Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:01

En daarvoor moet je dus met twee zijn, als moeders hem niet in de buurt wil gaat ze ook niet naar een MW gaan ;) En vaders heeft geen poot om op te staan zolang zij hem niet erkend (hij is immers niet de vader. Voor een maatschappelijk werker zou hij dus een vreemde zijn die andermans kind wil gana opeisen.) dus da's onzin Myukii.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-12-09 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:01

Als de TS nou nog terug zou komen ipv weg te rennen bij de eerste de beste negatieve klank, dan kregen we misschien een andere kijk op dit verhaal.. ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:02

Hoe vaak heb ik dit al niet gelezen. Vader wordt opzij geschoven door moeder en oma/opa, maar dan wel zeuren dat ze niks goed doen. Waar 2 vechten hebben 2 schuld! Vergeet niet dat een moeder oneindig meer voorang krijgt dan een vader. Het is sneu voor het kind, maar hoeveel kinderen groeien wel niet zonder vader op. TS, zorg dat je weet wat je plichten zijn, maar ook je rechten! Dat jullie niet samen verder kunnen, prima. Maar zorg er wel voor dat je alles netjes regelt. Ook in een later stadium als je bezoekregeling wilt dan sta jij er tenminste goed voor. Ik neem aan dat je wel een rol wilt in zijn leven?

Joyce_

pharagirlke schreef:
En daarvoor moet je dus met twee zijn, als moeders hem niet in de buurt wil gaat ze ook niet naar een MW gaan ;) En vaders heeft geen poot om op te staan zolang zij hem niet erkend dus da's onzin Myukii.

Dan is het een kwestie van een rechtzaak aanspannen. Als je wil, kan een hoop hoor. ;)

Ayasha
Blogger

Ik zou ook weg rennen na de k*treacties. Alsof TS het nog niet zwaar genoeg heeft... Gaat iedereen ook nog meteen vanalles verwijten ipv te lezen.

myukii: en daarvoor moeten er weer centjes zijn. Het zit allemaal een stukje moeilijker in elkaar dan jij hier probeert te beweren. En kom niet af met pro deo advocaten enz want die hele theorie ken ik ook en dat gaat ook allemaal niet zomaar. ;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-12-09 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:03

Volgens mij is dit kind prima onder de hoede van de schoonoudertjes in kwestie en is moederlief ook nog aanwezig..
Het kind gaat echt niet dood ofzo.. Snap niet waarom daar zo'n drukte over gemaakt word.
Ik weet best dat kinderen de dupe zijn van zoiets.. Maar dat komt pas op latere leeftijd. Wieweet komt ts wel weer gewoon gezellig terug.. wij weten er ook niks van..

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:04

Tallie1979 schreef:
Als de TS nou nog terug zou komen ipv weg te rennen bij de eerste de beste negatieve klank, dan kregen we misschien een andere kijk op dit verhaal.. ;)

Er zijn mensen die meer te doen hebben dan bokt.nl.. Hij komt was zo wel terug :)

Pepper3

Zo er kan dus ook verschil zijn ik en mijn vriend zijn 21 en hebben ook een dochter was ongepland maar we moesten echt niet leren houden van ons dochtertje hoor.
Het moment dat ze in mijn buik zat en toen ze ter wereld kwam toen hielden we al ziels veel van haar. Snap echt niet dat je niet voor je bloedeigen kind vecht. wij zouden er niet aan dat ons dochtertje niet op de eerste plek zou staan.
Waarom Stemmen Jonge mensen ermee in zodra ze zwanger zijn ze het te houden terwijl er voor dat kind als geen roze geur en maneschijn toekomst is zo jammer.

Ayasha
Blogger

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Wie zegt dat hij daar mee instemde?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:05

Phara, dat weet je als je dit soort delicate zaken op bokt slingert, als je geen eerlijke reacties wilt, moet je het voor je houden.. ;) Plus, als de TS zich duidelijker uit zou drukken, begrijpen we hem beter..

Ik zal de laatste zijn die mijn excuses niet zal maken indien dat terecht is.. Dus ik hoop dat TS terug wil komen..

