hoe laat thuis komen na het stappen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Re: hoe laat thuis komen na het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:36

Ik had het grote voordeel dat een jongen die in de discotheek (Hengelo) waar ik elke zaterdag kwam in Borne woonde..
Mijn vader had zoiets van of 2 uur ophalen of om 8 uur smorgens met deze jongen mee fietsen.
En hij bracht mij altijd netjes thuis.
Nou ja... hoefde daar natuurlijk niet lang over na te denken!
Erg leuke tijd gehad daar en voordat ik het wist hielp ik mee achter de bar, draaitafel en de schoonmaak s'ochtends.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:43

Toen ik 14 was; half 1
Toen ik 15 was; half 2
toen ik 16 was; 3uur
toen ik 17 was had ik geen tijd meer, dus meestal rond een uur of 6/7 thuis.

Maar het hing ook af van wat mijn vriendinnen mochten, en hij laat zij thuis moesten zijn.
ook moet ik altijd met een groepje meefietsen :j

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:00

ik heb het eigenlijk altijd zelf mogen bepalen.. nooit echt een tijd meegekregen.. mijn ouders hadden liever dat ik met iemand mee fietste dan dat ik in mijn eentje om hun tijd naar huis zou moeten.. en tja.. kom ik een zondagochtend om half 6 thuis.. is het mijn eigen schuld dat ik de dag erna helemaal kapot ben.. (ben nu trouwens 20.. maar ging ook op mijn 15e al stappen)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:02

Ik ging nooit uit en woonde op mijn 17de al alleen, maar ik zou het nu zo doen:
16 jaar tot een uur of 2
17 jaar tot een uur of 3
18 en ouder mogen ze het zelf uitmaken, ze zijn volwassen

cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:20

mijn ouders waren toen ik 16 was ook erg van t vroeg thuis zijn.
maar omdat het elke week weer een discussie was hebben ze na een paar maanden gezegt weet je, je kijkt maar wat je doet .
dus de eerste paar keer dat ik uitging was ik knetter laat thuis.
en daaarna was ik regelmatig om 1 uur half 2 thuis omdat het dan ineens een stuk minder leuk is om zo laat thuis te komen.
want alles wat niet mag is leuk .
en als het wel mag is het minder spannend.
ondertussen ben ik 23 dus nu woon ik op mezelf en vinden ze het allang best.

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:23

Ik ga niet zo vaak uit, en daarom zijn mijn ouders er ook heel flexibel in. Ik mág in principe alles, ik wil het alleen niet. Daarom mag ik ook kiezen hoe laat ik kom, als ik maar niet alleen kom en het laat weten. Als ik een keer in het jaar om 5uur binnen kom, vinden ze 't echt niet erg. Zou natuurlijk wel wat anders zijn als ik elk weekend uit wilde. :=

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:32

Ik was 15 toen ik begon met uitgaan met grote broer mee :P en moest gewoon zelfde tijd thuis zijn, toen ik met andere groep uitging was het zelfde tijd als hun. Beter laat thuis maar met een groep dan in je uppie alleen.

En bij ons was het zo 's avonds een 'vent' smorgens een 'vent' dus geen gezanik over ik ben moe etc. dan had je maar niet uit moeten gaan :D

Ik ben nu trouwens 24 en heb hier van geleerd, had je een kater smorgens of was je misselijk dat is dan jammer, als iemand trek had in gebakken eieren werd dat gewoon gebakken, mn moeder zette de wasmachine droger ook gewoon aan als het haar uitkwam. Word je hard van :P en geloof me je leert ervan haha

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:37

Ik ben 16 & word dit jaar 17.
ik heb eigenlijk geen uur,
mn ouders leggen een sleutel voor me
en als ik niet thuiskom snachts(bv bij vriendin slapen)
dan moet ik een smsje sturen en dan nemen ze de sleutel weg.
soms ben ik 3uur al thuis.. soms 5-6..
met nieuwjaar 9 uur..
zolang ze weten dat ik veilig ben vinden ze het goed! :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:40

14 4uur
15 half 5
16 5uur
17 5 uur vertrekkken vanuit daar (disco in de buurt)
vanaf 18de zolang ik wou

Maar als ik naar hardcorefeesten ging mocht ik tot het einde blijven, en omdat het verder weg was, moes ik wel geregelt even smsen en bellen als ik vertrok.
Lekker relax en nooit wat gebeurt,

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:44

Ik word over 1 maand 15. Ik moet nu om 2 uur vertrekken als ik uit ga. Moet wel alleen met een grote groep opgehaald worden en anders word ik opgehaald.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:02

Toen ik 15 werd had ik de volgende afspraken met mijn ouders:

Ik mocht 1x per maand uit, en moest dan om 04:00 thuis zijn.

