BH-kleurtjes tegen borstkanker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:05

De www van een vriendinnetje vandaag: "geen @ thuis" :')
Oh, en mijn vriendje gisteren in zijn www: "nu toch maar een donkergrijze aangedaan, de rode knelde zo @ thuis" _O-

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:08

Had het er toevallig vanmiddag met een vriendin over. Vind het een beetje een nutteloze actie. Snap niet wat voor verband het met borstkanker heeft, het helpt het er toch niet mee?
En waarom wil ik weten wat voor kleur BH anderen aan hebben. :+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:24

Szan schreef:
De www van een vriendinnetje vandaag: "geen @ thuis" :')
Oh, en mijn vriendje gisteren in zijn www: "nu toch maar een donkergrijze aangedaan, de rode knelde zo @ thuis" _O-

Dat vind ik dan wel weer humor..
Maar vind de actie nogal heel erg zinloos ...

Ik bedoel roep dan op dat iedereen een euro stort op het kankerfonds, ipv deze domme emailactie

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:28

Precies.. met geld storten bereik je pas echt als je zo nodig in wil zetten tegen borstkanker :)

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:35

Ahaaa nu begrijp ik het, al die kleuren.. Ik snapte dr weer helemaal niks van natuurlijk.. :+
Myukii schreef:
"Zet de kleur van de BH die je vandaag aanhebt in je WWW, om te laten zien dat je tegen borstkanker bent!".

Dit snap ik niet zo goed, IEDEREEN is toch tegen borstkanker.. :?
Er is toch niemand op aarde die graag borstkanker wil, of die voor deze verschrikkelijke ziekte is..
Opzich goed om er bewust van te worden dat het een erge ziekte is en om de slachtoffers te steunen,
maar denk dat deze stelling een beetje verkeerd is geformuleerd..

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:38

Kimberly1990 schreef:
Ahaaa nu begrijp ik het, al die kleuren.. Ik snapte dr weer helemaal niks van natuurlijk.. :+
Myukii schreef:
"Zet de kleur van de BH die je vandaag aanhebt in je WWW, om te laten zien dat je tegen borstkanker bent!".

Dit snap ik niet zo goed, IEDEREEN is toch tegen borstkanker.. :?
Er is toch niemand op aarde die graag borstkanker wil, of die voor deze verschrikkelijke ziekte is..
Opzich goed om er bewust van te worden dat het een erge ziekte is en om de slachtoffers te steunen,
maar denk dat deze stelling een beetje verkeerd is geformuleerd..

Ik denk dat ze 'het laten zien, in de zin van: uitdrukken dat je er tegen bent' bedoeld. Want het lijkt me vanzelfsprekend dat niemand borstkanker, of welke vorm van kanker dan maar ook wil.

Szan

Re: BH-kleurtjes tegen borstkanker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:41

Denk het ook.. ;) Struikelde ook al over het woordje tegen, want ik ken niemand die pro-borstkanker is :')
Maar de nadruk ligt op het laten zien dat je ertegen bent, dat het je echt raakt oid. Beetje ongelukkige woordkeuze gewoon van dat bericht dat rondgestuurd is..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:50

Zoals al vaker gezegd: in het mailtje stond BEWUSTWORDING, niet TEGEN. Tegen borstkanker zijn lijkt me logisch.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:58

Ik vind het wel grappig hoor. Het is een minder belerende wijze om mensen weer eens aan het denken te zetten, al dan niet om vaker zelfonderzoek te doen of om geld te schenken een de kankerstichting. Zeker de jongere meiden zullen wellicht op deze manier er iets langer bij stil staan.
Als ik een BH zou dragen zou ik het ook invullen, maar vanwege preventieve amputatie beiderzijds draag ik ze niet (mijn 'nieuwe' zijn erg zelfstandig) dus val wel buiten de boot met deze hype.... (ben niet zielig hoor, zie de 'grap'er wel van in)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:35

Ik krijg het gevoel dat het hele kleurtjes gedoe meer is om 'mee te doen met de hype' en reacties uit te lokken op de kleur van iemands BH dan dat men echt stil staat bij borstkanker.

Als ik al die kleuren in de WWW van mijn vrienden zie dan gaat er niet een link in mijn hersenen naar borstkanker, meer naar "I do'nt give a oliebol about the colour of your bra".

Terwijl Pink Ribbon heel herkenbaar is, met het logo en de kleur roze (dus 1 kleur en niet de ene keer zwart en dan weer rood).
Zodra ik iets van Pink Ribbon zie dan denk ik dus wel meteen aan al die vrouwen die te maken hebben met borstkanker en de gevolgen daarvan.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:50

Ze hebben nu een vervolg.. Slaat helemaal nergens op!

Dames.... zullen we de heren nog meer op dreef krijgen als de afgelopen dagen????

Update je status met een van de volgende:

'Wet and hard' als je van harde regen buien houd
'Soft and slow' als u de voorkeur voor sneeuw hebt
'Hot and steamy ' als je een zonaanbidder bent
'Hard Blow' als je de voorkeur voor wind hebt
'I'm easy' als het je niet zo veel uit maakt wat voor weer het is

Stuur deze weer naar zoveel dames die je kent ...daar gaan we weer dames .....here we go !!!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:52

Zsan :')

Ik heb 't er ook niet ingezet, onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:46

Zo triest.. En dan de sarcastische vorm van triest.

Mijn moeder had borstkanker en is daar inmiddels aanoverleden in november, nou serieus zij zou het juist niet leuk gevonden hebben als ze het had zien staan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:51

Vage actie! Heb hem nog niet eerder gezien volgens mij, maar ik doe vrij weinig op hyves.
Ik vind het bizar want welke malloot is er voor borstkanker, kan me niet voorstellen dat daar ook maar iemand van is!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 01:34

Voor de 100e keer: Het is niet om te laten zien dat je tegen borstkanker bent maar dat je er even aan denkt! Bewustwording.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:59

Op facebook was het ook. De jongens snapte natuurlijk niet waarom de meisjes allemaal een kleur in hun status hadden staan.
Het is inderdaad voor de bewustwording. En blijkbaar zouden zwarte BH's een stof bevatten dat kanker kan opwekken.
De actie is ook op de radio geweest hier in België.
(misschien is het al gezegd geweest, heb niet het hele topic doorgelezen...)

Iwandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:23

Je hebt helemaal gelijk. :Y)
Ik werd ook al gek van die mailtjes en irriteerde me inderdaad dood aan het 'tegen' borstkanker zijn. Alsof er inderdaad iemand voor zou zijn :Z