Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:52

ik rij 7 dagen in de week de telegraaf ( 0ng 120 adressen) maar heb de kaartjes weg gegooid...
vind het altijd een geschooi om met de kaartjes langs de deur te gaan want krijg gewoon loon en vind mezelf daar ook wel wat te oud voor...

daarintegen geef ik folderbezorgers ook niks omdat ik niet vraag om die folders....

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:53

De krant bezorgen is een dienst die ze voor je verlenen, waar je zelf voor kiest. Snoep ophalen is een actie vanuit scholen die de buurt maar dient op te volgen. Dat zijn 2 verschillende dingen.

Ik zie een bijdrage aan de bezorger meer idd als een fooi, als ze het netjes hebben gedaan krijgen ze gewoon wat waardering.

SintMaarten in dit geval, is een actie waarvan je op de reclame ingelicht wordt, en je hebt er maar aan mee te doen. En dat vind ik een vreemde actie.
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 23-12-09 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:54

Juangi schreef:
Heb met 200 nog wat huizen 96,5 verdient. Loop altijd folders, ook met dit weer nadat ik 4x ben uitgegleden. Nja, ben al blij met 20 cent. Maar kan me wel ontzettend ergeren aan mensen die hun deur gewoon niet open willen doen, gierigaards (ja, er zijn hier al 4 langsgeweest) en mensen die expres de bel eraf halen.... Sta ik daar, in de kou, helemaaal bevroren en onder de blauwe plekken....

Dan zoek je toch een ander baantje? Ik vind het echt onterecht dat jij die mensen gierig noemt. Je vind het dus normaal dat ze je geld geven voor niks? Ik sta morgen en met kerst ook om 7 uur 's ochtends bij de manege en ik kan je vertellen dat het daar ook niet warm is. En niemand die mij om half 7 ziet fietsen die mij een euro geeft hoor.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:55

Jildau schreef:
Pinuts: Blijkbaar hoort het wel veel te zijn want iemand had het over 'maar 50 cent' terwijl ik dat wel een normaal bedrag vond eigenlijks..

Helemaal mee eens...50 eurocent is wel dik 1 gulden van vroeger!

pinuts

Re: Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:57

heb je mijn reactie daarop ook gelezen?

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:58

gister 2 uurtjes gelopen 70 euro :P
Sommige mensen kon je gewoon zoen zitten en hoorde je buiten de bel , keken ze je aan gingen ze weer verder tv kijken :=
bij een oud stel kreeg ik 20 cent ik vond het aardig dat ze nog wat gaven want zo te zien hadden ze niet erg veel geld (ik heb ze dan ook wel 2 X bedankt :) )

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:00

Xfeno01X schreef:
Sommige mensen kon je gewoon zoen zitten en hoorde je buiten de bel , keken ze je aan gingen ze weer verder tv kijken :=

En terecht. Ik vind het echt verbazingwekkend dat alle bezorgers het gewoon heel normaal vinden om bij elke deur geld te krijgen. Als mensen dat niet willen of het zelf erg krap hebben snap ik dat ze de deur niet open doen. Je kan het kaartje toch met de krant mee in de bus doen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:01

Ik heb 60 huizen gedaan en 110,- verdient. Morgen nog een keer 110 huizen, hopelijk verdien ik dan ook nog wat bij :) .

... Loon is 11,- voor 173 kranten... En daar ben je met de fiets 4 tot bijna 5 uur mee bezig (wonen in de polder, huizen liggen ver van elkaar af..) dus een extra centje erbij is niet verkeerd!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:01

Ik vind een restaurant eerlijk gezegd nog wel even anders. Hier wordt alleen langs de deuren gegaan om geld op te halen. Vind het een vreemde traditie dit, maar ok. Als ik wat kleingeld in mn porto heb ok, anders pech.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:08

Wij hebben een ja/nee sticker. Voor folders hoeven ze dus neit te komen. De huis aan huisbladen bezorgers geef ik wel als ik toevallig klein geld in huis heb, in zekere zein laat je met zo'n sticker tenslotte weten dat je die blaadjes wel wilt hebben. Meestal geef ik tussen de 50ct en 1 euro. Van sommigen merk je dat ze het waarderen, anderen pakken het aan en draaien zich tijdens een bijna onhoorbaar gemompeld 'bedankt' al om.

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:18

Jildau schreef:
Xfeno01X schreef:

En terecht. Ik vind het echt verbazingwekkend dat alle bezorgers het gewoon heel normaal vinden om bij elke deur geld te krijgen. Als mensen dat niet willen of het zelf erg krap hebben snap ik dat ze de deur niet open doen. Je kan het kaartje toch met de krant mee in de bus doen?

