Marktplaats AAAARGH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Marktplaats AAAARGH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:15

*zucht*
Ik had een kastje op mp gezet, gratis afhalen.
Kreeg echt veel emails dus ik de eerste gemaild dat ie hem mocht hebben.
Meneer kwam niet belde dezelfde dag dat hij wat anders had gevonden.
Nou oke, ik de volgende gemaild..
Deze kon het kastje gewoon bij het huis ophalen (door de verhuizing niet altijd meer thuis).
Een aantal dagen later kreeg ik een mail dat haar man het niks vond.
Nou leuk, advertentie al weggehaald omdat ze overkwam dat ze hem echt wilde.
Inmiddels ook al verhuist maar hij staat daar nog op de gang, heb nog iemand gemaild waar ze m konde halen.
Geen idee of ie nou opgehaald is, als ie daar wegmoet hoor ik het vanzelf wel :+

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:48

:D Ik heb er geen last meer van ;)
Ik kan gewoon geen advertenties meer plaatsen....
Alleen als ik een andere computer gebruik blijven ze staat, niet als ik het met mijn eigen laptop doe.

Is er een zo aardig geweest om bij al mijn advertenties website vermelding aan te klikken, terwijl het er niet bij stond....
( jah sommige, maar niet alle 200)

Nu kan ik niks meer plaatsen :(

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:04

HTM schreef:
Nu kan ik niks meer plaatsen :(

Iets soortgelijks heb ik ook gehad, waarop ik een paar keer een klacht ingediend heb die met een standaardmailtje afgehandeld werd... Uiteindelijk heb ik een nieuwe mailaccount aangemaakt speciaal voor MP :(

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:11

Ik heb eigenlijk nooit problemen met MP. Heb wel een paar keer gehad dat mensen interesse in me spullen hadden, en vervolgens gewoon niet meer terug mailen. Mail dan gewoon even dat je geen interesse meer hebt.. maar nee, dat kost dan weer té veel moeite :(

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:13

Ja dat vind ik ook altijd irritant..
Had wel iemand die al mijn paardenspullen wilde overnemen.
In de avond kreeg ik netjes een email dat ze al voorzien was, dat vind ik dan wel netjes :)
Het is gewoon vervelend als je wacht tot je iets terug krijgt en je krijgt niks..
Heb ook weleens dat ik iemand mail van MP en dat ik niets hoor..
Ook vervelend, als het dan al verkocht is mail het even dan :')

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:10

Ik had even een vraagje, ik wil graag een spijkerbroek die ik verkocht heb via marktplaats naar iemand opsturen. Hoeveel ben ik dan precies aan verzendkosten kwijt?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:17

Dat wordt een pakketje van €6,75, paardKed :j

Ik heb zojuist de mooiste pumps van heel marktplaats gekocht *D
Nu nog wachten tot ik ze binnen heb.
Ik heb trouwens nog nooit slechte ervaringen opgedaan bij marktplaats..

Als ik iets verkoop en ze reageren erop, en daarna niet meer.
Pech voor hun, ik vind/zoek wel iemand anders die ze wél wil hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:21

Ik had mijn mountainbike erop gezet, helemaal gloedjenieuw, NOOIT iets mee gedaan, alles werkt nog. Was alleen wel 4 jaar oud (waarvan 3 jaar in de schuur gestaan :'))
Krijg ik een mailtje met daarin de vraag hoe oud de fiets was. Heb ik terug gemaild: ong. 4 jaar. Krijg ik een mailtje terug met daarin:'Ja, maar 100 euro voor een 4 jaar oude fiets vind ik iets te veel.' Het gaat toch niet om de leeftijd, maar om de conditie, of ben ik nou raar? :?

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:24

_Nancy schreef:
Dat wordt een pakketje van €6,75, paardKed :j

Ik heb zojuist de mooiste pumps van heel marktplaats gekocht *D
Nu nog wachten tot ik ze binnen heb.
Ik heb trouwens nog nooit slechte ervaringen opgedaan bij marktplaats..

Als ik iets verkoop en ze reageren erop, en daarna niet meer.
Pech voor hun, ik vind/zoek wel iemand anders die ze wél wil hebben :)

Oke bedankt :). Ik had al even op internet gezocht en kwam ook daarop uit, totdat die vrouw mailde dat de vorige spijkerbroek in een grote envelop van 2,20 paste. Toen ging ik even twijfelen :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:25

Ligt er een beetje aan welke maat :)
Als het in een grote envelop past, dan 2,20. Maar omdat een spijkerbroek nooit zwaarder kan zijn dan 10 kilo kom je uit op 6,75 euro. :)

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:26

Mensen proberen altijd of ze het voor minder kunnen krijgen...

Ik heb zowel slechte als goede ervaringen met MP. Mensen die gewoon reageren, en het netjes 5 minuten voor de afgesproken tijd komen ophalen.
Maar inderdaad ook mensen die niet terug mailen.
Het ergste vind ik toen ik mijn konijnen gratis op MP had gezet, met hok voor een goed tehuis. Kreeg ik een reactie met daarin enkel vragen over het hok. Vond ik al verdacht maargoed. Afspaak gemaakt, ik alles klaar gemaakt en 'afscheid' genomen van de nijnen. Komt er gewoon niemand opdagen, ook geen mailtje, niks.. Dat vind ik gewoon onbeschoft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:28

Dat is pas asociaal! Jij gaat voorgoed afscheid nemen van je huisdieren, komt er gewoon niemand opdagen! Helaas kun je daar weinig aan doen. :(

