Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:37

Beste bokkers, ik moet er even vandoor, maar lees en reageer vanavond absoluut verder!

inge81

Re: Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:39

succes, mss lees ik vanavond nog bij en anders morgen wel.

Enne mocht je echt wat nodig hebben of ff lekker willen schelden / schreeuwen je hart luchten, PB staat open voor je ;)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:40

@TS: het aanvragen van gijzeling wordt in het Wetboek van burgerlijke rechtsvordering omschreven als het aanvragen van lijfsdwang, dit kan worden aangevraagd door jullie bij de voorzieningenrechter van de rechtbank en wordt behandeld in een Kort Geding (waardoor het heel snel afgehandeld kan worden). de betreffende wetsartikelen zijn art. 585 en verder van het wetboek van burgerlijke rechtsvordering. mocht je meer vragen hebben dan mag je altijd PB-en.

Hebben jullie al geprobeert op de rekeningen van zijn bedrijven beslag te laten leggen?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:07

Sleeper schreef:
Ik weet er niks van hoor maar als er besloten is dat jullie huis in de openbare verkoop komt, door de bank besloten?, kan je dan uberhaupt nog wel iets doen om het huis te behouden?

Uit ervaring weet ik dat bv zelf doorverkopen het enigste is om het huis te behouden.

ff wat beter uitgelegd--> Het huis 'van m'n ouders werd dmv oa een advertentie in de krant ook door zo'n openbare veiling te koop aangeboden. Ik heb toen het huis gekocht (koop binnen 2dagen geregeld)
Ik kan je vertellen,het is zo zwaar vervelend |o :( |( _-:( Maar toen de enigste oplossing om het huis te behouden.

Verdere tips/dingen:
Schuldsanering aanvragen
Als het huis verkocht word,zit er overwaarde op? En zoja wie krijgt die?
Miss is dat voor jullie genoeg om'n ander klein huisje weer te kopen.
Een huis is gebouwd dmv stenen en hout maar alleen met liefde word het jullie thuis :(:)
Miss totaal fout maar werken bij zo'n 06lijn....typen kan miss ook veel verdienen??
(Volgens mij was er ergens op bokt daar'n topic over,die meid deed ook terug smsen via de comp en verdiende zo makkelijk haar vakantie bij elkaar,maar je moet er echt wel tegenkunnen!)

Duidelijkheid proberen te krijgen bij de bank van of er'n optie is om het huis te behouden.
Rechtswinkel info aanvragen
Van alles wat op papier/comp staat van je vaders kant kopieren en bewaren.
Als je niet met je pa kan praten,zet het op papier,miss is dat makkelijker.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 21:12

Oke bij zijn 06 lijn werken maakt mij echt niet uit. Zie het al voor me, sta ik de ramen te zemen en tegelijk -o_
Zoals jullie vast wel begrijpen zouden wij het allerliefst in ons huis blijven wonen. Het is moeilijk, maar misschien toch niet zo onmogelijk. Zeker door de veel Pb die ik in mijn inbox gekregen heb, er zitten echt hele bruikbare tussen!
Als je een link hebt van die 06 lijn, dan wil ik die wel hoor.

Op papier zetten heb ik al zo vaak gedaan. Aangetekend, per reguliere post, email, smsjes noem maar op.
Een kennisje van ons heeft in de BV van mijn vader gewerkt en wwacht nu nog op 3 maanden loon die hij gewoon NIET uitbetaald. Hij heeft werkelijk dikke lak aan iedereen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:33

Die link van het lbio is ook een goede!Kun je tot 6 maanden achterstand in betalen door terug laten halen.Zo snel mogelijk inschakelenVerder heel veel sterkte toegewenst want zoiets gun je niemand.
www.lbio.nl
Zet hem er nog een keer neer omdat er heel veel info opstaat en je ook via internet aan het werk kunt dus eventueel nu al en tijd is in jullie geval heel kostbaar.
Laatst bijgewerkt door zigranta op 17-04-10 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:36

Wat betreft school, een afspraak maken met het DUO/IBG en een afspraak met je decanaat, die mensen kunnen héél veel voor je doen wat betreft je studie. Vertrouwenspersonen etc.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 21:39

Dank je wel zigranta en janine ;).
Ik ga maandag meteen aan de slag.
Ben ook blij dat mensen nu inzien dat het niet zo is dat wij dingen op zijn beloop hebben laten gaan. Dat is echt niet zo. De mensen die in het begin van dit topic zo negatief waren hebben mij laten met excuses gepbt, misschien was mijn verhaal ook niet duidelijk genoeg. Of ze komen helemaal niet meer terug in dit topic.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:45

Heel veel sterkte moeilijk wat een rotsituatie. Ik wou dat ik plek en geld had dan had ik met liefde je paardjes opgevangen, zou het heel erg vinden als ze hierdoor ingeslapen moeten worden. Ik hoop dat uiteindelijk alles weer op zn pootjes terecht komt voor jullie, weet waar je in zit, mn zus heeft ook zo een ex, zit met drie kinderen in de schuldsanering nu.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:46