Maar je kunt dan toch wel gewoon opendoen... Vind ik dan. Ik vind dat je eerder raar overkomt door gewoon te blijven zitten terwijl je weet dat degene die aanbelt je kan zien, dan wanneer je daar zelf staat voor een eurotje extra per jaar.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:19

Wie weet zijn die mensen wel slecht ter been oid.. Het is makkelijk oordelen, daarbij is niemand het verplicht om wat te geven :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:22

Ik vind het altijd aso als mensen niet open doen, maar me wel zien staan. Ik geef niet alleen het kaartje, maar ook meteen de krant erbij... Dus dan sta ik daar met m'n krant te zwaaien, kijken ze je aan en gaan weer door met televisie kijken... Kijk dat je niets wilt geven, prima. Het is niet verplicht... maar dat je ook niet even het fatsoen kunt opbrengen om open te doen en de krant en het kaartje aan te nemen...

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:22

Ookal ben je slecht ter been, bij ieder ander zullen die mensen toch ook gewoon open doen?
Je hebt gelijk hoor, niemand is verplicht iets te geven. Maar een simpel dankjewel kan er wel vanaf toch? ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 21:23

Focussed. Daar heb je gelijk in! :j
Want ik sta ook meteen met de krant. Vind het ook fijn om die mensen gewoon even persoonlijk een hand te geven, dat ik weet voor wie ik de krant breng ;)
Maar 1 mannetje was doof, Dus die brabbelde in de taal dat ik de krant maar in de bus moest doen! :o Ach já... maakt niet uit oudje! :+:

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:24

Ik had een oud vrouwtje met staar, die mij der portemonee gaf en zei: Haal der maar wat uit meid!
Dus ik zeg: Een euro?
Zegt ze: Nee pak maar vier, als dat genoeg is :) ?

Zo lief, dat kan ik echt waarderen :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 21:25

Focussed schreef:
Ik had een oud vrouwtje met staar, die mij der portemonee gaf en zei: Haal der maar wat uit meid!
Dus ik zeg: Een euro?
Zegt ze: Nee pak maar vier, als dat genoeg is :) ?

Zo lief, dat kan ik echt waarderen :j

Super leuk is dat. Die mensen vertrouwen je letterlijk Blind! :+:
Als ik eerlijk moet zijn had ik er maar 1 of 2 euro uitgehaald! :=

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:26

Hihi, ik had ook een keertje een heel schattig omaatje dat door het gordijntje achter haar deur keek en riep: 'Ik koop niet aan de deur!' En ik maar uitleggen dat ik alleen maar fijne feestdagen kwam wensen :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 21:26

Palouse schreef:
Hihi, ik had ook een keertje een heel schattig omaatje dat door het gordijntje achter haar deur keek en riep: 'Ik koop niet aan de deur!' En ik maar uitleggen dat ik alleen maar fijne feestdagen kwam wensen :')

_O- _O- _O- Omg!! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:28

Ik ben net weer terug, en had vanavond 50 euro :D Ik moet nog meer dan de helft van m'n wijk, dus het verdient lekker :)
Beetje jammer dat sommige mensen me aanzien bellen, en gewoon blijven zitten, ik vindt het een stuk netter als ze de deur open doen, en mn krant en mn kerstkaartje aanpakken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:30

Of jullie doen gewoon de krant + het kaartje door de bus! :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:31

Jildau schreef:
Of jullie doen gewoon de krant + het kaartje door de bus! :)

Idd! :))

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:32

Ja, maar ik ben al eerst als een Oermens door de sneeuw gekropen om aan de deur te komen, en dan blijven zij lekker binnen tv zitten kijken... Als ik geld zou komen brengen zouden ze vast wel open doen, denk ik dan.
Ik vind het gewoon geen fatsoen. Als je de bel niet hoort, bien. Maar niet als we oogcontact hebben, en je blijft daarna nog lekker binnen zitten, dat vind ik gewoon asociaal.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:36

Maar daar kies je zélf voor ;) Wie verplicht jou dit baantje te nemen? Wie verplicht jou met die kaartjes rond te gaan?
En wie ben jij om die mensen te verplichten hun deur open te doen en jou geld te geven?
Natuurlijk is het fatsoenlijker als ze opendoen en je bedanken, maar je weet niet hoe de situatie is, of dat ze misschien in een serieus gesprek oid zitten.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:37

Wendy15 schreef:
Wie weet zijn die mensen wel slecht ter been oid.. Het is makkelijk oordelen, daarbij is niemand het verplicht om wat te geven :)

Het was iemand van ongeveer 30 ben vaker bij haar langs geweest hartstikke enthousiast totdat je een keer wat extra's kom halen..
en zo is het bij ongeveer 20 huizen.
Ik woon zelf in die wijk en ik weet precies bij welke mensen het wast langer duurt het niet zo goed hebben , slecht te been zijn ..