Hulp gevraagd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:39

breezy302 schreef:
En trouwens als ze echt wordt geslagen ( wat ik betwijfel want je doet ook echt niet zomaar voor de lol een zwangerschapstest)

Wat bedoel je hier mee? Waarom betwijfel je dat ze wordt geslagen?? En wat heeft geslagen worden nou weer met een zwangerschapstest te maken??

ilse86

Re: Hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:45

dat slaat echt als een pik op n drumstel idd.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:56

Pff moeilijk zeg, heel moeilijk. En dan ook nog zon thuissituatie. Ik hoop dat het kind van een jongen is, en niet van diegene die haar ook graag slaat....
Ts: Ik geloof dat dit veel te veel voor jou is, je hebt nu een vriendin met een heel groot probleem, en je wilt alles voor haar doen.. maar ik vraag me af, in hoeverre dat goed is voor jou. Klinkt hard, en als je voor haar wilt gaan oke, prima. Maar dit maakt jouwn leven heel erg moeilijk...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:59

ik zou haar wel willen helpen idd. ik snap ook dat je erg gek op haar bent, maar zij heeft dit wel veroorzaakt. ik zou sámen naar een oplossing zoeken. het heeft bijvoorbeeld al geen nut als jij naar de gemeente zou gaan. jij bent geen ouder van het kind en jullie zijn geen geregistreerde partners, dus jij kunt dan formeel ook niks betekenen. Helpen kan altijd, maar ga niet alle kooltjes voor haar uit het vuur halen, want dan blijft ze het van je verwachten. En dat is niet vervelend bedoeld!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:29

Ik snap ook heel goed dat TS haar vriendinnetje wil helpen, maar je kan je in deze situatie afvragen wat helpen is. Ik denk namelijk niet dat dat haar uit huis halen en alleen voor een baby laten zorgen is. Zeker niet in het belang van TS zelf!
Vandaar dat ik TS al een paar keer heb gevraagd of ze zeker weet dat haar vriendinnetje geslagen wordt, maar dat is dus echt zo volgens TS. Dan snap ik dat ze daar weg moet, al vraag me me dan wel heel erg af "wat dan"?
Ik snap dan trouwens ook niet zo goed hoezo ze nu wel nog 3 maanden thuis kan blijven als ze echt geslagen wordt?

Ben benieuwd hoe TS en haar vriendinnetje denken het in de toekomst te gaan doen...
Geen huis, geen spullen, geen geld, geen baan, geen stabiele lange relatie, maar wel een baby. Dus geen vrijheid en een hele hoop zorgen (en vast ook ruzies!).
Gaat onwijs zwaar worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:58

Ik betwijfel of ze echt geslagen wordt jaAls ik het verhaal zo lees is de vriendin ook niet echt betrouwbaar. Ik zet mijn twijfels bij dit hele verhaal eigenlijk. Niet dat ik niet alles geloof maar bepaalde dingen vind ik erg vreemd

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:25

NoaC schreef:
Ben benieuwd hoe TS en haar vriendinnetje denken het in de toekomst te gaan doen...
Geen huis, geen spullen, geen geld, geen baan, geen stabiele lange relatie, maar wel een baby. Dus geen vrijheid en een hele hoop zorgen (en vast ook ruzies!).
Gaat onwijs zwaar worden.

Ja, dat is ook lastig te voorspelen idd. Het romantische beeld van 'liefde overwint alles' is regelrechte kolder.
Misschien is het wel verstandig de relatie even te laten rusten zodat jullie allemaal weer wat tot bedaren komen. Als jij geduldig en rustig bent, zullen haar ouders je misschien ook sneller accepteren. Nogmaals, het is prima dat je haar helpt, maar laat haar zelf ook dingen oplossen hoor! Niet té lief zijn. Dat kan op den duur tegen je gaan werken.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:58

Voorspellen is niets, maar je kan er wel heel goed over nadenken lijkt me.
Met alleen liefde ga je dit zeker niet redden.
En ik ben ook bang dat TS straks aan iets vast zit waar ze niet meer zo makkelijk vanaf kan. Ze geeft o.a. aan op de baby te kunnen passen als het vriendinnetje werkt, maar daarmee is vriendinnetje wel afhankelijk van TS.
Wat als de liefde over een jaartje weg is (ik bedoel; 18 jaar, 3 maanden een relatie en straks een baby....)? Dan kan TS niet zomaar meer weg lopen uit de relatie.
En dan heb ik het nog niet over dingen als ruzies, slapeloze nachten, geldgebrek en 1001 andere problemen die nog op hun pad gaan komen.
En wat als TS tentamen heeft maar vriendinnetje moet naar haar werk? Ze hebben niet echt een vangnet volgens mij.
En TS zegt het zelf ook maar net te redden met haar geld; dat vind ik een heel onzekere finaniciele situatie met een baby als vriendinnetje ook geen baan of inkomen heeft.
En ik zie ook nog rustig gebeuren dat het vriendinnetje wil stappen (is een enorme losbol volgens TS) en TS straks regelmatig thuis zit op te passen....dat soort dingen.
Dat soort dingen zal TS toch over moeten nadenken lijkt me?

