Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:15

ik zou daar echt niet aan moeten denken ! IK kan me dan ook echt niet verplaatsen in mensen die naar parenclubs enzo gaan! zoiezo sex voor pure lust snap ik niet :S maargoed zoals ik in dit topic lees denkt niet iedereen daar zo over :D
Als je echt bij iemand past en van elkaar houdt dan kan je alles helemaal super op elkaar aanpassen en wordt het echt niet saai hoor. Sex voor pure lust lijkt me verschrikkelijk, je kent elkaar amper,weet niets van die ander op dat gebied en dan lijkt ut mij echt niet zo aangenaam :P

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:16

absoluut interessante discussie! :Y) jammer van af en toe die "rotte appels" er tussendoor!
vreemdgaan not done! maar respect voor Pollo en haar eigen ervaring. Als het zo in overleg gaat, dan kan ik mij daar absoluut in vinden. Heel belangrijk dat beide personen erachter staan. Ik heb overigens geen ervaring met open relaties...dus kan mijn ervaring niet delen...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:17

marjolein88 schreef:
ik zou daar echt niet aan moeten denken ! IK kan me dan ook echt niet verplaatsen in mensen die naar parenclubs enzo gaan! zoiezo sex voor pure lust snap ik niet :S maargoed zoals ik in dit topic lees denkt niet iedereen daar zo over :D
Als je echt bij iemand past en van elkaar houdt dan kan je alles helemaal super op elkaar aanpassen en wordt het echt niet saai hoor. Sex voor pure lust lijkt me verschrikkelijk, je kent elkaar amper,weet niets van die ander op dat gebied en dan lijkt ut mij echt niet zo aangenaam :P

Het hoeft toch geen onbekende te zijn? :+

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:18

whaha dan zou je het toch is moeten proberen.
Pure lust is erg lekker als het bevredigt wordt

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:20

wooow appolo
dat is echt heel knap
ik denk niet dat dat mij zal lukken of dat ik het zou willen.
respecht hoor, en ook dat jullie er open over praten.
dit vind ik dus geen vreemdgaan maar sja ik heb er gn woorden voor :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:21

Pollo, wat fijn dat het voor jou zo goed gaat. :j
Ik vraag me ook af of mensen eigenlijk van origine wel monogaam zijn.

En idd, het hoeft toch geen vreemde te zijn... ik zou ook niet 'zomaar' seks willen hebben met een vreemde... doe dan maar met een vriend(in). ;)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:21

marjolein88 schreef:
Als je echt bij iemand past en van elkaar houdt dan kan je alles helemaal super op elkaar aanpassen en wordt het echt niet saai hoor.

Nee? Zeker weten? Ook niet als je 10 jaar verder bent, nachten wakker gehouden wordt door huilende kinders, allebei je eigen drukte hebt en alles is zoals het altijd is geweest? :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:25

Fiffill schreef:
Pollo, wat fijn dat het voor jou zo goed gaat. :j
Ik vraag me ook af of mensen eigenlijk van origine wel monogaam zijn.

En idd, het hoeft toch geen vreemde te zijn... ik zou ook niet 'zomaar' seks willen hebben met een vreemde... doe dan maar met een vriend(in). ;)

nee hoor monogamie is kuddedieren vreemd :) en wij zijn een kuddedier, dat betekend dat de vrouwtjes nog altijd voor de sterkste mannetjes gaan en de mannetjes nog steeds voor zoveel mogelijk vrouwtjes :)

Dat mocht alleen op een gegeven moment niet meer van de kerk, dus zijn we monogaam gaan leven......... maar dat is niet iets wat van origine in ons instinct zit :)

Corelli

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:27

Maar veel mensen vinden monogamie wel erg prettig volgens mij..Zou dit dan alleen gewenning zijn?

