Hoera! Ik heb ook ijzer in mijn mond! Vloeibaar eten anyone?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Hoera! Ik heb ook ijzer in mijn mond! Vloeibaar eten anyone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:40

Haha, als ik mijn friet moet gaan blenderen laat ik die friet wel gewoon zitten hoor. :')

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:12

Toen ik je titel zag dacht ik dat je een tongpiercing had :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:45

Ben ik nou een van de weinigen die gewoon alles kon eten? Inclusief lollys enzo :P?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:54

SSDesign schreef:
Ben ik nou een van de weinigen die gewoon alles kon eten? Inclusief lollys enzo :P?

Blijkbaar, want lolly's kan ik écht niet eten. :') Zelfs niet na 14 maanden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:57

SSDesign schreef:

Nee kon ik ook, en die dame spande die dingen flink aan, niet zo zeuren gewoon eten, doet effe pijn maar went vanzelf. :)
Als je zelfs geen friet oid kan eten ben je IMO een beeeeeetje aan het overdrijven wat mij betreft. :) Als je echt honger hebt eet je wel dus misschien gewoon wachten tot de pijn je niet meer boeit? Als je telkens een week vloeibaar gaat eten als dat ding aangespannen wordt ga je leuke tijden tegemoet.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:00

Ayasha schreef:
SSDesign schreef:

Nee kon ik ook, en die dame spande die dingen flink aan, niet zo zeuren gewoon eten, doet effe pijn maar went vanzelf. :)
Als je zelfs geen friet oid kan eten ben je IMO een beeeeeetje aan het overdrijven wat mij betreft. :) Als je echt honger hebt eet je wel dus misschien gewoon wachten tot de pijn je niet meer boeit? Als je telkens een week vloeibaar gaat eten als dat ding aangespannen wordt ga je leuke tijden tegemoet.

Inderdaad :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:52

Nou eerlijk gezegd kan ik de hard gebakken patatjes ook niet eten hoor :o . Niet alleen dat het zeer doet, alleen na het aandraaien, maar ben ook bang dat mn slotjes breken. En dat kost toch weer een boel geld, zeker als je volwassen bent en het allemaal zelf moet betalen ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 10:58

Ik heb vandaag een half uur op mijn kauwgom moeten sabbelen voor ik er eindelijk op kon kauwen. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:13

[MW] >> [VT]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:19

Ayasha schreef:
SSDesign schreef:

Blijkbaar draaiden ze hem bij jou dan toch niet zo strak aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:20

De beste vrouw stond er anders om bekent dat ze 'm strak aandraaide :') Zo snel ik haar naam zei zag je die mondjes al vertrekken van "jikes" :')
En ja, eten doet pijn, maar om nou vloeibaar te gaan eten. :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:13

Hmm ik heb maar 5 maanden een beugel gehad, dus lijkt me dat hij wel goed is aangedraaid :P

(verwachting was 1,5 jaar)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 08:27

Ayasha schreef:
De beste vrouw stond er anders om bekent dat ze 'm strak aandraaide :') Zo snel ik haar naam zei zag je die mondjes al vertrekken van "jikes" :')

Nou wat een vriendelijke reactie toch weer. :+

Er is bij mij een tand getrokken, dat scheelt al, die tanden hebben de vrije ruimte om te schuiven en dat doet flink pijn ja. ;)

En tsja, het eten gaat al beter, maar om dit soort stel-je-niet-zo-aan-reacties heb ik dus niet gevraagd. :Y)
Ik vroeg eerder om vloeibaar voedsel. ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:52

Brinta met veel suiker! :D
Sorry ook al jeugdsentiment maar zo lekker en dan krijg je wel nog een beetje goede voeding binnen die ook vult.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:56

ondertussen ws al genoemd, maar de eerste week heb ik alles in de blender gegooid. een hoopje groentenmoes, een hoopje aardappelpuree en een hoopje onherkenbaar verminkt vlees :+

heb er alleen zo'n last van gehad toen ik mijn beugel voor het eerst had, bij het aandraaien van de gaatjes en het strakker zetten van de buitenboord viel het wel mee :)

moet zeggen dat ik na die eerste week wel een afkeer heb gekregen van appelmoes :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 09:09

Haha, appelmoes kan je mij blijven voeren hoor. :))

Ik eet vooral zachte groenten nu, broccoli, bloemkool, dat soort spul. :)
Het is wel fijn om alles er weer tussenuit te moeten halen, maargoed, dat zal wel wennen zijn. :P

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:40

wat echt bejaarden voedsel is, is aardappel puree met rode kool en daarbij visfilet! Kan je garanderen dat je dit niet hoeft te kauwen :Y) en anders nog keer door de blender mixen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:47

Ik zou gewoon een apsirientje nemen.

