Redenen om een kind te nemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:15

pmarena schreef:
Gimmick11 schreef:

Nou, áls dat de redenen zijn om aan een kind te beginnen, ben je al niet goed bezig denk ik...

Waarom vind je dat ? :)

"een leuk avontuur om eens mee te maken"
"Best grappige uitdaging"
"op je 40ste ben je er weer vanaf, enz..."

Ik vind dat allemaal niet zo serieus klinken :o
Komt nogal vrijblijvend over, en dat is het nemen van een kind natuurlijk niet imo

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:19

Yamcha schreef:
Jij geniet van kinderen, ik vind ze leuk, voor even, en na een uurtje ben ik het echt zat en wil ik rust (misschien dat dat anders is met een eigen kind hoor). Ik wil ongestoord op de wc zitten als ik daar zin in heb, zonder gekrijs van een kleine die op dat moment een snoepje blieft, en blijkbaar gaat ze zonder snoepje dood ook, want het kan geen 5 minuten wachten.

Tuurlijk kan dat wel wachten. Maar dat moet je ze ook leren, een kind wil instant behoefte bevrediging, als je daar steeds aan toegeeft dan leren ze dat dat normaal is. Ik heb nooit begrepen waarom moeders niet meer kunnen douchen of naar de toilet gaan. Als baby liet ik haar gerust even roepen hoor, ging ze echt niet dood van. En nu ze wat groter is, kan ik ook gewoon uitleggen dat het nu even mamatijd is en dat ze echt even alleen moet spelen. Mijn vriend kan dat trouwens niet, daarom kan ze bij hem echt een onuitstaanbare drein van een kind zijn en op een wonderbaarlijke manier kan ze bij mij maar liefst uren aan een stuk lekker zitten spelen zonder dat ik steeds input moet geven aan haar fantasie.

Anoniem

Re: Redenen om een kind te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:33

Opvoeding zal er wel een hoop mee te maken hebben idd, maar als ik dat dan om me heen zie gebeuren, is dat voor mij echt een reden om er niet aan te beginnen. Maar het valt mee dus.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:11

Hmmm, ik denk dat het een hormonen kwestie is met een toefje egoisme.
Mensen blijven toch zoogdieren en het doel is voortplanten om je soort in leven te houden ;-)
Ook ik ben kinderloos, toegegeven ik heb soms zwakke momenten als ik een leuk knap kind zie, dan denk ik "Hmmm hoe zou er een van mij en vriendlief uitzien?", maar dan zie ik weer een blerend kind met een oververmoeide moeder door de supermarkt heensjokken en dan hoeft het van mij weer niet :') .
Ik ben nu 30 en in mijn vriendenkring wordt er druk gebaart.
Uiteraard komt er dan de vraag " wanneer jullie? " en " je bent nu 30,het wordt wel eens tijd voor....".
Maar nee, mijn klokje tikt (nog) niet en dat vind ik voorlopig wel best zo! +:)+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:14

tja ehm... moedergevoel denk ik. nooit gehad, maar ineens werd een collega zwanger en toen begon het bij mij ook ineens te kriebelen. Ik vond/vind kinderen nooit echt leuk ofzo, voor mijn eigen had ik zelfs nog nooit (vrijwillig) een baby vastgehad, laat staan verschoond.

Ook het gevoel van een gezin te hebben, meer dan alleen met zn 2en, ook voor de toekomst. gewoon voor de gezelligheid dus.

verder heb ik er niet zulke diepere gedachten bij, ze zijn gewoon gekomen en ik ben er blij mee. Meer dan 2 hoeven er niet te komen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:30

nobel1 schreef:
Mensen blijven toch zoogdieren en het doel is voortplanten om je soort in leven te houden ;-)

Dat we zoogdieren zijn heeft daar niet zoveel mee te maken hoor :D

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:34

Natasja91 schreef:
nobel1 schreef:

