Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Ik weet precies wat marcelleke betekent trouwens, maar ik heb bij kennissen die Marcel heten nog nooit aan een onderhemd gedacht.
LauEef schreef:Urielle schreef:Ik weet precies wat marcelleke betekent trouwens, maar ik heb bij kennissen die Marcel heten nog nooit aan een onderhemd gedacht.
Maar ik vind je kind Marcel noemen nog net iets anders als al direct Marcelleke. Dat je hem nu als klein kind Marcelleke noemt, maar als officiële naam Marcel, daar is uiteraard geen probleem mee. Maar wat ik uit TS haar post opmaak is dat ze het kind echt Marcelleke willen noemen.
En dat vind ik nog net iets anders liggen als bijvoorbeeld Kevin, waarmee ik eventueel een slechte ervaring gehad zou kunnen hebben. Kevin heeft misschien ook een betekenis, maar het woord gebruiken we niet als dagelijks-woord.
Ik vind Marcelleke op hetzelfde niveau liggen als je kind Storm of Bloem of dergelijke te noemen. Ik zeg zeker niet dat dit lelijke namen zijn, het zijn alleen namen waarmee je de pest-kans van je kind alleen maar verhoogd. En dat zal niet alleen tijdens de jeugd blijven hoor. De kans dat 'Marcelleke' later op zijn werk ook een grapjas tegen komt, is zeer zeker reëel.
chocobroodje schreef:Nee ze willn het kind marcel noemen, maar in belgie verkleinen ze het gewoon heel snel naar marcelleke. Dan zouden er heel veel namen gaan afvallen als je daar ook al rekening mee moet gaan houden.
Hermelijn schreef:Het schokt me dat zoveel Bokkers gewoon glashard zouden liegen en dingen verzwijgen, eerlijk gezegd. Ik zie niet in waarom je niet zou mogen zeggen tegen ouders dat je een naam niet mooi vindt. Daar moet je toch over kunnen praten?! Zeker als er een andere associatie achter zit, zou ik dat toch wel willen weten. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze daar over nagedacht hebben, en de naam desondanks willen geven, prima. Maar ik zou toch liever weten dat de naam van mijn kind iets raars betekend vóórdat ie geboren is, dan erna.
Zeker in jouw situatie, TS, waarin jullie grappend bezig waren over de naam, vind ik het absoluut niet raar wat je gezegd hebt. Ik zou het zelf ook zo doen.
De uiteindelijke keus is natuurlijk aan de ouders, maar je mag er best wat van zeggen.
Rienn schreef:Hermelijn schreef:Het schokt me dat zoveel Bokkers gewoon glashard zouden liegen en dingen verzwijgen, eerlijk gezegd. Ik zie niet in waarom je niet zou mogen zeggen tegen ouders dat je een naam niet mooi vindt. Daar moet je toch over kunnen praten?! Zeker als er een andere associatie achter zit, zou ik dat toch wel willen weten. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze daar over nagedacht hebben, en de naam desondanks willen geven, prima. Maar ik zou toch liever weten dat de naam van mijn kind iets raars betekend vóórdat ie geboren is, dan erna.
Zeker in jouw situatie, TS, waarin jullie grappend bezig waren over de naam, vind ik het absoluut niet raar wat je gezegd hebt. Ik zou het zelf ook zo doen.
De uiteindelijke keus is natuurlijk aan de ouders, maar je mag er best wat van zeggen.
Ze hadden het misschien iets tactiser kunnen brengen. Dat je een naam niet mooi vindt, dat kan, en dat mag je ook zeggen. Maar zeggen dat ze het MOET veranderen in de naam Milan, omdat zij het mooier vinden.
Lynn_Nikita schreef:Raggel schreef:Ik heb echt nog nooit een Marcel jonger dan 30 jaar gezien.. Maar misschien verkeer ik wel in de verkeerde kringen daarvoor
Vergeet niet dat ze in België er dan wel -leke achter zetten.. Doen jullie wel vaker he
In koningsbosch woont toevallig mijn neef en die is 27... woont vlakbij jou dus
ze zijn er dus wel
wij hebben nu ook de kindernamen al bedacht, en er zullen ook vast mensen zijn die moeten wennen aan de jongens naam, omdat die ook voor een meisje gebruikt kan worden
wij vinden de naam leuk, en wat anderen ervan vinden,,, tja,,, boeit me niet zo eigenlijk
daantjuhhh schreef:Waarschijnlijk had ik ook heel erg gelachen en gezegt: Nee, niet Marcelleke!!!
Maar dan omdat ik echt serieus zou denken dat ze mij in de zeik nemen..
miep1979 schreef:TS als jij straks een zwangerschap achter de rug hebt, mag jij je kind noemen naar wat jij leuk vind!
En dan zou jij het ook niet op prijs stellen als jou zus je kenbaar maakt jou gekozen naam niet leuk te vinden!!!
Liesje_Lover schreef:HAHAHAHAHA.
Ik moest even heel hard lachen om het idee dat jij ook maar dénkt dat je hier iets op in te brengen hebt.
Natuurlijk mag je eerlijk zijn en tegen je zus zeggen dat je de naam niet mooi vind. Maar verbieden, nee. Dat het al in je op komt....
Je zegt zelf toch al; ik wil het er kindje niet minder om zien... waar maak je je dan druk om?
Esmeralda schreef:Ik denk dat jou baan ( gezien profiel) net zo,n discursie kan zijn. Jij vind jou baan leuk, ik vind het ronduit idioot. Mijn mening, niet de jouwe.
Dus welke naam jou zus kiest voor HUN kind, gaat JOU dus NIKS aan.
En ik vind het nog erger dat je je zus heb uitgelache, de naam is met zorg uitgezocht. En dan durft een buitenstaander, haar eige zus, haar uit te lache
Jij behoort je te schamen, in het verste hoekje dat je kan vinden.
Lees verder dat er geen Marcels onder de 30 te vinden zijn.
Heb 4 overblijven kinderen in de leeftijd tussen de 4 en 11 jaar die zo heten
dus dat valt wel mee