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:27

Iemand die jonger is dan 25 en dat is eigenlijk ook nog te jong..
Kan hier gewoon niet over mee praten Sorry.
Als ik dan lees en dan wordt het echt niet saai hoor..
Dan denk ik hoe oud ben jij dan? 21 tja dan spreek je uit ervaring he.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:28

Ik ben 19 maar ik zie het risico van saai ook al hangen :j Ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik gewoon graag naar iets nieuws zoek..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:30

Corelli schreef:
Maar veel mensen vinden monogamie wel erg prettig volgens mij..Zou dit dan alleen gewenning zijn?

vals gevoel van schijnveiligheid :D

"als persoon x maar niet met een ander gaat, want dan verlies ik al het vertrouwds" terwijl dat helemaal niet hoeft :)

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:30

Toevallig was er gister een tv programma over..
Monogamie hoort niet bij de mens.. Dat is erin geslopen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:31

ik denk dat het verschil in inzicht inderdaad wel te maken heeft met leeftijd en levenservaring :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:31

Maar er zijn ook mensen die monogamie voor zichzelf hoog in het vaandel hebben staan, toch?
( Ik ben het overigens met je eens hoor, maar hou wel van een beetje filosoferen)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:34

en dat is ook prima, alleen maakt dat je relatie er niet minder of meer veilig van :D

Van mij moet iedereen vooral doen wat ze willen :) Ik hecht persoonlijk weinig waarde aan lichamelijke trouw. Neemt niet weg dat zowel ik als mijn vriend geen behoefte hebben aan andere mensen in bed :)

maar zou het gebeuren, dan heb ik daar niet echt problemen mee mits er niet om gelogen word, als erom gelogen word........ dan is het einde oefening, want dan kan ik mijn man niet vertrouwen :)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:38

Ok, ik spreek even als 20jarige die zich niet kan voorstellen dat ze ooit een open relatie zal willen, maar toch. :P

Stel dat ik graag mijn grenzen zou willen verleggen, maar mijn partner zou daar niet mee om kunnen gaan, dan zou ik een afweging maken.
a: Ik geef genoeg om mijn partner om het idee te laten varen, blijf bij hem en blijf dus monogaam.
b: Mijn zucht naar avontuur is te groot om te negeren, maar het is niet eerlijk tegenover mijn huidige partner, want hij staat niet open voor een open relatie. Ik maak het uit en vervolg mijn eigen weg.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:38

Ja ik denk dat eerlijkheid ook heel belangrijk is..
Ook als mijn man zich (bedenkt) het is nu wel heel dichtbij gekomen, dan zou ik dat graag van hem horen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:39

Ik wil nu toch even kwijt dat ik ondanks mijn 20 jaartjes ook een emotionele binding belangrijker vind. Nu ga ik nog maar 2 maanden met mn vriend, dus ik heb eerst nog wel genoeg aan hem en hij aan mij, maar ik kan me voorstellen dat ik over een X aantal jaar zeg dat ik er een beetje op uitgekeken raak. Wij zijn er beide al achter dat we seks en liefde heel goed kunnen scheiden, dus zolang we er open over zouden zijn tegen elkaar denk ik niet dat we het erg zouden vinden als de ander eens een hapje buiten de deur zou gaan eten. Zolang hij maar geen gevoelens voor andere vrouwen/meisjes krijgt.

Ik zie trouwens dat er meerdere jonge mensen zijn die er ook zo over denken, dus ik betwijfel of het wel echt ligt aan leeftijd ;) Misschien meer aan hoe je in het leven staat?

Kana

Ik heb een half jaar lang een relatie gehad met een jongen waarvan ik wist dat hij nooit monogaam kon zijn, dat zat niet in hem.
Ik vond het nooit een probleem, en heb het geaccepteerd en wist ook alles wattie deed. We waren er heel open in.
Betekende niet dat ik vreemd ging, ik ben vrij monogaam.

Het is uiteindelijk wel kapot gegaan hierdoor. vanaf zijn kant. Hij was teleurgesteld in zichzelf en dat ik het al had aan zien komen was een best een klap over hoe zich zelf zag.

