ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:40

kohtje schreef:
Is blowen verslavend?
Veel jongeren denken dat blowen niet verslavend is. Het is niet lichamelijke verslavend, je wordt dus niet ziek als je stopt, zoals bij harddrugs (heroine) of alcoholverslaving. Maar je kunt wel zo'n groot verlangen krijgen naar de kick van blowen, dat je niet meer kunt stoppen. Dan ben je dus verslaafd want je geest kan niet zonder. Dit is geestelijke verslaving. Verslaving is het gevolg van een verkeerde keuze.
Dus toch verslavend.

Het is zeker verslavend, maar ik vind het wel een groot verschil, lichamelijk of geestelijk.
Ik blow zelf ook af en toe. Een keertje per maand ofzo. Vroeger blowde ik gigantisch veel, 5 jointjes per dag had ik nodig. Maar uiteindelijk, zit het in het hoofdje, en moet je gewoon wat karakter kunnen opbrengen. Dus vind ik persoonlijk blowen niet zo erg, iedereen met een beetje lef en karakter kan het zonder problemen binnen de perken houden, of stoppen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:47

KiWiKo schreef:
de werking is hetzelfde hoor :) :)

Niet helemaal waar ;) Medisch gebruik werkt in op een ander deel van de hersenen aldus mijn psychologie boek. :)

VinAx: Ik hoor van menig inmiddels gestopte drugsgebruikers dat het niet de lichamelijke verslaving was die het grote probleem gaf, maar de mentale.... ;) Mind over matter, als je denkt dat je iets nodig hebt, dan heb je het nodig.....
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-05-10 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re: ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:49

maar het is gewoon dezelfde wiet :) op dezelfde manier gebruikt :)

dan neem ik aan daat de werking ervan hetzelfde is toch? alleen zal misschien het lijf de stoffen anders verwerken of verdelen? at weet ik niet :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:52

Nee naar het schijnt niet. Morfine bv is ontzettend verslavend, maar wanneer het in en ziekenhuis gebruikt wordt komen ze er meestal niet met een extra verslaving buiten. Ik ben even aan 't het kijken of ik dat stukje online kan vinden. :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:54

Ik kan je maar 1 advies geven en dat is MAAK HET UIT.
Geloof me het wordt niet beter of anders, misschien tijdelijk na een flinke ruzie, maar een tijdje later komt het ware aard weer boven en wordt hij weer zoals hij was.

Wij vrouwen zijn altijd bezig om ons aan te passen aan "de mannen" en het hen naar de zin te maken, als je een vriend hebt die nu al zo is zal ook altijd zo blijven.

Kies voor jezelf en stop met verzachtende omstandigheden zoeken.

Sterkte

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:22

Ik zit met open mond reacties te lezen... hoe kun je nou over het internet bepalen of iemand zijn relatie moet beëindigen of niet?

Deze jongen blowde al vanaf het begin van de relatie! En dan moet hij nu opeens veranderen? Dat is niet eerlijk, sterker nog dat is een echte "vrouwenstreek".

De reacties over mensen in het gezicht slaan omdat ze blowen laat ik maar even helemaal achterwege. Ik zie een hoop kortzichtigheid iig en dat is jammer. Ik heb ook een hekel aan blowen, maar laat iedereen alsjeblieft in zijn of haar waarde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:30

Jij komt niet veel op LZP geloof ik? :D

Nee, ben het wel met je eens wb het veranderen maar ik kan me ook voorstellen dat dit haar stilletjes aan gaat irriteren en dan moet ze gewoon keuzes maken, in dit geval is het echt kiezen of delen. :) En het is niet omdat mensen angstig reageren of zo iets hebben van "blijf er van weg" dat ze kortzichtig zijn... Dat vind ik dan weer een aparte reactie komend van iemand die toch enigszins als moraalridder binnen komt in dit topic. IMO laat jij met die reactie anderen ook niet in hun waarde dus wie ben je dan om er wat van te zeggen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:41

KiWiKo schreef:

dan neem ik aan daat de werking ervan hetzelfde is toch? alleen zal misschien het lijf de stoffen anders verwerken of verdelen? at weet ik niet :)