Toen ik 16 werd mocht ik elk weekend en had ik geen tijdslimiet meer, meestal vertrok ik rond half 5/5 uur en was ik half 6 thuis. (Ik moet 8km. naar huis fietsen, altijd samen met iemand, nooit alleen!)

Voor jou dochter zou ik gewoon doen, niet later dan 5 uur thuis. Ik mag zelf in mn handjes knijpen dat ik zelf mag weten hoelaat ik thuis kom maar mijn kind hoeft later echt niet in zn hoofd te halen om om 6 uur nog eens aan te kloppen hoor :o

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:54

Ik ben net 15 en moet om 4 uur naar huis, maar hier sluit het meestal rond 3 dus dan fiets ik rustig aan met de groep naar huis :)

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:57

Ik ben nu al een tijd 17, maar ik mag zelf bepalen hoe laat ik naar huis heen ga :)
Wel hebben m'n ouders liever dat ik met de groep mee fiets, maar dat vind ik zelf ook een beter idee :p

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:02

alissaaa schreef:
met nieuwjaar 9 uur..

Vind het vreemd dat je niet gewoon een sleutel meekrijgt?

Bij ons was het gewoon je gaat naar huis als degene waarmee je kwam naar huis gaat ;) . Laatst dat ik thuisben geweest was 3:45 geloof ik. Maar meestal wel vroeger. Mijn oudersvonden het eigenlijk belangrijker dat ik niet alleen naar huis fietste oid omdat ik anders te laat was. Maar ik mocht ook niet als ik er de volgende ochtend vroeg uit moest.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:02

Toen ik 16 was verschilde het heel erg, een tijd 12 uur maar na een paar hevige discussies werd die tijd verlengt (lag eraan waar ik heenging) naar een uurtje of 1/2.
Ik moest altijd smsen als ik aangekomen was en als ik naar huis ging dan was het meestal wel goed maar later dan 3uur moest ik het niet maken.
Toen ik een vriend kreeg sliep/slaap ik vaak daar zaterdags en hoef ik ook niet meer te smsen als ze maar weten waar ik heenga. Ze dragen dus nu de verantwoordelijkheid een beetje over aan mijn vriend die dan dus altijd bij me is.
Dit vind ik redelijk, je oudste dochter zou ik gewoon laten gaan.
Ze maakt er misschien 1 of 2x misbruik van maar als ze de volgende dag belangrijke dingen te doen heeft gaat ze daar zelf rekening mee houden ;)

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:03

Ik ben ook 17 en heb nooit een tijd meegekregen.
Dit omdat mijn ouders liever hebben dat we met een groepje naar huis gaan dan dat ik om 2 uur thuis moet zijn en ik alleen moet fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:08

toen ik 16 was wilde mijn moeder dat ik 12 uur en half 1 thuis zou zijn, aangezien mijn vriendinnen allemaal 1 a 2 jaar ouder waren mocht ik toen ik 16.5 was 2 uur thuis komen, toen ik op en geven moment 17 was en vaak niet tot heel laat weg was en niet heel vaak per week mocht ik zelf weten hoe laat ik thuis kwam, als ik het maar wel even zei hoe laat ongeveer.

nu ik 19 ben is het pas dat ik echt helemaal zelf mag beslissen hoe of wat..

en dat het na 12e pas gezellig is,,, tja dat is dan wel jammer, maar om een 16 jarig meisje al tot 3 uur uit laten gaan vind ik wat te laat.
ik zou het nu dan ( als ze wel samen thuis komt ) rond 1 uur houden
en als dat goed gaat kan je altijd weer wat hoger gaan.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:09

Bon_Bon schreef:
Ik was 15 toen ik begon met uitgaan met grote broer mee :P en moest gewoon zelfde tijd thuis zijn, toen ik met andere groep uitging was het zelfde tijd als hun. Beter laat thuis maar met een groep dan in je uppie alleen.

