Pay it forward; boktstijl! Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:56

Ik meld me hier ook :) Vind het een mooi initiatief!

Boktnaam: SuperLiesje

Ik bied aan: Ik weet niet zo 1, 2, 3 iets specifieks maar blijf dit topic in de gaten houden om te kijken of ik iemand kan helpen

Ik heb zelf hulp nodig bij: Mijn angst overwinnen. Ik ben tijdens het rijden op vrijwel elk paard waar ik opstap bang.. bang dat ie wegspringt, bang dat ie er vandoor gaat, bang dat ie gaat bokken verzin maar iets en ik ben er bang voor. Ik rijd 1 keer per week op de manege en stap nog braaf elke week op een paard, maar er zitten vaak lessen tussen dat ik alleen maar stap en een beetje draaf omdat ik bang ben. Ik weet dat ik veel meer kan, en begrijp ook niet precies waarom ik zo bang ben, maar de angst zit er wel, en ik zou het ontzettend geweldig vinden als iemand me erbij zou kunnen helpen!

Omgeving: Leeuwarden (moet met het OV bereikbaar zijn :) )

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:03

Anoniem schreef:
Boktnaam: Darkchrystal (28 jaar)

Ik bied aan:
heb echt weinig tijd,wegens grote reis afstand werk/wonen.
Maar ik kan eventueel weleens oppassen, wil best eens groomen,hond uitlaten of met andere dieren helpen of wat dan ook.

wat zoek ik:
Iemand/meerdere bokkers met braaf paard/paarden.
na rottige ongelukken ben ik angstig geworden om te rijden maar ik mis de paarden.
ik hoef geen les ofzo,maar gewoon,wil zo graag weer wat vertrouwen opbouwen..

omgeving:
arnhem/apeldoorn
óf utrecht

Amersfoort te doen? :) (ik heb niks nodig, heb wel een enorm lief en braaf paard dat je weer vertrouwen en plezier geeft in het rijden :))

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:03

Boktnaam: Eiber

Ik bied aan: hulp bij moeilijke paarden, trailerlaadprobemen, slaan,bijten,steigeren,niet mee willen lopen aan een lijn,schrikken,etc.etc.

Ik heb zelf hulp nodig bij: je helpt me al door me met jou en je paard te laten werken.

Omgeving: Groningen, heb een auto, ben overdag vaak beschikbaar en hoef alleen een kleine reiskostenvergoeding.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:06

Zal ik hem zelf ook nog even invullen :+

bokt-naam: siskeh

wat voor hulp bied je aan:Een leuke tekening van je paard/hond/kat (poging tot iig), beginsels van NH, grondwerk, zitles en ttouchen.

Waar kan je zelf wel hulp bij gebruiken:
begeleiding met oa. het wandelen met paard (voor mijn eigen zekerheid),
vegetarisch koken , zitles van iemand krijgen(tis moeilijk om jezelf te begeleiden :+ )

Omgeving: Assen, maar ben bereid zelf verder te reizen

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:09

Boktnaam: Blabla1980

Ik bied aan: Ik heb op het gebied van paarden geen hulp te bieden, maar ik kan bijv wel (erg)goed overweg met computers of oppassen (zelf mama van een dochtertje van 17 maanden) taarten bakken en ik ben heel erg goed in dingen zoeken die andere mensen niet kunnen vinden

Ik heb zelf hulp nodig bij: Niks, heb al hulp geboden gekregen via topic [PP] Vraag mbt aanleren van basisvaardigheden *D

Omgeving: Roermond tot Heerlen en roermond tot tilburg ongeveer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:12

siskeh schreef:
Zal ik hem zelf ook nog even invullen :+

bokt-naam: siskeh

wat voor hulp bied je aan:Een leuke tekening van je paard/hond/kat (poging tot iig), beginsels van NH, grondwerk, zitles en ttouchen.

