Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:55

mijn ouders hebben voor 4 personen ongeveer 100 euro per week geloof ik.. Dat zou op ong. 400 euro per maand komen
Maar als je met zn 2en bent is dat relatief duurder dan met 4 omdat je vaak toch wel dezelfde spullen moet kopen.. Met zijn tweeën waren wij van de zomer zeker wel 60 euro per week kwijt! Dat zou dan al op ong 250 per maand komen!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:06

annebe schreef:
Wij hebben heel lang van 200,- per maand geleefd als gezin met 2 kinderen.
Momenteel zal het iets meer zijn, denk rond de 350 a 400,- maar voor een groot deel biologisch en alles vers.
(hebben geen magnetron of voedsel in blikken/potjes)
Voor de katten en honden zijn we ongeveer 50,- per maand kwijt aan vlees en kattebakspul

Das netjes inderdaad.. :j
Mensen denken vaak dat ze echt niet zuinig kunnen terwijl er op heel veel punten te bezuinigen valt..
En als mijn inkomen straks terug is gaan we mooi op dezelfde voet verder!
Daarmee kunnen we toch zo'n 2 a 300 in de maand apart zetten!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:08

marius schreef:
Als je wilt of het moet kun je heel goedkoop, mijn inkomen is tijdelijk weggevallen, en we kunnen ons voor 100 euro in de maand redden!
Dit gaat over mijn vriend, mijn dochter en ik..
Hierin zitten ook de luiers en de voeding die mijn dochter nodig heeft!
Wij gaan tegenwoordig alleen naar de aldi en het vlees haal ik bij een slager.
Zoals verse groente heeft de groenteboer hier een aanbieding voor (bijna) de hele week groente voor 5 euri!
Dat is niet zo gek dacht ik!
Terwijl ik vorig jaar elke week! 100 euro kwijt was aan boodschappen en toen was mijn dochter nog niet eens geboren!

Dat is wel heel weinig. 25 euro voor een week aan voedsel en drinken (en luiers)... Nee, dat zou ik zo niet redden. Kun je een overzichtje geven of is dat te veel gevraagd? dat zou wel mooi aangeven waar het verschil in zit namelijk.

Het enige nadeel hier is dat het maar een dorpje is. Ik moet voor de grotere inkopen dus naar de stad. We hebben hier bijvoorbeeld ook geen groenteboer. Maar als er zo een bij mij zou zitten zou ik daar ook zeker gebruik van maken!

marius

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:36

Ik haal heel weinig chips, koekjes en andere onzinne prut.
Vlees ben ik voor 3,50 per week klaar
Luiers 10 euro (van de Aldi)
Groente 5 euro
Moet er wel bij zeggen dat mijn dochter bijna een jaar is en dat ze gewone melk krijgt, doos á 6 euri? daar doen we ong. 2 a 3 weken mee geloof ik.
Nouja dan nog wat luierdoekjes broodbeleg en brood.
We hebben het laatst zelfs voorelkaar gekregen om voor 37,50 2 weken door te komen!
Het is echt een sport om zo goedkoop mogelijk te boodschappen en ik vind het geweldig.. :)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:39

Wij halen voor ongeveer €50 per week aan boodschappen voor onszelf. De ene keer wat meer en de andere keer wat minder.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt op prijzen en aanbiedingen let. Ik haal de meeste dingen wel bij de Aldi. Vlees en brood en andere dingen die ik daar niet lekker vind haal ik dan bij een andere supermarkt. Dus voor ons ongeveer €250 per maand en dan nog €75 aan hondenvoer per maand.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:40

5 euro groente voor een week? Wat krijg je dan allemaal...?
Ik heb altijd het idee dat de slage/groenteboer duurder is dan de supermarkt, maar dat is dus niet zo?