Inmiddels heb ik terug gevonden dat Melzack in 1990 de studie gedaan heeft, nu hem nog online vinden :')

Edit:
Het onderzoek noemt tragedy of needless pain
Citaat:
scientific evidence is presented that morphine used for pain relief is not addictive. Trebach notes statistics that gave a rate of 500,000 heroin addicts and 3,500,000 "chippers" or non-addicted occasional users in the late 1970's which would mean a 12.5% addiction rate.

http://www.druglibrary.org/schaffer/DEBATE/dwarcon1.htm
Dit is een samenvatting, voor dat specifieke stukje even via ctrl+F zoeken op "tragedy of needless pain"
En dit is het gehele onderzoek:
http://www.druglibrary.org/schaffer/asap/sa1.htm

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:03

Ayasha schreef:
Jij komt niet veel op LZP geloof ik? :D

Nee, ben het wel met je eens wb het veranderen maar ik kan me ook voorstellen dat dit haar stilletjes aan gaat irriteren en dan moet ze gewoon keuzes maken, in dit geval is het echt kiezen of delen. :) En het is niet omdat mensen angstig reageren of zo iets hebben van "blijf er van weg" dat ze kortzichtig zijn... Dat vind ik dan weer een aparte reactie komend van iemand die toch enigszins als moraalridder binnen komt in dit topic. IMO laat jij met die reactie anderen ook niet in hun waarde dus wie ben je dan om er wat van te zeggen?

waar laat ze mensen niet in hun waarde dan? want ik ben het namelijk wel met haar eens :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:06

Waarom is men meteen kortzichtig omdat men heftig reageert op drugs?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:09

mensen zijn kortzichtig als ze hier duidelijk posten dat ze mensen NIET willen leven en laten leven en dus totaal geen begrip willen hebben voor mensen die het wel willen....of accepteren....
dat is nou kortzichtig ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:09

Snks Ayasha!! :D :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:12

Waarom is dat kortzichtig?
De vriend mag toch drugs gebruiken, zij willen er enkel niet bij zitten. Waarom is het toch kortzichtig om te uiten dat drugs vuiligheid is waar je best niet mee bezig bent? Want laten we eerlijk zijn, dat is het nu eenmaal net als alcohol. Je kan er gewoon beter niet mee beginnen. Waarom moet drugs maatschappelijk geaccepteerd worden? Alcohol is maatschappelijk geaccepteerd en kijk waar dat ons gebracht heeft, ongevalcijfers met alcohol rijzen de pan uit, jongeren die hun maag moeten laten leegpompen, alcoholvergiftigingen, geweld door alcohol enz enz.... Jep, die ene groep die het onder controle heeft vind het leuk dat het toegelaten is maar waarom sluit men de ogen voor die minstens even grote groep die het NIET onder controle heeft? Waarom zijn de mensen die hun ogen daar niet voor sluiten en die er bijgevolg niets mee te maken willen hebben kortzichtig?

Als jij niet kan begrijpen dat mensen er bang voor zijn, er niets van moeten hebben en het niet kunnen begrijpen dan ben jij imo net zo kortzichtig en heb je bijgevolg geen recht van spreken. :)

KiWiKo: hij heeft in meer onderzoeken dit aangehaald trouwens. De mensen die in zijn onderzoek gebruikt zijn, zelfs mensen met een voorhistorie van verslavingen kwamen niet met een verslaving buiten. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-05-10 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:14

Ik vind inderdaad wel dat als je iemand leert kennen en hij blowt, dat je dan óf al vantevoren duidelijk moet maken dat je er een hekel aan hebt, óf het moet accepteren.
Wat ik dan weer niet zou accepteren is dat als hij zou zeggen: jij hebt je paard, ik heb mijn wiet en daar mag ik evenveel aan uitgeven :D dat is een stupid vergelijking :D als hij nou evenveel uit zou geven aan zijn sport ala, maar niet aan een slechte gewoonte vind ik. Maar, ook dat zou ik al vantevoren uitgezocht hebben, voor ik aan de relatie begon denk ik

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:17

Ayasha schreef:
Als jij niet kan begrijpen dat mensen er bang voor zijn, er niets van moeten hebben en het niet kunnen begrijpen dan ben jij imo net zo kortzichtig. :)

ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt ;)

ik kan het juist wel begrijpen dat mensen er bang van zijn en er niks mee te maken willen hebben :j
maar mensen begrijpen mij niet als ik het wel gewoon accepteer van mijn vriend en dat mijn vent dat doet

DAT zijn nou de kortzichtige mensen
ik begrijp het toch ook van 2 kanten? waarom kunnen sommige andere mensen dat gewoon niet en die mensen in hun waarde laten?

