I SO loooove my kids...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:38

Ah de peuterpubertijd. Heerlijk :P Behoud de structuur en wees consequent. Veel succes! Het is wel een heerlijk mannetje op de foto :)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:40

als ik het zo lees zou ik je toch aanraden om ze af en toe even te laten huilen, dreinen etc. Je hoort vanzelf wel of het huilen menens is omdat er wat is, of dat het gewoon huilen is om iets simpels. Creeer wat meer rust voor jezelf. En besteed ze af en toe uit, en bel dan niet hoe het gaat. Heel moeilijk zeker in het begin, maar het is goed voor jou en je kinderen om ook een beetje los van elkaar te kunnen. Begin rustig aan en breid het verder uit, ga b.v. eens een uurtje weg terwijl er een vertrouwde kundige oppast. dan ga je eens iets langer weg etc. spreek met jezelf af dat je niet gaat bellen en beloon jezelf

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:43

Ik ben zo een *bijna* 17 jarig meisje dat nu van d'r roze wolk is gedonderd, haha. Geweldige openingspost, TS. ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 23:44

trustHim schreef:
als ik het zo lees zou ik je toch aanraden om ze af en toe even te laten huilen, dreinen etc. Je hoort vanzelf wel of het huilen menens is omdat er wat is, of dat het gewoon huilen is om iets simpels. Creeer wat meer rust voor jezelf. En besteed ze af en toe uit, en bel dan niet hoe het gaat. Heel moeilijk zeker in het begin, maar het is goed voor jou en je kinderen om ook een beetje los van elkaar te kunnen. Begin rustig aan en breid het verder uit, ga b.v. eens een uurtje weg terwijl er een vertrouwde kundige oppast. dan ga je eens iets langer weg etc. spreek met jezelf af dat je niet gaat bellen en beloon jezelf

:j dat hoor ik vaker.. Ik zit er veels te veel bovenop... ik had het met calvin al, en toen ik zwanger was van mila zeiden ze oh dat laat je veel makkelijker los een 2e.. nou echt niet, Mila lijkt nog wel erger in mijn coconnetje te zitten als calvin toendertijd.. wss ook omdat ik papa & mama moet zijn...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 23:45

Starsailorr schreef:
Ik ben zo een *bijna* 17 jarig meisje dat nu van d'r roze wolk is gedonderd, haha. Geweldige openingspost, TS. ;)

heel goed haha :+
Wat heb jij vandaag gedaan? ik heb een tienerzwangerschap voorkomen :+

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:55

Hierom ben ik dus blij kindervrij. ;)

Ik kan me best indenken dat je er af en toe even doorheen zit. Helemaal alleen en dan twee kleintjes... ik vind 't knap, ik zou 't niet kunnen. (Én niet willen)

Ken je toevallig de programma's van Supernanny? Die heeft heel veel, vrij simpele strafmethodes om kinderen die een loopje met een straf nemen tóch aan te pakken, en ze dan ook weer te belonen bij goed gedrag. Misschien een leuk idee om eens naar te kijken, wie weet helpt het voor Calvin. Aangezien hij sowieso al niet de gemakkelijkste is, lijkt het me zaak dat hij heel veel duidelijkheid krijgt.

En wat je zelf al zegt... de twee worden op hun wenken bediend. Dat hoeft niet hoor, mamma mag ook best eens even een ''stomme mamma'' zijn. ;) Geeft niks! Je hebt soms ook gewoon die ruimte voor jezelf nodig. Dat mag je jezelf absoluut gunnen.

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:59

Nakisha schreef:
Hierom ben ik dus blij kindervrij. ;)

Ik kan me best indenken dat je er af en toe even doorheen zit. Helemaal alleen en dan twee kleintjes... ik vind 't knap, ik zou 't niet kunnen. (Én niet willen)

Ken je toevallig de programma's van Supernanny? Die heeft heel veel, vrij simpele strafmethodes om kinderen die een loopje met een straf nemen tóch aan te pakken, en ze dan ook weer te belonen bij goed gedrag. Misschien een leuk idee om eens naar te kijken, wie weet helpt het voor Calvin. Aangezien hij sowieso al niet de gemakkelijkste is, lijkt het me zaak dat hij heel veel duidelijkheid krijgt.

En wat je zelf al zegt... de twee worden op hun wenken bediend. Dat hoeft niet hoor, mamma mag ook best eens even een ''stomme mamma'' zijn. ;) Geeft niks! Je hebt soms ook gewoon die ruimte voor jezelf nodig. Dat mag je jezelf absoluut gunnen.

