zeker als het om een dier gaat wat zo'n goed hart heeft dat het zichzelf niet verdedigd!!
paars schreef:Jemig zeg.....
Aangifte doen, ouders of school aansprakelijk stellen voor de kosten nu (zou de hond helemaal laten checken door de DA) en mogelijk later (eventueel trekken van tandjes, dieetvoeding, medicatie, röntgenfoto's als blijkt dat hij de komende dagen toch meer letsel mocht blijken te hebben). Er zijn getuigen bij die het jongetje blijkbaar ook kenden: geef hun namen ook maar door, zij kunnen verklaren wat ze hebben gezien.
Sterkte hoor.
chipieke schreef:Ik heb het eens omgekeerd meegemaakt... Kwam terug van vakantie met mijn Schotse Collie en onderweg begon het lichtje van het oliepeil te pinken. Dus bij een tankstation gestopt, hond uit de auto om te laten drinken en met de hond naar het tankstationwinkeltje om olie te kopen. Hond mocht niet binnen dus buiten aan een betonnen paal vastgebonden, hond ging direct liggen (zijn schitterende eigenschap, brave hond). Ik stap binnen en er stapt een man met een kind buiten. Mijn hond gaat zitten en kindje wilt mijn hond een aai geven. Begint die man te roepen dat mijn hond HEEEEEEL gevaarlijk is en hij zit klaar om aan te vallen en dan moet je dat zo oplossen: trapte gelijk mijn hond tegen zijn edele delen die er allemaal nog hangen! Hond kruipt in elkaar en man blijft tegen mijn hond trappen! Ik vlieg naar buiten, maak mijn hond los en hond weet niet waar te kruipen van schrik, ik begin te roepen tegen die man en hoor mijn hond WEER piepen, die man zijn kind was nu op mijn hond zijn poten aan het trappen! Mijn echtgenoot hoorde mij brullen en heeft de man nét geen vuist in zijn gezicht verkocht. Man gevolgd naar zijn auto, nummerplaat genoteerd en het personeel van de winkel ingelicht dat ze de beelden zeker moesten bijhouden, moest mijn hond een letsel hebben. Gelukkig had mijn hond niets, maar hij heeft weken in huis geplast vanaf dat er iemand te bruut naar hem toestapte...
Bende eikels dat er bestaan...
Het ligt vaak ook gewoon aan de opvoeding van die kinderen, een kind moet dit ergens zien en waar ziet een kind meer dan thuis of tv...
gohya schreef:@chipieke
Jeetje dat jullie je nog zo hebben kunnen inhouden zeg.
Ik had die man gelijk een knal verkocht,als ik zoiets zie,dat een dier mishandeld word slaan bij mij de stoppen door.Oke ik mag niet slaan,maar een ander mag ook geen dier mishandelen.Gelijke Monikken,Gelijke Kappen!
Citaat:wat betrefd het jongetje vrij op schoolplein; schijnbaar heeft moeder hem bij de deur afgezet en is vervolgens weer terug naar de parkeerplaats gelopen,ipv hem in de klas af te geven zoals het hoort!(dat zegt mij dus al iets)
marielle231 schreef:Citaat:wat betrefd het jongetje vrij op schoolplein; schijnbaar heeft moeder hem bij de deur afgezet en is vervolgens weer terug naar de parkeerplaats gelopen,ipv hem in de klas af te geven zoals het hoort!(dat zegt mij dus al iets)
Dit steekt mij wel even, mijn 2 dochters lopen ook wel eens een stukje alleen naar school
Of ik zet ze bij de deur af...
Ben ik dan ook fout?
breezy302 schreef:je kan idd ook eens contact opnemen met jeugdzorg want dit geen normaal gedrag van een kind.
sallandval schreef:Ik zou dit écht niet bagetalliseren. Dit is een heel duidelijk signaal dat er iets helemaal mis gat met dat kind. De reden dat psychopaten psychopaten worden is niet dat ze als monster geboren worden maar dat ze als kind mishandeld worden (lichamelijk en/of geestelijk) schijnbaar heeft dit kind geleerd zijn frustratie af te reageren op een zwakkere. Waarschijnlijk van zijn eigen ouders/verzorgers die hún frustratie afreageren op de zwakkere (hun kind dus). Dit soort gedrag begint bij mishandeling van dieren als een soort zelfverdedigingsmechanisme om de empathie als het ware al vroeg uit te schakelen, in een poging van het kind om de ouders te 'snappen' (dit heet cognitieve dissonantie). Als er niets gebeurd is de kans groot dat het gedrag sterker wordt (dus het in elkaar timmeren van kleinere kinderen dan hij, en veel later ook het mishandelen van zijn eigen kinderen). Het kan best zijn dat hij een stoornis heeft hoor, maar een kind met een stoornis mishandeld ook niet zomaar dieren... dat gebeurt pas als de ouders niet goed met het 'gestoorde' kind om kunnen gaan (en dat is ook een vorm van mishandeling)
Dat is een risico dat je niet moet willen lopen. Als ik dit had meegemaakt zou ik een melding wegens verdenking tot kindermishandeling (moeten) doen bij het AMK of bij jeugdzorg. Dit is écht geen normaal gedrag, wát er mis is in dat gezin weet je niet maar dát er iets mis is weet je wel. Misschien doen ze niets met een melding, maar als er vijf, zes meldingen binnenkomen gaan ze echt wel iets doen.