begeleiding met oa. het wandelen met paard (voor mijn eigen zekerheid),
vegetarisch koken , zitles van iemand krijgen(tis moeilijk om jezelf te begeleiden :+ )

Omgeving: Assen, maar ben bereid zelf verder te reizen

Zou jij mijn Tibeau willen tekenen? Ik heb een heel mooie foto van hem, dat zou ik echt fijn vinden :)

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:23

Boktnaam/ Inez_25

Wat voor hulp bied je aan/1. Springen met mijn pony van 1m46.
Easy-boy springt altijd en springt nooit een balk af.
Hij doet dit ontzettend graag en zal je altijd redden boven de sprong.

2. borstelen met de kindjes van mijn minipaardjes, eventueel een wandeling gaan maken met hen..

Waar kan je zelf wel hulp bij gebruiken/
1. Ik zou heel graag eens voelen hoe je een schouderbinnenwaarts, travers en wijken voor de kuit rijdt. Op een goed paard rijden in de M of Z 5liefst niet te groot, moet echt braaf zijn!).

2. toiletteren van mijn paard: manen trekken en knotjes makenµ

3. mee rijden in een koets, liefst met kleine shetlanders of pony's.

Omgeving: Wommersom (Tienen), België

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:51

Leuk idee! Ben benieuwd of het werkt.

Boktnaam: Djoni

Wat voor hulp bied je aan: Lastig. Ik weet wel iets van het freestyle systeem, kan je ook wel een beetje leren loswerken bv, maar echt moeilijke paarden moet je mij niet geven, kun je beter aan professionals overlaten.

Waar kan je zelf hulp bij gebruiken: Zoveel dingen :+ Ik zou graag meer willen leren over de bewegingen van paarden, wanneer loopt het paard goed, wat is de perfecte bouw, hoe beoordeel je een paard, hoe schat je zijn karakter in ed... Verder zou ik graag een keertje willen mennen! Zitles kan ik ook wel hulp bij gebruiken :o

Omgevingen Tollebeek, Noordoostpolder, Flevoland, Zwolle ed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:56

Boktnaam: Iris82

Kan helpen bij: Longeren (enkel of dubbel), zadelmak maken jonge paarden (het grondwerk gedeelte, ben geen crash test dummy), daarnaast kan ik ook wel goed helpen bij schoolwerk. Ik ben iemand die huiswerk juist leuk vond. Dus wiskunde, biologie enz enz. Kan ook goed uitleggen. :))

Zou graag willen: Paardrijden. :oo Maakt niet uit hoe of wat, ik ben op dit moment paardloos en ik MIS HET! ;(

Omgeving: Maakt niet zo veel uit, Nederland graag. ;)
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 16-12-09 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:04

bosefoso schreef:
Na het zien van de film Pay it Forward, ben ik helemaal into dit systeem.

Vandaag was ik her en der wat aan het lezen op bokt. Vooral de reacties op HAW.
In plaats van commentaar te geven op de 'erge' topics, waarom bieden we elkaar niet wat hulp aan? Bokt is (inter)nationaal, en er woont altijd wel iemand in de buurt van de betreffende bokker.

Voor de mensen die niet weten wat het systeem inhoudt;
Je helpt een ander. Degene die geholpen is helpt zo ook weer 2 anderen etc etc. Dit zou kunnen wat paarden betreft, maar natuurlijk ook op een andere manier.

Zijn er mensen die dit ook zouden willen? Zo kunnen we allemaal zowel op persoonlijk gebied als op paardengebied wat meer kennis en ervaring gaan ontwikkelen!

