Mannen en hun tact of het gebrek eraan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:18

Oeps, ik zeg ook altijd: zo ben ik nu eenmaal. Accepteer het maar gewoon of :evaw: :o. Eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat er vaak op zo'n moment stoom uit mijn oren komt :D en dat als ik later weer gekalmeerd ben, ik wel probeer het voor de volgende keer in ogenschouw te nemen (succes niet gegarandeerd, behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :D)

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:20

Janine1990 schreef:
Of het geweldig voorbeeld, een plaatje.
Man en vrouw liggen op bed, naar het plafond te staren.
Vrouw denkt: "Hij vindt me vast niet meer aantrekkelijk, ik ben niet meer leuk genoeg e.d."
Man denkt: "Hoe is het toch mogelijk dat vliegen ondersteboven kunnen landen???"

Dat soort dingen...

hahahahahahaha geweldig! Ik moet zeggen dat ik die laatse gedachte ook wel eens heb gehad :')

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:42

Nu hoe wij dit interpreteren
Sees schreef:
Oeps, ik zeg ook altijd: zo ben ik nu eenmaal. Accepteer blablabla blabla of op zo'n moment stoom uit mijn oren en dat als ik (kalmeer) probeer het de volgende keer niet, resultaten blabla bla blablabla bieden geen toekomst ;(

En nu moeten we.............antwoorden

}:0 ??

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 00:45

Zo lieve mensen, voor vandaag weer genoeg ik ga de binnenkant van mijn oogleden zo bekijken, waarschijnlijk tot morgen (kan op werk ook bokken) of tot later
Groetjes :wave:

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:49

Slokkie, nee hoor dat was even een typisch gevalletje van met je spreekwoordelijke neus op de spreekwoordelijke feiten gedrukt worden ;) (en daarbij, ik stelde ook geen vraag :D.

Sees

Re: Mannen en hun tact of het gebrek eraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:50

En lezen kan ik blijkbaar ook al niet hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:53

Briljant Slokkie :D

Hmm volgens mij heb ik gewoon heel veel profijt van het werken met o.a. autisten :+
Mannen gedijen perfect op die benadering. Kort, bondig en duidelijk zijn. (en dat emotiestuk gewoon laten zitten, kunnen ze niet of onjuist interpreteren)
Voor dat emotiestuk zoek je gewoon je vriendinnen op :D

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:20

Sees schreef:
En lezen kan ik blijkbaar ook al niet hahahaha

Valt best mee hoor.
:+
Kanelly schreef:
Briljant Slokkie :D

Hmm volgens mij heb ik gewoon heel veel profijt van het werken met o.a. autisten :+
Mannen gedijen perfect op die benadering. Kort, bondig en duidelijk zijn. (en dat emotiestuk gewoon laten zitten, kunnen ze niet of onjuist interpreteren)
Voor dat emotiestuk zoek je gewoon je vriendinnen op :D

Interpreteren kost tijd en in een gesprek met een vrouw heb je dat niet.
Zeker niet in het begin van een relatie.

En ik ga slapen voordat ik iets verkeerd ga zeggen.

Nacht,
:Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:33

Nou ja interpreteren kost tijd?
Als vrouwen nou eens gewoon gaan zeggen wat ze dwars zit en dan meteen zeggen, niet na 3 dagen of zo :+ (en ook alle dubbele boodschappen en het tussen de regels door vertellen wat ze eigenlijk bedoelen achterwege laten)
Als ik soms topics lees hier, met een een compleet gesprek uitgetypt...denk ik ook vaak van 'schat, gek hè dat het verkeerd afloopt' :+

Misschien scheelt het ook wel dat ik veel met mannen samenwerk, ga je ze vanzelf beter begrijpen en ontdekken dat de mannelijke manier van denken soms toch echt handiger en logischer is :D
(en die boekjes, hoe corny ze ook zijn... ze zorgen wel voor veel herkenbare en 'aha' momenten)

En Slokkie, gesprekken als 'in de slaapkamer of op de bank schatje?' zeker ;) :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:48

Als ik dit zo lees dan moet ik die boekjes ook maar eens aanschaffen _O-

Komen al een aantal erg herkenbare dingen voorbij, en nee ik snap absoluut niks van mannen! Ze maken me helemaal gek met dat gedrag van ze :') En ja dat stapelt zich op en dan komt er vanzelf een irritatiekanon naar boven... :=

