Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:50

Weet je? Als die idd in Turkije een diploma heeft gehaald is het helemaal waar. Maar diezelfde gast gaat waarschijnlijk klagen over discriminatie als ie om zijn achtergrond niet wordt aangenomen bij een baas. Het diploma is gehaald in NL en geldt in NL, dus tja, wat betekent zo'n vlag dan hè? Daar hóórt een NL vlag bij naar mijn idee. Ik zou het ook niet begrijpen. Hij neemt wel een risico ook trouwens met al die voetbalfanaten. haha. :+
Ow en ik ben geen racist hoor! Echt niet. Ik ken ook erg leuke en aardige Turkse mensen en ook Nederlanders waar ik de deur voor dichtlaat. *D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:51

Als ik een Amerikaanse vlag had had ik die buitengehangen, maar die heb ik ff niet. Dus de nederlandse 'geslaagd' vlag hangt er maar!

Dus ach joh, niet op letten, het is hun afkomst, daar zijn hun trots op ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:52

Citaat:
Ik woon enkel in Belgie omdat we hier een goed huis konden krijgen waar we in NL heel lang op hadden moeten wachten of de hoofdprijs moeten betalen.

Aha, dus je geeft toe dat je alleen maar gebruik wil maken van de voordelen. Terug naar Nederland! }>

*voor de zuurpruimen onder ons, dit is sarcasme*

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:53

Thioro schreef:
Citaat:
Ik woon enkel in Belgie omdat we hier een goed huis konden krijgen waar we in NL heel lang op hadden moeten wachten of de hoofdprijs moeten betalen.

Aha, dus je geeft toe dat je alleen maar gebruik wil maken van de voordelen. Terug naar Nederland! }>

:')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:54

Moontje1991 schreef:
Dat is nogal een ander verhaal he.
Ze komen hier wonen en kiezen daar zelf voor ze weten van te vooren dat wij hier nederlands zijn.
Dus moeten ze zich vindt ik ook aanpassen.
Ik heb niks met het paard van een ander te maken zij wel met nederland want ze wonen hier.
Dus ik zeg of geen vlag of gewoon aanpassen of een nederlandse of als ze echt niet willen het land uit.
Tenslotte als wij niet goed genoeg zijn en hun eigen land zoveel beter is wat doen ze hier dan nog?

Het is uiteraad een begin maar voor mij nog niet voldoende.
Ik vindt wel dat ze hun cultuur en oude leven overboort moeten gooien als ze hier willen wonen.
Oja en als ze hier wonen door hun grootouders en ze hier niet willen wonen ze weten waar schiphol is.

Je kunt het niet ophangen van andermans vlag ook zien als een teken dat je de ander meer waard vind, dat je jezelf niet goed genoeg vind voor de Nederlandse vlag bijvoorbeeld... Het is maar net hoe je het wilt zien.

En ik denk dat je nooit overboord kunt gooien hoe je opgevoed bent, waar je mee opgegroeit ben. Toen ik in Ierland woonde nam ik ook drop, stroopwafels en saté saus mee als ik eventjes hier was geweest omdat ik dat mis. Dat is deel van mijn cultuur. Net zo goed als dat ik (ook op straat) met mijn Nederlandse vriendinnetje Nederlands sprak. Het is ook de Ierse (Dublinse) cultuur om bij het uitgaan bijna niets te dragen, echt niet meer dan een theedoek. Dat heb ik ook niet gedaan. Ben ik nu slecht geintegreerd? Of goed, omdat ik de taal sprak, bezig was om voor hen te werken, een festival Ierse cultuur heb georganiseerd, een cursus Iers dansen heb gedaan, hun eten heb gegeten? Of toch weer niet omdat ik mijn Nederlandse vriendinnetje een chocolade letter heb gegeven, en de mensen in het kantoor stroopwafels? Wat maakt iemand goed of niet goed geintegreerd?

