Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:37

Echwel schreef:
* zet in haar agenda nooit naar de MC in Assen te gaan*
Als de manager daarom kan lachen is het treurig gesteld daar.

Ik werk in Hoogeveen ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:37

_Lot schreef:
IndianLady schreef:
Eten :')

Emotioneel en psychisch gezien...

wat denk je nou zelf? Zal ik me er goed bijvoelen? NEE tuurlijk niet.
Echt, ik ben zeer verbaasd over hoe jij in het leven staat

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:37

Gnotsiedorrie wat een topic zeg :')

Nou hier nog wat eerste hands ervaringen dan.
Ja ik ben overgewicht
Ja ik ben ZELFSTANDIG al 30 kilo afgevallen
Ja ik heb bij de macD gewerkt
Ja ik ben ín de periode bij de mac afgevallen
Nee ik heb nooit commentaar gehad...
:')

Ik stond vrijwel altijd in de drive trough en had genoeg vaste klanten, kon hier ook altijd een praatje mee maken. Die mensen zijn volwassen genoeg om zelf te weten wat ze doen, ookal hebben ze een zwak moment. Absoluut geen excuus om iemand daar op aan te spreken dus. Ik deed het ook wel eens, maar dan op een humorvolle manier, die ze konden respecteren en waarvan ik wisten dat ze dat konden (3 jaar mac, 3 jaar vaste klanten..je leert ze kennen ;) )

En ja ik was ook niet dun toen ik daar kwam...woog 130 kilo. Nou daar sta je dan bij de mac, vooroordelen genoeg hoor. Dat je de hele dag staat te vreten, niks doet etc.
Maar toen ik weg ging bij de mac woog ik 100 kilo...you tell me?
En daar heb ik geen negatieve *benadering* bij nodig.
Heb niet alles gelezen maar alleen de beginpost vind ik al sneu genoeg. Als je zo denkt de wereld te kunnen verbeteren :n

Natuurlijk, er is een groepje mensen dat het zichzelf "aandoet" vanwege allerhande redenen. Maar dat zijn hun persoonlijke redenen en jij als buitenstaander NOOIT maar dan ook NOOIT wat mee te maken.
Het is discriminerend, onrespectvol en ronduit bot en asociaal om iemand daar zo op aan te spreken.

Kortom, zoek een ander baantje met deze attitude want dit is ronduit jammer...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:38

"Leuke werkomgeving" zal je creeëren voor jezelf zeg.

En Nanne en xDramaqueen: _/-\o_

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:38

Nou dan ga ik daar dus niet meer naartoe, ben er niet van gedient dat mensen die mij moeten bedienen een opmerking richting mij maken
De klant is volgens mij nog altijd koning...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:39

Lovely schreef:
Suuskipje, wat mensen tegen je zeggen is nooit een oorzaak van dik worden, ik zou willen dat men dat eens begreep.

Nee maar als jij niet weet hoe je daar mee moet omgaan is eten het allermakkelijkst om te doen.
En kom alsjeblieft niet aan met cursussen ed, ik was 10 oke :+
Het duurt even voordat je snapt wat de trigger is en hoe je daar op kan anticiperen
Laatst bijgewerkt door Onali op 15-07-10 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:39

Echwel schreef:
Nou dan ga ik daar dus niet meer naartoe, ben er niet van gedient dat mensen die mij moeten bedienen een opmerking richting mij maken
De klant is volgens mij nog altijd koning...

En wss ook nog eens over je praten met collega's terwijl jij een tafeltje zoekt om je burger op te eten.. :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:40

upendo schreef:
Omdat jij door jouw ervaring afgevallen bent, neem je meteen aan dat de rest van de wereld dat ook wil?

Pesten is iets rete-negatiefs, als je net zoiets wil gaan doen moet je daar echt niet trots op zijn.. :n

Is dit voor mij bedoeld? Ik neem aan dat veel mensen met overgewicht toch wel willen afvallen (als dat kan)? Iedereen weet dat het niet gezond is. Ik ben zelf dan ook nog eens een ijdeltuit, dus zelf kan ik het dikzijn ook niet aan door die reden.