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:06

Als dat niet zo is lijkt het me niet dat ze na zo'n lange tijd nog een relatie hebben ook tijdens de zzwangerschap dan was hij allang weggegaan

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:06

em_papillon schreef:
Tallie1979 schreef:

Er zijn mensen die meer te doen hebben dan bokt.nl.. Hij komt was zo wel terug :)

Vast wel, maar hij is bijna de gehele tijd dat deze discussie woed online geweest ;)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:07

De vader is vaak alleen maar goed genoeg om te betalen en voor de rest kunnen ze verrekken.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:07

pharagirlke schreef:
Ik zou ook weg rennen na de k*treacties. Alsof TS het nog niet zwaar genoeg heeft... Gaat iedereen ook nog meteen vanalles verwijten ipv te lezen.

myukii: en daarvoor moeten er weer centjes zijn. Het zit allemaal een stukje moeilijker in elkaar dan jij hier probeert te beweren. En kom niet af met pro deo advocaten enz want die hele theorie ken ik ook en dat gaat ook allemaal niet zomaar. ;)

Nogmaals: als je wil, kan een hoop. Na 3 maanden geen contact meer willen met moeder en kind én niet willen betalen, laat mij niet zien dat de vader het graag genoeg wil.

Ik blijf zeggen, ik vind niet dat de (volledige) schuld bij de vader ligt, maar ik vind ook niet dat de (volledige) schuld bij de moeder ligt. Wel vind ik, dat er voor het kind gezorgd moet worden, door zowel de moeder als de vader. Als de vader niet persoonlijk voor het kind wil of kan zorgen (wat ik in deze situatie begrijp, maar niet accepteer, omdat er nog veel meer mogelijkheden zijn om dat wél te kunnen), zal hij op een andere manier zijn verantwoordelijkheid moeten nemen. Niet per ce omdat het wettelijk zo geregeld is. Maar vanuit eigen normen en waarden, vanuit eigen ethisch denken. Je houdt toch van je kind?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:08

Tallie1979 schreef:
Vast wel, maar hij is bijna de gehele tijd dat deze discussie woed online geweest ;)

Hij zegt toch dat hij terug gaat komen met een duidelijker verhaal op de eerste pagina.

Verder sta ik waarschijnlijk ook een groot deel van de dag/avond online, maar dat betekend nog niet dat ik achter de pc zit. Dat betekend gewoon dat mijn pc nog aanstaat en ik ben ingelogd op Bokt op die pc.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:08

Ik begrijp uit het verhaal dat het je ontzettend moeilijk word gemaakt aan alle fronten, toch vind ik persoonlijk dat je voor je eigen kindje moet vechten. Kunnen jullie niet met ze'n 2en rustig praten en een oplossing bedenken? Als je wegloopt worden de problemen groter en krijg je er spijt van!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:09

Tallie1979 schreef:
Phara, dat weet je als je dit soort delicate zaken op bokt slingert, als je geen eerlijke reacties wilt, moet je het voor je houden.. ;) Plus, als de TS zich duidelijker uit zou drukken, begrijpen we hem beter..

Ik zal de laatste zijn die mijn excuses niet zal maken indien dat terecht is.. Dus ik hoop dat TS terug wil komen..

eerlijk? Noem jij niet lezen en je gal spouwen eerlijk? :')

jelledaantje schreef:
Als dat niet zo is lijkt het me niet dat ze na zo'n lange tijd nog een relatie hebben ook tijdens de zzwangerschap dan was hij allang weggegaan

Of hij wilde net wel zijn verantwoording op nemen en bij het meisje blijven om haar er niet alleen voor te laten staan. Hij zou de eerste niet zijn die het er niet mee eens was maar toch ook niet wil weglopen.

Tallie1979 schreef:

Als je offline gaat blijf je nog een tijdje in de online lijst staan van bokt. ;) Hij kan dus best al weg geweest zijn of zijn PC hebben laten opstaan enz.

Myukii: Nou zeg eens, wat moet hij doen? Advocaat enz moet je kunnen betalen, bovendien heeft hij wettelijk gezien geen poot om op te staan want hij is de vader niet. Maatschappelijk werk enz is ook geen optie, moeders en schoonouders willen hem niet bij het kind. Dus, jouw plan zou zijn?....

Edit; even verduidelijkt dat er nog een reactie was op iemand waar ik niet gequote heb.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:10

ThePast03 schreef:
Tallie1979 schreef:

Hij zegt toch dat hij terug gaat komen met een duidelijker verhaal op de eerste pagina.

Verder sta ik waarschijnlijk ook een groot deel van de dag/avond online, maar dat betekend nog niet dat ik achter de pc zit. Dat betekend gewoon dat mijn pc nog aanstaat en ik ben ingelogd op Bokt op die pc.