En ik zou nooit mijn vlag en paspoort weggooien, waar ik ook zou wonen. Ik ben een Nederlandse, en dat veranderd niet als ik ergens anders ga wonen. Ik ben niet meer of minder dan iemand anders, ik heb alleen een andere achtergrond. Dat wil niet zeggen dat ik niet mijn best zou doen om te passen binnen wat er binnen de cultuur belangrijk is, maar ik zal nooit een Ierse, Belgische, Turkse, Deense, Amerikaanse, Mexicaanse of wat dan ook worden. Ik vind het op een bepaalde manier ook arrogant om te denken dat ik dat wel zou kunnen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:56

Thioro schreef:
Citaat:

Lol, heb jij een huis met 8 slaapkamers, 2 garages en een speelkamer voor de kinderen van 66m2 voor me? Mag niet meer kosten dan 700 p/m ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:57

Vjestagirl schreef:
En ik zou nooit mijn vlag en paspoort weggooien, waar ik ook zou wonen. Ik ben een Nederlandse, en dat veranderd niet als ik ergens anders ga wonen. Ik ben niet meer of minder dan iemand anders, ik heb alleen een andere achtergrond. Dat wil niet zeggen dat ik niet mijn best zou doen om te passen binnen wat er binnen de cultuur belangrijk is, maar ik zal nooit een Ierse, Belgische, Turkse, Deense, Amerikaanse, Mexicaanse of wat dan ook worden. Ik vind het op een bepaalde manier ook arrogant om te denken dat ik dat wel zou kunnen.

Het kan wel...Ik wapper eerder met de Duitse vlag dan met de Nederlandse...Maar toch is en blijft Nederland een stukje van mij, daar geef ik je gelijk in...

Je kunt dan gewoon discreet zijn en de vlag eruit halen wanneer het gepast is, en dat vind ik met zo'n slagingsactie wel oke...:j

Rennie89

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:58

wacht eens even...

Adil.... nu gaat er een belletje rinkelen! Geen duitse vlag op een nederlands forum :n dat is verzetten! :D :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:58

Daar ben ik het mee eens Adil, ik bedoel ik ga ook bij de Belgische wapenstilstand of waar ze dan ook voor vlaggen een Nederlandse vlag ophangen.
Nu met het WK vind ik dat het moet kunnen, en als je geslaagd bent wat mij betreft ook.
Ik hang geen vlaggen op met koninginnedag, dodenherdenking etc.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:59

Citaat:
Lol, heb jij een huis met 8 slaapkamers, 2 garages en een speelkamer voor de kinderen van 66m2 voor me? Mag niet meer kosten dan 700 p/m

Tja, een huis met 5 slaapkamers, ruime vertrekken en leuke tuin voor 1500/maand ook goed? Je mag het ook kopen voor 600.000.

Het is maar net in welke wijk je zoekt ;) .

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:00

lifaya schreef:
wacht eens even...

Adil.... nu gaat er een belletje rinkelen! Geen duitse vlag op een nederlands forum :n dat is verzetten! :D :')

Jaaaaaaa, ik ben me heel erg aan het verzetten :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:01

je moet je aanpassen Adil, je zit op een Nederlands forum, dan dien je ook een Nederlandse vlag te gebruiken :j

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:01

Thioro schreef:
Citaat:
Lol, heb jij een huis met 8 slaapkamers, 2 garages en een speelkamer voor de kinderen van 66m2 voor me? Mag niet meer kosten dan 700 p/m

Tja, een huis met 5 slaapkamers, ruime vertrekken en leuke tuin voor 1500/maand ook goed? Je mag het ook kopen voor 600.000.

Het is maar net in welke wijk je zoekt ;) .

Sorry, dan heb ik niet genoeg ruimte. Wij hebben nu dus echt zo'n huis, maar ik moet zeggen dat het wel een lot uit de loterij is geweest en dat we er zelf 3 slaapkamers bijgemaakt hebben op de zolder. Ik zou nooit 1500/maand voor een woning betalen, daar kan ik veel leukere dingen voor doen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:02

_Nadia_ schreef:
Daar ben ik het mee eens Adil, ik bedoel ik ga ook bij de Belgische wapenstilstand of waar ze dan ook voor vlaggen een Nederlandse vlag ophangen.
Nu met het WK vind ik dat het moet kunnen, en als je geslaagd bent wat mij betreft ook.
Ik hang geen vlaggen op met koninginnedag, dodenherdenking etc.

