Ow en ik ben geen racist hoor! Echt niet. Ik ken ook erg leuke en aardige Turkse mensen en ook Nederlanders waar ik de deur voor dichtlaat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik woon enkel in Belgie omdat we hier een goed huis konden krijgen waar we in NL heel lang op hadden moeten wachten of de hoofdprijs moeten betalen.
Thioro schreef:Citaat:Ik woon enkel in Belgie omdat we hier een goed huis konden krijgen waar we in NL heel lang op hadden moeten wachten of de hoofdprijs moeten betalen.
Aha, dus je geeft toe dat je alleen maar gebruik wil maken van de voordelen. Terug naar Nederland!![]()
*voor de zuurpruimen onder ons, dit is sarcasme*
Moontje1991 schreef:Dat is nogal een ander verhaal he.
Ze komen hier wonen en kiezen daar zelf voor ze weten van te vooren dat wij hier nederlands zijn.
Dus moeten ze zich vindt ik ook aanpassen.
Ik heb niks met het paard van een ander te maken zij wel met nederland want ze wonen hier.
Dus ik zeg of geen vlag of gewoon aanpassen of een nederlandse of als ze echt niet willen het land uit.
Tenslotte als wij niet goed genoeg zijn en hun eigen land zoveel beter is wat doen ze hier dan nog?
Het is uiteraad een begin maar voor mij nog niet voldoende.
Ik vindt wel dat ze hun cultuur en oude leven overboort moeten gooien als ze hier willen wonen.
Oja en als ze hier wonen door hun grootouders en ze hier niet willen wonen ze weten waar schiphol is.
Thioro schreef:Citaat:Ik woon enkel in Belgie omdat we hier een goed huis konden krijgen waar we in NL heel lang op hadden moeten wachten of de hoofdprijs moeten betalen.
Aha, dus je geeft toe dat je alleen maar gebruik wil maken van de voordelen. Terug naar Nederland!![]()
*voor de zuurpruimen onder ons, dit is sarcasme*
Vjestagirl schreef:En ik zou nooit mijn vlag en paspoort weggooien, waar ik ook zou wonen. Ik ben een Nederlandse, en dat veranderd niet als ik ergens anders ga wonen. Ik ben niet meer of minder dan iemand anders, ik heb alleen een andere achtergrond. Dat wil niet zeggen dat ik niet mijn best zou doen om te passen binnen wat er binnen de cultuur belangrijk is, maar ik zal nooit een Ierse, Belgische, Turkse, Deense, Amerikaanse, Mexicaanse of wat dan ook worden. Ik vind het op een bepaalde manier ook arrogant om te denken dat ik dat wel zou kunnen.
Citaat:Lol, heb jij een huis met 8 slaapkamers, 2 garages en een speelkamer voor de kinderen van 66m2 voor me? Mag niet meer kosten dan 700 p/m
Thioro schreef:Citaat:Lol, heb jij een huis met 8 slaapkamers, 2 garages en een speelkamer voor de kinderen van 66m2 voor me? Mag niet meer kosten dan 700 p/m
Tja, een huis met 5 slaapkamers, ruime vertrekken en leuke tuin voor 1500/maand ook goed? Je mag het ook kopen voor 600.000.
Het is maar net in welke wijk je zoekt.
_Nadia_ schreef:Daar ben ik het mee eens Adil, ik bedoel ik ga ook bij de Belgische wapenstilstand of waar ze dan ook voor vlaggen een Nederlandse vlag ophangen.
Nu met het WK vind ik dat het moet kunnen, en als je geslaagd bent wat mij betreft ook.
Ik hang geen vlaggen op met koninginnedag, dodenherdenking etc.
lifaya schreef:maakt niet uit, dan ga je maar naar een duits forum met je duitse vlag.
Suuskipje schreef:Ik vind het juist weer een mooi voorbeeld van hoe multicultureel nederland is. Ze doen mee aan de traditie met de vlag uithangen met een tas eraan en laten zien dat ze trots zijn op hun vaderland, of in ieder geval waar hun roots liggen
Ik vind dat mooi, fietste laatst door een straat met een spaanse, turkse, marrokaanse, nederlandse en braziliaanse vlag
Adil18 schreef:lifaya schreef:maakt niet uit, dan ga je maar naar een duits forum met je duitse vlag.
Je voelt je gewoon bedreigd door die vlag he, geef het maar toe hoor
Edit: Ik heb trouwens serieus een PB gehad van een bokker die het erg overdreven vond en "ongepast" dat ik de Dld-vlag als avatar heb
Aurelle_ schreef:Suuskipje schreef:Ik vind het juist weer een mooi voorbeeld van hoe multicultureel nederland is. Ze doen mee aan de traditie met de vlag uithangen met een tas eraan en laten zien dat ze trots zijn op hun vaderland, of in ieder geval waar hun roots liggen
Ik vind dat mooi, fietste laatst door een straat met een spaanse, turkse, marrokaanse, nederlandse en braziliaanse vlag
Helemaal mee eens. Geweldig dat ze de Nederlandse cultuur en hun eigen cultuur zo goed kunnen combineren!
Daarentegen vind ik het op z'n minst 'verrassend' dat degenen die het hardst schreeuwen dat dit echt niet kan, niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven.