Uitdrukkingen die alleen jouw familieleden/vrienden snappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:37

Wat een leuk topic! :D

Met een vriendin samen zeggen we eigenlijk altijd automatisch tegen etende mensen 'neem er nog één'. Ook bij een ellenlang verhaal van iemand, op het einde zeggen 'ik heb het gevoel dat je liegt', dan krijg je het nog een keer te horen, maar dan in het verweer.
Van mijn broer heb ik de 'hoor ik daar een lama skeiten, of een embry rappen?' en met mijn vriend praat ik vaak op een 'boers' dialect 'kritieesh, daarmee kan je op ut bord skrieven'.

Charis_xX

Re: Uitdrukkingen die alleen jouw familieleden/vrienden snappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:11

Idd, de welbekende "Hoor ik daar nou een lama scheiten?"
En dat dan op zo'n lekkere slome toon!

lovebinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:45

o ik heb er nog 1,
daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten
k weet niet meer hoe ze er op kwam, maar het was in iedergeval een leuke jongen kwam langs lopen en toen zei een vriendin dat

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:48

als iemand een ongeloofwaardig verhaal verteld op het einde: en toen werd je wakker op je driewieler :+

en de afstandsbediening heet bij ons de plank, en als ik dus bij iemand anders ben en vraag waar de plank ligt, word ik dus wel behoorlijk raar aangekeken haha.

en zo zullen we vast wel meer hebben, ga eens even denken, haha

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 16:51

lovebinky schreef:
o ik heb er nog 1,
daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten
k weet niet meer hoe ze er op kwam, maar het was in iedergeval een leuke jongen kwam langs lopen en toen zei een vriendin dat

Dat is wel een (redelijk) algemeen bekende

oja bij ons heet de afstandbediening een flipperkast

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:55

Mijn vader zegt altijd: Bijna..
is net niet helemaal!

En een vriendin van mij heeft het altijd over hemdshirtjes, dat snapte ik eerst ook niet :P

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 16:57

Of; piest precas ipv. past precies

Dan moeten mensen oook 3 keer nadenken :')
Huisgenootje doet t ook dus toen we daar achter kwamen moesten we echt heel hard lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:02

Hé, die hussen met je neus ertussen die hadden wij ook ja :D
Of een broodje poep :+ (van Ome Willem :+: )

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:05

Komt een man bij de dokter...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:10

x_Anne_x schreef:

Huisgenootje doet t ook dus toen we daar achter kwamen moesten we echt heel hard lachen

wij zeiden altijd pesies pesas ipv past precies :')

Offeuh: Go your gang :))

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:28

ik heb met een vriendin altijd dat als we iemand zien die niet spoort zeggen we piaaaaanoooo :') komt van een of andere mop, maar weet niet meer welke. echt je moet die gezichten zien joh! :')

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:29

Wie met de bek ant woater ligt loat zich nie verdorst'n. :+

Zeggen wij altijd thuis.

(Over verleiden en vreemdgaan)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:34

ohja salami is bij ons rooie worst. en als iemand iets vraagt zegt mijn moeder heel vaak wil je daar ook mayoniase bij? zo irritand vraag je mag ik wat geld zegt ze: wil je daar ook mayonaise bij? :') erg leuk om die gezicten dan te zien...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:09

phormicola schreef:
x_Anne_x schreef:

wij zeiden altijd pesies pesas ipv past precies :')

Offeuh: Go your gang :))

"Go your gang" gebruiken wij ook en ook: "how flauw".

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:26

Wij hebben het ook weleens over kamekonieke ruimtes :)) (kan mijn kont niet keren :+ )

Of bij een welles/ nietus, Jaaaa wel es! Maar meestal niet :))

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:28

x_Staceyy schreef:
als iemand een ongeloofwaardig verhaal verteld op het einde: en toen werd je wakker op je driewieler :+

en de afstandsbediening heet bij ons de plank, en als ik dus bij iemand anders ben en vraag waar de plank ligt, word ik dus wel behoorlijk raar aangekeken haha.

en zo zullen we vast wel meer hebben, ga eens even denken, haha

Wij hebben als afstandsbediening van de stereo echt een houten plankje met wel 2 knopjes: harder en zachter. Die heet bij ons dus ook het plankje ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:29

Rooie worst zeggen wij ook inderdaad :j Maar dat heet in Limburg dan weer cervelaat. Dat leidt dan nog wel eens tot aparte situaties :')

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:39

'Rijtuigblauw' Als we er niet over uitkomen welke kleur het nou precies is..