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 03:04

Nou Groompje, mijn man zou je niet zijn. ;)

Ik denk dat je op zich best wel per ongeluk lompe opmerkingen kunt maken, dat doet iedereen wel eens, maar het is wel belangrijk dat zodra je dat merkt, je het ook gelijk recht zet. Vrouwen zijn daar over het algemeen wat beter in. Het is daarbij belangrijk dat je ook gelijk helemaal door het stof gaat: "Oh, dacht je dat ik het zo bedoelde? Nee, zo bedoelde ik het helemaal niet. Echt niet! Sorry hoor. Ik ook altijd met mijn lompe opmerkingen! Ik vind je/het juist heel..." (zie je, klinkt gelijk al vrouwelijk ;))

Wat ik vaak zie is dat mannen denken:"Ze is nu geflipt. Ik wacht wel tot ze weer gekalmeerd is." Maar dat is dus níet de goede manier. Als je je eigen opmerking niet direct ontkracht, dan impliceert dat dat je het zelf geen lompe opmerking vond, en dat je het dus helemaal meende.

Waar ik zelf erg slecht tegen kan, is als ik een lompe opmerking om mijn oren krijg, ik daar gepikeerd op reageer, en ik dan ook nog eens te horen krijg dat ik niet alles zo verkeerd moet opvatten, of als het weggelachen wordt. Daar kun je mij echt WOEST mee maken! Ik krijg een poedersuiker-opmerking naar mijn hoofd, en dan is dat ook nog eens mijn eigen schuld? -:(-

Eigenlijk is het heel simpel: Direct zelf door het stof gaan en haar een veer in haar kont steken. Dan kan je met heel veel wegkomen hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 03:50

Hihi, mijn man is ook vaak zo'n ontzettende lomperik, vooral als ie net wakker is :D
Meestal kan ik er goed tegen en dan doe ik meteen iets liefs voor 'm en dan voelt ie zich een ontzettende rotzak ;)

Maar, als DIE tijd van de maand eraan zit te komen dan kan ik 'm wel vermoorden! Niet dat ik dat dan gewoon communiceer, neuh, daar ga ik drie dagen lang lekker op zitten koken en de silent treatment gaat er ook gewoon bij ;) En daarna is het veel boos zijn en huilen en ontploft echt alles. En als de maandstonden weer over zijn kan ik overal gewoon weer tegen :)

Tja, we zijn gewoon niet perfect. Misschien moeten we dat gewoon in gaan zien en iedereen mens laten wezen. Ik ga zelf beginnen! Want een goede communicatie begint bij jezelf! :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:17

daisies schreef:
Mannen zeggen altijd de verkeerde dingen op het verkeerde moment.. Jij waarschijnlijk ook, duidelijk over praten en anders maar een andere vrouw zoeken ;)

Lekker makkelijk, de fout bij de man leggen... :+
Zo werkt het natuurlijk niet en dat is ook het laatste wat ik zou zeggen.

Alle personen die in een miscommunicatie betrokken zijn, moeten zichzelf aanpassen. Zo simpel is het....

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:22

Janine1990 schreef:
Alle personen die in een miscommunicatie betrokken zijn, moeten zichzelf aanpassen. Zo simpel is het....

Vind ik niet. Tenminste niet altijd. Een lompe opmerking is een lompe opmerking. Daar kan de ontvanger vrij weinig aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:25

Nou dat ligt maar net aan de interpretatie van de lompe opmerking en het karakter/gemoedstoestand van de ontvanger Lindy :j

Je hebt bijv. laconieke ontvangers, die zich niet zo snel druk zullen maken en ontvangers die op alle slakken zout leggen en een week van de rel zullen zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:30

Ja, precies wat Kanelly zegt.
En het ligt ook aan je kennis van mannen. Waarop gronden zij hun reacties e.d.???
Ben echt heel wat wijzer geworden van de boekjes....
Die lompe opmerking van anderhalf jaar geleden is opeens niet zo lomp meer...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:33

Ja, oke, maar als de 'zender' het zelf een lompe opmerking vindt en er spijt van heeft, dan mag je er vanuit gaan dat het inderdaad een lompe opmerking was.

