Zeer dringend hulp gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:27

poes schreef:
Hoe hard het ook is dat sommigen adviseren om het paard te verkopen, het is een optie die imo wel open moet blijven.

Als je je paard thuis hebt staan en wei bij huis hebt zijn de kosten minimaal. Ik had het niet over een pensionstal die 250 of meer per maand kost. Goed zoeken op MP voor hooi (heb het nu voor 3 Euro per pakje) en goed zoeken waar je strooisel het goedkoopst is. Dan ben je hoogstens 75 Euro per maand kwijt, incl. krachtvoer.
Heb paard ook bij huis en ben helaas ook DSB-slachtoffer. Niet met hypotheek maar met PL, maar dat maakt niet uit,ik ben genaaid. Ik eet liever een hap minder dan dat ik mijn paard zou verkopen. Heb jaren een uitkering gehad en een paard en dan werkte ik voor de stalling en werd zelf gevoederd door mijn familie.
Kan me heel goed voorstellen dat ze Tom niet willen verkopen. Ook al zou er iets gebeuren met schuldeisers. Want dan kun je familie inschakelen of vrienden die eigenaar "spelen". Ik begrijp TS erg goed, zou mijn paard ook nooit verkopen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:28

Pff wat een verhaal..
Ik hoop dat er goede hulp komt vanaf bokt, las al goede tips voor je verkoop qua inrichting, ik heb zelf twee linkerhanden en ken geen klussers, dus ik zal niet echt een aanvulling zijn.

Maar wilde je iig even een hart onder de riem steken, wat een ellende!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:30

Ayasha: Ik zeg niet dat ze geen hulp mag vragen hoor, ik zeg wél dat ik het NIET zou kunnen zolang ik luxedingen had. Dat is persoonlijk. Ik heb van heel dichtbij gezien wat het is om geen of eerder nog te weinig geld te hebben, en ik weet dat ik mezelf dat nooit wil laten meemaken nu ik op mezelf sta. En ik weet ook dondersgoed waar je op kunt besparen, en dat zijn toch echt die dingen dus. 200 per maand is een héél bedrag, daar los je toch weer een stuk mee af.

Ik wil gewoon van niemand afhankelijk zijn, verder gaat mijn familie me ook niet voeren geloof ik :Y)

Waar de oorzaak ligt is niet alles, want naast de oorzaak kun je dus ook andere zaken veranderen die het probleem verminderen of verhelpen, eender welke deze dingen dan ook zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:33

beantsje schreef:
ikkeweer schreef:
Wat loop jij toch steeds te zeuren over paard verkopen ??? Hou daar mee op, dat is de oplossing niet. Weet je wel hoe belangrijk een paard kan zijn voor iemand ? Ik heb tijden minder gegeten omdat ik mijn paard niet missen kon, dan had ik niets meer om voor te leven. Denk na voordat je wat zegt.

Ik heb liever dat je de argumenten leest, voordat je reageert en dat je je toon wat fatsoenlijker houdt.
Niet nadenken? ik weet donders goed hoe zo'n situatie voelt, heb het zelf buiten eigen schuld meegemaakt, gelukkig heeft alles een andere wending genomen maar anders had ik haar vroeg of laat moeten verkopen. Voelde zó oneerlijk want zij was eigenlijk mijn strohalm. Maar het leven is soms erg hard. Gelukkig is alles anders gelopen maar da's meer geluk dan wijsheid.

nou vooruit, ik herhaal nog even de argumenten:

Paard houden kost al heel gauw 100 euro per maand, als het niet meer is. Terwijl die extra stal verhuren 100 euro oplevert. Verschil = 200 euro per maand!

Als het paard een keer ziek wordt, heb je zo een DA-rekening van 200 euro. Dat kan TS nu echt niet betalen. Ook niet in gedeelten. Ze heeft het geld stomweg niet.

Als de deurwaarder beslag komt leggen (en dat is heel goed mogelijk, lijkt het) dan is het paard ook aan de beurt. Als je hem zelf had verkocht, bepaal je nog een beetje waar hij naar toe gaat, als hij in beslag wordt genomen, gaat hij naar een handelaar en misschien wel naar de slacht. Daar heb je dan geen enkele invloed meer op!

