Lonneke met spoed naar ziekenhuis. Update pagina 18.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: hier weer eens een berichtje van mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:19

He Lonneke, ik heb je inderdaad al een tijdje niet voorbij zien komen op bokt, ik kan me je allereerste berichtje over een opname nog herrineren.
Je ging even tijdelijk totdat het weer beter met je zou gaan...

Helaas zit je er nu nog en gaat het nog steeds niet beter met je, als ik jou verhaal lees twijfel ik echt aan het GGZ.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:22

Ik vind dat een mooie reden Lonneke.
Iets dichter bij familie gaan wonen, eventueel oude vriendinnen weer eens tegen kunnen komen in de supermarkt, wat meer uitgaansmogelijkheden in de buurt.

Kijk, je moet er niet van uit gaan dat je ineens veel meer welkom bent bij je familie, of dat oude vriendinnen nog steeds vriendinnen willen zijn, maar als jouw reden om te verhuizen is dat je je wat vrijer wilt kunnen voelen, dan is dat echt een prima reden hoor.

Maar waarom probeer je niet nu alvast wat te ondernemen?
Bel je ouders eens op, bel je familie eens op, gewoon een gezellig gesprekkie aan de telefoon.
Stel op hyves aan een oude vriendin eens voor om een kopje koffie te gaan drinken in de stad.
Gewoon klein houden, kijken wat er gebeurt.
Daar hoef je niet mee te wachten tot je verhuisd bent hoor.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:27

ik ben van de week wat familie tegengekomen in de stad. daar mag ik zo op de koffie komen dus daar ligt het niet aan. heb hier ook veel nichten met nieuwe huizen en baby's die ik nog niet heb gezien. dus genoeg te doen.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:55

Maar (met alle respect) waarom heb je de medicatie niet ingenomen dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:33

Lonneke is borderline patient. Haar stemmetjes hebben het haar misschien verboden. Ze moet alleen nog heel hard leren die stemmetjes de baas te zijn en meer in haarzelf gaan geloven. Maar daar heeft ze wel hulp bij nodig. Èn een beetje zelfkennis.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 11:56

slimmerik schreef:
Lonneke is borderline patient. Haar stemmetjes hebben het haar misschien verboden. Ze moet alleen nog heel hard leren die stemmetjes de baas te zijn en meer in haarzelf gaan geloven. Maar daar heeft ze wel hulp bij nodig. Èn een beetje zelfkennis.

inderdaad, de stemmen zeiden dat ze niet goed voor me waren. maar ik neem ze nu wel weer in hoor, wat ze ook zeggen. ben alleen zo verschrikkelijk moe van het vechten afgelopen maanden dat ik niets meer kan. lig alleen nog maar op bed en verder niets. ben wel druk naar een huis aan t zoeken maar ook dat valt niet mee.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:10

Hoe is de situatie nu Lonneke? Ben je nog steeds in de crisisopvang? En nog belangrijker: hoe voel je je nu?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 18:28

ik ben nog steeds opgenomen. gister een dagje naar huis maar het ging niet goed. kan wel janken. doe zo mijn best om beter te worden maar het wil niet lukken. vnadaag echt een hele slechte dag. heel de dag op bed en echt de neiging om mezelf iets aan te doen. bah... ik baal echt. weet het echt even niet meer.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:31

*knuffel*

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 19:47

Sharon_Jims schreef:
*knuffel*

thanks. kan ik hard gebruiken. echt mensen, ik doe mijn best maar het wil gewoon niet lukken.heb gisteren een vakantie geboekt naar lloret de mar voor 30 mei. hoop dat ik daar een beetje van opknap.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:48

Is dat wel zo'n verstandig idee Lonneke? Hopelijk ben je er dan wat beter aan toe en wat stabieler, maar ik las in je andere topic dat je er alleen heen gaat en dat lijkt me in jouw positie toch niet zo handig. Je bent daar in een vreemd land en er is niemand bij wie je terecht kunt als het fout gaat.. Ik vind het nogal een eng idee als ik eerlijk mag zijn. Vorig jaar kwam je na een paar dagen ook weer thuis ivm heimwee, en ik denk dat je zo'n terugslag nu niet kunt gebruiken.

Hopelijk gaat het snel weer beter met je!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 20:37

ik wil gewoon even rust. en zon. gewoon even mijn hoofd leegmaken en nergens aan denken. ik weet dat het eng klinkt, maar het is maar 7 dagen, vorig jaar zou ik 3 weken gaan, dat is heel anders. ik weet dat het eng klinkt, maar ik ben er gewoon aan toe.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:48

Hoop dat de 7 daagse vakantie je ook echt goed doet. Je hebt op dit moment weer een ontzettende rottijd, maar geloof me, na regen komt zonneschijn.

Alles komt uiteindelijk goed, maar hoe lang het duurt zal niemand weten. Ik hoop dat je je zelf tot rust kan brengen en dat je je zelf kunt laten inzien dat het leven voor jou nog wel degelijk nut heeft!

