ouders en kinderen, zucht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:54

Leentje:begrijp me niet verkeerd,ook ik duld het niet van mijn dochters als ze niet netjes aan tafel kunnen blijven zitten,luidruchtig zijn of ander asociaal gedrag zouden vertonen.
Ik ben juist een strenge moeder hoor ik regelmatig,maar wie zegt wie wat een goede opvoeding is?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:54

Desiree"]
mensen die in een restaurant roken mogen niet klagen over andermans kinderen!!!!!!!!!!!! Haha!

[quote="Samsam schreef:
[
De discussie gaat zo een hele andere kant op, maar ik ben van mening dat een groot deel de brutalere kinderen een oorzaak vind in het feit dat ze in een veel dagen pw in een creche ed zitten. Ouders hebben een schuldgevoel en staan meer toe van hun kinderen, en in de creche leren kinderen mondig en zelfstandig te worden, op zich niets slechts, maar het kan ook uitmonden (helemaal in combi met de "softe "aanpak thuis) in brutale, onopgevoede monsters.
[/quote]

o nee, dat denk ik helemaal niet. Ik denk zelfs dat een paar dagen in de creche (wel maximaal 3 mijns inziens) kinderen juist een sociale voorsprong geeft op andere kinderen.

Dat is het niet, maar opvoeding is ENERGIE STEKEN IN. Dat wil zeggen, niet toegeven aan alle grillen omdat dat gemakkelijker is, maar discussies niet uit de weg gaan met je kind maar op je strepen staan. Dat kost allemaal best veel moeite. en je kind een keer terug willen fluiten als het zich misdraagt. Ik denk eerder dat veel ouders het overal bij laten zitten omdat ze gemakzuchtig uitgevallen zijn. Iets verbieden is moeilijker dan alles toestaan. Gaat meer energie in zitten.

Precies, en op de dagen dat ouders die beide veel werken, thuis zijn, zijn ze moe en hebben ze nog veel meer dingen te doen en geen energie meer voor opvoeden!.
Na een drukke werkdag steekt die gemakszucht eerder de kop op (dan wil je even rustig zitten en geen krijsend kind aan je hoofd), dan als de de hele dag thuis bent.

Dit is ook mijn persoonlijke ervaring.

En op een creche worden je kinderen niet opgevoedt, dat zul je als ouder echt zelf moeten doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:59

Even ter verduideling: Ik ben niet tegen creches of werkende ouders ofzo, ik denk alleen dat het heel moeilijk is om, als je veel werkt, je huishouden hebt, hobbies ed, om dat tijd genoeg te hebben om een kind goed op te voeden.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:04

Samsam schreef:
Even ter verduideling: Ik ben niet tegen creches of werkende ouders ofzo, ik denk alleen dat het heel moeilijk is om, als je veel werkt, je huishouden hebt, hobbies ed, om dat tijd genoeg te hebben om een kind goed op te voeden.

Tja maar daar kies je voor als je een kind neemt (no offence). Ik weet van mijn moeder die lerares op een basisschool is dat veel ouders dat gewoon niet doen (opvoeden), die laten alles maar gewoon gebeuren, omdat ze niet genoeg tijd ervoor hebben of er geen zin in hebben. Daardoor hebben leraren die opvoedtaak er nog bijgekregen en het lijkt me dat dat niet de bedoeling is, natuurlijk kom je daar nooit helemaal onderuit, maar van die verhalen die ik van mijn moeder hoor word je echt niet blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:17

Eilandje; ik neem mijn dochter idd wél mee naar échte restaurants.
En ze kan zich best gedragen, daar zorg ik heus wel voor. Ik maak het zelden mee dat mensen zich aan haar storen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:20

Kayla"]
[quote="Samsam schreef:

Tja maar daar kies je voor als je een kind neemt (no offence). Ik weet van mijn moeder die lerares op een basisschool is dat veel ouders dat gewoon niet doen (opvoeden), die laten alles maar gewoon gebeuren, omdat ze niet genoeg tijd ervoor hebben of er geen zin in hebben. Daardoor hebben leraren die opvoedtaak er nog bijgekregen en het lijkt me dat dat niet de bedoeling is, natuurlijk kom je daar nooit helemaal onderuit, maar van die verhalen die ik van mijn moeder hoor word je echt niet blij.
[/quote]