Leuk? Nee, natuurlijk niet.
Realistisch?
Wat denk je zelf?

Niet realistisch, want zover is het nog lang niet. En er zijn andere mogelijkheden genoeg. Misschien geldt dat niet voor jou, maar mijn paard weg doen zou voor mij het allerlaatste zijn, als het echt niet meer kon en niemand meer te eten had. Bang zijn voor deurwaarders hoeft niet, Tom is heel gauw op de trailer en even ergens anders neer gezet. Maar goed, kennelijk kun jij niet begrijpen dat een paard voor iemand kan zijn als een kind voor een ander, je verkoopt je kind toch ook niet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:36

poes schreef:
Ayasha: Ik zeg niet dat ze geen hulp mag vragen hoor, ik zeg wél dat ik het NIET zou kunnen zolang ik luxedingen had. Dat is persoonlijk.

Mijn paard is mijn kind en geen luxe (en dat is inderdaad persoonlijk). Ik eet liever zelf minder zodat mijn paard wel eten heeft (zo is het ooit geweest). Ik kan natuurlijk niet voor TS spreken, maar misschien is dat voor haar ook zo. En we zijn toch op de wereld om elkaar te helpen ? Ik wil ook best wel wat spullen opsturen, als ik weet wat TS nodig heeft.

P.S. mijn DSB PL was voor de operatie van mijn paard... heeft me bijna 12.500 gekost. Moet ik nog 10 jaar voor bloeden maar dat geeft niet, ik had het mezelf nooit vergeven als ik haar dood had laten gaan omdat ik geen geld had.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:41

Maar toch zou ik persoonlijk de keuze om het paard te verkopen pas nemen als het echt niet anders meer kan.

Ik zou eerst proberen van de flat betere foto's te maken en misschien een nog wat lagere prijs.

Wij hebben zelf het geluk gehad ons huis vlak voor dat de markt instortte te verkopen, maar wel voor een lagere prijs. Het gevolg daarvan is wel dat we minder budget hadden om ons nieuwe huis te verbouwen, maar dat is niet belangrijk. Ik kan me de stress die we die tijd hadden nog goed herinneren.
Heel veel sterkte TS :(:) , ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 27-06-10 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:41

Wij hebben eventueel wel wat verfspulletjes in de schuur staan, waaronder twee blikken klei-grijze verf voor houtwerk. Als je intresse hebt zal ik het overleggen met mijn vriend. Pb maar anders, ook met wat je eventueel nog meer kan gebruiken.

SETEFURII

Re: Zeer dringend hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:45

Als ik zou kunnen zou ik je helpen, maar ik vind het heel dapper van je dat je je probleem toe geeft en op zoek gaat naar hulp, veel suces!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:57

ikkeweer schreef:
Mijn paard is mijn kind en geen luxe (en dat is inderdaad persoonlijk). Ik eet liever zelf minder zodat mijn paard wel eten heeft (zo is het ooit geweest).

Natuurlijk gun ik TS niet dat het zover komt, dat ze haar paard moet verkopen.

Jij hebt helemaal geen idee wat ik heb meegemaakt in mijn leven en wat mijn paard voor mij betekent. Ik weet wat het is hoor,om geen kleren te kopen, hooguit bij Zeeman, schaarse huishoudpot te hebben, geen krant of internet te hebben, 1/2 uur lopen buiten het centrum te parkeren om parkeergeld uit te sparen (auto was nodig voor mijn werk), in de winter de kachel 's ochtends helemaal niet aan te hebben en maar 2 x per week te douchen, puur om mijn paard te kunnen houden.
Maar ergens bereik je een grens. Bijv. als je merkt dat een simpele bekapbeurt of enting een aanslag op je maandbudget is, laat staan een koliekje op zondagavond.
Gelukkig nam mijn leven op dat moment een onverwachte wending en werd mijn financiële situatie daardoor weer een stuk prettiger. Maar was dat niet gebeurd, dan had ik mijn paard wel verkocht.