Leuk initiatief!!
Ik heb de film gezien en zat me ook te bedenken hoe je dit waar kan maken in het dagelijks leven.
Ik zou zeker mee doen!

suuzepuus

Re: Pay it forward; boktstijl! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:09

ik heb een leuke haflinger i de aanbieding die gereden mag worden. ik heb een herseninfact gehad en ben niet in staat om te rijden de komende tijd.
ik hoef er niks voor maar bied mn pony aan en iemand anders zoekt misschien een rij pony!

emmer compascuum (zuid oost drente)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:10

Boktnaam: Djinnie

Wat voor hulp bied je aan: Ik ben geen heel grote hulp in de paardenwereld, maar ik heb wel altijd veel geholpen door mee te gaan naar wedstrijden. Dus eigenlijk groomen en voorlezen van de proef (tot L2 niveau gedaan).

Waar kan je zelf hulp bij gebruiken: mmmm, kan eigenlijk niets bedenken.. :D

Omgevingen Nijmegen, Wijchen, Beuningen. Maar ik heb wel een auto en kan best wat verder rijden indien nodig ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:15

SuperLiesje schreef:
Ik meld me hier ook :) Vind het een mooi initiatief!

Boktnaam: SuperLiesje

Ik bied aan: Ik weet niet zo 1, 2, 3 iets specifieks maar blijf dit topic in de gaten houden om te kijken of ik iemand kan helpen

Ik heb zelf hulp nodig bij: Mijn angst overwinnen. Ik ben tijdens het rijden op vrijwel elk paard waar ik opstap bang.. bang dat ie wegspringt, bang dat ie er vandoor gaat, bang dat ie gaat bokken verzin maar iets en ik ben er bang voor. Ik rijd 1 keer per week op de manege en stap nog braaf elke week op een paard, maar er zitten vaak lessen tussen dat ik alleen maar stap en een beetje draaf omdat ik bang ben. Ik weet dat ik veel meer kan, en begrijp ook niet precies waarom ik zo bang ben, maar de angst zit er wel, en ik zou het ontzettend geweldig vinden als iemand me erbij zou kunnen helpen!

Omgeving: Leeuwarden, Zwolle + evt provincie Groningen (moet met het OV bereikbaar zijn :) )

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:15

Sorry voor de dubbele post maar ik wou graag iets wijzigen bij omgeving!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:22

Boktnaam: Lydia_

Ik bied aan: Ik weet zo 1, 2, 3 niet waar ik heel goed in ben.. Kan paarden wel vlechten (met naald en draad) (kan dit ook aan iemand leren etc), eventueel kan ik wel eens een avondje oppassen. Mocht iemand toevallig iemand zoeken voor een idee kwa foto's sta wil ik ook eventueel model staan (al ben ik niet zo groot etc) en van dat soort dingentjes! Mocht me nog iets te binnen schieten zou ik het even aanvullen!

Waar kan je zelf wel hulp bij gebruiken: Bij mijn wiskunde problemen. Ik zit nu in het 4e jaar van het VMBO en ben echt een onwijze leek in wiskunde.. Ik heb iemand nodig die mij écht goed kan uitleggen waarom ik bijvoorbeeld die formule moet gebruiken en alles.. Maar ik zou alvast zeggen, ik ben echt heél (maar dan ook héél) slecht in wiskunde..

Omgeving:
Deventer

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:27

@lydia_:jahhh wiskunde :):) mijn beste vak :D (op vmbo dan, havo ander verhaal, maar dat was niet alleen mijn schuld :o )

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:28

Leuk initiatief zeg! Kunnen België-bokkers ook meedoen? :)

Boktnaam: Solleke_Noah

Ik bied aan: helpen met vrijheidsdressuur (de basis, flehmen, rondje draaien, kusje, kleur herkennen, voetje, op het blok, etc etc, mag met mijn paard uitgeprobeerd worden). Poets/opzadellessen (met mijn paard). Voor de rest blink ik niet echt in iets uit qua paarden :) Ik wil anders ook nog wel opstellen enz nalezen, ben wel vrij goed in Nederlands en zinsbouw etc.

Waar ik zelf hulp bij kan gebruiken: ik zou graag eens op een westernpaard rijden wat alles al min of meer kan, aangezien ik mijn eigen paard aan het omscholen ben tot western, maar we zijn beiden nog beginners hierin wat het niet simpel maakt.