En ik heb het niet per se over mannen hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:36

Hoeft ook niet ;)
Je kan ook 'sorry ik bedoelde het niet zo' zeggen om gezeik, gezeur en een eeuwig durende strijd te voorkomen :+ :D
Dat is soms stukken makkelijker dan het allemaal uitleggen en gaan discussiëren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:40

LindyH schreef:
Ja, oke, maar als de 'zender' het zelf een lompe opmerking vindt en er spijt van heeft, dan mag je er vanuit gaan dat het inderdaad een lompe opmerking was.

En ik heb het niet per se over mannen hoor...

En als de zender dat nu maar vindt om de reactie van de ontvanger, maar er zelf absoluut geen kwaad in heeft gezien?
Neeh, dat gaat er bij mij niet in.

Mensen moeten nu eenmaal met elkaar leren omgaan,
man - man
man - vrouw
vrouw - vrouw

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:43

ik heb een aangeboren talent om foute dingen te zeggen,
ook op momenten die niet goed uitkomen,
Ook vaak vatten jongen het verkeerd op :P

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:58

Janine1990 schreef:
En als de zender dat nu maar vindt om de reactie van de ontvanger, maar er zelf absoluut geen kwaad in heeft gezien?

Oke, lomp..

Bij een buurvrouw wordt baarmoederhalskanker geconstateerd.
Zij in de stress,"Als ik chemo moet krijgen valt al me haar uit!"
Ik,"Je mag de haren uit me afvoerputje zo hebben, kun je met gemak een toupetje van weven."
Een beetje humor omdat me de dood vele malen erger lijkt dan het verlies van haar haar.
Wenst ze me haar ziekte toe.

Wat heb ik nou aan alleen een baarmoederhals?

}:0

Er ff bij, het uitstrijkje was uiteindelijk goedaardig en ze gaat nu verhuizen maar niet vanwege mij...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:02

Slokkie; Typisch voorbeeld van mannen, mannen kunnen gewoon niet zo goed omgaan met emoties, zoals jouw buurvrouw dus 'uitstraalde'. Misschien is het normaal een hele gezellige vrouw waar je altijd mee kunt lachen, en viel dit gewoon niet zo goed.
Het was een lompe opmerking, maar een ziek iemand kan het gewoon verkeerd laten vallen. Terwijl jij het gewoon op een leuke manier bedoelt.
Vergeet niet de simpelheid van mannen, ze houden van praktische oplossingen. Nu is dat haar uit het doucheputje misschien niet zo praktisch, maar het is voor jou een praktische manier om het kaal worden als niet zo erg te behandelen. En om dit gevoel op haar over te dragen.

Edit: Ik weet niet hoe ik persoonlijk zou reageren, maar ik denk dat ik het achteraf wel kan waarderen hoor. :j Je moet het immers wel even relativeren, kaalworden voor mannen of voor vrouwen, voor een man is het eigenlijk best normaal... :)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:36

Janine1990 schreef:
Slokkie; Typisch voorbeeld van mannen, mannen kunnen gewoon niet zo goed omgaan met emoties, zoals jouw buurvrouw dus 'uitstraalde'.

Och.
Ik leef met me emoties en daar ga ik prima mee om.
Ik hoef ze gelukkig niet onmiddellijk met iedereen te delen.
Een sjaal kleur maakt mijn dag niet. gebakken aardappelen wel.
Nee is nee.
En als je een ring verwacht moet je niet om een auto vragen.

Wie kan nu niet met de emoties omgaan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:07

Als je het zo stelt, heb je een héél goed punt! :D

Maar als het gaat om de emoties van anderen, denk ik dat het moeilijker wordt voor een man. En dat was waar ik op doelde. Hoe was het voorbeeld uit het boekje ook weer, Kanelly??

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:21

slokkie schreef:
Nu hoe wij dit interpreteren
Sees schreef:
Oeps, ik zeg ook altijd: zo ben ik nu eenmaal. Accepteer blablabla blabla of op zo'n moment stoom uit mijn oren en dat als ik (kalmeer) probeer het de volgende keer niet, resultaten blabla bla blablabla bieden geen toekomst ;(

En nu moeten we.............antwoorden

}:0 ??

Antwoord; Sssssssst, voetbal begint! :D