Klopt! Dat kan.. Derhalve ga ik dus nu ook wachten met verder reageren tot TS weer regaaert, denk dat hij daar meer aan heeft als aan conclusies. :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:10

Het is toch wel zijn kind?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:11

Ik dacht trouwens dat ook mannen een vaderschapstest kunnen aanvragen? Zodat zij het kind dan kunnen erkennen, als blijkt dat het kind daadwerkelijk van die persoon is... Anders zou een moeder met kwaad in de zin iemand gewoon buiten het leven van zijn kind houden... Maar goed, dat weet ik ook niet zeker hoor. Andersom weet ik wel zeker, maar dit niet. Iemand die dit misschien zeker weet?

Verder kan ik me persoonlijk niet voorstellen dat je niet van je eigen kind houdt, heb een enorme kinderwens, maar mijn vriend is nog niet zover. Kan me echter wel voorstellen dat het voor mannen anders is, die hebben niet een hele verandere hormoonhuishouding die je helpt een band te vormen. Het heeft echt wel nut, die hormonen.. :D

Het verhaal is inderdaad erg wazig en slecht opgeschreven, maar het komt op mij ook over alsof de jonge vader niet echt de kans krijgt papa te zijn. Hij wilt graag helpen, maar mag dit niet. En als hij aandringt krijgt hij het kind wel, maar wordt hij niet begeleid. Jammer.
Een aantal zinnen van TS zijn wel 'kwetsend', maar goed, als dat zijn gevoel op dit moment is, hij zal vast een boel stress ondervinden van deze hele situatie en daardoor zal de veiligheid van zijn eigen paard misschien nog veel groter lijken, dan is dat zo. Het lijkt er voor mij in ieder geval op alsof hij wel wilde, maar het niet lukte... En nu lijkt die kans voorbij.

TS: dat is echter niet zo. Vechten voor je kind, zoals je ook voor je paard zou doen. Want anders zou je er nog wel eens heel veel spijt van kunnen krijgen.

Pepper3

Nee oke dat is waar maar tijdens de zwangerschap als je al die bijzondere momenten mee maakt dat ga je toch al van het kind houden.
Net zoals met de bevalling wil dat dan zeggen dat hij niets heeft gevoeld voor dat kind is dat kind maar gewoon een kind en niet die van hem beetje raar vind ik het.
Komop neem je verantwoording en vecht ervoor.

Tallie1979

pharagirlke schreef:
Tallie1979 schreef:

eerlijk? Noem jij niet lezen en je gal spouwen eerlijk? :')

Ik heb nergens mijn gal gespouwd, alleen mijn mening gegeven! :D En mijn mening is imo eerlijk, daar het mijn gevoel is :D

Dat het gal spouwen is volgens jou, ligt aan jouw interpetatie :P

Ayasha
Blogger

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:13

alle meningen zijn gebaseerd op interpretatie dus ik snap niet waarom je dit nu ineens tegen mij zegt :+

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:14

Mijn plan? Ten eerste goed lezen, aangezien er nergens staat dat moeder en schoonouders hem niet bij zijn kind in de buurt willen hebben. Hij heeft zelf de beslissing gemaakt om niets (financieel gezien) met het kind te maken willen hebben, daar heeft de moeder vast niet om gevraagd. Uiteraard zal dat iets zijn wat in overleg is gebeurd, maar in dit hele verhaal is niet te lezen dat hij niet bij zijn kind mag komen, dat is een aanname en in dit geval denk ik niet dat je aannames moet doen. :)

Daarna. Tóch een pro deo advocaat zoeken, rechtsbijstand inschakelen, informatie inwinnen over hoe dat gaat, als je door de moeder niet erkend bent.

Mijn vriend heeft ook een kind bij een andere vrouw, die stellig bleef beweren dat het zijn kind niet was (en kind is dus niet erkend door de vader, omdat dit niet van de moeder mocht). Na een lange periode van praten en een vaderschapstest, is het kind alsnog erkend.

Vaderschapstest lijkt me dus een niet geheel overbodige volgende stap. En nee, dat is ook niet gratis, maar, ik zeg het nog een keer: als je wil kan een héle hoop! :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:15

Ik heb op dit moment pb contact met hem.
Ik weet niet waarom hij niet in dit topic reageert, maar hij komt mij wel over alsof hij dit niet makkelijk vind om te doen (kind in de steek laten).

Als ik het zo alleemaal lees wat hij schrijft, dan komen de puzzelstukjes wat meer op zijn plaats, en begrijp ik het ook wat meer.
Er is in ieder geval meer aan de hand, dan alleen niet willen betlaen.