Omgeving: Leuven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:29

Lydia_ schreef:
Boktnaam: Lydia_

Ik bied aan: Ik weet zo 1, 2, 3 niet waar ik heel goed in ben.. Kan paarden wel vlechten (met naald en draad) (kan dit ook aan iemand leren etc), eventueel kan ik wel eens een avondje oppassen. Mocht iemand toevallig iemand zoeken voor een idee kwa foto's sta wil ik ook eventueel model staan (al ben ik niet zo groot etc) en van dat soort dingentjes! Mocht me nog iets te binnen schieten zou ik het even aanvullen!

Waar kan je zelf wel hulp bij gebruiken: Bij mijn wiskunde problemen. Ik zit nu in het 4e jaar van het VMBO en ben echt een onwijze leek in wiskunde.. Ik heb iemand nodig die mij écht goed kan uitleggen waarom ik bijvoorbeeld die formule moet gebruiken en alles.. Maar ik zou alvast zeggen, ik ben echt heél (maar dan ook héél) slecht in wiskunde..

Omgeving:
Deventer

Je hebt PB :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:56

Boktnaam: cp112

Ik bied aan: Ik heb een braaf paard staan (tinker) die eigenlijk goed is in alles, kan leuk dressuur lopen, super springen en bombproof buiten alleen in zijn eentje wel wat sterk buiten. Hij geeft je goed vertrouwen als je erop zit en is ook braaf bij de beginnende ruiter. Verder heb ik nog een tinker, dus iemand die eens samen een buitenritje wil maken is ook welkom :D

Ik loop tijdens het rijden van de ene tinker vast op een probleem, hij buigt linksom te veel naar binnen en rechtsom juist niet, daar kijkt hij meer naar buiten. Het wordt er niet beter op met wat ik momenteel probeer ( linksom juist wat meer contrastelling en rechtsom wat meer schouder voor) ik zoek iemand die mij daar wat mee kan helpen, rechtrichten eventueel :j

Omgeving:
Overijssel/Dalfsen/Ommen/Zwolle

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:00

jeanet01 schreef:
Dan heb ik wel een hulpvraag; ik zou heel graag met mijn arab een buitenrit willen maken maar we zitten nog in het proces van beleren (ik in de omgang met mijn eigen angst nog net iets meer als paardebeest).

Wie o Wie heeft een boomproof schoolmeester paard en zou ons een keer willen begeleiden.
In de 3 noordelijke provincies.

Waar in de 3 noordelijke provincie's zoek je iets?

@SuperLiesje: Wat zoek je precies?
En wat zou je graag willen doen?
En hoe zie je het voor je?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:24

Bokt-naam:

Corinepgek(22)

Wat voor hulp bied je aan:

- Opfris-autorijles voor mensen die al wel een rijbewijs hebben maar problemen hebben met bijvoorbeeld parkeren, snelweg of gewoon angst of lang niet gereden, heb zelf een lesauto maar het is vaak beter om zoiets in je eigen auto te doen(bespreekbaar, vraag wel km vergoeding).

- Heb zelf een auto+trailer en wil best eens iemand met zijn paard naar de DA brengen als je om handen zit, paard moet wel normaal te laden zijn, trailer niet afbreken en dit ook tegen km vergoeding...

- Wil met mijn paard en shetlander graag iets doen ala Pirelli ofzo maar weet echt niet waar ik moet beginnen, dus misschien kan ik een keer bij iemand langskomen die het mij laat zien of eventueel bij mij langskomt en met mijn paardjes de beginseltjes laat zien.

- Shetlander wil ik graag voor de kar hebben maar heb nog nooit gement. Misschien wil iemand mij een keer op sleeptouw nemen met een combinatie om te laten zien hoe dat allemaal in zijn werk gaat(wil wel ook koetsiersbewijs gaan halen hoor maar dat duurt nog eventjes).

