Yamcha schreef:Jij geniet van kinderen, ik vind ze leuk, voor even, en na een uurtje ben ik het echt zat en wil ik rust (misschien dat dat anders is met een eigen kind hoor). Ik wil ongestoord op de wc zitten als ik daar zin in heb, zonder gekrijs van een kleine die op dat moment een snoepje blieft, en blijkbaar gaat ze zonder snoepje dood ook, want het kan geen 5 minuten wachten.
Tuurlijk kan dat wel wachten. Maar dat moet je ze ook leren, een kind wil instant behoefte bevrediging, als je daar steeds aan toegeeft dan leren ze dat dat normaal is. Ik heb nooit begrepen waarom moeders niet meer kunnen douchen of naar de toilet gaan. Als baby liet ik haar gerust even roepen hoor, ging ze echt niet dood van. En nu ze wat groter is, kan ik ook gewoon uitleggen dat het nu even mamatijd is en dat ze echt even alleen moet spelen. Mijn vriend kan dat trouwens niet, daarom kan ze bij hem echt een onuitstaanbare drein van een kind zijn en op een wonderbaarlijke manier kan ze bij mij maar liefst uren aan een stuk lekker zitten spelen zonder dat ik steeds input moet geven aan haar fantasie.