smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:51

Als je weet dat het fout is waarom doe je het dan? Ik zou liever het vertrouwen van mijn ouders intact houden dan een avondje los gaan en het vetrouwen verliezen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:51

Leeftijd heeft dr heel veel mee te maken.
Kom op je bent 15 en denk dat jullie niets overkomt en je realiseert je niet dat je paps en mams kwetst door te liegen waar je bent.
Nee tuurlijk zullen je ouders niet de rest van je leven je een hand boven je hooft houden maar om dan maar op je 15de te gaan stappen en dan nog liegen tegen je ouders dr over :n
Dat toont echt van geen gevoel voor verantwoordelijkheid.

Je krijgt veeeeel meer respect van je ouders als je gewoon eerlijk bent hoor..
Kom je ooit nog wel achter :D

_danieke_

Re: smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:53

ik hoef ik geen verantwoordelijkheid te hebben, daar ben ik nog veelste jong voor, en ik accepteer ook altijd de gevolgen van mijn acties. maar ik kan later zeggen dat geleeft heb, en zelf de wereld heb verkend. en ik hou de adviezen van mijn ouders wel in mijn achterhoofd en gebruik mijn gezonde hollandse verstand. maar soms moeten ouders leren om los te laten.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:54

Hannah_Menno schreef:
Als je weet dat het fout is waarom doe je het dan? Ik zou liever het vertrouwen van mijn ouders intact houden dan een avondje los gaan en het vetrouwen verliezen.

vertrouwen verliezen is ook erg, maar toch vind ik los gaan en zelf onderzoeken belangrijker. noem me onvolwassen ben ik ook, maargoed ieder mens heeft andere normen en waarden.. en meestal wat niet weet wat niet deert :)

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:55

Goh, ik zou het niet doen. Net doordat ik altijd eerlijk was en ervoor zorgde dat ik netjes weer thuiskwam kreeg ik al heel snel geen tijd meer.
En de feestjes die ik moeten missen heb doordat ze het me toendertijd (achteraf gezien ook wel met reden) verboden, ach... die heb ik nu al lang weer ingehaald hoor :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:56

Oh, dus dat is het excuus? Ik hoef geen verantwoordelijkheid te hebben omdat ik pas 15 ben? Ik was al héél verantwoordelijk toen ik 15 was hoor. Dat heeft niks met je lichamelijke leeftijd te maken maar met je geestelijke, en bij jou loopt die dus blijkbaar nogal achter..

Ouders moeten leren om los te laten? Ik denk niet dat je weet hoe het is om 15 jaar voor je kind te zorgen, haar alle liefde te geven die je hebt, haar zo goed mogenlijk te beschermen tegen gevaarlijke dingen.. En dan zo belazerd worden.. Nee, daar zou ik niet blij van worden. :n

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:57

_danieke_ schreef:
ik hoef ik geen verantwoordelijkheid te hebben, daar ben ik nog veelste jong voor, en ik accepteer ook altijd de gevolgen van mijn acties. maar ik kan later zeggen dat geleeft heb, en zelf de wereld heb verkend. en ik hou de adviezen van mijn ouders wel in mijn achterhoofd en gebruik mijn gezonde hollandse verstand. maar soms moeten ouders leren om los te laten.

Je bent 15!!
Je heb nog een heel leven om de wereld te verkennen bovendien vind ik de binnenkant van de plaatselijke kroeg zien niet echt de wereld verkennen..

Je ouders laten je los als je ouder bent, niet op je 15de..
En je kan ook leven zonder tegen je ouders te liegen, K ben ook elk weekend naar feesten gegaan, Smorgens om 7 uur binnen komen lopen maar wel met toestemming van me ouders en dan ga je al veel relaxer naar een feest toe..

Dus je vind jezelf TE jong voor verantwoordelijkheid maar wel oud genoeg om te liegen tegen je ouders en dan te gaan stappen ?

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:57

Hannah_Menno schreef:
Ouders moeten leren om los te laten? Ik denk niet dat je weet hoe het is om 15 jaar voor je kind te zorgen, haar alle liefde te geven die je hebt, haar zo goed mogenlijk te beschermen tegen gevaarlijke dingen.. En dan zo belazerd worden.. Nee, daar zou ik niet blij van worden. :n

En eerlijk? Op je 15 hebben de meesten nu eenmaal nog niet de weerstand tegen bepaalde dingen die ze zouden moeten hebben in het uitgaansmilieu... En dat weten ouders nu eenmaal ook.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:59

Hannah_Menno schreef:
Oh, dus dat is het excuus? Ik hoef geen verantwoordelijkheid te hebben omdat ik pas 15 ben? Ik was al héél verantwoordelijk toen ik 15 was hoor. Dat heeft niks met je lichamelijke leeftijd te maken maar met je geestelijke, en bij jou loopt die dus blijkbaar nogal achter..

of jij loopt gewoon voor, met 15 ben je nog kind hoor. lekker doen en laten wat je wil. als ik de keuze heb tussen braaf thuis zitten met mn ouder en naar lingo kijken of een mooi feestje bouwen nou dan weet ik het we hoor. ik snap dat ouders moeten beschermen en alles, dat zegt mijn moeder ook vaak, maar ze zegt ook dat ze soms beren op de weg ziet, en me te veel wil beschermen maar dat dat niet voor alles kan..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:59

Senzafine schreef:
En eerlijk? Op je 15 hebben de meesten nu eenmaal nog niet de weerstand tegen bepaalde dingen die ze zouden moeten hebben in het uitgaansmilieu... En dat weten ouders nu eenmaal ook.

