Uitbetaling uitkering UWV?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Re: Uitbetaling uitkering UWV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:41

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:41

Maar krijg je dan een volledige Wajong terwijl je 40 uur werkt? Sorry hoor als ik het niet snap, maar ik ben echt niet thuis in al die vreemde regeltjes :P

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:43

Nee dan krijg je hem niet! Want je hebt dan een ander passend beroep gevonden. Dat is het geloof ik :o

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:50

doerakje schreef:
Nee dan krijg je hem niet! Want je hebt dan een ander passend beroep gevonden. Dat is het geloof ik :o

Inderdaad, en je hebt de garantie dat als je het niet meer trekt terug in de wajong komt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:32

Ragnaaa schreef:
Ik kan inderdaad straks eens even bellen. :j
Dan heb ik meteen duidelijkheid.

Maar damn, ik hoop zo dat het er vandaag nog opstaat.
Ik kan de centjes momenteel harder dan ooit gebruiken.

shake hands..!
Heb het ook nog niet indd.. maar het is ook zo dat als de 11de op zondag valt je zowieso het maandags niet hebt en dinsdags vrijwel ook nooit.
Maybe morgen of over morgen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:36

Barmat schreef:
Nou.... blij ben ik er ook niet mee :n

Ik heb zelf ook mijn vaste lasten die blijven doorlopen en op gezette tijden afgeschreven worden, dan vind ik dat UWV zich moet houden aan hún betalingsverplichting.

Dat heb ik ook altijd, vind het ook niet kunnen we hebben ook onze betalingen :\ mja kan hun dat rotte ;)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:52

UWV kan niks rotte :P Dat is het mooie....

En je zou voor de gein de functie-eisen in hun vacatures moeten lezen..... _O-

-inlevingsvermogen (ja, van een aardappel misschien) :D
-klantgerichtheid (zijn ze zélf de klant?)
-prestatiegerichtheid (toen ik daar kwam werken waren 3 dossiers per dag de norm _O- )

En als je ze dáár mee om de oren slaat aan de telefoon..... dan zeggen ze altijd: "Mevrouw, ik ga nú de verbinding verbreken" :D (Tja, uitgekletst heet zoiets, zeg ik altijd)

koene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:56

Hoe hoog wordt mijn Wajong als ik 20 wordt? Netto bedoel ik dan. Ben nu 19

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:00

Geen idee, maar bruto is het per dag EUR 39,80. dit is het bedrag bij 80-100% afkeuring.

edit - en daar dan 75% van, wat ik noem is natuurlijk het dagloon.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:02

Barmat, je moet niet iedereen over 1 kam scheren. Ook niet alle Marrokanen zijn criminelen enz enz.
Sommige klanten kunnen er ook wat van, maar dan nog geeft dat een medewerker niet het recht om de klant niet te woord te staan of wat dan ook natuurlijk. In een callcenter worden ze nog getraind om om te leren gaan met "moeilijke" gevallen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:15

Girlgamer schreef:
Barmat, je moet niet iedereen over 1 kam scheren. Ook niet alle Marrokanen zijn criminelen enz enz.
Sommige klanten kunnen er ook wat van, maar dan nog geeft dat een medewerker niet het recht om de klant niet te woord te staan of wat dan ook natuurlijk. In een callcenter worden ze nog getraind om om te leren gaan met "moeilijke" gevallen.

Kijk eens een pagina terug en lees mijn "moeilijke geval" eens even. Eens zien of je dan nog zo "begaan" bent met UWV. En of je dan nog van mening bent dat ik niet zo mogen mekkeren. Want geloof me, als je zó lang van kastje naar de muur gestuurd wordt, dag in, dag uit aan het lijntje gehouden wordt en je iedere dag te horen krijgt: "het geld staat morgen op uw rekenening" en het staat er nóg niet op.... en dat MAANDENLANG!!! Dan laat je op een bepaald moment ál je beleefdheid varen, ál je vriendelijkheid en ál je correctheid die je moeder je ooit bijgebracht heeft.
Begrip? Nooit gehad :n Netheid aan de telefoon? De keren dat Ik correct bleef en dat er een uitzendbureau "doos" niet eens wist op welk transactienummer ze moest drukken en IK haar moest vertellen hoe ze het systeem door moest, zijn niet te tellen... echt.
Noem me gefrustreerd, noem me voor mijn part aso.... ik heb het echt mega gehad met het instituut UWV. En als ik het logo alleen al zie staan op het gebouw, dan ga ik al knarsentanden. Wat die instantie heeft geflinkt.... als ik het allemaal zou moeten gaan uitleggen..... Ik kan het je niet kwalijk nemen, jij werkt er en bent er heilig van overtuigd dat je je werk goed doet, dat je begaan bent met mensen en dat je écht, écht je best wel doet. Jammer genoeg ben ik in al die jaren geen één persoon tegengekomen die zijn werk fatsoenlijk en met respect gedaan heeft, want stuk voor stuk schuiven ze allemaal de schuld op een ander, en geven ze geen thuis als je een klacht hebt. Zeer kwalijke zaak.
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, geef ik helemaal toe. Maar werkelijk.... Er is in mijn héle dossier nog niet één ding, nog niet het kleinste detail, goed gegaan.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:32