En bij ons was het zo 's avonds een 'vent' smorgens een 'vent' dus geen gezanik over ik ben moe etc. dan had je maar niet uit moeten gaan :D

Ik ben nu trouwens 24 en heb hier van geleerd, had je een kater smorgens of was je misselijk dat is dan jammer, als iemand trek had in gebakken eieren werd dat gewoon gebakken, mn moeder zette de wasmachine droger ook gewoon aan als het haar uitkwam. Word je hard van :P en geloof me je leert ervan haha

Precies, die instelling hebben mijn ouders ook.

Al heb ik op zaterdagochtend wel altijd vrijstelling om de katten eten te geven (die komen meestal al om 7 uur sochtends) dus die geeft me pa dan mooi eten.

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:10

Pff, heel herkenbaar,
ben 16 jaar en mn moeder vind dus als ik uitga,kroegen hier op de haven enzo, ( want woon aan de haven zelf) 2 uur thuis en soms half 3.
Ik ga bijna nooit uit, want vind het gewoon niet zo leuk meer om elke keer hier naar de kroegen te gaan, en naar rotterdam hoef ik niet aan te denken, dan krijgt ze al een hartverzakking.
Maar ga nu laatste tijd vaak met wat vrienden gewoon binnen zitten, gezellig beetje wat drinken, film kijken enzo.
dat is hier in de straat hooguit 500 meter verderop.
maar mijn moeder vind dus dat ik dan om 12 uur thuis moet zijn...
nu hebben we daar elke keer discussies over, of ik nou aan de overkant van het water, aan de haven in de kroeg zit, of aan het einde van de straat met wat vrienden binnen, wat maakt dan de tijd uit?
zou toch juist andersom moeten zijn, dat ik daar langer mag blijven omdat ik gewoon ergens binnen zit en niet op straat loop, of heb ik het nou helemaal verkeerd?
de meeste blijven daar tot een uur of half 4 en gaan dan gewoon naar huis of blijven daar slapen

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:13

Ik ben 14, en ik mag om 2 uur thuiskomen, en ik sta toch op zondagmorgen weer om 9 uur bij mn paard, dus imo kan het wel :) . Als ik 16 ben heb ik geen tijd meer om thuis te komen, maar ik zal het dan toch niet later maken dan 3 uur aangezien ik ook op zondagmorgen vroeg naar mn paard moet ! :D

DorageJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:15

Ik ging vanaf mijn 14e al naar een kleine dischotheek hier in de buurt. Deze sloot altijd om 1 uur en moest ik wel rond half 2/kwart voor 2 thuis zijn. Op mijn 15e ging ik naar andere feesten en mocht ik al later thuis komen. En vanaf mijn 16e was het niet echt meer een probleem. En nu ben ik 17 en zeggen ze soms nog niet te laat maken he :) Maar ik ben meestal wel rond 3/4 uur thuis. En soms wel is wat later of eerder.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:20

Ik moest altijd naar huis als de discotheek ging sluiten en dat was altijd om 2 uur :j
In het begin moest ik wel wat eerder thuiskomen, maar als het later werd omdat ik anders alleen naar huis moest was het helemaal niet erg. Ze vonden het veel belangrijker dat ik nooit alleen naar huis zou komen, dan dat ik stipt op tijd thuis zou komen.
Ik moest me wel altijd even melden zodra ik thuis was, want mijn moeder ging er toch op liggen wachten dat ik thuis was en als ik dan heel stilletjes was en zij was een beetje aan het doezelen dan hoorde ze me niet en ws dan vervolgens in alle staten omdat ze dacht dat ik nog niet thuis was, terwijl ik al lang en breed in mijn nestje lag :+

*edit* alcohol hebben ze me wel altijd heel vrij in gelaten en dat heb ik één keer ver over de grenzen van mijn lichaam laten gaan en dat heb ik nooit meer laten gebeuren :n Was toen echt ziek :+

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:22

Ik kijk op van die personen die net 15/16 zijn en die pas om 3uur thuis hoeven te zijn..