Ik vind het van TS wel erg verstandig dat ze haar studie gewoon wil afmaken en wil blijven wonen waar ze woont.
Maar hoe ze het denkt te gaan doen ben ik echt erg benieuwd naar.
En niet om TS onderuit te halen (als het kon zou ik helpen), maar omdat TS ook hulp heeft aan negatieve dingen om over na te denken.

Ik hoop dat TS goed nadenkt voor ze zich vanalles op d'r nek haalt want in de zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van vriendinnetje heb ik niet zoveel vertrouwen....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:54

breezy302 schreef:
Ik betwijfel of ze echt geslagen wordt jaAls ik het verhaal zo lees is de vriendin ook niet echt betrouwbaar. Ik zet mijn twijfels bij dit hele verhaal eigenlijk. Niet dat ik niet alles geloof maar bepaalde dingen vind ik erg vreemd

Reageer dan gewoon niet in plaats van je eigen achterdocht in het topic van een ander te spuien. Bah!

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 17:08

Ik snap niet zo waar deze achterdocht vandaan komt!
Ik heb speciaal een schaduwnaam aangevraagt aan de Mods, toch niet om hier een potje te gaan zitten verzinnen.
Kom op zeg!

Beetje jammer, dat het topic nu deze kant opgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:09

Oh wacht even TS, zo bedoelde ik het niet. JOU geloof ik maar bij je vriendinnetje heb ik zo mijn twijfels.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:20

Ik ook wel een klein beetje als ik eerlijk ben... Daarom denk ik ook dat TS er goed aan doet om haar ook het nodige te laten opknappen. Laat haar desnoods de 'vader' van het kind erbij sleuren om wat te regelen. Het is ook zijn schuld tenslotte. TS is in mijn ogen veel te lief. Maar dat ben je als je zo verliefd bent.. Ik zou haar wel blijven steunen, maar ik zou niet teveel regelen voor haar. Dat kán niet (omdat je niet één van de ouders of een officiële partner bent) en dat moet je ook niet willen. Wat je nu doet, wordt later van je verlangd. Onthoud dat goed.

Ik keur het absoluut af dat haar vader haar heeft geslagen. Dat mag niet. Maar ik ben ook wel eens geslagen door mijn ouders wanneer ik had liggen rommelen met een gozer en daardoor als sloerie van het dorp werd gedoopt. Ik ben daar niks minder van geworden. Ze hadden het niet mogen doen, maar slaan is vaak ook een wanhoopsdaad. Dat heeft dus niet altijd met kwade wil te maken. Probeer dat ook te begrijpen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:32

ilse86 schreef:
Ik ook wel een klein beetje als ik eerlijk ben... Daarom denk ik ook dat TS er goed aan doet om haar ook het nodige te laten opknappen. Laat haar desnoods de 'vader' van het kind erbij sleuren om wat te regelen. Het is ook zijn schuld tenslotte. TS is in mijn ogen veel te lief. Maar dat ben je als je zo verliefd bent.. Ik zou haar wel blijven steunen, maar ik zou niet teveel regelen voor haar. Dat kán niet (omdat je niet één van de ouders of een officiële partner bent) en dat moet je ook niet willen. Wat je nu doet, wordt later van je verlangd. Onthoud dat goed.

Ik keur het absoluut af dat haar vader haar heeft geslagen. Dat mag niet. Maar ik ben ook wel eens geslagen door mijn ouders wanneer ik had liggen rommelen met een gozer en daardoor als sloerie van het dorp werd gedoopt. Ik ben daar niks minder van geworden. Ze hadden het niet mogen doen, maar slaan is vaak ook een wanhoopsdaad. Dat heeft dus niet altijd met kwade wil te maken. Probeer dat ook te begrijpen.

Ze weet niet wie de vader is, dus dat is al 1 probleem!

TS: ik denk dat jij er goed aan doet, je vriendin even te laten voor wat het nu is. Ik weet dat, dat niet gemakkelijk is, maar ze moet zich nu op de baby richten. Zorgen voor een uitkering etc.
En waar gaat ze wonen als de baby er is? Juist, dan heeft ze steun nodig, want reken maar dat je gek wordt als je in je eentje op zo'n kleintje moet passen. Die eerste tijd slapeloze nachten veroorzaakt etc.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:17

er is nog niet op gereageerd.. maar ik vertrouw die stiefvader van haar niet, kan het zijn dat hij ook vader van het kind is??