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:41

Dat zijn hier groentekoopjes daar heb je een tas vol (meestal 5 groenten) voor 5 euro.
Maar zijn soms ook 6 of 7 soorten.
Kan vanalles zijn.. Vind het wel makkelijk hoef nooit na te denken welke groente ik ga nemen die week haha!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:43

Wat een bedragen!
Ik woon op kamers (telt dat ook?) en geef ongeveer 20/25 euro per week uit aan boodschappen. :)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:46

Mijn moeder tussen de 350-450 volgens mij, we zijn met zijn 5en thuis, of dit samen is met het konijnenvoer en hondenvoer weet ik niet ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:50

marius schreef:
Dat zijn hier groentekoopjes daar heb je een tas vol (meestal 5 groenten) voor 5 euro.
Maar zijn soms ook 6 of 7 soorten.
Kan vanalles zijn.. Vind het wel makkelijk hoef nooit na te denken welke groente ik ga nemen die week haha!

Ow dat lijkt me ook wel wat, zit er niet vaak hetzelfde bij...ik noem maar wat: vaak andijvie/boontjes/prei..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:51

Wij geven maximaal 300 euro in de maand uit, dit is incl. voer voor mijn katten, cavia's, en luipaardgekko, shampoo en douchespullen, tampons, dus echt alles!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:52

Nee verschilt wel, er zitten ook wel es stoofperen bij of uien..
Maargoed, heel veel verschillende "degelijke" groenten zijn er niet dus het kan voorkomen dat je zo nu en dan hetzelfde hebt, maar dat is ook zo als ik het zelf koop!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:53

Wat een bedragen komen er voorbij zeg.

Wij zijn met 2 personen ongeveer tussen de 30 en 50 euro per week aan boodschappen kwijt.
Ik let ook veel op koopjes/aanbiedingen enzo.
Hondenvoer zit hier ook altijd al bij in,behalve kattenvoer, want mijn 2 katten hebben speciaal dieet van de da (nieren)
Ook grit, shampoo, tandpasta,maandverband.......dus ook echt alles zit hier bij in.

Ik kook altijd veels te veel :o en heb daarom elke avond een portie over (dus als we met z'n 3en waren kon ik het nog redden met dit weekbedrag)
Dat gaat de diepvries in en na 6 dagen hebben wij weer voor 3 dagen eten uit de diepvries :D
Per maand zet ik 200 euro apart voor boodschappen en ik mag ook niet meer dan dat uitgeven,en ik hou ook nog over in de maand ;)
Laatst bijgewerkt door nientje78 op 09-02-10 16:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:54

Mijn hemel, er gaat bij mij rustig 200 euro doorgeen aan eten en drinken,kattenvoer en grind.
Hondenvoer is 10 per maand,roken zeker 100 per maand.

ben allen trouwens, maar hou wel van lekker en vers eten, ben ook een behoorlijke vlees en vis eter :D

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:03

Eh....smaken de spullen bij de Aldi en Lidl net zo lekker als de A-merken eigenlijk? Ik bedoel dan vooral vlees, groentes en frisdrank enzo? :9 Moet bekennen dat ik er haast nooit kom, zitten hier erg ver vandaan. Wat knap dat er mensen zijn die zo super bewust kunnen budgetteren! Heel leerzaam topic. Hebben veel mensen vast iets aan. Ik zeg lekker niet wat wij besteden... :o Nou, vooruit dan: ongeveer 600 euro voor 5 personen exc. dierenvoer en persoonlijke spullen als shampoo etc. Kan wel wat minder lees ik.. ;)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:05

Soms smaken ze idd wel anders ,maar als je niks anders gewend bent.
Ik moet zeggen dat ook heel veel goedkope dingen soms wel veel lekkerder zijn dan de dure A merken.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:05

cathyvans schreef:
Eh....smaken de spullen bij de Aldi en Lidl net zo lekker als de A-merken eigenlijk? Ik bedoel dan vooral vlees, groentes en frisdrank enzo? :9 Moet bekennen dat ik er haast nooit kom, zitten hier erg ver vandaan. Wat knap dat er mensen zijn die zo super bewust kunnen budgetteren! Heel leerzaam topic. Hebben veel mensen vast iets aan. Ik zeg lekker niet wat wij besteden... :o