Als je een puber was, had ik niet eens op je gereageerd maar aangezien je juridisch medewerker bent, zal je wel volwassen zijn. Iets meer realiteitszin was dan op zijn plek geweest.

N.b. een paard is geen kind. Kinderen gaan vóór paarden.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:04

[b]N.b. een paard is geen kind. Kinderen gaan vóór paarden.[/quote][/b]

Dat is voor iedereen verschillend, en ik vind dat je dat niet voor iemand kan bepalen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:05

beantsje schreef:

Voor jou. ;)
Mensen die geen kinderen hebben/willen denken daar zo niet over.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:08

Misschien wilt de ts, een PB naar mij sturen..

Over een Klus-Meeting voor die flat.

Ik noem maar even snel wat.
Dus bijvoorbeeld dat mensen ook verf meenemen enz.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:10

Ayasha schreef:
beantsje schreef:

Voor jou. ;)
Mensen die geen kinderen hebben/willen denken daar zo niet over.

Mensen zonder kinderen hoeven die afweging niet te maken. Da's wat anders.
maar goed, TS heeft blijkbaar geen kinderen, dus die verantwoordelijkheid weegt niet mee. Gelukkig maar. Al blijf ik bij wat ik zei.

Ook en juist om het belang van het paard zelf moet je soms besluiten om toch te verkopen. Wie dat belang boven zijn eigen belang kan stellen, dwingt bij mij groot respect af.

Desalniettemin wens ik TS echt heel veel sterkte en hoop ik van harte dat het zover niet hoeft te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:12

beantsje schreef:
Maar ergens bereik je een grens. Bijv. als je merkt dat een simpele bekapbeurt of enting een aanslag op je maandbudget is, laat staan een koliekje op zondagavond.

Begrijp wat je bedoelt, maar die grens is er nog niet voor TS. En dan is het nog vroeg genoeg om over paard verkopen te denken. Dan weet ze het zelf ook wel, en dat hoef je haar echt niet steeds te vertellen.

Een paard is wel een kind, als je geen kinderen hebt... Een paard kan net zoveel voor een mens betekenen als een kind, neem dat maar van mij aan. Als ik mijn paard niet had gehad om voor te vechten had ik misschien allang tussen 6 plankjes gelegen, zo belangrijk is en was mijn paard.

En Beantsje, TS heeft wel een kind, een studerende dochter, staat hier in het topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:15

beantsje schreef:
Ook en juist om het belang van het paard zelf moet je soms besluiten om toch te verkopen. Wie dat belang boven zijn eigen belang kan stellen, dwingt bij mij groot respect af.

Desalniettemin wens ik TS echt heel veel sterkte en hoop ik van harte dat het zover niet hoeft te komen.

En dat kan TS denk ik heel goed... Maar zover is het nog lang niet dus dat hoef je haar niet steeds te vertellen want daar wordt je zowat depressief van als je daar over na denkt. Dat is wat ik tegen jou wilde zeggen Beantsje. En juist omdat ik zelf in een dergelijke situatie heb gezeten werd ik er een beetje pissig van dat je steeds zei dat ze haar paard moest verkopen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:28

Oei, wat een rot situatie.

Ik geloof je best dat het een heerlijke ruime flat is, maar de foto's stralen dat niet uit en laten maar een deel van de flat zien. Het aanbod is door de slechte markt erg groot, dus mensen zijn kieskeuriger wanneer ze kijken welke huizen ze willen bezichtigen. Zou jammer zijn als jouw leuke flatje buiten de boot valt, omdat mensen niet denken dat het een bezichting waard is ... een likje verf en een paar strategisch geplaatste meubelen met bijv. kleine prulletjes zoals een schaal appels of een mooie plant doet meestal wonderen.

Wat het paard betreft, ik ben het met beide kanten eens ... ik zou ook liever droog brood eten dan mijn paard verkopen, maar het blijft een luxe. Sommige mensen spelen graag golf, of rijden een Harley. Mogen zij ook hun uitlaatklep houden?