Alleen, mama heeft geen tijd om naar "Supernanny" te kijken. ;)
Tjah, ik vind het heel knap dat je het doen,
want ik ben na een avond oppassen die k*tkinders al helemaal beu ;D

Elma_

Re: I SO loooove my kids...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 00:01

ik keek dat eerder wel, alleen volgens mij is het er nu nog niet op??
of niet meer.. Toen ik het keek toen dacht ik wat ben ik blij dat mijn kind niet zo doet :') en een paar maanden later DEED hij zo :P

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:01

ik heb er ook 2 een jongen van 6 en een meid van 3!
denk ook regelmatig waar zijn we aan begonnen. :')
opvoeden is het aller moeilijkste wat er bestaat! het goed doen dan he!!!
en ik faal regelmatig :+ ben geen geboren moeder,maar doe mijn best.
elke leeftijd heeft fases,helaas is het ook vaak zo dat als 1 fase over is de andere al weer begint haha
de laatse jaren heb ik al heel veel diepe zuchten gelaten.......en er zullen er nog veel meer komen.
maar mijn kids zijn mijn alles.......I love mij kids. :+:

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 00:04

het is Jammer dat ik me niet meer kan herinneren van toen ik 2 was.. want ik ben nu zo ontzettend trots op mn mama voor hoe rustg ze is gebleven als ik weer ns aan het tieren was,, (van wat ik me van mn 5e kan herinneren) haha..
Maar mn moeder zegt dan ook nog dat ik een makkelijk kind was :P

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:06

Of je doet gewoon een dag de deur op slot,
slaap lekker kindjes, zie je morgen wel weer!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 00:07

Charis_xX schreef:
Of je doet gewoon een dag de deur op slot,
slaap lekker kindjes, zie je morgen wel weer!

dan slaap ik nooit weer haha, dat gehuil gaat door merg & been geloof me :P

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:08

Toen ik nog klein was, ik denk een maand of 6(?)
Was ik een hele nacht zo aan het krijsen dat mijn ouders helemaal knettergek van me werden
en me zonder pardon in de bijkeuken hebben gedropt voor een nachtje. ;D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 00:11

whahah toch wel op een matras hoop ik ??

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:13

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten!
Ach, ik kan het me best voorstellen,
altijd maar dat geroep, geschreeuw, getier, gehuil,...
Ja, ik kijk echt uit naar die kinderen!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:19

Haha! Deze tekst moet je echt bewaren voor later :)).
Wel vermoeiend hoor. Geen optie om voor zo nu en dan een oppas te nemen?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 00:21

ja ze staan op de wachtlijst van de creche.. Nog 2 maandjes haha!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:22

Oké, nog 2 maandjes geduld hebben dus :D.
Maar vaak heb je ook gewoon meiden die doordeweeks ook een paar uurtjes, al is het maar 2, even kunnen oppassen. Kun je zelf ff tot rust komen :)).

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:23

omdat je vader en moeder wilt zijn moet je ook tijd nemen voor jezelf. Je hebt een zware verantwoordelijke taak op je schouderrs. Om dat aan te kunnen moet je zelf ook goed opgeladen zijn

Probeer idd zo veel mogelijk met belonen te werken, opzich zou je kunnen proberen om met een belonings systeem te gaan werken. Neem dan wel korte perioden vanwege zijn leeftijd b.v. een bepaalde situatie die momenteel veel problemen oplevert. Ik neem nu even het eten als voorbeeld.

Maak een blad met 7 vakjes en zorg dat je iets van stickers hebt. Hang dit ergens zichtbaar op voor je zoontje. Spreek af dat als hij tijdens het eten zich netjes gedraagt (netjes blijven zitten, niet gillen/schreeuwen, leg geen nadruk op het wel of niet eten maar alleen even op het gedrag)er een sticker opgeplakt wordt. 7 stickers is een beloning waard, dit kan een klein speelding zijn of iets wat hij heel lekker vind. Help hem in het begin herinneren aan je afspraak en probeer het positief te houden. Gaat het goed reageer je heel enthausiast en plak je samen de sticker. Gaat het niet goed, reageer dan laconiek van morgen weer een kans