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:20

Wat een speculaties hier zeg :wow:
1 ding ik ben ook een kind waarvan moeders niet zeker wist wie de vader was. Wees daar eerlijk in, daar kunnen hele vervelende ruzies vankomen, vooral als het kind ouder is.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:23

ja daarvoor is t internet he;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:41

dat probeer ik ook aan te geven, choco.. Dat ze dus ook moet proberen te achterhalen wie pa is. om nou gelijk de boel van incest te betichten, vind ik nogal vergezocht. Ik heb ook wel eens een tik (of erger) gehad van mijn vader of moeder omdat ze ten einde raad waren met mij, maar ben ook niet misbruikt hoor!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:46

pinuts schreef:
er is nog niet op gereageerd.. maar ik vertrouw die stiefvader van haar niet, kan het zijn dat hij ook vader van het kind is??

Nou, die vind ik wel heel ver gaan zeg! :Y)

Ik denk ook dat er toch wel enige opties van vaders te achterhalen moeten zijn...of waren ze allemaal anoniem en betaalde ze ervoor ofzo? :+
Ook al zijn het er veel, je weet toch wel ongeveer met wie je het bed hebt gedeeld een half jaar geleden?
Lijkt me als jongen dat je het ook wel wil weten als je een kind hebt rondlopen...om nog maar te zwijgen van het kind zelf als het ouder is!

Maar TS; hoe zijn jullie het van plan te gaan doen na de bevalling dan?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:15

wist wel dat ik er reacties op zou krijgen;) Ik kijk miss ook wel veel te veel dr phill;) Het is niet mijn bedoeling om te kwetsen ofzo, maar laat haar maar even heel goed nadenken wie de vader is.. want die moet dit zeker weten..

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:22

Dit is misschien een hele kort door de bocht opmerking, maar; Is adoptie niet een optie?
Het is wel heel moeilijk, maar, in dit geval...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:26

denk dat dat idd een vrij rigoureuze "oplossing" is. ik zou het kindje niet snel af willen staan. op latere leeftijd ga je je altijd schuldig voelen en wil je toch weten waar je kind is.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:30

Nee, dat klopt ook weer inderdaad. Ik zeg ook niet dat het makkelijk is! Zeker niet, lijkt me echt vreselijk om het zelf te doen, maar, ik zou het wel overwegen (denk ik, ben ook nog maar 17 ;) ). Omdat ik vind dat een kind wel recht op een 'stabiele' thuissituatie heeft.
Het is trouwens toch ook wel zo dat je contact met het kindje kan blijven houden? En met de ouders kan mailen ofzo? Iig, dat dacht ik altijd.
Neemt niet weg dat het wel een hele zware 'oplossing' is.....

Edit: wat bijgevoegd

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:35

Nee, dat is in mijn ogen geen optie. Ik zou zelf namelijk geen kind van een ander op willen voeden en dan ook nog eens per mail verantwoording willen afleggen. Als ik een kind adopteer, wil ik de verantwoordelijkheid en ben ik de moeder.
Ik denk dat contact met de adoptieouders nog moeilijker voor de biologische moeder is. Als je afstand doet, moet je het voor altijd doen. Of op latere leeftijd als het kind weer volwassen is contact zoeken. Maar ik zou niet aan de adoptieouders gaan hangen.
Wel vind ik dat het kind recht heeft op een stabiele thuissituatie. Daarom zou ik ook nog even bij mijn ouders blijven wonen als ik de vriendin van TS was (tenzij die thuissituatie belabberd is). Want wat kunnen zij een kind, afgezien van veel liefde, nou bieden? Geen baan, geen inkomen, geen huis. Natuurlijk kan dit allemaal geregeld worden, maar het gaat erg moeilijk worden.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:41

Dat is nou het punt dacht ik zo te lezen (of ik heb het helemaal verkeerd, kan ook!!) dat de TS een belabberde thuissituatie heeft..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:54

Nee, de vriendin van TS is geslagen door haar stiefvader. Dat praat ik niet goed hoor. Maar wat ik hierboven ook al had aangegeven (2x;)): ik ben ook wel geslagen door mijn ouders als ze echt niet meer wisten wat ze met me aan moesten. Dus een wanhoopsdaad. Dat mogen ze ook niet doen, maar als ik met een jongen had liggen vozen en weer eens tot sloerie van het dorp was bestempeld, wisten zij ook niet meer wat ze met me aan moeten.
Ben nu zelf wat rustiger geworden en de problemen zijn weg. Het kán ook een wisselwerking zijn hè :)