Maar dat bedoel ik juist, dat rotblagen vaak superdrukke ouders hebben die geen puf meer hebben om de strijd met hun kinderen aan te gaan, en je dan van die verwende, brutale kids krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:21

Eilandje"]
[quote="Picasso schreef:
Ik denk alleen dat ouders met kinderen net zoveel recht hebben om in een restaurant hun maaltijd te nuttigen als mensen zonder kinderen. En als je je daar toch aan stoort moet je dat niet opzoeken, of bijv. later gaan als de kleintjes in hun bed liggen. Hoe dan ook, je ontkomt er niet aan om kinderen tegen het lijf te lopen, en misschien maar goed ook!

Laatste reactie hierop Schijnheilig

Hierboven weer iemand met kinderen die claimt dat mensen zonder kinderen zich maar altijd & overal moeten aanpassen aan mensen met kinderen. Ik heb het hier voor alle duidlijkheid niet over de Mac Donalds of de Pizzahut of oid hé, maar over 'echte' restaurants. & Daar horen lawaaierige kinderen mijns inziens niet thuis, nooit! Als je kinderen zich niet kunnen gedragen, wel, dan blijf je als ouder ofwel thuis ofwel zorg je voor een babysit. Zo zou ik toch redeneren. Maar neen, anderen moeten zich maar aanpassen, op uren gaan dat de lawaaimakers slapen enz :-S

& Als je dan opmerkt dat kindervrije momenten op bepaalde plaatsen een goed idee zou zijn, wat dus impliceert dat ik bereid ben om me zodanig aan te passen dat ik op die momenten bijv zou gaan zwemmen, dan is het ook weer niet goed, ah neen, want het idee alleen al dat zij beperkt zijn in hun doen...

Allez ja, ik ben vreselijk aan het veralgemenen nu, dat besef ik ook wel. Maar ik merk dat veel (niet allemaal) mensen niet kunnen begrijpen dat hun eigen oooh zooo geweldige & schattige kinderen anderen kunnen storen & dat ze vinden dat wie toch zo 'dom' is zich er aan te ergeren de fout maar bij zichzelf moet zoeken & desnoods in een hutteke gaan wonen. & Die redenering begrijp ik eerlijk gezegd niet.
[/quote]

Nog een reactie; ik claim helemaal niet dat mensen met kinderen voorrang hebben op anderen; ik zeg NET ZOVEEL RECHT als een ander. Beetje beter lezen!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:23

Samsam schreef:
Maar dat bedoel ik juist, dat rotblagen vaak superdrukke ouders hebben die geen puf meer hebben om de strijd met hun kinderen aan te gaan, en je dan van die verwende, brutale kids krijgt!

Oke zijn we het daar over eens Haha!
Als mensen daar nou eens aan dachten voordat ze aan kinderen begonnen Scheve mond . Maar de ellende is dat er door die ouders ook nog vanuit wordt gegaan dat de kids op school wel worden opgevoed.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 15:33

VEel mensen kiezen ervoor om kinderen te hebben zonder dat ze bereid zijn om offers te brengen zoals TIJD ERIN STEKEN. En dat is nu echt een mentaliteit van deze tijd. Alles willen hebben, geen keuzes kunnen maken en niet voor de consequenties in staan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:03

Desiree schreef:
. En dat is nu echt een mentaliteit van deze tijd. Alles willen hebben, geen keuzes kunnen maken en niet voor de consequenties in staan.

Klopt het zijn de ouders. Mijn grootste nachtmerrie is naast 8 uur lang op een intercontinentale vliegreis een moeder met 3 kinderen in de buurt, jonge ouders die hun kinderen meenemen naar de.....hengstenkeuring.

Dat gebeurt namelijk, en die kinderen vervelen zich dus na korte tijd.

Tot vorig jaar ging ik altijd met een stel waarvan de vrouw heel vriendelijk tegen de ouders van zon kind ging zeggen dat ze een enge ziekte had, nadat ze overdreven had zitten rochelen en in haar zakdoek spugen. Dat was meestal afdoende de familie koos dan snel een andere plek.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:25

sarabande schreef:

Tot vorig jaar ging ik altijd met een stel waarvan de vrouw heel vriendelijk tegen de ouders van zon kind ging zeggen dat ze een enge ziekte had, nadat ze overdreven had zitten rochelen en in haar zakdoek spugen. Dat was meestal afdoende de familie koos dan snel een andere plek.