Maar 15-jarigen kunnen wel NADENKEN. Als 15-jarige weet je al heel goed wat 'goed' of 'fout' is. Dat je op die leeftijd de gevolgen van iets nog niet kan inzien, oké. Maar je kunt wel kiezen..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:00

Kan je niet gewoon met je ouders een middenweg afspreken.

Dat je wel naar het feest mag maar bijvoorbeeld tussendoor even een belletje doet of alles in orde is en dat je afspreekt dat je niet drinkt.

Als je je hieraan houd grote kans dat je dan vaker mag als ze door hebben dat ze je kunnen vertrouwen. Niet drinken is zo erg niet, wordt het niet minder gezellig van.

Captain

Re: smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:01

Dat is ook een goed idee LADPR! :j

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:02

Specials schreef:
_danieke_ schreef:

Je bent 15!!
Je heb nog een heel leven om de wereld te verkennen bovendien vind ik de binnenkant van de plaatselijke kroeg zien niet echt de wereld verkennen..

En je kan ook leven zonder tegen je ouders te liegen, K ben ook elk weekend naar feesten gegaan, Smorgens om 7 uur binnen komen lopen maar wel met toestemming van me ouders en dan ga je al veel relaxer naar een feest toe..

Dus je vind jezelf TE jong voor verantwoordelijkheid maar wel oud genoeg om te liegen tegen je ouders en dan te gaan stappen ?

wat de werekd verkennen is is voor iedereen anders, iedereen heeft andere behoeftes.
dat jij dat mocht, wil niet zeggen dat iederen dat mag. sommige zijn gewoon strenger.
ik zeg gewoon dat ik nog geen verantwoordelijkheid gevoel heb, klaar. ik ga me daar ook niet druk om maken komt vanzelf. en dat liegen, volgens mij ben je niet oud genoeg om te liegen, want het is natuurlijk nooit goed. maar nood breekt wet :P

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:02

_danieke_ schreef:
of jij loopt gewoon voor, met 15 ben je nog kind hoor. lekker doen en laten wat je wil. als ik de keuze heb tussen braaf thuis zitten met mn ouder en naar lingo kijken of een mooi feestje bouwen nou dan weet ik het we hoor. ik snap dat ouders moeten beschermen en alles, dat zegt mijn moeder ook vaak, maar ze zegt ook dat ze soms beren op de weg ziet, en me te veel wil beschermen maar dat dat niet voor alles kan..

Nee het gaat dr niet om dat je lingo moet kijken met je ouders op de bank, Maar dat je eerlijk met je ouders kan praten dat je naar een feesje wilt, Zonder smoesjes te verzinnen om dingen weg te laten.
En dat als je ouders nee zeggen het ook nee is..

Met mijn 15de ging ik ook stappen hoor, Maar k zat ook op school had 2 banen en een paard waar ik voor moest zorgen , Maar ik had wel ouders achter me staan die me konden vertrouwen en als ik zei wat ik ging doen geloofde ze me altijd..
En daardoor mocht ik ook altijd weg, Want k was te vertrouwen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:03

Als je mijn kind was geweest............. dan........ hmmzzz dan....

hadden ze me waarschijnlijk uit de ouderlijke macht ontzet als ik klaar met je was!!

en niet omdat je gegaan bent, maar omdat je loog!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:03

Je zegt het precies goed, je bent 15 en dus nog een kind.
En kinderen gaan gewoon nog niet uit en dingen doen die voor de wat meer volwassen mensen zijn weggelegd en wel hun verantwoordelijkheid weten te nemen

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:04

KiWiKo schreef:
Als je mijn kind was geweest............. dan........ hmmzzz dan....

hadden ze me waarschijnlijk uit de ouderlijke macht ontzet als ik klaar met je was!!

en niet omdat je gegaan bent, maar omdat je loog!!

