_Tara_ schreef:Ik geloof helemaal niet in God. Heb vroeger wel op een katholieke basisschool gezeten. Iedereen werd gedoopt, communie gedaan, heilig vormsel. Ik mocht dan altijd, samen met nog 1 meisje, computeren. Die communies, groot feest, veel cadeautjes, ouders veel drank, maar god? Daar werd, behalve in de kerk natuurlijk, echt niet over gesproken verder. Na het heilig vormsel komen die kinderen ook nooit meer in de kerk, behalve misschien met kerst, dan moesten ze mee van hun ouders.
Tja en verder, dat sommige mensen echt geloven dat God de aarde heeft gemaakt kan ik echt niet begrijpen. Hoe wil 'ie dat gedaan hebben dan? Een hele aarde met alleen Adam en Eva erop? Nee sorry, daar kan ik echt niet bij.
Ook dat mensen steun halen uit God enzo. Je staat er echt helemaal alleen voor. Je hebt alleen jezelf en het nu. Je wordt alleen geboren en je gaat ook alleen dood.
En als alle mensen die in God geloven, ook in de hemel geloven. Waarom vind je 't dan erg als iemand sterft? Diegene heeft het dan toch veel beter dan hier op aarde. Daarbij zie je diegene ook weer op het moment dat jij zelf sterft.
Ik wil hier graag even op inhaken. Zoals in mijn eerste post heb ik geen enkel probleem met mensen die niet geloven of een ander geloof aanhangen.
(mijn vriend geloofd niet, ik wel)
Maar ik vind de manier waarop jij je mening verwoord kwetsend voor mensen die wel geloven. Misschien niet je bedoeling maar laat mensen in hun waarde.
Ja ik geloof in de hemel. Ik ben niet alleen geboren, daar waren mijn ouders bij. Ik ga hopelijk ook niet alleen dood maar met mensen om mij heen die van me houden. Aan 1 ding houdt ik dus wel vast: ook al zou ik alleen zijn, God vangt me op na mijn dood. Niet letterlijk/lichamelijk maar wel geestelijk.
Ik geloof er ook in dat ik na mijn dood mijn oma bijvoorbeeld terug zal zien.
Dat maakt het niet minder verdrietig om iemand te moeten missen waar je van houdt. Ook al geloof je in het hiernamaals dan betekend dit niet dat je geen gemis of verdriet voelt.
Het is niet zo dat ik vind dat je mijn mening/geloof moet begrijpen. Maar probeer wel respect te tonen voor andere mensen.