Nu heb ik een serieuze relatie waarin mongamie wel speelt. Mijn huidige vriend moet het ook niet wagen om vreemd te gaan. Daar hebben we namelijk samen afspraken over egmaakt.

De uitgangspunten van beide relaties is/was totaal anders.

odetteke

WhiteRose schreef:
Nee? Zeker weten? Ook niet als je 10 jaar verder bent, nachten wakker gehouden wordt door huilende kinders, allebei je eigen drukte hebt en alles is zoals het altijd is geweest? :)

Dan heb je helemaal geen energie voor dat soort ongein :+

POLLO schreef:
Diegene die zo hangen naar monogamie.. Zijn volgens mij heel jaloers aangelegt.. En zouden moeite hebben als de partner het met iemand anders zou willen doen..
Maar wat nou als de partner monogaam is of jaloers en zij willen zelf met iemand anders mee.

Ik kan me niet voorstellen dat ik dat gevoel ooit zou krijgen. Liefde gaat voor lust.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:40

gekkesies schreef:
Ok, ik spreek even als 20jarige die zich niet kan voorstellen dat ze ooit een open relatie zal willen, maar toch. :P

Stel dat ik graag mijn grenzen zou willen verleggen, maar mijn partner zou daar niet mee om kunnen gaan, dan zou ik een afweging maken.
a: Ik geef genoeg om mijn partner om het idee te laten varen, blijf bij hem en blijf dus monogaam.
b: Mijn zucht naar avontuur is te groot om te negeren, maar het is niet eerlijk tegenover mijn huidige partner, want hij staat niet open voor een open relatie. Ik maak het uit en vervolg mijn eigen weg.
[quote="gekkesies"]
ja dat zijn zo ongeveer de twee keuzes die je hebt in zo een situatie :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:40

Ik ben 17, maar ben het dus eens met Pollo/KiWiKo/Mavelle en de rest die een open relatie wel kan begrijpen. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:41

En keuze 3 is een middenweg zoeken...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:42

Kuddedier is wat anders dan een dier dat leeft in groepsverband (leeuwin bijv. leeft in groepsverband, kan eventueel ook zonder, leeft niet in een kudde). Een mens is geen kuddedier. Maar dat terzijde.

Mijn beste vriendin heeft een 'open relatie' (voordat ze met deze man was ook altijd al, geweldig al die verhalen van haar!!) en haar man stond daar vanaf het begin aan voor open en heeft ook zo zijn momenten gepakt, zullen we maar zeggen.. Maarrrr, kink in de kabel: nu is er een man waar ze al verschillende keren mee tussen de lakens is beland en ze kan het toch wel erg goed met hem vinden, hij is enorm geestig, intelligent, complimenteus en attent. De sex is naar verluid 'goddelijk' net zoals zijn lichaam/kop. Het probleem: hun puur-voor-de-seks-niets-emtioneels begint verwarrend te worden.... En manlief is not amused....
Om die reden (en het feit dat ik oncontroleerbaar en hysterisch jaloers ben), zou het voor mij al niet werken.
Mijn portie ongebonden sex heb ik in het verleden wel gehad, dat hoeft van mij niet zo meer. Voor mij is seks met mijn vriend iets heel intiems en persoonlijks, het feit dat hij zoiets intiems met een ander zou delen, nee alleen de gedachte al....!
Maar om dan gelijk te roepen 'het is uit!!!" dat dan weer niet, zoals al eerder aangehaald, monogamie is niet direct een instinct en dus iets waar veelal 'moeite' voor moet worden gedaan. Stel dat het een keer gebeurd, zou ik daar waarschijnlijk wel mee kunnen leven, afhankelijk van de context waarin het gebeurd (als ze het al weken aan het overleggen zijn over de mail en er word stevig gelogen is het wel klaar hoor!!)