'Makkie slagroomgebakkie!' wordt ook nogal vaak gezegd.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:42

Morrie schreef:
als er iets is dat vanzelf overgaat of verdwijnt op den duur, zeggen wij dat het een 'permanentje/haarverfje' is (moet uitgroeien)

als we iemand zien lopen die niet helemaal spoort, noemen we dat een 'middagdutje' (iemand die verwekt is tijdens een middagdutje)

een aggregaat is een 'plofje' en een schroef/boormachine een 'bzztbzz'

Onze schroef/ boormachine is de joejoe...... Ik vroeg het laatst aan de buurman van mijn zus en helaas die wist niet wat ik moest hebben

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:46

In een periode dat er bij ons in de familie en kennissenkring veel mensen overleden en daarover gesproken werd in het bijzijn van kinderen, werd het omschreven door: "hij is piem". En dat is nog zo.

Chocoladehagelslag heet bij ons in huis: pummelen, appelmoes is door een neefje in zijn kleutertijd ooit "ampoef" genoemd, dus die houden we er ook in.

In de tijd dat losse schoudervullingen gebruikt werden (en ik zie tot mijn schrik dat dit ook weer terugkomt) waren dat "doing doings".

En ik zorg er altijd voor dat ik een ruime voorraad toiletpapier in huis heb, als ik visite krijg gaat die voorraad er soms heel hard doorheen, en ik wil toch echt niet zonder komen te zitten. Mijn moeder noemt dat "mijn fobie".

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:50

Mickey schreef:
Nee dat is een of ander onzinwoord :D

Oh ja en mijn man zegt altijd:"Koud? Als de ijsberen om je jas komen vragen dán is het pas koud".

Wij zeggen dan altijd: sex met een ijsbeer is pas koud :=

En vorig jaar met mijn klasgenoten (3e jaars HBO toen), in de bus zodra er een opel twingo voorbij kwam: Twingo *knijp* en dat hing dan de hele bus door :')

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:02

Mijn vader zegt idd altijd 'Go your gang', of natuurlijk 'allez votre corridor' :D

Andere typische familieopmerkingen... We hebben het altijd over bolongjezussaus (bolognaisesaus, kon mijn broertje vroeger niet uitspreken), en of iemand 'af tafel' mag (zei mijn broertje vroeger ook altijd fout).

Toen we ooit een film keken met een romantische scène, riep mijn vader een keer 'La mour! Het schroefje!' En het duurde even voor iedereen het begreep, maar die is er ook zeker ingebleven. :D

Tsja, en met de vriendengroep... Vroeger op de middelbare school was ongesteld zijn een synoniem met de naam van de lerares, die eens per maand met haar tasje naar de wc ging en anders niet. Als iemand ons vraagt om 'dealen', gaat dat over maandverband. Als iemand niet erg selecteert op jongens is het een naam van een bepaalde vriendin, en nouja nog meer van dat soort dingen. Leuke is dat al deze oude gebruiken zijn gebleven. Zal nog even nadenken over meer...

Oja, nog ééntje: als mijn moeder de psycholoog uit wilde gaan hangen door een gesprek naar een volgend niveau te brengen, zei ze altijd 'Maar als we nu de diepte ingaan..." Waar mijn vader op een gegeven moment maar op antwoordde, 'dan koop je maar een duikbril' en dat is erin gebleven. ;)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:15

mijn moeder kan ook heel goed psycholoogje spelen :=

Nog 1 van me ma: als iemand enorm veel twijfelt, noemt ze diegene altijd een bed van 1.20 (twijfelaar) :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:36

Standaard antwoord op de vraag wat we gaan eten: lekker!
Echt altijd :D Toen ik dat voor het eerst zei bij m'n vriend, keken ze me heel raar aan :+ (ik was nog nieteens in de keuken geweest, dus ik had geen idee) :D

M'n moeder noemen we Müti, m'n vader is Vati en m'n neef noem ik altijd Rüdi (zijn echte naam lijkt hier totaaal niet op). Is ooit begonnen tijdens een wintersportvakantie. Als m'n neef te snel ging, schalde ik over de piste: "Rüdi!!! Rüüüüüdiii!!!"
Hij kon zo lekker geïrriteerd "Ja wat?! >;) " zeggen :D

Misschien niet echt een uitdrukking, maar mijn vriend en ik zitten bijna alles met WoW te associeëren. Als er in de film iemand met een zwaard het hoofd van iemand afhakt, is hij een warrior. Als een meisje bloempjes plukt, doet ze aan herbalism. Een klein persoon is een gnome, een kort dikkig persoon een dwarf en de macarena (dat dansje!) hoort bij een female human :o

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:51

Wij hadden een meisje in de klas op de basisschool en die schaamde zich er een beetje voor dat ze al ongesteld was.. Dus dat kreeg de schuilnaam 'rood'.. dan hoefde ze bijv niet mee te doen met gym als ze 'rood' was.. en dan ging ze naar de gymleraar, meneer ik ben rood!
Dus dan wist hij dat ze niet mee ging gymen, tot op heden moet ik er nog altijd aan denken :') Als mn vriend met n spelletje zegt 'ik ben rood' moet ik altijd gniffelen :=

Heel flauw :+