Dat we zoogdieren zijn heeft daar niet zoveel mee te maken hoor :D

Nou ja, mijn punt was dat alle dieren over het algemeen een natuurlijke drang hebben zich voort te planten (niet dat alle mensen dat hebben,maar je begrijpt wat ik bedoel) :+

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:36

Haha ja ik snap hem :D

Zelf ben ik voorlopig nog niet toe aan kinderen, maar mocht ik eenmaal huisje boompje beestje hebben dan wil ik toch wel een kindje!
De reden... tja, lijkt me gewoon een heel mooi iets.
En ja, ben me er ook van bewust dat het knoerthard werken is :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:46

(Yamcha ) Sorry, maar er blijft niks anders over als hormonen, in mijn opinie.
Hier sla je de spijker op de kop in jou opini !

Boven op de gezamelijke meubels wilden wij ook nog graag een gezamelijk Kind :D
En bovenop de zorg voor honden, katten en paarden wilden we ook nog graag voor (inmiddels) 3 kinderen zorgen.
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat iemand andere keuzes maakt.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 00:16

kinderen neem je niet,
die krijg je :Y)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 00:18

een kind neem je niet ;(

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 01:09

xxriiannee schreef:
kinderen neem je niet,
die krijg je :Y)

Met veel pech wel ja :')

Ontopic;
Kinderen zijn vaak een uitbreiding op je relatie, een nieuwe start of een nieuwe reden om de relatie weer zin te geven.
Denk dat veel mensen kinderen nemen omdat ze het een naar idee vinden later als ze oud zijn, niemand hebben die voor hen zal zorgen.
(ondanks dat Nederland geen 3e wereldland is, maar een verzorgstaat)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:33

Gimmick11 schreef:
"een leuk avontuur om eens mee te maken"
"Best grappige uitdaging"
"op je 40ste ben je er weer vanaf, enz..."

Ik vind dat allemaal niet zo serieus klinken :o
Komt nogal vrijblijvend over, en dat is het nemen van een kind natuurlijk niet imo

Dat is de reden van veel dames , omdat het ze zo leuk lijkt om een baby te vertroetelen en van leuke kleertjes te voorzien , ook niet :P

Ik denk dat veel mensen het "avontuur" gewoon eens mee willen maken :)

En je zit normaal gesproken nu eenmaal niet de komende 40 jaar in de luiers , dat dramatische dat je leven voorbij is als je een kind hebt , mag ook wel wat minder :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:42

Dat is ook zo, je leven is echt niet over als je een kind hebt!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:49

Urielle schreef:
Ik heb nooit begrepen waarom moeders niet meer kunnen douchen of naar de toilet gaan. Als baby liet ik haar gerust even roepen hoor, ging ze echt niet dood van. En nu ze wat groter is, kan ik ook gewoon uitleggen dat het nu even mamatijd is en dat ze echt even alleen moet spelen. Mijn vriend kan dat trouwens niet, daarom kan ze bij hem echt een onuitstaanbare drein van een kind zijn en op een wonderbaarlijke manier kan ze bij mij maar liefst uren aan een stuk lekker zitten spelen zonder dat ik steeds input moet geven aan haar fantasie.

haha, dit is zoooo herkenbaar! Dan kan je zien hoe je eigen gedrag invloed heeft op je kind. (hetzelfde geldt trouwens ook bij huisdieren, onze kat zeurt de oren van de kop van mijn man, terwijl hij dat bij mij echt niet probeert...de kat dan bedoel ik ;) ).

Waarom kinderen? Ja dat is natuurlijk puur egoïsme, omdat je denkt dat het je leven verrijkt, op welke manier dan ook. Een beetje hormonen erbij en je zit zo met een dikke buik :D
Ik kan ontzettend genieten van mijn dochter en ik vind het een verrijking van mijn leven en mijn relatie. Alle redenen die hier genoemd worden ( nou ja, bijna allemaal ) zijn wel in meer of mindere mate van toepassing, het is de optelsom die het hem doet.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:13

Zodra het voorstel van de Partij Moeder CAO aangenomen wordt door de 2e en 1e kamer wil ik best een kindje!