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:33

Ik had een keer zo`n dag dat ik dacht...alles wat ik niet draag qau kleren ga ik op markplaats zetten.
Ik had een aantal dingen echt bijna nooit aangehad , een heel leuk blousje van EDC.
Nou weken geen bod gehad...toen ineens iemand die 10 euro bood, nou vond ik dat eigelijk beetje weinig omdat ie
behoorlijk duur is geweest, maar ik dacht weg=weg.
Ik het blousje verstuurd, gevraagd laat me even weten dat het is aangekomen...
Kreeg ik onwijs...hoe zal ik het zeggen, grove mail dat er een heel klein gaatje inzat , terwijl ik toch alles nakijk voor ik het opstuur,en hoe ik het durfde te verkopen..bla bla...
Ik moest het bedrag terug overmaken inclusief de verzendkosten en ze wou het terug sturen. Ik terug gestuurd daar begin ik niet aan want toen ik het verstuurde zat er zeker geen gaatje in. Ze ging me aangeven bij politie en bij marktplaats bla bla bla....
Weken bleef dat mens me mailen. Ik snapte haar punt wel maar markplaats blijft toch op eigen risico.
Natuurlijk heb ik nooit wat gehoord van marktplaats of de politie :=

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:33

Precies! Met een kast oid heb ik er niet zo'n probleem mee. Vind ik ook onbeschoft, maargoed daar kom ik wel weer overheen en bel ik de volgende geintresseerde. Maar met dieren vind ik het toch anders.
Nee, je kan er ook weinig aan doen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:08

Door dit topic heb ik toch weer besloten 3 dingetjes van mij online te zetten, ik zie wel wat er gebeurd.

Mijn stelregel is wel dat verzenden voor eigen verantwoording is, dat ik in principe mijn telefoonnummer niet geef en dat ik van te voren waarschuw als het me een slecht idee lijkt om dingen te verzenden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:53

Nou, ik ben nou genept.. Ik heb vorige week gereageerd op een aantal lipsmackers. Mijn apparaatje voor het overmaken was echter zoek, dus moest eerst even een nieuwe halen bij de bank.

Zegt die persoon: Anders stuur je het toch per post? ( dus geld op een kaartje plakken in een enveloppe )

Aangezien het 7,50 was en er normaal geen post zoekraakt, heb ik het gedurft het op te sturen.

En nu zegt die verkoper dat ze het geld nooit ontvangen heeft.

Dus, dat was eens maar nooit weer, ik heb 7,50 door de plee gespoeld en het was weer een wijze les..

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:24

Wel grappig, toen ik een complete eethoek + salontafel gratis op MP zette, had ik binnen 5 minuten telefoon.
Een licht paniekerige mevrouw vroeg of ik de meubels nog had. :')

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:31

Grrr ik haaaaaaaat marktplaats echt !
Had ik eindelijk mijn zadel verkocht, knakker is hem zondag op weze halen nog koffie gegeven want ach hij kwam van ver... belt ie me net op dat ie niet past ( hoe kan dat nou :? een KN past bijna altijd!) maar meneer had geen geld om het te laten vermaken dus nu komt ie hem morgen terug brengen en wil zijn geld terug want we hadden gezegd dat als ie niet zou passen ie terug mocht.. maar zijn woorden waren dat ie voor 99% zeker zou passen pffff wat moet je daar nou mee!!!!!! :? iemand tips?!?!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:42

Ik heb het ook, mensen hadden goedkoop een zadel gekregen, komen het morgen terug brengen omdat het niet past...
Maar als je niet wilt dat die terug komt, dan moet je niet zeggen dat die terug mag, duurt iets langer voordat je er van af bent, maar als die weg is is die weg...

Ik heb een winkel, en zet het er soms bij dat er niet geruild kan worden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:44

terug nemen maar alleen als er niet schade aan is verricht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:48

Miiejs schreef:
Grrr ik haaaaaaaat marktplaats echt !
Had ik eindelijk mijn zadel verkocht, knakker is hem zondag op weze halen nog koffie gegeven want ach hij kwam van ver... belt ie me net op dat ie niet past ( hoe kan dat nou :? een KN past bijna altijd!) maar meneer had geen geld om het te laten vermaken dus nu komt ie hem morgen terug brengen en wil zijn geld terug want we hadden gezegd dat als ie niet zou passen ie terug mocht.. maar zijn woorden waren dat ie voor 99% zeker zou passen pffff wat moet je daar nou mee!!!!!! :? iemand tips?!?!

Jij hebt gezegd dat als ie niet past dat ie dan terug mag, dan moet je gewoon je afspraak nakomen. Wat is daar zo moeilijk aan? :?

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:50

Nou ben benieuwd hij komt morgen avond maar dan heb ik prive les en die ga ik niet voor hem verschuiven dus mijn vader neemt hem aan maar die neemt hem ook echt alleen aan als er geen dingetje verkeerd aan zit.. maar zo aardig ben ik dus ook echt NOOOOIT meer :Y)
En had gezegd dat als ie niet past nee dan mag ie terug.. maar hij kán wel passend gemaakt worden heeft hij zelf gezegd want er was een zadelmaker bijgeweest maar dat vond ie te duur ja dan moet ie lekker een nieuwe KN kopen ipv 1 van 350 euro en er lekker 1800 euro voor betalen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:53

Dat hij het te duur vindt maakt toch geen bal uit, al kost het hem niks, je hebt zelf gezegd dat je het terug zou nemen als 't niet past. :+

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:57

en er niks aan gedaan kon worden sorry had ik er niet bijgezet

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:09

Ja, maar dat wil hij niet, hij geeft aan dat hij terug wil komen en als jij zegt dat dat mag... Ja, wie zijn billen brand...