Ik heb bijna 2 jaar een beugel gehad, ik miste 6 tanden en kiezen dus er is flink geschoven & aangedraaid.
Ik had alleen soms de eerste dag last.

Je kan ook zelf een smoothie maken van yoghurt met vers fruit.
Als je cruesli of noten toevoegt vult het ook goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:20

upendo schreef:
Ayasha schreef:

Nou wat een vriendelijke reactie toch weer. :+

Er is bij mij een tand getrokken, dat scheelt al, die tanden hebben de vrije ruimte om te schuiven en dat doet flink pijn ja. ;)

En tsja, het eten gaat al beter, maar om dit soort stel-je-niet-zo-aan-reacties heb ik dus niet gevraagd. :Y)
Ik vroeg eerder om vloeibaar voedsel. ;)

Als je dit al onvriendelijk noemt. :?

Alles valt vloeibaar te maken. Prei is ook een vrij zachte groente.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:26

Ik had het volgende:

Je neemt een kom... en doet daar het volgende in:
- aardappelpuree
- doperwtjes
- geraspte kaas
Dan... neem je een mixer en pureer je het geheel! Even in de magnetron opwarmen en eten maar!
Het ziet er erg vies uit (deed me altijd erg denken aan graskwijl van paardlief want het is echt gifgroen) maar het smaakt écht heel lekker (ik eet het soms nu nog wel eens maar dan wel gewoon vlees er los bij haha)

De eerste week heb ik erg veel last gehad daarna bij het aandraaien maar 1 of 2 dagen (en dan at ik altijd dit).
Als je dit bv 2 of 3 dagen eet dan kan je daarna ook wel dingen als broccoli/bloemkool en andere kleingesneden kool of spinazie, zulke dingen eten met idd vis ofzo (als je dat lust, ik niet namelijk :P )

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:35

hihi ik heb eigenlijk ook altijd gewoon gegeten.. zelfs toen hij er net in werd gezet.. bij mijn ortho zeiden ze dat dat wel het verstandigst is.. omdat je natuurlijk wel al je voedingsstoffen ed nodig hebt.. was soms even doorbijten.. maar heb geen dag vloeibaar gegeten!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:44

Ik heb de eerste week volgens mij vloeibaar/zacht voedsel gegeten.. ik had er ongelovelijk veel last van. 's Nachts jankend van de pijn in bed... elke mond is anders en je kan andermans pijn niet voelen. Ik heb geteerd op vla en af en toe iets in kleine stukjes dat heel zacht was (goede rijpe peer o.i.d.) of goed gekookte pasta/rijst. Elke keer na het aandraaien at ik een dag weer zacht of vloeibaar.. mijn kaak/tanden/mond moest er echt aan wennen en dat doet zeer.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:47

Inderdaad, iedereen is anders. Ik snap niet dat er mensen zijn die zeggen 'Stel je niet aan, vreten met die hap! Doet helemaal geen pijn' :? Sorry, volgens mij kunnen wij niet voelen wat de TS voelt. De TS vraagt hier om tips en als je die niet hebt reageer je toch gewoon niet?

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:56

Mijn ortho zegt ook regelmatig na het aandraaien 'haal de pakken vla maar weer in huis' Dat is wel wat anders dan een ortho die zegt 'gewoon alles eten' Nou heb ik ook nog nooit helemaal vloeibaar hoeven eten, alleen de eerste dagen na het inzetten, maar wel echt zacht voedsel.

Ik heb ook een periode gehad dat ik alleen maar zacht kon eten omdat mn kaken niet op elkaar konden vanwege al het getrek van binnen. Ze paste niet meer :)

Ik zit nu op 13 mnd en na het aanspannen blijft het 1 a 2 dagen gevoelig. De ene keer wat meer dan de andere keer. Nooit helemaal pijnloos, lijkt me heerlijk als je pijn zo minimaal is dat je gewoon de korstjes van brood, na het aandraaien, kan eten.

Iemand had het over paracetamol, mijn ervaring is ook dat dat de scherpste kantjes ervan af haalt. 's Nachts wakker liggen van de pijn hoeft dan niet.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:58

ik lees even mee..zometeen worden er in het ziekenhuis 2 verstandskiezen getrokken..kan ik dus ook niet eten..