Salaris voor alle moeders van 2500,- NETTO per maand!
Dat verdien ik niet eens bij een 'gewone' baan voor een werkgever. Dat verdien ik nog niet eens bruto :D

www.moedercao.nl

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:14

Ik heb het geluk 3 kinderen te hebben gekregen in 3 jaar. De eerste was "gepland" en waarom? Moedergevoel, hormonen dus ;) Ik ben gek op kinderen en wilde graag een kleintje van mij en mijn (toen nog) vriend. Hij heeft 3,5 jaar op zich laten wachten dus zwanger zijn was voor ons een groot kado, ondanks alle problemen die erbij kwamen kijken. Toen hij eenmaal geboren was waren we dolblij, en voor mij is er niets mooiers dan een kindje wat zo afhankelijk is en zijn volste vertrouwen in je legt.
Omdat hij zo lang op zich had laten wachten zijn we na 2 maanden voor de volgende gegaan, wilden, en willen graag een groot gezin, en als het weer 4 jaar op zich zou laten wachten konden we maar beter direct beginnen. Mijn droom was altijd om 2 kindjes kort op elkaar te krijgen, dan een jaar of 3 te wachten en dan mocht het ons gegeven zijn nog 2 kindjes kort op elkaar.
Voor ons idee was dit echter onmogelijk, ik bedoel 3,5 jaar voor je zwanger bent, tsja kort op elkaar is dan niet echt een optie. Het lot besliste daar gelukkig anders over en 2 maanden later was ik zwanger van de tweede. Weer een hele zware zwangerschap, maar we waren er dolgelukkig mee, gewoon om het 2 keer mee te mogen maken en 2 kinderen te hebben, voor ons was er niets mooiers.
Na de geboorte van de tweede besloten we om nu toch een tijd te wachten, maar het lot (en durex) dacht er anders over, en binnen een 6 weken na de geboorte van de tweede was ik weer zwanger! 3 baby's in 3 jaar dus!

En natuurlijk is het krijgen van kinderen puur egoistisch, maar is dat dan slecht? Het hebben van onze kinderen maakt ONS dolgelukkig, is dat niet waar we allemaal naar streven in het leven? Voor de een is dat het hebben van een paard, voor de ander een grote carriere en voor ons is dat het groot mogen brengen van kinderen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:31

Mijn reden om kinderen te krijgen was puur gevoel. Ik wilde enorm graag een kindje, waarom kan ik niet goed verklaren. Ik hou ook helemaal niet van kinderen, ik denk dat het de biologische klok was, die tikte. Na twee kinderen tikte die klok nog steeds en dus kwam er een derde. Ik was serieus bang dat het klokje nooit op zou houden te tikken, zó graag wilde kindjes. Een vrouw zei toen tegen me: Geloof me, dat gevoel houdt wel op...

En dat is zo! De jongste is nu 7 jaar en mijn (biologische) klokje tikt niet meer :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:55

pizza64 schreef:
(Yamcha ) Sorry, maar er blijft niks anders over als hormonen, in mijn opinie.
Hier sla je de spijker op de kop in jou opini !

Boven op de gezamelijke meubels wilden wij ook nog graag een gezamelijk Kind :D
En bovenop de zorg voor honden, katten en paarden wilden we ook nog graag voor (inmiddels) 3 kinderen zorgen.
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat iemand andere keuzes maakt.

Leuk toch? :D

Nee, ik bedoel, ik snap het prima, rammelende eierstokken en moedergevoelens die niet meer onder controle te houden zijn enzo, maar imo moet je daar niet allerlei redenen voor bedenken, je wilt een kind omdat je hormonen zeggen, dat het nu toch echt wel tijd wordt enzo. Prima toch??

