Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:29

Apoc schreef:
shera schreef:
Ik zie in Geert Wilders toch echt voornamelijk een grote schreeuwerd. Ik vermoed dat hij niet waar gaat (kan) maken wat hij 'belooft''
Mijn stem krijgt hij in ieder geval niet.
Wie mijn stem wel krijgt daar ben ik nog niet uit.

Welke partij maakt nou serieus wel al zijn beloftes waar?? Ze zeggen dingen om kiezers te trekken.

ben ik met je eens.
Laat ik zo zeggen dat ik Wilders het meest ongeloofwaardig over vindt komen. Die ongelooflijk stomme opmerking van hem tijdens dat debat vorige week was voor mij de bevestiging van wat ik al vond van hem....

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:31

PVV stem ik niet, ik wil juist méér aandacht voor het milieu en niet minder.

Wat dan wel.. Ik vind het echt lastig dit keer.. Ik neig ernaar om neutraal te stemmen. Puur omdat ik me niet echt kan vinden in veel standpunten van de partijen. Wat ik niet wil is dat mijn stem naar de grootste gaat, dus niet stemmen doe ik nooit.
Ja, ik denk deze keer neutraal..

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:32

VVD natuurlijk!!
Met de linkse partijen als Groen Links (met stip bovenaan), SP en PvdA zorgen we ervoor dat de Nederlandse Economie weer naar de kl*te gaat.
Ik stem weer fijn op Rutte, echt een goede vent.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:34

Mensen die VVD willen stemmen: Zien jullie wel dat de VVD de kleine man kaal wil gaan plukken om o.a. de staatsschuld af te betalen?

Ik denk serieus dat we het financieel heel erg moeilijk gaan krijgen wanneer de VVD het voor het zeggen heeft...
Laatst bijgewerkt door Adil op 28-05-10 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:34

Ben trouwens heel nieuwsgierig welke punten jullie het belangrijkste vinden?
Ik heb voornamelijk naar zorg, onderwijs, milieu en arbeid gekeken. (Naast de grote bezuinigingen voor o.a. de staatsschuld)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:36

Nijn schreef:
Ben trouwens heel nieuwsgierig welke punten jullie het belangrijkste vinden?
Ik heb voornamelijk naar zorg, onderwijs, milieu en arbeid gekeken.

Onderwijs, rechtsysteem (vooral het opkrikken van de politie, hard nodig...) en zorg. Voor mij echt drie hoofdpunten.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:36

Bah net de eerste 2 bladzijdes van het PVV programma gelezen.. nu al weet ik dat ik niet op hem ga stemmen. Lanterfanterende moslimimmigranten, en wat dan met al die lanterfanterende ww/steuntrekkende nederlanders die t verdommen om gewoon een baan te zoeken?? Want die zijn er ook meer dan genoeg.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:37

crazycactus schreef:
Bah net de eerste 2 bladzijdes van het PVV programma gelezen.. nu al weet ik dat ik niet op hem ga stemmen. Lanterfanterende moslimimmigranten, en wat dan met al die lanterfanterende ww/steuntrekkende nederlanders die t verdommen om gewoon een baan te zoeken?? Want die zijn er ook meer dan genoeg.

Lees a.u.b. verder...Het beste staat op de laatste pagina's ;)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:38

Belangrijke punten voor mij zijn Milieu, Zorg, Arbeid en Onderwijs..

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:41

Adil18 schreef:
Mensen die VVD willen stemmen: Zien jullie wel dat de VVD de kleine man kaal wil gaan plukken om o.a. de staatsschuld af te betalen?

Ik denk serieus dat we het financieel heel erg moeilijk gaan krijgen wanneer de VVD het voor het zeggen heeft...

Ik denk dat dat wel meevalt hoor. En als we iets meer zouden moeten betalen en er komt eindelijk verbetering. who cares??
Wat ik ook echt een goed punt vind, is dat die studiefinanciering eruit moet.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:43

@adil nee want ik ga absoluut niet op de PVV stemmen, ga niet alles doorworstelen want mijn mening is al klaar. Was al zo voor dat ik het eerste stukje las dus dat heeft er niet zo veel mee te maken.

Volgens meerdere stemtesten kom ik toch steeds weer op de SP uit.

@barbara, maar wat als je niet meer kan betalen dan je al doet. Veel gezinnen staat het water al aan de lippen. Laat ze lekker de rijkeren een beetje minder rijk maken asjeblieft... En door het opheffen van de studiefinancieren kan waarschijnlijk niet iedereen meer studeren. Vind dat niet helemaal eerlijk, kan je goed leren, maar omdat je ouders niet veel verdienen heb je pech...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:44

Adil18 schreef:

Ik zie dat best, maar hier spreekt een hardwerkende vrouw met modaal > inkomen en veel eigen bezit (oa. een huis) ;-)

Zoals gezegd stem ik wat MIJZELF het best uitkomt en bevalt!

over dat huisarts betalen....alleen maar voor!
Ik maak al jaren geen gebruik van de huisarts, daar zitten mi ook mn veel oude vrouwtjes
die voor een zucht en een scheet daar over de vloer komen om de eenzaamheid weg te beppen...lijkt wel een theekransje die wachtkamer :=
In belgie moet er ook voor een huisarts bezoek betaald worden, als het terecht is krijg je ook een deel terug van je verzekering.
Deze maatregel moeten ze zelfs uitbreiden (zoals in Belgie) zou ook een hoop ziekteverzuim voor de werkgever schelen!
Daar moet je als je je ziekmeld een briefje gaan halen bij de dokter en afgeven bij je werkgever...
:evaw: alle maandagochtendkortjakjes.....
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 28-05-10 10:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:44

Barbara_m schreef:
Adil18 schreef:

Ik denk dat dat wel meevalt hoor. En als we iets meer zouden moeten betalen en er komt eindelijk verbetering. who cares??

