OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olga88

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:42

Hij heeft het al die tijd gewoon gedaan.. Vrijdag ook nog terwijl die conducteur zei dat ie maar t/m 16 maart geldig was. Ook totale onzin want ik heb vorige week nog een uur aan de telefoon gehangen om daar duidelijkheid over te krijgen.

@Spikkelfire, heb jij die kosten wel terug gehad? Echt no way datik ff 65 euro ga betalen...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:49

Ik heb nooit een boete gehad, ben wel een aantal keer gecontroleerd vanaf 16 maart, maar die conducteurs zeiden dat mn kaart in orde was.
Voor 16 maart had ik vaak nog het probleem dat sommige conducteurs mn kaart niet konden lezen en dus beweerden dat ik em nog niet had geactiveerd. Ik ook váák gebeld met de klantenservice maar die vertelden dat mn kaart wel gewoon in orde was.
De fout moet dus ergens in het systeem van de NS liggen lijkt mij. :?

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:16

furious schreef:
Ik ben niet zo duidelijk geweest :o :
Ik heb mijn OV wel, maar ook nog aardig wat strippen op mijn roze kaart. Je kan wel kaartje kopen in de bus.

Dat vraag ik me dus ook af. Heb het aan twee chauffeurs gevraagd. De ene zegt: "Nee, je moet beslist saldo op je studenten chipkaart zetten", en de andere zegt: "Ja, tuurlijk! Dat mag nog gewoon hoor!"

:+

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:21

Dat ook nog. Ze zeggen echt allemaal iets anders.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:26

Ja heel fijn is dat! :+

(Ik was hem dus kwijt en heb een nieuwe aangevraagd!) Ik wilde hem vandaag activeren, maar er stond dat er geen bestellingen waren om op te halen?! Dus ik gewoon in de bus proberen en die andere ov (Van m'n vriendin, waar ik dus illegaal mee reis ) aan de andere kantm, dus als eventueel het die van mij niet zou doen, dat ik die van haar kon pakken! Maar hij deed het! Alleen hij gaf dus - €4.00 aan toen k incheckte, nou volgens mij is dat wel normaal... Maar toen ik uitcheckte, stond er - €2.27 ? Had daar niet gewoon weer €0 moeten staan? en toen las ik net in het foldertje als je negatief saldo hebt, dat je dan niet kan reizen Dus neem voor de zekerheid vrijdag m'n vriendins ov ook nog wel even mee!

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:29

Hij doet het dus niet, want je betaald gewoon :=
Zou nog even proberen of de bestellingen er niet op staan en anders dus maar bellen...

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:54

Ja is dat echt zo? :+

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:14

Jep :P

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:18

MissBonny: Ik heb precies hetzelfde, zonder die andere pas dan.
Ik vind het zo'n PRUTZOOI (ja met hoofdletters, ben het helemaal zat), ben gewoon 60 euro in de week kwijt om twee dagen naar school te kunnen.. Is niet grappig meer.
Ga morgen nog een keer proberen of er dan wel iets klaar staat (heb hem sinds gister binnen maar is de 18e al verzonden) en anders ga ik weer heel boos bellen.
Ik heb er echt zo enorm genoeg van, en ik heb natuurlijk ook geen geldboom in de tuin. De maand is net begonnen en ik kan nu al mijn huur niet betalen. Ik zie echt enorm op tegen komende maand..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:39

Ik heb die tijdelijke nog :P. Moet ze nog steeds terugsturen....

[edit] Ja, dat is allemaal het l*llige..... je krijgt het misschien wel allemaal terug (ja toch?), maar je moet
het in eerste instantie wel allemaal eerst ophoesten...
Laatst bijgewerkt door zap op 24-03-10 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:40

@Zap: Ik ken dat :+

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:41

Is jouw tijdelijke dan nog wel geldig? Want ik snap er niks van dat mijn tijdelijke het niet meer doet.

Juud87, ga je dat ergens terug declareren? Of is dat niet mogelijk?