Nee het smaakt wel anders.. maar vind prijs/kwaliteit wel erg goed! En het is zeker niet vies..
Vind de cola van de Aldi niet lekker.. maar daarintegen de sinas en de sprite wel!
Groente en vlees smaakt ons prima daar!
Terwijl mijn vriend nooit wat van de aldi moest hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:08

ik woon nu 3,5 jaar op mezelf,heb even samengewoond maar vooral alleen.
Ik heb werkelijk gen idee van mijn uitgaven.
Ik werk onregelmatig en eet soms op mijn werk(of lunch,of avondeten)en doe soms zelfs maar 1x per 2 weken boodschappen.
Moet wel zeggen dat ik "vroeger"meer beknibbelde op eten dan nu.
Ik vind coca cola lekkerder dan aldi cola dus koop ik dat.
maar kipfilet bijvoorbeeld,of salades en appels,koop ik wél weer bij aldi...ik mix merken en huismerken door elkaar.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:10

Ik vind de cola van de Aldi juist wel weer lekker :+
Ik haal er vooral afbakbrood, soep in blik, krackers, beschuit, slagroom, koffie, sinaasappelssap, geitenkaas, toilletpapier, tissues, tomatenpuree...echt van die dingen waarvan ik denk: daar zal toch niet al teveel smaakverschil in zitten, of ik vind het juist lekkerder.

De aldi heeft het fruit en groente soms in grote verpakkingen, dat vind ik wel jammer (bijv. de prei/appels) maar de paprika/champignons/haricoverts/ect zijn echt wel prima.

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:10

Hi Hi, mijn gezin ook niet....Als ze al dénken dat het van de Aldi ofzo komt trekken ze al een vies gezicht :+
Overdreven denk ik. Zou het echt erg veel schelen? Jumbo is toch ook goedkoop als ik het zo lees?!

De Aldi cola is afgekeurd in de bovenstaande berichten lees ik! :D

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:11

Bij mij scheelde het nogal met de Jumbo maar ben zowiezo anders gaan boodschappen!
Haalde altijd koelkasten vol waarvan de helft in de kliko belandde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:14

Ik vind het gehakt en de kip heel goed bij de Lidl (in belgie iig wel, maakt denk weinig verschil). Koop altijd zo'n 1,5 kilo pak en dat gaat dan in porties de vriezer in. Eerlijk gezegd als ik de kip van de Lidl vergelijk met die van de AH bij mn ouders in dorp ga ik voor die van de Lidl. Afgelopen 2x kon ik zowat van 1 kipfilet de helft nog wegsnijden aan troep... had bij de AH toch meer verwacht, was eerst nooit zo maar heb dit nu laatste tijd al paar keer meegemaakt.

Sinas van Lidl is ook lekker en de groente ziet er vaak ook heel goed uit, zeker de champignons ben ik fan van :D Alleen komkommer was deze week opeens 1 euro nog wat.. ipv 45 cent dus die heb ik maar laten liggen. Misschien foutje geweest ofzo anders haal ik dat volgende keer ergens anders..

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:15

Ook maar eens proberen dan! Halen jullie voor een hele week eten of tussendoor ook nog een iets? Bedenk je dan al wat je elke dag gaat eten? Als ik voor een hele week koop veranderen de plannen nogal eens en dan wordt ons konijn of hond vetgemest met de overgebleven spullen :o Zonde eigenlijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:15

Ligt eraan als ik geen schoonmaakspullen/toiletspullen hoef te kopen dan minder. Maar vorige maand 250 euro excl dit alles en dan eten wij nog niet eens alle dagen bij elkaar. Ik reken in mijn budget altijd 100 euro per week, dan zit je wel safe. En ik doe al zo inkopen dat er weinig bij ons in de klilo beland, als ik vriendlief zijn koelkast en boodschappenstramien na ga daar beland er veel over de datum in de kliko. Ik koop trouwens nooit kant-en-klaar-maaltijden, scheelt ook een hoop. Wel ben ik van de voorgesneden spullen en als het kan gaan we naar de slager/groenteman en we eten veel merkdingen qua frisdrank en yoghurt/optimel enzo.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 09-02-10 17:18, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:16

Ik denk zo`n E200,- soms iets meer soms iets minder..