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:17

heel lastig..
mijn vriend ken ik nu ruim 5 jaar, bijna 5,5 en we wonen nog niet samen..
hij blowde heel veel toen hij mij leerde kennen maar ben vanaf begin duidelijk geweest dat ik niet wil dat hij dat doet in mijn bijzijn of wanneer hij van plan is om naar mij toe te komen..
dat was mijn 1e punt.. dat is tot nu nog steeds gelukt.
zijn neefje daarentegen leeft bij wijze van het blowen..
wanneer hij dus daar is weet ik dat hij blowt maar ze vallen nu zo zwaar da thij na 1 haal genoeg heeft (thank god)

over dat mee naar stal gaan en vragen hoe het is gegaan..
I KNOW!!!!!
ik heb hetzelfde..!!
mijn vriend gaat ook nooit graag mee.. het is nu zelfs al zo erg dat als hij meegaat ik zorg dat ik met 45min klaar ben omdat hij zit te wachten (gelukkig heb ik sinds 2 weken mn eigen auto en kan hij de pot op ;))
maarja, zo erg kan het dus zijn..
hij komt wel eens bij wedstrijden.. maar niet graag..
IK ZIT TOCH OOK ELKE ZONDAG LANGS DE VOETBALLIJN?!!??! (nu dan niet meer omdat hij gestopt is)
en ja.. als hij vraagt hoe mijn dag is geweest.. ga ik over mn hobby praten..
daar kan hij niet tegen.. banketstaaf eroverheen.. wordt ongeintresseerd en BOEM het gesprek is afgelopen..
hij kapt het gewoon af.. maar als hij over zijn dingen aant praten is dan luister ik ook netjes ookal zou het me geen hol uitmaken!

Girl.. ik voel precies hetzelfde..
maak hetzelfde mee (behalve het blowen dan.. daar heeft hij wel respect voor tegenover mij)
maarja, je zou je dr gewoon maar bij neer moeten leggen..
ik prop die dingen vaak op en op het moment dat hij dus weer doet gooi ik het eruit..
wordt ik pissig.. en dan weet hij het.. hij zit fout..
en dan laat hij ook duidelijk zien de 4 weken erna dat hij het erg vindt.. en dan zwakt het weer af..

ik hoop dat als jij een keer boos wordt op je vriend dat zijn ogen ook opengaan..
enja, het is niet echt een goede stimulans dat al zn vrienden ook blowen..
ik ga straks met mn vriend samenwonen vlakbij zn neefie..
nou, ik houdt mn hart vast!!!

good luck!!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:19

KiWiKo schreef:

Ik denk dat de uitwerking altijd iets anders zal zijn. Als iemand het als medicijn nodig heeft, denkt die gene toch anders dan iemand die het gebruikt om een poedersuiker gevoel te kunnen verwerken.
Psychisch zou het dus (denk ik) anders uit pakken per persoon.

Ik zeg trouwens niet dat de vriend van de TS een poedersuiker heeft hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:21

ikdoemaarwat schreef:
Ayasha schreef:
Als jij niet kan begrijpen dat mensen er bang voor zijn, er niets van moeten hebben en het niet kunnen begrijpen dan ben jij imo net zo kortzichtig. :)

ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt ;)

ik kan het juist wel begrijpen dat mensen er bang van zijn en er niks mee te maken willen hebben :j
maar mensen begrijpen mij niet als ik het wel gewoon accepteer van mijn vriend en dat mijn vent dat doet

DAT zijn nou de kortzichtige mensen
ik begrijp het toch ook van 2 kanten? waarom kunnen sommige andere mensen dat gewoon niet en die mensen in hun waarde laten?