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:11

Oooh, maar goed dat ik jullie heb dan, had het anders ehct niet geweten dan! Nou lekker banketstaaf weer :+ Heb wel al een mail gestuurd.. Maar dat betekend, dat ik dus nog een keer moet melden dat ze er een (in mijng eval) week abbo op moeten gooien? :+

@ Juud87! Wow voor 2 keer in de week reizen, zoveel geld?! Moet jij wss ook veel/lang reizen! Kan me voorstellen dat je dat niet blijft betalen, maar krijg je dat niet vergoed dan? Ik heb idd nog geluk met die OV van m'n vriendin, die heeft hem voorlopig toch niet nodig...dus die kan ik dan nog wel ff gebruiken :j

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:17

Nou ik heb het OV gedoe gelijk nog maar een mail gestuurd met de vraag of ze het willen veranderen, ben benieuwd O:)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:19

Olga88 schreef:
Is jouw tijdelijke dan nog wel geldig? Want ik snap er niks van dat mijn tijdelijke het niet meer doet.

Juud87, ga je dat ergens terug declareren? Of is dat niet mogelijk?

Ol, heeft dat niet te maken, met dat je nu je eigen ov moet hebben?
De datum dat je nog met je ov KAART kon reizen, was tot vorige week vrijdag geloof ik ?!
Misschien dat die data van jou tijdelijke nu ook verlopen is?

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:22

Ik heb ook weer een probleem met dat rotding!! (ja, het zoveelste probleem al..)

Twee weken geleden ging ik een dagje met mijn vriend naar Zwolle. Ik had in februari mijn kaart allang geactiveerd en de bestellingen opgehaald.
De conducteur vertelde mij dat mijn kaart het niet doet en dat hij geen pijltje bij mij ziet, terwijl dit wel bij mijn vriend zijn kaart was. Ik moest dus volgens hem mijn kaart gaan activeren, terwijl ik dit allang gedaan heb! De meneer was zelfs wat bozig tegen mij.

Ik meteen hierna naar zo'n paal, nee hoor, alles was goed!

De terugweg naar huis begon er weer een conducteur te zeuren dat het niet goed was, waarop ik antwoordde, ik ga wel met de infolijn bellen.

Vervolgens heb ik de dag erna een half uur aan de lijn gehangen, waarna deze man van de klantenservice mij vertelde dat hij er niets aan kan doen dat de conducteurs hun PDA'tje niet goed gebruiken. Mijn kaart is gewoon goed, zei hij! Ik moest van hem maar tegen de conducteurs vertellen dat ze hun PDA eens goed gebruiken moeten! :+

Grrrr, word er gestoord van! Nu moet ik vandaag met de trein van Heerenveen naar Rotterdam, gaat een leuk ritje worden!
Ik heb al een bewijs uitgeprint van de IB-groep dat ik mijn kaart op 12-02 wel geactiveerd heb, hopelijk is dit voldoende.

Iemand met dit zelfde probleem??

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:59

Hallo,

ik ben geen student maar heb toch een ov chip aangevraagd.

nu moet ik daar geld op zetten maar begrijp niet welke keuze ik moet maken om mij te registreren.

Soort account * Kaarthouder
U heeft een persoonlijke OV-chipkaart en reist op saldo en/of producten.
Ook als je een Studenten OV-chipkaart hebt kies je voor 'kaarthouder'.

Kaarthouder én rekeninghouder (alleen van toepassing als u automatisch opladen heeft)U heeft een persoonlijke OV-chipkaart en reist op saldo en/of producten. U heeft automatisch opladen en het geld wordt van úw rekening afgeschreven.

Rekeninghouder (alleen van toepassing als u automatisch opladen heeft)
De automatisch opladen bedragen worden van úw rekening afgeschreven, maar u bent zelf niet de kaarthouder. Bijvoorbeeld: uw kind heeft een persoonlijke OV-chipkaart met automatisch opladen waarbij het geld van uw rekening wordt afgeschreven.

Welke keuze moet ik maken en wat is precies het verschil. (dieo nderste snap ik en is niet op mij van toepassing)

Ik reis er zelf mee.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:51

Ben blij dat ik ook al wat terug heb van dat OV chip gedoe (niet dus :Y) )

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:09

Ik hang momenteel aan de lijn met ze, ben benieuwd!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:15

GOsh gosh, wat een traag mens had ik aan de lijn zeg...Maar goed! Mijn product had dus automatisch moeten worden overgezet, maar was uiteraard niet gebeurd!
Dus nu moet ik 5 werkdagen wachten en dan gaan ze hem er eens een keer opgooien en dan zullen we verder zien!
Ben beneiuwd!