En ik durf het bijna niet te zeggen, maar het hele DBS probleem terzijde heb je natuurlijk zelf deze situatie in de hand gewerkt door een huis te kopen voordat je flat verkocht was ... maar ja, iedereen maakt fouten, daar leer je weer van.

Dat wil niet zeggen dat ik je niet het beste wens. Ik hoop echt dat jullie hier een oplossing voor vinden en als mensen over je situatie lezen en hulp aanbieden dan is dat toch geweldig? Niemand wordt ergens toe gedwongen, dus ik snap de ophef over je vraag om hulp eigenlijk niet. Ik woon helaas te ver weg, maar anders had ik graag meegeverfd.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:34

Wat een rotsituatie TS. Ik heb niet alles gelezen maar ik hoop je hiermee een hele tip te geven:

Je flat staat nu "nutteloos" leeg.
Is het misschien een idee om je flat aan te bieden bij 1 van deze twee makelaars zodat het in IEDER GEVAL IETS opbrengt en jij een stuk minder woonlasten hebt zoals onroerendzaakbelasting, etc?

Lees alsjeblieft onderstaande sites goed door en je zou in 3 uur geholpen KUNNEN worden en wat meer financiele lucht krijgen. :-)

Het is maar een idee?

http://www.interveste.nl/
http://www.mansion.nl

Heel veel succes en ik hoop op een voorspoedige verkoopt van je flat.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:38

Och jeetje, wat bevinden jullie je in een rotsituatie...

Ik begrijp helemaal dat Tom weg doen geen optie is. Ik zou dat zelf precies zo ervaren.

Ik woon in Gelderland, maar als er nog meer mensen zijn die vanuit deze kant naar je toe komen voor een klus-dag, dan houd ik me zeker aanbevolen! Vele handen maken licht werk, al is het maar om een mede-fjordeneigenaar en liefhebster te helpen :).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:00

Ik heb kinderen én paarden, één van mijn paarden is echt heel erg belangrijk voor me. Maar ik vind toch wel een duidelijk verschil zitten tussen een kind of een paard. Mijn kinderen zal ik nóóit weg doen, maar als het echt, echt, écht niet anders kan, dan is het niet anders en zal ik paard moeten verkopen.

Maar nogmaals TS: als je tijdelijk van de lasten van een eigen paard af wilt zijn, mag je hem best hier neerzetten, totdat je meer weer lucht hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:58

Tom staat aan huis, heb ik begrepen, in het dijkhuisje, uit eigen ervaring weet ik dat dat een habbekratsje kost. Nu kost mijn paard met mijn 2 shetten mij amper 100 euro in de maand.
Om daar het paard van TS voor weg te doen, is een druppel op een gloeiende plaat, maar het paard is wel weg en als er betere tijden komen, is je paard gewoon weg......

Paarden zijn geen kinderen, maar wel een lid van het gezin. Voor sommige mensen is dieren weg doen "not-done" tijdelijk ergens parkeren zou een oplossing zijn.

Diablo heeft veel ruimte, ik niet, maar een mens in nood wil ik altijd helpen, mocht niemand zich melden voor hulp.

TS succes.

Vind nog steeds dat je flat in Rotterdam zeker wel de moeite is. Onderhuur doen toch zoveel mensen die in ernstige nood zitten, die DSB kan zeggen wat ze willen.....die hebben ook gelogen...zou het risico nemen. Het ergste is dat de bank je huis terugneemt tegen excutiewaarde, nou dan ben je er toch van af?? ;)
Ga eens naar de Erasmusuniversiteit, er zullen vast wel een stel studenten komen die wel een uit nest komen die normaal met spullen om gaan en helemaal niet de behoefte hebben om elke dag te feesten. Desnoods dat je een werkster 1 keer per week laat komen, of je doet het zelf schoonmaken, dan heb je een vinger in de pap. Laat ze tekenen dat ze weg moeten als ze er een zooitje van maken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:58

russel schreef:
Het ergste is dat de bank je huis terugneemt tegen excutiewaarde, nou dan ben je er toch van af?? ;)