Ik denk dat mensen vnl bezorgd zijn, niet zozeer onbegrip. Maar als jij zulke mensen dan kortzichtig noemt ben je gewoon zelf ook niet goed bezig. Het is frustrerend als mensen je niet begrijpen. Als mensen vooroordelen hebben.... Geloof me, ik weet het beter dan ik het zou willen weten. Maar dat betekent niet dat je gewoon net zo hard terug moet gaan slaan, daar bereik je niets mee. :) TS vraagt hier wat ze moet doen en ze krijgt antwoorden van mensen vanuit hun referentie kader. :) En sommige zouden er niet mee kunnen leven... Ik zou er niet mee willen leven. :) Dat een ander dat wel doet is zijn zaak maar IMO moet je mensen die het niet begrijpen geen kortzichtigheid verwijten. :)

Over zoveel dingen wordt je niet begrepen, dat maakt mensen niet kortzichtig. :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:47

Dat iedereen een andere mening heeft is wel duidelijk, maar een mening van een ander maakt mij niet uit. Het maakt mij niet uit hoe iemand praat als ik zeg dat ik af en toe een jointje rook om gezellig te chillen ;) Ieder zijn eigen ding.
En ik ben ook niet verslaafd, ik kan er zo mee stoppen als ik wil, zonder dat ik er drang of zin aan heb.

TS; Jij weet toch al wel langer dat je vriend blowt? Waarom open je dan nu pas dit topic? Als ik je zo hoor ben je helemaal niet gelukkig met hem.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:21

Ayasha schreef:
Ik denk dat mensen vnl bezorgd zijn, niet zozeer onbegrip. Maar als jij zulke mensen dan kortzichtig noemt ben je gewoon zelf ook niet goed bezig. Het is frustrerend als mensen je niet begrijpen. Als mensen vooroordelen hebben.... Geloof me, ik weet het beter dan ik het zou willen weten. Maar dat betekent niet dat je gewoon net zo hard terug moet gaan slaan, daar bereik je niets mee. :) TS vraagt hier wat ze moet doen en ze krijgt antwoorden van mensen vanuit hun referentie kader. :) En sommige zouden er niet mee kunnen leven... Ik zou er niet mee willen leven. :) Dat een ander dat wel doet is zijn zaak maar IMO moet je mensen die het niet begrijpen geen kortzichtigheid verwijten. :)

Over zoveel dingen wordt je niet begrepen, dat maakt mensen niet kortzichtig. :)

Nou ik denk dat we hierin dan ook verschillen van mening want ik zie wel degelijk mensen met kortzichtige reactie's ;)
maar jij zegt dat als ik ze zo noem dat ik niet goed bezig ben, hoe wil jij het noemen dan?
vind jij hun uitspraken wel goed bezig dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:22

Neen maar dat betekent niet dat ik me net als hun ga gedragen. :)

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:23

Je vriend opgeven voor: 'Help, mijn man heeft een hobby'

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:24

Ayasha schreef:
Neen maar dat betekent niet dat ik me net als hun ga gedragen. :)

doe ik ook niet.....
want heb al eerder aan gegeven dat ik hun standpunt namelijk wel begrijp

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:42

Jij niet maar Nuage doet dat IMO wel door ze kortzichtig te noemen, dat zijn ze niet. :)

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:46

Laatst kwam ik een ex vriendje tegen waarvan ik tijdens onze heftige relatie dacht zwanger te zijn.
Toen hadden we nog zoiets van dat komt wel goed maar gelukkig was het niet raak.
In de tussentijd is hij getrouwd en heeft hij twee kinderen.
Hij blowt heel de dag door en zit dus ook achter het stuur met die 2 kinderen in de auto.
Ik kan je zeggen dat ik zeer blij was dat het toen niet raak was, want hij had ons kind zo niet mee gekregen.
Af en toe een jointje moet kunnen maar als je nog moet rijden en je leven/geheugen lijdt eronder is het gewoon niet meer goed te praten.
TS als de irritaties te veel worden zou ik maar eens goed nadenken of je wel met deze jongen verder wil.