I care...
Moet ieder duppie al 3 keer omdraaien als het niet 4 keer is, waar moet ik het meer betalen vandaan gaan toveren? :)

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:45

Ik stem pvda, is volgens mij de enige partij die de stufie voor het MBO wil behouden en wil graag goede zorg.
Zit zelf op een MBO opleiding verpleegkunde ;).
Geert Wilders vind ik echt een hele nare man. Hij heeft zeker ook goede punten, en over veel dingen wel gelijk.
Maar ik denk dat veel dingen ook op een minder onaardige manier kan.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:45

Barbara_m schreef:
Adil18 schreef:

Hoezo vind je dat die eruit moet? gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Ik was er juist blij mee, want ik betaalde daar mijn schoolboeken en alles van.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:46

Ik stem trouw partij voor de dieren :)
Anders was het pvda of groenlinks geloof ik..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:48

Apoc schreef:
Barbara_m schreef:

Hoezo vind je dat die eruit moet? gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Ik was er juist blij mee, want ik betaalde daar mijn schoolboeken en alles van.

Ben daar ook niet blij mee...Ik zal er denk ik net geen last meer van hebben, maar ben bang dat studeren zo weer iets voor de elite gaat worden...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:48

Studiefinanciering eruit, dag toekomst voor vele waarvan de ouders het niet kunnen ophoesten.
Goh we laten de studerende lenen, lekker straks al die jongeren met een flinke schuld :$
Zie het al helemaal voor me, we hebben straks 2 ''kampen'', degene die gestudeerd hebben maar een giga schuld hebben of degene die niet gestudeerd hebben met een laag inkomen en daardoor eventueel in de schuld komen.
Dat is wel goed voor de economie?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:50

Er zijn ook veel studenten waar het meerendeel van de studiefinaciering verdwijnt in de kroeg....en dat jaaaaarreeen lang :roll:

Ik spreek uit eigen ervaring....studenten die 8 jaar lang over hun studie doen die al binnen 4 jaar afgestudeerd hadden kunnen zijn...

Dus stufi oké, maar geen horeca spekken en beperken tot het aantal jaar waarin je je studie af kan ronden....

beter idee zou ik vinden om het collegeld en boekengeld te verlagen en dus ook de stufi....
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 28-05-10 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:51

BarbaLala schreef:
Ik stem trouw partij voor de dieren :)
Anders was het pvda of groenlinks geloof ik..

Partij voor de dieren? Mensen die tegen het gebruik van sporen bij paarden zijn, paarden moeten ineens weet ik het hoeveel uur verplicht buiten staan, niet meer dan 4 paarden per hectare grond... Maar een vrouw met 2 Sint Bernards op een flat6 hoog achter, die 3x per dag trap op, trap af moeten lopen, dat is geen dierenmishandeling? Kromme partij hoor.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:52

Ik durf niet meer te stemmen :(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:53

listiglistje schreef:
Er zijn ook veel studenten waar het meerendeel van de studiefinaciering verdwijnt in de kroeg....en dat jaaaaarreeen lang :roll:

Ik spreek uit eigen ervaring....studenten die 8 jaar lang over hun studie doen die al binnen 4 jaar afgestudeerd hadden kunnen zijn...

Dus stufi oké, maar geen horeca spekken en beperken tot het aantal jaar waarin je je studie af kan ronden....

beter idee zou ik vinden om het collegeld en boekengeld te verlagen en dus ook de stufi....

Daarmee snijden ze zichzelf toch alleen in de vingers...? Je krijgt immers "maar" vier jaar Stufi...

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:54

Bij mij zijn er alleen partijen waar ik NIET op wil stemmen.

Ik twijfel nog... VVD of D66 :o

Havanna__

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:56

Ik ben trouwens wel heel erg tegen stufi afschaffen. Ik vind dat eigenlijk heel simpel bezuiniging in het onderwijs. Ik vind ook dat op onderwijs in eerste instantie niet bezuinigd mag worden, kort dan eerst op zaken als hypotheekrente voor de duurdere huizen (bijvoorbeeld vanaf een miljoen, ik noem maar iets) en ontwikkelingshulp (lijkt me voor een groot deel een bodemloze put).

Dus VVD aan de ene kant voor de laatste punten, maar D66 wilde de stufi weer behouden...

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:57

listiglistje schreef:

Precies ;). Of uit eigen ervaring, mijn schoonzusje die ook jaren de student heeft uitgehangen op de kunstacademie. Dikke studiefinanciering, studie kantje boord afgerond, krijgt ze na haar afstuderen ook nog eens een uitkering (WIK, wet inkomsten kunstenaar). Wanneer zij niet meteen kans had op een baan of vast inkomen krijg je dat gewoon even je schoot ingeworpen *Thanks PvdA* en dat 2 jaar lang!!! Zij ging inderdaad eerst ''bijkomen'' van de studie, ging een paar uurtjes werken bij de NS en behield zo jaren haar uitkering.
Nu komt ze erachter dat ze de IB groep niet kan terugbetalen, en taadaaaa groot gedeelte wordt kwijtgescholden.
Nou schiet mij maar lek! :D