Barmat, ik heb je verhaal in een notendop vanmiddag gelezen. Ik ben niet "zo begaan" met UWV en zeg ook niet dat je loopt te mekkeren.
Ik ben het alleen niet met je eens dat iedereen die bij het UWV werkt, slecht voor de klant is. Belachelijk dat jij met zulke medewerkers te maken hebt gehad, en jammer dat die ertussen zitten. Maar die zitten altijd overal tussen. Bij de Ikea, de autodealer om de hoek, je verzekeringsmaatschappij en je internetprovider. Alleen als het gaat om je uitkering, dan kan de betreffende instantie zich geen fouten veroorloven. Maar 100% is gewoon niet haalbaar.
Wat jou is overkomen had niet mogen gebeuren en gun je niemand.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:39

Het is dan toch wel heeeeel toevallig dat van Groningen naar Hengelo naar Heerlen naar Hengelo naar Groningen ben gestuurd en allemaal met toevallig zulke nitwits te maken heb gehad. Ik wil best geloven in het goede van mensen en écht, ik heb me altijd netjes en correct gedragen, maar er is een bepaald moment geweest dat ik dacht: Werken er nu alléén maar sukkels hier?

Uitleg waarom al die kantoren: Ik val onder Groningen want dichtsbijzijnde kantoor vanuit mijn woonplaats - echter Hengelo doet verdragen vanuit buitenland maar Heerlen is voor de WIA. Uiteindelijk hebben die drie kantoren geen communicatie met elkaar gehad. Lekker bureaucratisch.

Dusssss....

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:40

Hier heb ik trouwens HET MIDDEL dat mij uiteindelijk mijn geld heeft opgeleverd.... gelukkig had ik het emailadres van mijn oude baas nog :P

Vond het té mooi voor woorden _O-

[LZP] Mijn Sinterklaasgedicht - voor het UWV

Ik heb diezelfde dag nog reactie gehad (van een klachtenbureau die vroeg of me iets dwars zat), dus kennelijk kón het wel :D

Maar het is toch te erg dat ze uiteindelijk toen alsnog maar fooitjes (voorschotten van een paar euro per dag) gingen betalen met een dikke vette brief er bij dat ik er rekening mee moest houden dat ik het terug moest betalen want er was nog geen definitief besluit...en ik was in december al gekeurd.....

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:42

Pff Uwv praat me er niet van, maar daar ben ik ook mooi klaar mee dat het pas de 15e komt das niet handig.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 17:49

Barmat, ik moest net stiekem weer even glimlachen toen ik jouw Sinterklaasbrief van afgelopen jaar las. :))

Ik heb het echt gehad, nog twee nachtjes zien te overleven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:49

Sterkte TS. heb je misschien nog lege flessen ofzo die in kunt leveren?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 17:54

breezy302 schreef:

Hee, daar breng je mij op een idee! :)*
Dankjewel!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:16

phormicola schreef:
Maar krijg je dan een volledige Wajong terwijl je 40 uur werkt? Sorry hoor als ik het niet snap, maar ik ben echt niet thuis in al die vreemde regeltjes :P

Hij word voor 50 % betaald via z'n werk, omdat hij dus nu nog niet de capaciteiten hebt die je moet hebben om volledig te worden betaald.. De rest word dus aangevult door de Wajong.
Hij kan dus nog groeien qua wat ie kan enzo, en dan word ie meer betaald door z'n werk en minder door de Wajong.

Maar goed op het moment zijn we dus nog aan het uitzoeken hoe dat zit of ik nog ondere de oude wajong val of niet. En of ik dus perse mee moet werken met een reintegratie bureau of niet. Want op dit moment trek ik het nog echt niet om te werken.. Jammer genoeg..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:30

Ragnaaa schreef:
breezy302 schreef:

Hee, daar breng je mij op een idee! :)*
Dankjewel!

TS kun je niet een dagje bij iemand eten? ouders? broers/zussen? vrienden? Natuurlijk is het niet leuk om bij anderen aan te moeten kloppen, maar soms kun je gewoon even niet anders..

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:33

UWV betaald normaal altijd op de 15e, of daarvoor :j
maar de laatste maanden waren ze idd aardig vroeg met betalen van de WAJONG.
viel mij ook op, maar bij mij is het geen ramp als ik het een week later krijg :P

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:40

koene schreef:
Hoe hoog wordt mijn Wajong als ik 20 wordt? Netto bedoel ik dan. Ben nu 19

IK ben nu 21 maar volgens mij was het 621 als je 80 tot 100 procent bent afgekeurd

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:56

80-100% is toch standaard ?
maar je moet 70% van het bruto minimum jeugdloon tellen hebben ze mij ooit verteld maar is natuurlijk anders als je ook werkt

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:19

Goed gedicht Barmat.

Ragnaa ik hoop dat je nog even vol kunt houden en je mag bij mij komen eten, tis alleen een eindje van Heerlen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:46

TS had je je bank nog gebelt om een voorschot?