Ik mocht pas uit toen ik 16 was, de vriendin waar ik me uitging was toen nog 15 maar haar ouders waren vrijer dus gingen we uit toen ik 16 was ;)
De eerste keren moest ik tussen half 1 en 1 thuis zijn. Mijn ouders weten dat ik een handje van heb om te laat te komen dus ze gaven mij een marge van een half uur. Ik moet wel zeggen, was altijd om 1uur thuis!
Omdat ik altijd op tijd was mocht ik al snel langer. Dus werd het half 2, twee uur, half 3, drie uur, en zoek zelf een tijd. De kroeg waar wij heen gingen ging altijd rond een uur of drie half vier dicht, dus we waren nooit later dan 4uur thuis. Dat scheelde altijd wel. En we gingen altijd samen naar huis omdat we altijd met zn tweeen waren. Ons beiden is altijd geleerd: 'samen uit, samen thuis' dus we kwamen ook altijd samen thuis.
Mijn vader kwam ons nooit ophalen, wel lag hij in het begin op de bank te slapen tot ik thuis kwam. Heel lief.
Overigens moest ik wel altijd melden als ik er weer was, maar het was voldoende om boven aan de trap te zeggen: Ik ben er weer. Dan kon mijn moeder weer gerust slapen ;)

Ik ging ook niet elk weekend en dronk nooit zo veel, dus waarschijnlijk mocht ik daarom al snel langer uitgaan omdat ze wisten dat ik niet het type was om elk weekend dronken thuis te komen.
Ook bij ons was de regel: Bij nacht de man, bij dag de man. En dus moest ik altijd zondags om 10uur aan het ontbijt zitten. Wat je daarna deed was je eigen pakkie an, maar mijn ouders gingen gewoon door met het huishouden en hun eigen dingen.
Mijn ouders hadden in die tijd nog geen mobieltje en bellen na 10uur is echt not done bij ons thuis dus kon nooit melden dat ik later zou komen, dus moest er voor zorgen dat ik de tijd in de gaten hield. Mocht het gebeuren dat ik om een reden buiten mij om later thuis kwam was dat vaak geen probleem.

Tegenwoordig ben ik 22, woon samen met mijn vriend, ben nog student en ging regelmatig (lees 3-4 keer per week)uit. Ben regelmatig laat thuis gekomen en soms ook wel wat te veel op, maar nog steeds doe ik meestal de volgende dag wel de dingen die ik zou moeten doen. Tuurlijk heb ik wel wat schoollessen geskipt, maar de echt verplichte dingen (zoals autorijles met je brakke kop, geen aanrader) deed ik altijd wel.

Later zou ik denk ik hetzelfde doen met mijn kinderen, al hangt het wel enigzins af van de omgeving of dat ze opgehaald worden, zelf thuis moeten komen en hoe laat. Uiteraard hangt dat ook van het kind af en of het met zn tweeen gaat of met een groep.

Voor TS zou ik zeggen: Vraag aan de ouders van de vriendinnen van je dochter tot hoe laat hun dochters mogen. Spreek gezamenlijk af wat jullie een goed tijdstip vinden.
Ik denk dat je dan minder de situatie hebt van: Ja maar X mag veel langer dan ik en Y mag weer veel korter (al zal ze dat laatste natuurlijk niet zeggen).

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:24

Pff nu riskeer je dat je oudste dochter alleen op de fiets terug moet, omdat de jongste niet alleen over straat kan? .lekker gevaarlijk zeg alsof er niet genoeg gekken lopen s'avonds gewoon met de groep thuis komen

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:43

liedje89 schreef:
alissaaa schreef:
met nieuwjaar 9 uur..

Vind het vreemd dat je niet gewoon een sleutel meekrijgt?

Bij ons was het gewoon je gaat naar huis als degene waarmee je kwam naar huis gaat ;) . Laatst dat ik thuisben geweest was 3:45 geloof ik. Maar meestal wel vroeger. Mijn oudersvonden het eigenlijk belangrijker dat ik niet alleen naar huis fietste oid omdat ik anders te laat was. Maar ik mocht ook niet als ik er de volgende ochtend vroeg uit moest.

tsjaaaaa dat zit zo,
ik raak namelijk allllles kwijt dus vinden ze het veiliger als ze een sleutel neerleggen :D