Tjsa maar dat zo'n verhaal wat onsamenhangend overkomt is gezien de situatie wel te begrijpen. Als ik je ergens mee kan helpen (dingen uitzoeken) dan pb je nog maar he ik doe het graag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:47

Ik vond de algemene situatie wel zo duidelijk, dat het daarmee ook logisch is dat je gewoon niet weet waar je moet beginnen met schrijven! Jammer dat er mensen zijn die dat niet doorhebben...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:51

Janine1990 schreef:
Ik vond de algemene situatie wel zo duidelijk, dat het daarmee ook logisch is dat je gewoon niet weet waar je moet beginnen met schrijven! Jammer dat er mensen zijn die dat niet doorhebben...

Voor mij ook hoor :j Het geheel van het verhaal was duidelijk en ik snap best dat je bepaalde details vergeet te vermelden. Lijkt me niet meer dan normaal.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:00

ik kan je alleen maar onwijs veel sterkte toe wensen in deze ..... situatie, ik hoop dat jullie kunnen blijven wonen in jullie huis.....

zet hem op meid, ook voor jouw, je moeder en je zus.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:04

Tss,deze vraag is zeker net aanvallend bedoelt,

Maar hadden jullie dit niet zien aankomen?

Op het moment dat je het ziet misgaan, ga je dan toch stappen onderen? En niet nu het eigenlijk al te laat is...

Ik vind het een beetje moeilijk te begrijpen..Niet vervelend bedoelt ofzo hoor...

Vind het vreselijk voor jullie dat dit gebeurd...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:10

Madelief28 schreef:

Op het moment dat je het ziet misgaan, ga je dan toch stappen onderen? En niet nu het eigenlijk al te laat is...

Ik vind het een beetje moeilijk te begrijpen..Niet vervelend bedoelt ofzo hoor...

Dan ken jij de Nederlandse rechtsgang zeker niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:17

franka75 schreef:
Ga naar het gkb want als jullie in een schulhulpverleningstraject komen mogen ze het niet afnemen, ga naar je gemeente en vraag het meteen aan met spoed ik hoop dat het mogelijk is je hebt ook de sociaal raadslieden

Als ze de schuldsanering ingaan wordt meteen alles geveilt.. paarden, huis, auto alles. Dan mag je geen huis hebben of andere luxe zaken zoals een auto of paarden.

lbio.nl is supergoed! Mijn vader betaalde ook nooit en nu moet hij wel.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:20

lbio zal tegen dezelfde problemen aanlopen waarmee ze nu ook al mee te kampen hebben. Op de website geven ze het zelfs al aan bij internationale alimentatie zaken zoals ook hier het geval is dat ook zij gebonden zijn aan tijdrovende processen en dat ze geen geld uitkeren voordat ze iets binnenkrijgen van de betalingsplichtige. Ik vraag me dan ook af of het lbio nog extra toegevoegde waarde heeft....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:22

M_i_R schreef:
lbio zal tegen dezelfde problemen aanlopen waarmee ze nu ook al mee te kampen hebben. Op de website geven ze het zelfs al aan bij internationale alimentatie zaken zoals ook hier het geval is dat ook zij gebonden zijn aan tijdrovende processen en dat ze geen geld uitkeren voordat ze iets binnenkrijgen van de betalingsplichtige. Ik vraag me dan ook af of het lbio nog extra toegevoegde waarde heeft....

Het is een verstandige stap want ze kunnen dan wel andere instanties aanschrijven die wel kunnen helpen!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:25

Lbio kost ts in ieder geval geen geld.Baat het niet schaadt het in dit geval ook niet.Daarbij weet lbio welke wegen te bewandelen en dat scheelt gewoon tijd.Denk dat ts gewoon alles in moet zetten wat mogelijk is.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:26

@ Breezy302: Klopt in principe ook wel, maar aangezien ts het al heeft over een advocaat mag ik hopen dat die er beter achteraan zit dan een instantie die naast hun nog horden mensen aan het helpen is.
@ts: Als ik mag vragen, welke acties zijn er tot nu toe ondernomen door jullie advocaat en hebben jullie het idee dat hij/zij het werk doet dat er zou moeten gebeuren?

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:32

Ach wijfie toch wat een verdrietige situatie ;(

Het vervelende is dat je vader in het buitenland woont en werkt anders zou je loonbeslag kunnen laten leggen, maar ik weet dus niet of dat ook kan in belgie. Misschien is dat iets wat jullie uit zouden kunnen zoeken?.

Misschien een raar idee hoor maar is er een mogelijkheid dat de boerderij tijdelijk verhuurd wordt bijvoorbeeld voor een jaar zodat alles eerst goed op de rails komt?