Het zal dan wel bij opbod verkocht worden? En dat brengt weinig op, dan hou je een behoorlijke restschuld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:14

Als de hypotheekwaarde erg veel hoger ligt dan executiewaarde die berekent is op het moment van afsluiten van de hypotheek. Immers een bank wil nooit meer verzekeren dan een huis daadwerkelijk waard is, dus geen marktwaarde, maar bouwwaarde, want de bank wil geld zien. Hypotheken worden altijd net boven executiewaarde verstrekt. Of je moet een berg eigen geld inleggen, door bv overwaarde te gebruiken van een andere woning, als je huis veel minder waard is dan de verkoopprijs. Er zijn vastgoedhandelaren die huizen tegen executiewaarde opkopen. Dus als je hypotheek tegen die waarde is verstrekt, ga je zonder schulden weg, anders idd heb je nog een restschuld, hoe sneller je verkoopt hoe hoe minder lang de termijn is dat je schulden opbouwt. Over 2 jaar gezien een schuld opbouwen van een hypotheek die je niet meer kan betalen is ook een verkapte vorm van waardevermindering van je bezit.

Wij bv, de marktwaarde van de woningen is aan het dalen, straks met de renteaftrek die verdwijnt zullen wij onze 2 ton overwaarde kwijt gaan raken, de woningen hier zijn nl al 1 ton in waarde gedaald door de crisis. Executiewaarden van ons huis ligt aanzienlijk hoger dan de hypotheek, danzij de 2 ton overwaarde die hier in zit. Dus als het huis wordt verkocht heeft de bank zijn geld terug, ik heb niets...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:26

Er worden nog steeds genoeg hypotheken verstrekt boven de executiewaarde hoor, anders zouden starters nooit een huis kunnen kopen ;) De hypotheekverstrekkers willen vaak wel een taxatierapport zien waaruit blijkt dat de taxatiewaarde en aankoopwaarde overeenkomen, maar executiewaarden hebben wij bij onze hypotheekaanvraag niets over gehoord.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:26

wat een rotsituatie zeg, heel veel sterkte!!!

je flat staat neem ik aan ook al op marktplaats? Ik zie op Hyves de laatste tijd ook steeds meer onroerend goed advertenties voorbij komen, dus misschien is dat ook nog een idee...

en je noemde het al eerder, zou een van die vreselijke sbs programma's niet wat zijn?

veel sterkte.. paard verkopen zou voor mij ook pas de aller aller laatste optie zijn.

lief van alle bokkers die willen komen helpen klussen!! top!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:38

TS, wat een vreselijk nare situatie voor je!

Ik begrijp dat het laatste wat je wilt is dat je je paard moet wegdoen. Maar waarom dan toch niet proberen om jullie huidige woning te verkopen of is de staat zo slecht dat dat ook niet zou lukken? Want ik begrijp dat je nu met 2 woningen en dus dubbele lasten zit, ik zou in elk geval proberen om van in elk geval 1 woning af te komen. Als je daarmee een deel van je schulden kunt aflossen heb je dat vast gehad en kun je altijd goedkoper wat huren, dan heb je in elk geval geen kosten van onderhoud van de woning meer. Je paard zou je op een goedkope plek (bijv bij een boer) kunnen stallen. Kan hij niet (tijdelijk) verleast worden of een bijrijder die wat bijdraagt in de kosten?

Het verhuren van een flat zal de bank waarschijnlijk inderdaad niet toestaan, omdat verkoop in verhuurde toestand nog minder opbrengt. Verhuur je toch zonder toestemming dan wordt je lening meteen opgezegd en de woning geexecuteerd, waarbij de opbrengst in het algemeen nog lager is. Heeft de bank hiervoor overigens termijnen vastgesteld of laat ze de zaak op haar beloop?

Ben je al langs de gemeente geweest om te bespreken of je misschien in aanmerking komt voor schuldsanering? Misschien weten zij ook nog wel (andere) instanties waar je terecht zou kunnen.

Heel veel sterkte in elk geval!