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:05

vivalavida_ schreef:
Weet iemand dit?
Op de achterkant van de oude vertrouwde ov stond altijd een lijstje met data waarop je NIET gratis kon reizen met je week ov. (bijv. de 4 weken in de zomer en speciale feestdagen)
en nu? hoe zit dat nu? moet je zelf maar gokken over wanneer je wel en niet gratis mag? mag je altijd gratis door de weeks? of daar ergens een lijstje van? :o

Ik heb zelf al eens op de site van de ovchipkaart gekeken maar niks gevonden..
Iemand anders betere speurogen dan ik of iemand die het weet?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:50

_SteR_ schreef:
Ik heb ook weer een probleem met dat rotding!! (ja, het zoveelste probleem al..)

Twee weken geleden ging ik een dagje met mijn vriend naar Zwolle. Ik had in februari mijn kaart allang geactiveerd en de bestellingen opgehaald.
De conducteur vertelde mij dat mijn kaart het niet doet en dat hij geen pijltje bij mij ziet, terwijl dit wel bij mijn vriend zijn kaart was. Ik moest dus volgens hem mijn kaart gaan activeren, terwijl ik dit allang gedaan heb! De meneer was zelfs wat bozig tegen mij.

Ik meteen hierna naar zo'n paal, nee hoor, alles was goed!

De terugweg naar huis begon er weer een conducteur te zeuren dat het niet goed was, waarop ik antwoordde, ik ga wel met de infolijn bellen.

Vervolgens heb ik de dag erna een half uur aan de lijn gehangen, waarna deze man van de klantenservice mij vertelde dat hij er niets aan kan doen dat de conducteurs hun PDA'tje niet goed gebruiken. Mijn kaart is gewoon goed, zei hij! Ik moest van hem maar tegen de conducteurs vertellen dat ze hun PDA eens goed gebruiken moeten! :+

Grrrr, word er gestoord van! Nu moet ik vandaag met de trein van Heerenveen naar Rotterdam, gaat een leuk ritje worden!
Ik heb al een bewijs uitgeprint van de IB-groep dat ik mijn kaart op 12-02 wel geactiveerd heb, hopelijk is dit voldoende.

Iemand met dit zelfde probleem??

Als je een oudere ov chipkaart hebt en deze is geactiveerd staat er inderdaad geen pijltje maar staat week in hoofdletters op dat apparaat. Misschien ligt het daaraan?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:21

SpikkelFire schreef:
Ik heb nooit een boete gehad, ben wel een aantal keer gecontroleerd vanaf 16 maart, maar die conducteurs zeiden dat mn kaart in orde was.
Voor 16 maart had ik vaak nog het probleem dat sommige conducteurs mn kaart niet konden lezen en dus beweerden dat ik em nog niet had geactiveerd. Ik ook váák gebeld met de klantenservice maar die vertelden dat mn kaart wel gewoon in orde was.

Mooi is dat he :D Bij mij was het andersom; conducteurs zeiden dat het prima was, maar IBG groep stuurde mij herinneringen dat ik hem nog moest activeren. NIET gedaan voor de 16e, want ik had het ni januari al gedaan, maar gisteren gechecked en staan gewoon 2 studenten producten op. Snap er niets meer van :=

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:31

@Ster, ik werk bij de NS, volgende keer als een conducteur begint over een pijltje kan je hem vertellen dat dat sinds 16-03-2010 niet zichtbaar meer is.
Mocht hij dit niet geloven zeg hem dan met het MCC te bellen of zijn/haar standplaats servicebalie.
Als een kaart niet geactiveerd is kunnen we alleen nog zien "Geen reisrecht".
Indien geactiveerd staat er gewoon week of weekend een datums.

Wellicht is dit ook een tip voor de rest die dit probleem krijgen te horen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:02

Tancreda4 schreef:
SpikkelFire schreef:

Mooi is dat he :D Bij mij was het andersom; conducteurs zeiden dat het prima was, maar IBG groep stuurde mij herinneringen dat ik hem nog moest activeren. NIET gedaan voor de 16e, want ik had het ni januari al gedaan, maar gisteren gechecked en staan gewoon 2 studenten producten op. Snap er niets meer van :=

Misschien moeten ze eens leren hun administratie bij te houden. :+