Meid je niet schamen hoor voor de situatie, jullie kunnen hier niets aan doen , en als mensen met het vingertje wijzen , zijn dat waarschoijnlijk mensen die totaal niet snappen hoe snel je in de ellende kan zitten en zeker niet hoe dat voelt.

Probeer je paardjes eerst onder te brengen, het wordt nu mooier weer dus zouden ze misschien lekker 24/7 naar buiten kunnen?, daarna kan je weer verder kijken wat te doen.
Schuld hulpverlening zet op dit moment geen zode aan de dijk want die eisen ook dat alles eerst verkocht wordt, en zoals ik begrijp is dat juist niet het gene wat jullie willen. Ik zou wel nog eens kritisch laten kijken naar de hypotheek, misschien kan dat nog anders .

Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte en begrijp je verdriet

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:33

Janine1990 schreef:
Madelief28 schreef:

Dan ken jij de Nederlandse rechtsgang zeker niet....

Ik bedoel hiermee te zeggen dat je dit zelf als persoon ziet aankomen...Daar heeft de nederlandse rchtgang helemaal niks mee te maken.

Dan ga je toch zelf stappen ondernemen om je huis te verkopen als je het niet meer kan ophoesten om de hypotheek te betalen?

Als je moeder bent..je in een huis woont, waarvan je nét kunt rondkomen en echt afhankelijk bent van alimentatie omdat je anders in de sjit komt, dan had ik het huis meteen in de verkoop gegooid toen het huwelijk op de klippen liep...Dan was ik niet eens in het huis blijven wonen..Dan was ik op zoek gegaan naar een kleiner huis waar ik de boel heel goed zelf kan regelen zonder zwaar afhankelijk te zijn van alimentatie, waar meestal in geval van scheiding toch al gezeik om is...

Maar goed zo denk ik erover ;) ..ik hoop dat de tsser en haar moeder de boel gauw op orde krijgen...

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:34

Je schrijft ergens dat je vader geen convenant wil tekenen en ook nog deels eigenaar is van de woning. Dan is ie ook hypotheekgever en dus ook hoofdelijk aansprakelijk. Dat wil zeggen dat als ze bij de een het geld niet kunnen halen (de bank dus) ze het bij de ander gaan halen. Nu heb ik geen idee hoe dat zit wanneer iemand in Belgie zit.
Maar als er nog geen convenant is getekend is er dus ook nog geen sprake van een echtscheiding.
Ik begrijp daarom best dat jullie het niet allemaal hebben zien aankomen, want zonder gerechtelijke uitspraak, is er ook geen plicht tot alimentatie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:36

Madelief28 schreef:
Ik bedoel hiermee te zeggen dat je dit zelf als persoon ziet aankomen...Daar heeft de nederlandse rchtgang helemaal niks mee te maken.

Dan ga je toch zelf stappen ondernemen om je huis te verkopen als je het niet meer kan ophoesten om de hypotheek te betalen?

Als je moeder bent..je in een huis woont, waarvan je nét kunt rondkomen en echt afhankelijk bent van alimentatie omdat je anders in de sjit komt, dan had ik het huis meteen in de verkoop gegooid toen het huwelijk op de klippen liep...Dan was ik niet eens in het huis blijven wonen..Dan was ik op zoek gegaan naar een kleiner huis waar ik de boel heel goed zelf kan regelen zonder zwaar afhankelijk te zijn van alimentatie, waar meestal in geval van scheiding toch al gezeik om is...

Maar goed zo denk ik erover ;) ..ik hoop dat de tsser en haar moeder de boel gauw op orde krijgen...

Dan moet je ook even het topic doorlezen voordat je dingen zegt. TS vraagt om steun, niet om haar een schuldgevoel aan te praten....... Ze heeft al ontzettend veel uitgelegd, waar ze in de openingspost gewoon niet aan toe kwam, omdat ze niet wist waar te beginnen.

Begrijp me niet verkeerd, maar reacties zoals die van jou zijn echt vermoeiend voor TS....

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:41

Volgens mij ziet de bank het in dit geval niet als 'de een' en 'de ander'. Er is één hypotheek die niet wordt afgelost en daarom wordt het huis in de executieverkoop gemikt. Het heeft niks met de moeder van ts persoonlijk te maken, maar met een gezamenlijk afgesproken betalingsplicht die nu ook door beide, de een opzettelijk, de ander gedwongen door omstandigheden, niet wordt nagekomen.
Het zal de bank dan ook worst wezen of en hoe de onderlinge afspraken zijn want dat is een overeenkomst tussen de ouders van Ts en niet met de bank. De bank staat daar helemaal buiten en maakt daarom simpelweg gebruik van zijn recht tot executieverkoop.

edit: ook zonder echtscheidingsconvenant kan er nog genoeg gebeuren, maar dan zal er eerst nog vonnis moeten worden gehaald waarin de rechter vaststelt dat er gedwongen moet worden nagekomen... en dat kost helaas weer tijd... Maar als dat eenmaal binnen is zijn er weer veel meer mogelijkheden!