Ik neem niet aan dat de 'rest van de wereld' dat ook meteen wil, maar ik zie genoeg mensen die bezig zijn met afvallen :)
Overigens heb ik het woord pesten nog nooit in m'n mond gehad hier :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:40

marimba schreef:
helaas bestaan er verschillende programma's voor mensen die willen stoppen met roken en willen stoppen met drinken die vergoed worden uit het basispakket van de verzekering, maar het verminderen van overgewicht wat imo vaak gepaard gaat bij mensen met de laagste inkomens en vaak emotioneel beschadigd zijn mogen met gratie een paar keer naar en dieetist.

mijn mening is dat psygologische ondersteuning om hun leefwijze te veranderen, net als bij stoppen met roken of alcolhol veel meer effect zal hebben, en ook hebben veel mensen overgewicht door medicatie tegen psychische stoornissen.

een andere vorm van hulpverlening lijkt mij een betere aanpak.

p.s. ik heb geen overgewicht, maar ken meerdere mensen in mijn omgeving die daar wel mee te maken hebben.

Dat is niet waar, ook hier bestaan programma's voor. Iemand die ik ken heeft ook zo'n programma gedaan en Je word heel goed begeleid, Anders leren eten, psychiater, lichaamsbeweging. Alles in 1

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:41

Nanne schreef:
_Lot schreef:
Het is maar hoe je het brengt, zowel baas als gast konden erom lachen, en gast komt nog steeds wekelijk, besteld alleen nu wel een salade erbij.

Waar haal je het lef vandaan zeg? :oo

Je had van mij óf een mep gehad óf ik was zo weg gelopen, had een klacht ingedient en was nooit meer terug gekomen.

Echt waar meisje, waar haal jij toch het idee vandaan dat je mensen gewoon zo maar op van alles kan aanspreken? Al wil ik elke week dertig hamburgers eten?!

Dat is MIJN zaak en MIJN lichaam. Daar heb JIJ helemaal NIKS mee te maken!

Gatver.. Ik word er gewoon misselijk van!

Oh en TS, ik heb net een stukje oranjekoek gegeten.. Wil je daar nog wat over zeggen?

+:)+

meppen is niet goed, maar ik had je toch wel zo ontzettend verbaal gegrepen, TS.

Suuskipje

@ _Lot ik ben niet gaan dieeten door de pestkoppen op school.
Ik ben gaan dieeten omdat ik ook in die leuke korte rokjes wilde lopen en strakke topjes. Ik was 13, wat wil je.
Op de basisschool was ik een stil muisje nooit wat gezegd tegen de pestkoppen. Opde middelbare ben ik gaan dieeten om 'erbij' te horen en ook die toffe kleren aan te kunnen die kennenlijk alleen weggelegd lijkt te zijn voor dunne mensen (mij zie je niet in een skinny jeans ;) ) Inmiddels heb ik mezelf erover heen gezet zoals gezegd en voel ik me prima, durf gewoonw at lekkers te pakken en merk doordat ik veel fiets dat ik al tijden op hetzelfde gewicht balanceer.

randalinpony

Dat Lots klanten haar laten wegkomen met zulke daverend onbeschofte opmerkingen zegt evenveel over de beleefdheid en het gebrek aan assertiviteit van die klanten als over Lots gebrek aan sociale vaardigheden.

Bij deze Mac moet nodig eens iets veranderen. Als je bij de HEMA wilt werken krijg je een cursus klantvriendelijkheid, en als ze je daar ooit op zon opmerking betrappen heb je een majoor probleem.

sambagirl

Wat is nu eigenlijk het doel van dit topic?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:42

Nanne schreef:
Oh en TS, ik heb net een stukje oranjekoek gegeten.. Wil je daar nog wat over zeggen?

Ikke twee tompouce.
Ik heb me heel wat op de hals gehaald, eigen schuld dikke bult.
Wel een beetje jammer, want jullie zien mij hier duidelijk anders dan de mensen in mijn omgeving, bij de Mc zijn ze over het algemeen erg blij met mij. In mijn vrije tijd werk ik oa met kinderen met het downsyndroom (een dag in de maand), en pesten doe ik echt niet aan, ben zelf gepest en weet wat voor invloed dat heeft. Pesten is een en al repectloserij.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:42

sambagirl schreef:

Lot's mening op de wereld, a.k.a. Dikke mensen moeten afvallen :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:42

sambagirl schreef:

Geen idee :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:43

phormicola schreef:
upendo schreef:
Omdat jij door jouw ervaring afgevallen bent, neem je meteen aan dat de rest van de wereld dat ook wil?

