Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannah_Menno schreef:Als je weet dat het fout is waarom doe je het dan? Ik zou liever het vertrouwen van mijn ouders intact houden dan een avondje los gaan en het vetrouwen verliezen.
_danieke_ schreef:ik hoef ik geen verantwoordelijkheid te hebben, daar ben ik nog veelste jong voor, en ik accepteer ook altijd de gevolgen van mijn acties. maar ik kan later zeggen dat geleeft heb, en zelf de wereld heb verkend. en ik hou de adviezen van mijn ouders wel in mijn achterhoofd en gebruik mijn gezonde hollandse verstand. maar soms moeten ouders leren om los te laten.
Hannah_Menno schreef:Ouders moeten leren om los te laten? Ik denk niet dat je weet hoe het is om 15 jaar voor je kind te zorgen, haar alle liefde te geven die je hebt, haar zo goed mogenlijk te beschermen tegen gevaarlijke dingen.. En dan zo belazerd worden.. Nee, daar zou ik niet blij van worden.
Hannah_Menno schreef:Oh, dus dat is het excuus? Ik hoef geen verantwoordelijkheid te hebben omdat ik pas 15 ben? Ik was al héél verantwoordelijk toen ik 15 was hoor. Dat heeft niks met je lichamelijke leeftijd te maken maar met je geestelijke, en bij jou loopt die dus blijkbaar nogal achter..
Ouders moeten leren om los te laten? Ik denk niet dat je weet hoe het is om 15 jaar voor je kind te zorgen, haar alle liefde te geven die je hebt, haar zo goed mogenlijk te beschermen tegen gevaarlijke dingen.. En dan zo belazerd worden.. Nee, daar zou ik niet blij van worden.
Senzafine schreef:En eerlijk? Op je 15 hebben de meesten nu eenmaal nog niet de weerstand tegen bepaalde dingen die ze zouden moeten hebben in het uitgaansmilieu... En dat weten ouders nu eenmaal ook.
Specials schreef:_danieke_ schreef:ik hoef ik geen verantwoordelijkheid te hebben, daar ben ik nog veelste jong voor, en ik accepteer ook altijd de gevolgen van mijn acties. maar ik kan later zeggen dat geleeft heb, en zelf de wereld heb verkend. en ik hou de adviezen van mijn ouders wel in mijn achterhoofd en gebruik mijn gezonde hollandse verstand. maar soms moeten ouders leren om los te laten.
Je bent 15!!
Je heb nog een heel leven om de wereld te verkennen bovendien vind ik de binnenkant van de plaatselijke kroeg zien niet echt de wereld verkennen..
Je ouders laten je los als je ouder bent, niet op je 15de..
En je kan ook leven zonder tegen je ouders te liegen, K ben ook elk weekend naar feesten gegaan, Smorgens om 7 uur binnen komen lopen maar wel met toestemming van me ouders en dan ga je al veel relaxer naar een feest toe..
Dus je vind jezelf TE jong voor verantwoordelijkheid maar wel oud genoeg om te liegen tegen je ouders en dan te gaan stappen ?
_danieke_ schreef:of jij loopt gewoon voor, met 15 ben je nog kind hoor. lekker doen en laten wat je wil. als ik de keuze heb tussen braaf thuis zitten met mn ouder en naar lingo kijken of een mooi feestje bouwen nou dan weet ik het we hoor. ik snap dat ouders moeten beschermen en alles, dat zegt mijn moeder ook vaak, maar ze zegt ook dat ze soms beren op de weg ziet, en me te veel wil beschermen maar dat dat niet voor alles kan..
_danieke_ schreef:of jij loopt gewoon voor, met 15 ben je nog kind hoor. lekker doen en laten wat je wil. als ik de keuze heb tussen braaf thuis zitten met mn ouder en naar lingo kijken of een mooi feestje bouwen nou dan weet ik het we hoor. ik snap dat ouders moeten beschermen en alles, dat zegt mijn moeder ook vaak, maar ze zegt ook dat ze soms beren op de weg ziet, en me te veel wil beschermen maar dat dat niet voor alles kan..
Specials schreef:_danieke_ schreef:ik hoef ik geen verantwoordelijkheid te hebben, daar ben ik nog veelste jong voor, en ik accepteer ook altijd de gevolgen van mijn acties. maar ik kan later zeggen dat geleeft heb, en zelf de wereld heb verkend. en ik hou de adviezen van mijn ouders wel in mijn achterhoofd en gebruik mijn gezonde hollandse verstand. maar soms moeten ouders leren om los te laten.
Je bent 15!!
Je heb nog een heel leven om de wereld te verkennen bovendien vind ik de binnenkant van de plaatselijke kroeg zien niet echt de wereld verkennen..
Je ouders laten je los als je ouder bent, niet op je 15de..
En je kan ook leven zonder tegen je ouders te liegen, K ben ook elk weekend naar feesten gegaan, Smorgens om 7 uur binnen komen lopen maar wel met toestemming van me ouders en dan ga je al veel relaxer naar een feest toe..
Dus je vind jezelf TE jong voor verantwoordelijkheid maar wel oud genoeg om te liegen tegen je ouders en dan te gaan stappen ?
Hannah_Menno schreef:Senzafine schreef:En eerlijk? Op je 15 hebben de meesten nu eenmaal nog niet de weerstand tegen bepaalde dingen die ze zouden moeten hebben in het uitgaansmilieu... En dat weten ouders nu eenmaal ook.
Maar 15-jarigen kunnen wel NADENKEN. Als 15-jarige weet je al heel goed wat 'goed' of 'fout' is. Dat je op die leeftijd de gevolgen van iets nog niet kan inzien, oké. Maar je kunt wel kiezen..
Senzafine schreef:Spreek je jezelf wel even tegen... Maar probeer het iig eens te bekijken van ouders kant.
Ik ben blij dat ik vroeger niet stiekem ben weggeslopen of nooit heb gelogen. Wel vaak drama gemaakt hoor, daar niet van... Maar nee was nee. Ik wou ze ten eerste de schrik niet aandoen wanneer ze er zouden achterkomen, ik zou me niet hebben geamuseerd en wanneer ze er zouden zijn achtergekomen zou dat allesbehalve positief zijn uitgedraaid voor mijn verdere uitgaansperikelen![]()
Ik zie dus alleen de negatieve kanten van het wegsluipen, de risico's die je neemt voor een paar uurtjes plezier, die je later nog dubbel en dik kan inhalen.
Op je 15 jaar is het niet 'nu of nooit' hé
GewoonNoor schreef:Ja, ze is pas 15!
Je hoeft het verantwoordelijksheidsgevoel nog niet te hebben, natuurlijk wel een beetje, anders red je het niet. Maar je kan er juist hierdoor heel goed achterkomen.
Om los te gaan kan je ook gewoon heel verantwoord bezig gaan. Je hoeft niet perse te zuipen, of tot 5 uur s'nachts doorfeesten.
Maar ik zou niet liegen....