Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
furious schreef:Ik ben niet zo duidelijk geweest:
Ik heb mijn OV wel, maar ook nog aardig wat strippen op mijn roze kaart. Je kan wel kaartje kopen in de bus.
Olga88 schreef:Is jouw tijdelijke dan nog wel geldig? Want ik snap er niks van dat mijn tijdelijke het niet meer doet.
Juud87, ga je dat ergens terug declareren? Of is dat niet mogelijk?
vivalavida_ schreef:Weet iemand dit?
Op de achterkant van de oude vertrouwde ov stond altijd een lijstje met data waarop je NIET gratis kon reizen met je week ov. (bijv. de 4 weken in de zomer en speciale feestdagen)
en nu? hoe zit dat nu? moet je zelf maar gokken over wanneer je wel en niet gratis mag? mag je altijd gratis door de weeks? of daar ergens een lijstje van?
_SteR_ schreef:Ik heb ook weer een probleem met dat rotding!! (ja, het zoveelste probleem al..)
Twee weken geleden ging ik een dagje met mijn vriend naar Zwolle. Ik had in februari mijn kaart allang geactiveerd en de bestellingen opgehaald.
De conducteur vertelde mij dat mijn kaart het niet doet en dat hij geen pijltje bij mij ziet, terwijl dit wel bij mijn vriend zijn kaart was. Ik moest dus volgens hem mijn kaart gaan activeren, terwijl ik dit allang gedaan heb! De meneer was zelfs wat bozig tegen mij.
Ik meteen hierna naar zo'n paal, nee hoor, alles was goed!
De terugweg naar huis begon er weer een conducteur te zeuren dat het niet goed was, waarop ik antwoordde, ik ga wel met de infolijn bellen.
Vervolgens heb ik de dag erna een half uur aan de lijn gehangen, waarna deze man van de klantenservice mij vertelde dat hij er niets aan kan doen dat de conducteurs hun PDA'tje niet goed gebruiken. Mijn kaart is gewoon goed, zei hij! Ik moest van hem maar tegen de conducteurs vertellen dat ze hun PDA eens goed gebruiken moeten!
Grrrr, word er gestoord van! Nu moet ik vandaag met de trein van Heerenveen naar Rotterdam, gaat een leuk ritje worden!
Ik heb al een bewijs uitgeprint van de IB-groep dat ik mijn kaart op 12-02 wel geactiveerd heb, hopelijk is dit voldoende.
Iemand met dit zelfde probleem??
SpikkelFire schreef:Ik heb nooit een boete gehad, ben wel een aantal keer gecontroleerd vanaf 16 maart, maar die conducteurs zeiden dat mn kaart in orde was.
Voor 16 maart had ik vaak nog het probleem dat sommige conducteurs mn kaart niet konden lezen en dus beweerden dat ik em nog niet had geactiveerd. Ik ook váák gebeld met de klantenservice maar die vertelden dat mn kaart wel gewoon in orde was.
De fout moet dus ergens in het systeem van de NS liggen lijkt mij.
Tancreda4 schreef:SpikkelFire schreef:Ik heb nooit een boete gehad, ben wel een aantal keer gecontroleerd vanaf 16 maart, maar die conducteurs zeiden dat mn kaart in orde was.
Voor 16 maart had ik vaak nog het probleem dat sommige conducteurs mn kaart niet konden lezen en dus beweerden dat ik em nog niet had geactiveerd. Ik ook váák gebeld met de klantenservice maar die vertelden dat mn kaart wel gewoon in orde was.
De fout moet dus ergens in het systeem van de NS liggen lijkt mij.
Mooi is dat heBij mij was het andersom; conducteurs zeiden dat het prima was, maar IBG groep stuurde mij herinneringen dat ik hem nog moest activeren. NIET gedaan voor de 16e, want ik had het ni januari al gedaan, maar gisteren gechecked en staan gewoon 2 studenten producten op. Snap er niets meer van