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 01:04

Supernanny afleveringen staan op Youtube hoor. ;) Dus je kunt er zeker een paar zien op je eigen tijd, en ze nog op pauze zetten ook. :) Je weet nooit of 't helpt.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 01:21

hahaha leuk!!!
zullen we de dagen even verglijken?? ik zit in een soort gelijke situatie. alleen zijn de mijne ietsje makkelijker :D

half 5 word de jongste wakker, die heeft honger en MOET de fles, fles erin en huppa weer naar bed.
half 8 worden mijn schatjes wakker, ik sta op geef de ene de speen en de andere wat te spelen in bedje, dan ga ik onder de douche en zet de wasmachine aan die ik snachts al vol gepropt heb. dan haal ik de oudste uit bed en kleed m aan (alvorens zon heerlijk ruiken piesluier te verschonen) die laat ik lekker even boven rond keutelen zodat ik de twee eruit kan halen en aan kan kleden en uiteraart met zon zelfde riekende luier kan verschonen, dan doe ik met de jongste op mn arm snel alle gordijnen open en raampjes los, sla de tweede erbij onder de arm, fles in mijn mond en huppa! naar beneden.
beneden aangekomen leg ik de jongste in de box en maak ik de brinta fles voor de oudste (1,5) die hij heerlijk nadoezelend van zn slaap bij mij op schoot opdrinkt. (dit is ons geniet moment) dan heeft ie er genoeg van en gaat in zijn huisje en hoekje zitten spelen, dan krijgt de jongste (4 mnd) de fles en doen we even knuffelen (30 min) dan hebben ze beide even genoeg tijd gehad en kan ik de keuken in, vaatwasser uitpakken, opruimen, vaatwasser inpakken, honden naar buiten, vogels voeren, schildpadden voeren, vissen voeren, en dat allemaal met een boterham op de vuist.
dan race ik met de stofzuiger door t huis waar de oudste op gaat zitten want das leuk!! en dan spelen we nog effe en kunnen we boodschappen gaan doen. ook hier is de bekende duowagen in beeld, t ding vouwt zo groot op dat ie amper achterin de station past.. maar t past.
als we terug zijn van boodschappen of opa en oma of waar dan ook dan is t bedtijd, oudste pyama aan, jongste pyama aan, allbei een fles en slapen maar (ok, dit gaat soms niet altijd zo soepel, maar t gaat) na 1,5 uur is de jongste wakker en nog s 1,5 uur is de oudste ook wakker. om 5 uur gaat er een warme hap in en om 6 uur vertrekken we weer naar boven om alles te wassen, en om 7 uur liggen ze beide in bed, om half 9 wil de jongste toch nog even de fles en dan heb ik avond!!!

nu ik dit zo lees heb ik t iets makkelijker als jou ;)

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 01:49

Pfff, ik weet ook weer dat ik vooooorlopig nog géén kinderen wil ! Ik heb een leuk oppasgezin van 4 kinderen van 6, 9, 11 en 13 jaar, gelukkig is die leeftijd wat ''makkelijker'' en mag ik gezegend zijn met hele brave oppaskids.... :o Werkelijk nóóit problemen mee ! Even heel hard afkloppen... Ik heb als ukkepukje ong. dezelfde ervaringen gehad als het verhaal van de TS, wat ik altijd hoor van verhalen agz ik het zelf niet meer weet... Ik heb een broer die 15 maanden ouder is dan ikzelf, en toen hij eenmaal kon lopen veranderde hij letterlijk in een terrorist. }:) Werkelijk álles werd gesloopt, kapot gegooid, in het rond geslingerd, enz. Ik als baby kreeg dus ook doodleuk houten treintjes naar mijn hoofd, speen werd gejat, slaan, etc. ;( Leuk zo'n grote broer als je zelf zo klein bent ! Omdat mijn broer altijd weg liep had mijn oma bedacht om hem zo'n tuigje om te doen, daar was meneer het niet mee eens en ging in staking, toen ging hij gewoon op de grond liggen en verzette geen stap meer... :D En dan is mijn moeder notabene juf en mijn oma heeft opvoed ervaring met 9 kinderen, dus zelfs dán kan het nog een hele klus zijn. Nouja, ik ben nu 20, mijn broer is 21 en studeert rechten in Amsterdam, gelukkig is het allemaal goed gekomen. Er is nog hoop ! ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 02:03

hahah, nou das een hele opluchting! ik hoop niet dat calvin staks dingen naar haar hoofd gaat smijten!

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 06:24

Pff dat lijkt me echt héél zwaar :oo
Ik moest dat soort dingen vroeger echt niet bij mn moeder flikken, dan mocht ik de houten lepel op gaan halen :o

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:02

moes wel lachten om hoe je het schreef allemaal de beginnerspost :D
pfffffffff ik zou gek worden, jammer dat kinderen niet echt batterijen hebben en dat je die er niet uit kan halen.
ik heb er alles voor gedaan, maar ik ben NU blij dat ik er geen heb :P

mijn arme moeder had er 14, ja ik ben de jongste van 14 kinderen.
mijn moeder was alleen maar gevuld :D
de ene eruit, andere erin :+