Inderdaad, dat soort zaken bedoelde ik met "bepaalde gelegenheden". Wat mij betreft hangen ze een buitenlandse vlag op met een tas...Ze bevolgen een Nederlandse traditie = integratie en hebben in Nederland een diploma gehaald = integratie. Dit verbonden met een stukkie "eigen", ik vind het prima :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:03

lifaya schreef:
je moet je aanpassen Adil, je zit op een Nederlands forum, dan dien je ook een Nederlandse vlag te gebruiken :j

Maar ik ben voor Duitsland ;(

:D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:03

maakt niet uit, dan ga je maar naar een duits forum met je duitse vlag. ~~}>

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:05

Mijn buurman heeft standaard een Braziliaanse vlag voor zijn glazen deur hangen, die dient als gordijn... Die zit helemaal fout dan zeker? :') Onaangepast rotjong! :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:06

lifaya schreef:

Je voelt je gewoon bedreigd door die vlag he, geef het maar toe hoor :Y)

Edit: Ik heb trouwens serieus een PB gehad van een bokker die het erg overdreven vond en "ongepast" dat ik de Dld-vlag als avatar heb :')
Laatst bijgewerkt door Adil op 24-06-10 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:07

Zullen we stoppen met slowchatten en terug ontopic gaan?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:07

Adil18 schreef:
lifaya schreef:

Hmmm... Tsja... Zodra het over voetbal gaat... Een beetje wel ja..! :o :P

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:08

Dit topic is wel bevorderend voor de verdraagzaamheid :D .

Mij maakt al dat vlaggen niet uit, iedereen doet maar wat hij/zij leuk vindt. Zeker tijdens wk's moet het kunnen.
Beetje verder is er hier een café waar dag in dag uit een regenboogvlag uithangt. Geen nationaliteit maar ook een uiting van identiteit waar sommigen dan misschien aanstoot aan nemen?

@Nadia: dan heb je idd een lot uit de loterij.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:11

Suuskipje schreef:
Ik vind het juist weer een mooi voorbeeld van hoe multicultureel nederland is. Ze doen mee aan de traditie met de vlag uithangen met een tas eraan en laten zien dat ze trots zijn op hun vaderland, of in ieder geval waar hun roots liggen :)
Ik vind dat mooi, fietste laatst door een straat met een spaanse, turkse, marrokaanse, nederlandse en braziliaanse vlag :)

Helemaal mee eens. Geweldig dat ze de Nederlandse cultuur en hun eigen cultuur zo goed kunnen combineren!

Daarentegen vind ik het op z'n minst 'verrassend' dat degenen die het hardst schreeuwen dat dit echt niet kan, niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:11

Adil18 schreef:
lifaya schreef:

Edit: Ik heb trouwens serieus een PB gehad van een bokker die het erg overdreven vond en "ongepast" dat ik de Dld-vlag als avatar heb :')

_O- En ik Amerikaanse... zal ik dan binnenkort ook een PB ontvangen? :')
Wat een onzin haha. :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:13

Aurelle_ schreef:
Suuskipje schreef:
Ik vind het juist weer een mooi voorbeeld van hoe multicultureel nederland is. Ze doen mee aan de traditie met de vlag uithangen met een tas eraan en laten zien dat ze trots zijn op hun vaderland, of in ieder geval waar hun roots liggen :)
Ik vind dat mooi, fietste laatst door een straat met een spaanse, turkse, marrokaanse, nederlandse en braziliaanse vlag :)

Helemaal mee eens. Geweldig dat ze de Nederlandse cultuur en hun eigen cultuur zo goed kunnen combineren!

Daarentegen vind ik het op z'n minst 'verrassend' dat degenen die het hardst schreeuwen dat dit echt niet kan, niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven.

Ik stond net op het punt om alle keren dat 'koninginnedag' verkeerd geschreven is in dit topic te quoten, maar toen dacht ik: "dat moest ik misschien maar niet doen..." :')

Misschien is wat ik eerder zei, dat ze dan maar twee vlaggen op moeten hangen, niet eens zo'n heel slecht idee! ;)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:13

laten we hier weer eens lekker moeilijk over gaan doen.... wat maakt het nou uit wat voor vlag er hangt... die mensen mogen toch gewoon ook hun feestje vieren die vlaggen bijten je niet hoor.... echt hoor wat boeit je dat nou weer juist omdat deze allochtoonse mensen (ik haat dat woord) wel even een diploma hebben gehaald wat dus tóch wijst op een goede inburgering en beheersing van de nederlandse taal.... dit soort mensen zullen nooit helemaal nederlander worden ze dragen altijd een stukje van het land van herkomst in hun hart en als ze dan blij zijn en een vlag buiten willen hangen van dat land wie zitten ze daar nou mee in de weg??? onzin dit.... echt
had je ook zo moeilijk gedaan als het een amerikaanse of engelse vlag was?