zon plastic ding achter je boodschappen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: zon plastic ding achter je boodschappen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:03

Natuurlijk kun je dat netjes vragen :j

Maar dat hoort bij zulke dingen eigenlijk niet nodig te zijn :)

Diegene voor je zou zelf ook zo sociaal kunnen zijn om te bedenken dat er nog een bordje nodig is achter zijn boodschappen , en dat hij er het beste bij kan , dus dat wel even neer kan zetten zodat zijn medemens niet hoeft te tobben :P

Net zoals met die pleerol en die deur :P

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:09

ach soms heb ik klanten in de rij die geen van allen de prikkel hebben om er een balkje tussen te leggen. dan denk ik.. zo moeilijk is dat toch niet?? maar blijkbaar is het voor sommige mensen toch teveel gevraagd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:12

Inderdaad , zoiets onzinnigs is vaak al te veel , belachelijk.

Echt de laat-een-ander-er-maar-voor-opdraaien-mentaliteit.

Doe een ander gewoon een plezier en zet je schappies tussen 2 van die dingen , het is zo simpel :P

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:14

Ja sommige mensen.. Ik had ook ooit eens een vrouw aan de kassa, er lag nergens een balkje en ook geen overdreven ruimte. Dus ik scan druk door. En opeens: "OH NEE NEE!!! Dat is niet van mij hoor!!!!" En op zo'n manier van jez*s wat ben je dom! Nou sorry maar dat kan ik niet ruiken. En toen waren er nog ouderwetse kassa's dus moest ik eerst iemand bellen voor een sleutel voordat ik alles kon terugscannen. Wat een gedoe is dat joh. En die klanten zich maar ergeren :?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:48

pmarena schreef:
Behalve dan dat je als volgende klant vaak door de rij boodschappen van je voorganger(s) niet bij de bordjes kunt :P

De klant achter je hoort zich helemaal niet met het "afsluiten" van jouw boodschappen bezig te houden , het rijtje van jouw boodschappen hoor je gewoon lekker zelf af te sluiten :P

Je levert zelf jouw spullen tussen bordjes af bij de cassière , daar ga je een ander toch niet voor op laten draaien , is je eigen verantwoordeijkheid :P

Dan vraag je toch zo'n bordje als je er 1 wil? En ik kan er overigens altijd bij :j Maar het is maar net waar je je druk om maakt. Ik ga me om zulke kleine dingen echt niet druk maken, heb wel wat beters te doen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:51

Verootje : zie antwoord op die vraag bovenaan deze pagina :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:55

naja... ik denk daar dus niet aan. En de rest van de klanten in mijn stamsupermarkt ( :P) ook niet, want ik heb echt nog nooit gezien dat iemand zo'n ding achter zn boodschappen legt :D

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:07

Hier legt volgens mij ook iedereen het balkje voor de boodschappen, als ik zie dat het balkje te ver weg ligt voor de persoon na mij leg ik hem zelf neer. Nog nooit boze blikken daar over gezien :n

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:21

Ik denk altijd, als jij zo'n balkje er niet achter legt, dan kan de volgende klan zó bij jou aansluiten dus doe ik dat maar wel altijd. Ervoor niet, want als de klant voor mij niet zo'n ding er achter legt dan sluit ik mooi bij hem aan, zijn probleem als onze boodschappen op zijn rekening staan :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:09

Eh , nee , dat is het probleem van de cassière dan , want die slaat de verkeerde spullen aan en kan het weer recht gaan breien , en iedereen die erachter staat kan weer lekker gaan staan wachten omdat er 2 te beroerd zijn geweest om dat balkje er tussen te leggen...

Echt enorm sociaal om het zo aan te pakken ;)

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:42

Toch wel weer jammer om te lezen dat sommige zich aangesproken voelen.
Fatsoen is soms ver te zoeken en maakt wel dat we steeds meer van elkaar vervreemden.
Het is toch een kleine moeite om zo'n ding neer te leggen maar als dat al irritatie geeft waar moeten we dan naartoe in deze maatschappij?
Gelukkig erger ik me er niet meer aan want uiteindelijk zegt het meer over diegene dan over mij. Ik vind het geen moeite om zo'n ding neer te leggen en om bv gezondheid te zeggen als er iemand niest.
Net zoals de reclames van tegenwoordig waarin men zich afvraagt wat me met aardige mensen moeten. Het is zo jammer.
Wij mensen zijn zo'n bijzondere wezens maar sommige maken er zo'n puinhoop van.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:43

Ik doe het automatisch, zelfs als er niemand achter me staat :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:18

Ik heb er net even op gelet bij de supermarkt, en de dame voor me legde netjes een balkje achter haar boodschapjes :D

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:28

Hulde aan de persoon voor mij!!! :D
Hij legde een balkje achter zijn boodschappen, achter de mijne ( ik kon nog niet bij de balkjes), en achter diegene die achter mij staat :D

k heb ook tegen hem gezegd: Van jou zouden er meer moeten zijn waarop hij antwoorde: Zo schiet het tenminste op het is al druk genoeg :D