Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Desiree"]
mensen die in een restaurant roken mogen niet klagen over andermans kinderen!!!!!!!!!!!!
[quote="Samsam schreef:[
De discussie gaat zo een hele andere kant op, maar ik ben van mening dat een groot deel de brutalere kinderen een oorzaak vind in het feit dat ze in een veel dagen pw in een creche ed zitten. Ouders hebben een schuldgevoel en staan meer toe van hun kinderen, en in de creche leren kinderen mondig en zelfstandig te worden, op zich niets slechts, maar het kan ook uitmonden (helemaal in combi met de "softe "aanpak thuis) in brutale, onopgevoede monsters.
[/quote]
o nee, dat denk ik helemaal niet. Ik denk zelfs dat een paar dagen in de creche (wel maximaal 3 mijns inziens) kinderen juist een sociale voorsprong geeft op andere kinderen.
Dat is het niet, maar opvoeding is ENERGIE STEKEN IN. Dat wil zeggen, niet toegeven aan alle grillen omdat dat gemakkelijker is, maar discussies niet uit de weg gaan met je kind maar op je strepen staan. Dat kost allemaal best veel moeite. en je kind een keer terug willen fluiten als het zich misdraagt. Ik denk eerder dat veel ouders het overal bij laten zitten omdat ze gemakzuchtig uitgevallen zijn. Iets verbieden is moeilijker dan alles toestaan. Gaat meer energie in zitten.
Samsam schreef:Even ter verduideling: Ik ben niet tegen creches of werkende ouders ofzo, ik denk alleen dat het heel moeilijk is om, als je veel werkt, je huishouden hebt, hobbies ed, om dat tijd genoeg te hebben om een kind goed op te voeden.
Kayla"]
[quote="Samsam schreef:Even ter verduideling: Ik ben niet tegen creches of werkende ouders ofzo, ik denk alleen dat het heel moeilijk is om, als je veel werkt, je huishouden hebt, hobbies ed, om dat tijd genoeg te hebben om een kind goed op te voeden.
Eilandje"]
[quote="Picasso schreef:Ik denk alleen dat ouders met kinderen net zoveel recht hebben om in een restaurant hun maaltijd te nuttigen als mensen zonder kinderen. En als je je daar toch aan stoort moet je dat niet opzoeken, of bijv. later gaan als de kleintjes in hun bed liggen. Hoe dan ook, je ontkomt er niet aan om kinderen tegen het lijf te lopen, en misschien maar goed ook!
Samsam schreef:Maar dat bedoel ik juist, dat rotblagen vaak superdrukke ouders hebben die geen puf meer hebben om de strijd met hun kinderen aan te gaan, en je dan van die verwende, brutale kids krijgt!
Desiree schreef:. En dat is nu echt een mentaliteit van deze tijd. Alles willen hebben, geen keuzes kunnen maken en niet voor de consequenties in staan.
sarabande schreef:
Tot vorig jaar ging ik altijd met een stel waarvan de vrouw heel vriendelijk tegen de ouders van zon kind ging zeggen dat ze een enge ziekte had, nadat ze overdreven had zitten rochelen en in haar zakdoek spugen. Dat was meestal afdoende de familie koos dan snel een andere plek.
Desiree schreef:VEel mensen kiezen ervoor om kinderen te hebben zonder dat ze bereid zijn om offers te brengen zoals TIJD ERIN STEKEN. En dat is nu echt een mentaliteit van deze tijd. Alles willen hebben, geen keuzes kunnen maken en niet voor de consequenties in staan.
Desiree"]
[quote="sarabande schreef:[
Maar dat duurt gelukkig geen hele dag en je kan een andere plek kiezen
[/quote]
een plek kiezen in de trein? de keren dat ik er in zat was ik al blij als ik een plekje had om te zitten! maar goed, dat is een ander verhaal.
Picasso schreef:Nog een reactie; ik claim helemaal niet dat mensen met kinderen voorrang hebben op anderen; ik zeg NET ZOVEEL RECHT als een ander. Beetje beter lezen!
Eilandje"]
[quote="Picasso schreef:Nog een reactie; ik claim helemaal niet dat mensen met kinderen voorrang hebben op anderen; ik zeg NET ZOVEEL RECHT als een ander. Beetje beter lezen!
Picasso schreef:Kinderen zijn even goed MENSEN! En hebben net zoveel recht als jij en ik om ergens te zijn! Ik ben het helemaal met je eens, dat kinderen die zich niet weten te gedragen (daarvan moet je de schuld overigens bij de ouders zoeken en niet de kinderen), hebben idd niks te zoeken in de wat betere restaurants. Daar zit ik ook echt niet op te wachten.
Percy"]
[quote="Picasso schreef:Kinderen zijn even goed MENSEN! En hebben net zoveel recht als jij en ik om ergens te zijn! Ik ben het helemaal met je eens, dat kinderen die zich niet weten te gedragen (daarvan moet je de schuld overigens bij de ouders zoeken en niet de kinderen), hebben idd niks te zoeken in de wat betere restaurants. Daar zit ik ook echt niet op te wachten.