Ik vind kindjes ook wel leuk en schattig hoor, maar zou er gewoon niet een van mezelf willen.
Diablo schreef:
Mijn reden om kinderen te krijgen was puur gevoel. Ik wilde enorm graag een kindje, waarom kan ik niet goed verklaren. Ik hou ook helemaal niet van kinderen, ik denk dat het de biologische klok was, die tikte. Na twee kinderen tikte die klok nog steeds en dus kwam er een derde. Ik was serieus bang dat het klokje nooit op zou houden te tikken, zó graag wilde kindjes. Een vrouw zei toen tegen me: Geloof me, dat gevoel houdt wel op...

En dat is zo! De jongste is nu 7 jaar en mijn (biologische) klokje tikt niet meer :D .

En dat bedoelde ik dus 8-)

Waarom mensen daar excuses voor verzinnen zal ik nooit begrijpen, dit is gewoon eerlijk. Heb ook weleens gehad dat mijn lijf tegen me zei: áls je nog wilt, moet je nou rap bezig, want je bent bijna 30, en voor je het weet kan het niet meer :=

Ik ben in een hoekje gaan zitten, en gewacht tot het over ging. En het ging over.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:08

Ik heb heel lang nooit geen kinderen gewild. Vreselijk onhandige dingen :')
Tot voor één á anderhalf jaar geleden wat begon te rammelen. Beetje onbestendig gevoel wat zich later vertaalde in ik wil een kind. Meer niet.
Inmiddels zwanger van de eerste. Daarna zien we wel weer verder. Geloof niet dat er bij mij meer aan vast hangt als de drang tot voortplanting :n

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:44

Blue_Eyes schreef:
Sorry dames: de 'n' moet er wel degelijk aan :j ;) Sprak de docent Nederlands ;)

Zie: http://taal.web-log.nl/taaladviesdienst ... orbed.html

er is hier wat verwarring ontstaan, want het is dus inderdaad met een N, maar dat geldt dus voor voorbedachteN en niet voor rade!

correcte variant is dus:

"met voorbedachten rade"

en om dan maar even on topic te gaan, boeiend om hier de beweegredenen van de moeders te zien, die heel wat minder rationeel en beargumenteerd zijn dan je vaak ziet langs komen. En dat is precies de tegenhanger van mijn gevoel erover 'je moet het echt graag willen en anders niet aan beginnen'.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:48

Dat bedoelde ik inderdaad ja, 'met voorbedachteN radE'. :D Ik zag daar alleen staan 'met voorbedachte rade' ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:51

Lame schreef:
De tweede, onze zoon, was wel met voorbedachte radeN :D Met het idee dat we graag een broertje of zusje voor onze dochter wilden..

zo begon de discussie, vandaar alle verwarring volgens mij

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:18

Lielle schreef:
Lame schreef:
De tweede, onze zoon, was wel met voorbedachte radeN :D Met het idee dat we graag een broertje of zusje voor onze dochter wilden..

zo begon de discussie, vandaar alle verwarring volgens mij

Zie daaronder: 'laatst bijgewerkt door Lame op...' en dan een tijdstip nadat ik mijn bericht postte ;) Toen is die N achter 'rade' toegevoegd ;)

Anyway. Over off topic gesproken :D

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:32

Ik kan geen reden geven! Ben nu zwanger van een derde spruit. Dan is het gezin kompleet en daarnaast vind ik het zwanger zijn zelf niet erg prettig, geen roze wolken bij mij. Maar goed ander verhaal.

De redenen aangegeven door TS vind ik erg kort door de bocht en negatief beeld geven.

Het is een gevoel en dat gevoel had ik al toen ik vier was.
Als mij gevraagd werd wat wil je later worden zei ik nooit kapster, dokter of een ander beroep.
Ik zei ik word later een mamma met kinderen.

Toen ik eenmaal getrouwd was kreeg ik op bezoek bij een ander een baby op schoot. Dat maakte van alles in mij los en bevestigde wat ik altijd in mijn kindertijd al gezegd had ik word mamma met kinderen.