*LOL* , da's een goeie Haha!

Of krijsende kinderen in de trein, DAT is pas irritant en ze zitten echt ALTIJD bij mij in de coupe *wurg*.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:32

Kayla schreef:
Of krijsende kinderen in de trein, DAT is pas irritant en ze zitten echt ALTIJD bij mij in de coupe *wurg*.

Maar dat duurt gelukkig geen hele dag en je kan een andere plek kiezen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 16:34

sarabande schreef:
[
[/quote]

een plek kiezen in de trein? de keren dat ik er in zat was ik al blij als ik een plekje had om te zitten! maar goed, dat is een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:41

Desiree schreef:
VEel mensen kiezen ervoor om kinderen te hebben zonder dat ze bereid zijn om offers te brengen zoals TIJD ERIN STEKEN. En dat is nu echt een mentaliteit van deze tijd. Alles willen hebben, geen keuzes kunnen maken en niet voor de consequenties in staan.

Eindelijk iemand die het ook snapt, ik heb deze discussie wel geheel gevolgd, maar omdat alles wat ik wilde zeggen al gezegd was, heb ik me er nog niet eerder met bemoeid.

Ik ben dan weliswaar nog maar 18, zelf een broekie in jullie ogen, maar ik weet wel dat ik als ik naar mezelf kijk en naar anderen vergelijk, ik echt soms schrik. Ik ben gewoon normaal opgevoed in mijn ogen, zelf vond ik dat ik behoorlijk vrij ben opgevoed, mijn buurjongens zijn strenger opgevoed, die gaan ook bijv. ook meekappen in het land, ook al hebben ze geen zin, ik doe dat echt niet als ik er geen zin in heb, en dan hoeft het ook niet van mijn ouders, zij moeten wel van hun ouders.
Maar ik heb wel waarden en normen, enkelen vinden mij een heilig boontje omdat ik anderen voor laat gaan, deuren openhoud en meer van die zaken. Ik heb ook nooit gekrijsd in het openbaar, tenminste, tot voor ik 1,5 was, omdat ik toen mijn gehoorapparaten nog niet had. Daarna nooit, ik zou het eens moeten flikken zeg, dan had ik echt op mijn donder gekregen.

Ik ben zelf ook van plan als ik kinderen krijg, te stoppen met mijn werk, als ik dat heb tenminste, en ik het financieel aankan. Ik wil kinderen, dus moet ik ook de verantwoording ervoor nemen. Ook ben ik van plan om ze normaal (wat dus velen streng zullen vinden) op te voeden, de maatschappij dat ben jij, en het begint bij jezelf, die kreten kloppen wel dus moet je het ook zelf wel doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:41

offe krijsende kinderen in het vliegtuig Haha! zeker als je business class vliegt *ik ben verwend (geweest)*

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:47

Desiree"]
[quote="sarabande schreef:
[
[/quote]

een plek kiezen in de trein? de keren dat ik er in zat was ik al blij als ik een plekje had om te zitten! maar goed, dat is een ander verhaal.

Ja idd, mag jij eens in de trein van Groningen richting rest van Nederland (Utrecht, Zwolle, Den Haag, Rotterdam, ja allemaal met 1 trein Haha! ) gaan zitten.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:58

Picasso schreef:
Nog een reactie; ik claim helemaal niet dat mensen met kinderen voorrang hebben op anderen; ik zeg NET ZOVEEL RECHT als een ander. Beetje beter lezen!

Wat ik lees is: als je je stoort aan het feit dat kinderen lawaai maken op restaurant, dan moet je simpelweg thuisblijven. Maw het belang van iemand die rustig op een daarvoor bestemde plaats wil gaan eten is ondergeschikt aan het belang van iemand die persé zijn kinderen daar mee naartoe wil nemen. Dus dat mensen zonder kinderen zich maar moeten aanpassen aan mensen met kinderen.

Je moet er 's over nadenken... Stel, je houdt niet van kindergegil, & je hebt zin in een dagje uit, waar ga je naartoe?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 17:00

Maar effe weer back on topic. Medeleven met mij graag!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:01

Ach gut

Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 17:02

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:14

Desiree schreef:
Maar effe weer back on topic. Medeleven met mij graag!