:j Liegen telt zoveel zwaarder bij ouders..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:04

_danieke_ schreef:
. maar nood breekt wet :P

Noem je uitgaan nou echt een nood? :=
Het is veel noodzakelijker dat je een goede band met je ouders hebt en dat je elkaar kunt vertrouwen..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:05

_danieke_ schreef:

jij bent het doorsnee puberkind _O-

Wat Hannah waarschijnlijk bedoelt is dat jij jezelf nog kind vind, maar niet als kind behandeld wenst te worden door je ouders. Dat jij liever iets doms doet waar je mogelijk de rest van je leven de gevolgen van ondervind interesseert je geen ruk, want je bent immers 15 en een kind, ook al moeten ze ht niet wagen je iets te verbieden! :D

Waarschijnlijk ben jij het type kind wat betrapt word en dan tegen je ouders zegt: Ja, wat verwacht je nou van een 15 jarige?

Mijn ouders verwachtte toendestijds dat ik naar hen luisterde, dat nee gewoon nee is en dat je naar je ouders moet luisteren als ze je iets verbieden. :P

Maar je komt er nog wel eens achter! :D Ik hoop alleen niet voor je dat dit is als je iets vreselijk doms hebt gedaan en het niet meer terug kunt draaien :P
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 28-04-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:05

Specials schreef:
_danieke_ schreef:

Je bent 15!!

Ja, ze is pas 15!
Je hoeft het verantwoordelijksheidsgevoel nog niet te hebben, natuurlijk wel een beetje, anders red je het niet. Maar je kan er juist hierdoor heel goed achterkomen.

Om los te gaan kan je ook gewoon heel verantwoord bezig gaan. Je hoeft niet perse te zuipen, of tot 5 uur s'nachts doorfeesten.

Maar ik zou niet liegen....

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:06

tuurlijk praat ik ook wel eerst, maar als het niet mag en ik wil echt heel graag, dan verzin ik gewoon een smoes hoor.

en tja ik denk dat dit een eindeloze discussie wordt, iedereen heeft namelijk andere normen en waarden :)

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:07

Hannah_Menno schreef:
Senzafine schreef:

Maar 15-jarigen kunnen wel NADENKEN. Als 15-jarige weet je al heel goed wat 'goed' of 'fout' is. Dat je op die leeftijd de gevolgen van iets nog niet kan inzien, oké. Maar je kunt wel kiezen..

Spreek je jezelf wel even tegen... Maar probeer het iig eens te bekijken van ouders kant.

Ik ben blij dat ik vroeger niet stiekem ben weggeslopen of nooit heb gelogen. Wel vaak drama gemaakt hoor, daar niet van... Maar nee was nee. Ik wou ze ten eerste de schrik niet aandoen wanneer ze er zouden achterkomen, ik zou me niet hebben geamuseerd en wanneer ze er zouden zijn achtergekomen zou dat allesbehalve positief zijn uitgedraaid voor mijn verdere uitgaansperikelen :D

Ik zie dus alleen de negatieve kanten van het wegsluipen, de risico's die je neemt voor een paar uurtjes plezier, die je later nog dubbel en dik kan inhalen.

Op je 15 jaar is het niet 'nu of nooit' hé ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:08

Senzafine schreef:
Spreek je jezelf wel even tegen... Maar probeer het iig eens te bekijken van ouders kant.

Ik ben blij dat ik vroeger niet stiekem ben weggeslopen of nooit heb gelogen. Wel vaak drama gemaakt hoor, daar niet van... Maar nee was nee. Ik wou ze ten eerste de schrik niet aandoen wanneer ze er zouden achterkomen, ik zou me niet hebben geamuseerd en wanneer ze er zouden zijn achtergekomen zou dat allesbehalve positief zijn uitgedraaid voor mijn verdere uitgaansperikelen :D

Ik zie dus alleen de negatieve kanten van het wegsluipen, de risico's die je neemt voor een paar uurtjes plezier, die je later nog dubbel en dik kan inhalen.

Op je 15 jaar is het niet 'nu of nooit' hé ;)

Uhm... := Volgens mij begrijp jij me verkeerd? Ik bekijk het nl ook van de ouders kant..
Laatst bijgewerkt door Captain op 28-04-10 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:08

tja dan maar standaard, ik denk ook heus wel na dat sommige dingen die ik kan doen, gevolgen hebben enzo, maar ik wil nu gewoon lol hebben ik leef nu en mischien over 20 jaar, maar dat is niet eens zeker. en ik doe graag wat ik nu wil, want voor hetzelfde geld is het morgen afgelopen..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:10

GewoonNoor schreef:
Ja, ze is pas 15!
Je hoeft het verantwoordelijksheidsgevoel nog niet te hebben, natuurlijk wel een beetje, anders red je het niet. Maar je kan er juist hierdoor heel goed achterkomen.

Om los te gaan kan je ook gewoon heel verantwoord bezig gaan. Je hoeft niet perse te zuipen, of tot 5 uur s'nachts doorfeesten.

Maar ik zou niet liegen....

Dat dikgedrukte is inderdaad waar. Je kunt van een 15 jarige niet verwachten dat ze altijd de juiste weg kiezen, wat je wel kunt verwachten c.q. afdwingen is respect hebben voor een NEE van een ouder...

En daar schort het regelmatig aan bij de pubers van tegenwoordig :P