Pesten is iets rete-negatiefs, als je net zoiets wil gaan doen moet je daar echt niet trots op zijn.. :n

Is dit voor mij bedoeld? Ik neem aan dat veel mensen met overgewicht toch wel willen afvallen (als dat kan)? Iedereen weet dat het niet gezond is. Ik ben zelf dan ook nog eens een ijdeltuit, dus zelf kan ik het dikzijn ook niet aan door die reden.

Ik neem niet aan dat de 'rest van de wereld' dat ook meteen wil, maar ik zie genoeg mensen die bezig zijn met afvallen :)
Overigens heb ik het woord pesten nog nooit in m'n mond gehad hier :)

Ik had het over de TS.

Grapjasjes12

Re: Commentaar op mensen met overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:43

Ah, ok :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:44

Zou je dat wel doen die twee tompoucen TS?

Ik vind werkelijk dat jij met oogkleppen op leeft.

De dingen die jij hier zegt zijn onvoorstelbaar.

Heb ook totaal geen respect voor jou en je collega's en je baas als ze jou je gang laten gaan met de opmerkingen die je maakt en alles wat je hier uitspookt en roept.

Echt. ik ben weg hier.

upendo

_Lot schreef:
Nanne schreef:

Ikke twee tompouce.
Wel een beetje jammer, want jullie zien mij hier duidelijk anders dan de mensen in mijn omgeving, bij de Mc zijn ze over het algemeen erg blij met mij. In mijn vrije tijd werk ik oa met kinderen met het downsyndroom (een dag in de maand), en pesten doe ik echt niet aan, ben zelf gepest en weet wat voor invloed dat heeft. Pesten is een en al repectloserij.

:roll:

Ja, ik werk ook op een zorgboerderij, maar daar maak ik Mongooltjes ook eens even lekker belachelijk zeg.

Sorry, maar jouw kijk op het leven vind ik best wel beperkt.

Lolleke

And if I may quote:
_Lot schreef:
Veel mensen vinden het not done om mensen op een negatieve manier aan te spreken oid op hun overgewicht.
Stukje respect, kan ik begrijpen.

_Lot schreef:
Nanne schreef:

Pesten is een en al repectloserij.

En nu geef je jezelf het perfecte antwoord waarom niet te doen wat jij nu wel aan het doen bent ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:45

phormicola schreef:
Ah, ok :D

:))

Nee hoor, ik vind het knap dat mensen af kunnen vallen.
Ik probeer ook wat vetjes eraf te krijgen soms, maar dat lukt me max. een week. :Y)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:46

_Lot schreef:
Nanne schreef:

Ikke twee tompouce.

Ik wil wel nog graag antwoord op de vraag waarom jij denkt mensen op hun gewicht te moeten aanspreken..?

Heb het al een paar keer eerder gevraagd, maar krijg er constant geen antwoord op.

En dat jij met Downkinderen werkt, doet imo niks af aan de mening die je hier hebt over het gewicht van mensen die je niet kent.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:46

_Lot schreef:
Nanne schreef:

Ikke twee tompouce.

Pesten is idd respectloos, dát ben ik met je eens. Maar tegen iemand zeggen dat hij of zij dik is vind je niet pesten? In wat voor leuk jasje je het ook steekt, zoiets zeg je niet, zeker niet tegen vreemden en zeker niet tegen je klanten. :n

Je respecteert ieder mens zoals hij is, vind die persoon zichzelf te dik dan doet ie er wat aan als hij dat wil, en zo niet is dat ook prima. :j Jij kan dan misschien wel denken dat iemand moet afvallen maar laat het dan bij denken...waarom dat tegen iemand zeggen?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:47

Ik werk ook met mensen met een verstandelijke beperking. Zelfs daar zitten mensen met overgewicht. Hoe dat komt?? Euhm tja ze eten toch echt wat wij hun voorschotelen en dat is eigenlijk altijd al in overleg met dietisten. De 1 heeft er nu eenmaal aanleg voor.