Als ik jou was, zou ik die hele wandelvierdaagse aanklagen!!
Zal ze leren.

Sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:24

Eilandje"]
[quote="Picasso schreef:

Wat ik lees is: als je je stoort aan het feit dat kinderen lawaai maken op restaurant, dan moet je simpelweg thuisblijven. Maw het belang van iemand die rustig op een daarvoor bestemde plaats wil gaan eten is ondergeschikt aan het belang van iemand die persé zijn kinderen daar mee naartoe wil nemen. Dus dat mensen zonder kinderen zich maar moeten aanpassen aan mensen met kinderen.

Je moet er 's over nadenken... Stel, je houdt niet van kindergegil, & je hebt zin in een dagje uit, waar ga je naartoe?
[/quote]

Kinderen zijn even goed MENSEN! En hebben net zoveel recht als jij en ik om ergens te zijn! Ik ben het helemaal met je eens, dat kinderen die zich niet weten te gedragen (daarvan moet je de schuld overigens bij de ouders zoeken en niet de kinderen), hebben idd niks te zoeken in de wat betere restaurants. Daar zit ik ook echt niet op te wachten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:00

Picasso schreef:
Kinderen zijn even goed MENSEN! En hebben net zoveel recht als jij en ik om ergens te zijn! Ik ben het helemaal met je eens, dat kinderen die zich niet weten te gedragen (daarvan moet je de schuld overigens bij de ouders zoeken en niet de kinderen), hebben idd niks te zoeken in de wat betere restaurants. Daar zit ik ook echt niet op te wachten.

En dat altijd maar de schuld bij de ouders zoeken schiet mij in dit topic behoorlijk in het verkeerde keelgat. Sommige kinderen hebben ADHD, PD-NOS of een andere aan autisme aanverwante contactstoornis en dan kan je als ouders doen wat je wil, opvoeden tot je erbij neervalt maar druk vervelend en/of afwijkend gedrag blijven deze kinderen toch wel vertonen. Fijn als je dan als vader of moeder weer eens boos aangekeken wordt omdat je incompetent bevonden wordt terwijl je er al je energie in stopt.
Of moeten mensen met dit soort kinderen ze maar in de kast opsluiten?

En nee, ik heb geen kinderen met een dergelijk probleem, gelukkig niet. Maar ik kom ze regelmatig tegen, kan ze ook niet altijd goed in mijn buurt verdragen, daar ben ik heel eerlijk in, maar ik ga die ouders dat toch echt niet verwijten, die kunnen er namelijk helemaal niets maar dan ook niets aan doen.

Zo, dat moest er even uit.

En Desiree, ook namens mij Ach gut Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:08

Percy"]
[quote="Picasso schreef:

En dat altijd maar de schuld bij de ouders zoeken schiet mij in dit topic behoorlijk in het verkeerde keelgat. Sommige kinderen hebben ADHD, PD-NOS of een andere aan autisme aanverwante contactstoornis en dan kan je als ouders doen wat je wil, opvoeden tot je erbij neervalt maar druk vervelend en/of afwijkend gedrag blijven deze kinderen toch wel vertonen. Fijn als je dan als vader of moeder weer eens boos aangekeken wordt omdat je incompetent bevonden wordt terwijl je er al je energie in stopt.
Of moeten mensen met dit soort kinderen ze maar in de kast opsluiten?

En nee, ik heb geen kinderen met een dergelijk probleem, gelukkig niet. Maar ik kom ze regelmatig tegen, kan ze ook niet altijd goed in mijn buurt verdragen, daar ben ik heel eerlijk in, maar ik ga die ouders dat toch echt niet verwijten, die kunnen er namelijk helemaal niets maar dan ook niets aan doen.

Zo, dat moest er even uit.

En Desiree, ook namens mij Ach gut Knipoog
[/quote]

Sjeez Percy, uitzonderingen daar gelaten!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:18

Percy jouw schatten van meiden worden ook klieren als je ze dwingt lange tijd op een plek te zitten waar ze zich vervelen. Bijvoorbeeld volle tribune op een hengstenkeuring. Dan ligt het niet aan de kinderen maar aan die ouders die ze daar mee naar toe nemen.