Echwel schreef:* zet in haar agenda nooit naar de MC in Assen te gaan*
Als de manager daarom kan lachen is het treurig gesteld daar.
Ik werk in Hoogeveen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Suuskipje, wat mensen tegen je zeggen is nooit een oorzaak van dik worden, ik zou willen dat men dat eens begreep.
upendo schreef:Omdat jij door jouw ervaring afgevallen bent, neem je meteen aan dat de rest van de wereld dat ook wil?
Pesten is iets rete-negatiefs, als je net zoiets wil gaan doen moet je daar echt niet trots op zijn..
marimba schreef:helaas bestaan er verschillende programma's voor mensen die willen stoppen met roken en willen stoppen met drinken die vergoed worden uit het basispakket van de verzekering, maar het verminderen van overgewicht wat imo vaak gepaard gaat bij mensen met de laagste inkomens en vaak emotioneel beschadigd zijn mogen met gratie een paar keer naar en dieetist.
mijn mening is dat psygologische ondersteuning om hun leefwijze te veranderen, net als bij stoppen met roken of alcolhol veel meer effect zal hebben, en ook hebben veel mensen overgewicht door medicatie tegen psychische stoornissen.
een andere vorm van hulpverlening lijkt mij een betere aanpak.
p.s. ik heb geen overgewicht, maar ken meerdere mensen in mijn omgeving die daar wel mee te maken hebben.
Nanne schreef:_Lot schreef:Het is maar hoe je het brengt, zowel baas als gast konden erom lachen, en gast komt nog steeds wekelijk, besteld alleen nu wel een salade erbij.
Waar haal je het lef vandaan zeg?
Je had van mij óf een mep gehad óf ik was zo weg gelopen, had een klacht ingedient en was nooit meer terug gekomen.
Echt waar meisje, waar haal jij toch het idee vandaan dat je mensen gewoon zo maar op van alles kan aanspreken? Al wil ik elke week dertig hamburgers eten?!
Dat is MIJN zaak en MIJN lichaam. Daar heb JIJ helemaal NIKS mee te maken!
Gatver.. Ik word er gewoon misselijk van!
Oh en TS, ik heb net een stukje oranjekoek gegeten.. Wil je daar nog wat over zeggen?
Nanne schreef:Oh en TS, ik heb net een stukje oranjekoek gegeten.. Wil je daar nog wat over zeggen?
phormicola schreef:upendo schreef:Omdat jij door jouw ervaring afgevallen bent, neem je meteen aan dat de rest van de wereld dat ook wil?
Pesten is iets rete-negatiefs, als je net zoiets wil gaan doen moet je daar echt niet trots op zijn..
Is dit voor mij bedoeld? Ik neem aan dat veel mensen met overgewicht toch wel willen afvallen (als dat kan)? Iedereen weet dat het niet gezond is. Ik ben zelf dan ook nog eens een ijdeltuit, dus zelf kan ik het dikzijn ook niet aan door die reden.
Ik neem niet aan dat de 'rest van de wereld' dat ook meteen wil, maar ik zie genoeg mensen die bezig zijn met afvallen
Overigens heb ik het woord pesten nog nooit in m'n mond gehad hier
_Lot schreef:Nanne schreef:Oh en TS, ik heb net een stukje oranjekoek gegeten.. Wil je daar nog wat over zeggen?
Ikke twee tompouce.
Ik heb me heel wat op de hals gehaald, eigen schuld dikke bult.
Wel een beetje jammer, want jullie zien mij hier duidelijk anders dan de mensen in mijn omgeving, bij de Mc zijn ze over het algemeen erg blij met mij. In mijn vrije tijd werk ik oa met kinderen met het downsyndroom (een dag in de maand), en pesten doe ik echt niet aan, ben zelf gepest en weet wat voor invloed dat heeft. Pesten is een en al repectloserij.
_Lot schreef:Veel mensen vinden het not done om mensen op een negatieve manier aan te spreken oid op hun overgewicht.
Stukje respect, kan ik begrijpen.
_Lot schreef:Nanne schreef:Oh en TS, ik heb net een stukje oranjekoek gegeten.. Wil je daar nog wat over zeggen?
Pesten is een en al repectloserij.
Ikke twee tompouce.
Wel een beetje jammer, want jullie zien mij hier duidelijk anders dan de mensen in mijn omgeving, bij de Mc zijn ze over het algemeen erg blij met mij. In mijn vrije tijd werk ik oa met kinderen met het downsyndroom (een dag in de maand), en pesten doe ik echt niet aan, ben zelf gepest en weet wat voor invloed dat heeft. Pesten is een en al repectloserij.
Ikke twee tompouce.