Kom op meid, wij van bokt weten allemaal dat je het kunt!
Dikke knuffel vanuit hier! Kop op!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:02

Lonneke wat een naar verhaal!

Ik wil je alle sterkte en kracht toewensen om de stemmen de baas te worden, je kan het! Je bent een sterk persoon, sterkte!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 19:11

ik heb ook echt niets dan pech. ben gevallen vandaag en nu heb ik mijn kapsel van mijn schouder beschadigd. ik kan bijna niets meer. opstaan tijdens het zitten, liggen, zelfs inademen doet pijn. ben naar de huisarts geweest en heb nu hele zware pijnstillers. als t niet overgaat moet ik terug komen en krijg ik fysio.komt allemaal lekker goed uit met mijn aanstaande vakantie

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:01

Welke diagnose hebben ze precies bij je gesteld Lonneke? Alleen borderline of ook schizofrenie?

Heb je het met je behandelaars over die vakantie gehad? Wat zeggen zij er van?

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen, je werkt keihard voor je herstel, hartstikke goed hoor, volgens mij kom jij er wel, ook al is het moeilijkl! :(:)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 12:18

ik heb alleen borderline. de behandelaren vinden het goed dat ik er even tussenuit ga. het enige probleem is dat ik dan wel naar huis moet want ik mag niet vanaf hier op vakantie ivm de vezekering. ik zou me daarna als het niet gaat wel weer opgenomen kunnen laten worden.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:25

Nou je hebt nog een maandje de tijd voordat je gaat, in een maand kan er een hele hoop gebeuren! En ook goed dat je er over nadenkt wat te doen als het na die vakantie niet goed gaat! Maar weet je ook wat je gaat doen als het tijdens je vakantie niet goed gaat? Ik zeg niet dat je niet moet gaan hoor, ik ben immers je behandelaar niet, maar ik zou het vreselijk voor je vinden als je daar straks in Spanje zit en je je zo rot voelt! :(:)

Hoe is het nu met je schouder trouwens? Nog veel pijn?

Edit: 30 mei vanaf nu is trouwens langer dan een maand, ik loop iets voor geloof ik... :o

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:32

Wat ik niet snap Lonneke, waarom je een vakantie boekt, als je niet al een nachtje alleen thuis kunt zijn?
Is dit wel verstandig??

En als je straks verhuist naar Schiedam? Kun je dan ook midden in de nacht hulp krijgen als het even niet gaat??

Zo via dit topic,lijkt het net alsof je er niet aan wilt werken etc .
Je zegt dat je borderline hebt,maar is het dat alleen wel?
Ik vind je nml depressief overkomen in je berichten.

Ik hoop voor je dat het snel beter gaat met je,maar ik denk zelf dat je er misschien wat meer voor moet doen...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:45

obelix schreef:
Wat ik niet snap Lonneke, waarom je een vakantie boekt, als je niet al een nachtje alleen thuis kunt zijn?
Is dit wel verstandig??

En als je straks verhuist naar Schiedam? Kun je dan ook midden in de nacht hulp krijgen als het even niet gaat??

Ik hoop voor je dat het snel beter gaat met je,maar ik denk zelf dat je er misschien wat meer voor moet doen...

Nee, dat vind ik niet, ik krijg de indruk dat ze er wel degelijk hard voor werkt maar dat ze gewoon vaak niet goed weet hoe ze dat moet doen. Het is niet 'even een schop onder de kont en gaan' voor Lonneke, het is heel, heel zwaar!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 13:29

obelix schreef:
Is dit wel verstandig??

ik werk er juist wel heel heel hard aan. en een nachtje in een huis waar je je niet op je gemak voelt of een vakantie in een hotel is wel even wat anders. ik heb gisteren weer een dag overwonnen door niet naar de stemmen te luisteren. het blijft moeilijk voor me maar als ik wat dichter bij mijn familie woon heb ik wat meer aanspraak en ben ik niet meer zo alleen.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:51

Ik hoop het voor je. Succes iig.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 15:24

thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:00

jeetje Lonneke,het zit je ook ff niet mee allemaal he.
Wel gezellig dat je weer komt kletsen op bokt,was alweer een tijdje geleden he?

Ik vraag me wel een ding af,wat zeggen je behandelaars over het horen van stemmen?Persoonlijk vind ik dat toch best alarmerend,en niet een typische borderline "kwaal".
Doen ze hier verder nog iets mee?
Hoor je alleen stemmen of is er nog meer?

Ik hoop voor je dat je vakantie door kan gaan.
Maar probeer,voor je eigen gemoedsrust ook,wel een vangnet te creëren. Mocht het niet gaan daar,dat je in elk geval iemand kan bellen of desnoods genoeg geld bij de hand hebt voor een spoedvlucht terug naar huis?
Wordt er wel een crisisplan opgesteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:06

Hoi Lonneke. Ik lees dat je graag in Schiedam wilt wonen. Maar dat het niet helemaal lukt om daar een huis te krijgen. Heb je al aan wonen in Vlaardingen gedacht? Is direct naast Schiedam en ik weet wel een aantal opties hoe daar wel aan een huis kunt komen.