- Als mijn paard bevallen is wil ik graag ook gaan springen met haar, heb echter nog nooit echt gesprongen op een paard wat dit kon, misschien heeft iemand een braaf springpaard die mij een beetje de beginselen wil leren.

- Zou heel graag nog een keer op een westernpaard willen rijden/les krijgen, zit nog te dubbel om over te schakelen, afgelopen op een geweldig reining paard gereden en hier ook zeker wat aan gehad in mijn dressuur. Heb dit ook al op een manege geprobeert maar dat gaf absoluut niet het gevoel zoals van de zomer, logisch ook natuurlijk.

Omgeving:
Gouda (Zuid-Holland)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:27

Tallie1979 schreef:
Ik wil iemand met angst voor rijden helpen. Ik heb een superbraaf paardenbeest wat nergens van schrikt :) Dus als iemand echt angst heeft en daardoor niet meer durft te rijden, wil ik iemand wel helpen, zonder vergoeding! Euhh, nouja, een bossie peen voor mijn peerd, dat is genoeg :)

Volgens mij heb ik een heleboel jaar geleden eens een gratis proefles gehad van jou, samen met mijn zusje Linda. Was in Boskoop, ik op een grote vos(verzorgpaard) en mijn zusje op een bruine pony(onze eigen pony).

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:29

@ Grietje
Ik ben in bezit van een trailer dus kan eigenlijk alle kanten op.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 10:30

Yes! Wat ben ik trots!

Ga zo zelf ook maar eens iets verzinnen. Wellicht kan ik Zij helpen met tuinieren!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:23

Misschien kunnen we ergens een topic of sticky maken, met alle bokkers per regio, zodat je op regio kan zoeken als je hulp nodig hebt of iemand anders wil helpen :)
Een sticky met voor elke provincie een eigen blad/post zou bijvoorbeeld fijn zijn. Dan kan iedereen zich aanmelden en kan een mod je erbij plaatsen :D

Ik doe iig ook mee:

Bokker naam: MysticTinker

Ik bied aan:
- Boomloos zadel (barefoot arizona) mag op mijn paard worden uitgeprobeerd.
- Natural Horsemanship, ik heb les gehad in NH/Parelli en mijn tinker luistert goed naar lichaamstaal. Ik kan mensen dus samen met mijn paard helpen met de beginselen van natural horsemanship. Ik wil ook wel naar mensen toe komen als ze op de grond problemen hebben met hun paard (als het paard niet echt gevaarlijk of agressief is, zoiets laat ik liever aan professionals over)
- Freestyle rijden, mijn paard wordt voor 90% op zit gereden, bitloos, als je dat graag eens zou willen proberen dan ben je van harte welkom. (lente, zomer en herfst, als het droog en niet te koud is)
- Zitlesje, mijn tink heeft een ontzettend fijne, rustige draf, dus als je aan je zit wil werken dan mag je hier een half uurtje zonder zadel aan de longe draven (lente, zomer en herfst, als het weer droog en warm is)
- Angstige mensen laten wennen aan paarden.. Mijn tinker is ontzettend braaf, je kan er onderdoor kruipen, je kan rondrennen en schreeuwen, het enige wat hij zal doen is wegsjokken als hij er genoeg van heeft. Dus bange mensen mogen hier komen knuffelen en borstelen en zijn lange manen kammen, en ook een rondje stappen als ze durven :D
- Fotoshoots, ik vind het leuk om te fotograferen, dus als iemand graag op de foto wil dan kom ik graag bij jou oefenen (Geleen, Sittard, Beek..) En ik wil ook wel model staan voor anderen die willen oefenen of hun portfolio willen uitbreiden, ik heb een mooie tinker en rijd in westernoutfit.

Waar ik zelf hulp mee kan gebruiken:
Ik zou het wel eens leuk vinden om western te rijden, en om eens mee te gaan mennen met iemand :D

Omgeving:
Geleen, Zuid-Limburg