Wie kan ik blij maken????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Re: Wie kan ik blij maken????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:39

en nu ga ik lekker slapen, weltrusten allemaal

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 00:40

Ik probeer echt goed uit te zoeken wat geloofwaardig is en niet.
Natuurlijk zijn er mensen die misbruik proberen te maken van deze actie. Dat hou je altijd.

Ik kan dit ook niet voorkomen maar neem maar van mij aan dat ik alle kanalen zal gebruiken om uit te zoeken of het verhaal
enigzins klopt. Dit is niet voor iedereen nodig, maar ik heb wat twijfelachtige verhalen binnen gekregen.

Om die reden van stiekem doorverkopen wil ik ook de stichting koppelen aan de gever zodat zij de overdracht samen kunnen regelen. Mensen die het liever via mij laten lopen zal ik de reactie doorsturen van de stichting ( bedankbrief)

Kortom, uitsluiten kan nooit, maar laten we daar nu geen woorden meer aan vuil maken en gewoon de actie verder oppakken.

Als er twijfels zijn bij stichtingen of personen dan hoor ik dat graag per pb en niet zwart maken in dit topic aub. Laten we iedereen, goed of wellicht niet goed, toch in zijn of haar waarde laten.

Nu ga ik echt slapen!

No hard feelings hoor btw.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 01:41

Moderatoropmerking:
Het lijkt me in een topic die gestart is vanuit de kerstgedachte een goed idee om op een respectvolle manier met elkaar om te gaan. Niet om te gaan zitten hakketakken over de vraag of mensen wel te vertrouwen zijn of over de vraag wat iemand met paarden aan moet als ze weinig geld hebben.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:24

ik heb hier in ieder geval:

Hoofdstel, fleecezweetdeken, halsters, dekjes en nog wat los restspul.
Maten weet ik niet precies, maar is van een Fries geweest, ouderwets type, 165 hoog. Redelijk groot dus.

Ik woon in Leiden, wil wel wat naar iemand toe brengen, niet te ver weg....

Ammie, als je in de buurt zit, gun ik het je hoor.
Ik heb zelf geen paard nu ivm financieen. ben ook van mening dat als je er niet voor kan zorgen, je er geen moet nemen. Maar ja, mensen komen wel eens in situatie's terecht die ze niet voorzien hadden, dan kan ik daar echt begrip voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:43

Als er mensen zijn die naast paardenspullen ook nog kleding hebben liggen die ze niet gebruiken, ik heb hier Blijheid @ [LZP] Maak iemand blij met kleding! een aantal links op een rijtje gezet naar stichtingen die er heel veel mensen mee kunnen helpen :)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:12

ik heb ook nog wel wat liggen denk, zal eens kijken wat het allemaal is, in ieder geval wel halsters en een dekje, geloof ook nog een zomerdekentje

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:38

Super, zat zelf ook al een tijdje met zoiets in mijn hoofd.
Heb een berg dekjes, hoofdstellen, beschermers enz. wat niet de moeite in om te verkopen en waar je toch nog mensen blij mee kan maken.
Ga voor de kerstvakantie een bestemming zoeken.

Mocht voor iemand het vervoer een probleem zijn, misschien kunnen we kijken wat er qua vervoer mogelijk is?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:56

Ik heb een zomer- en winterdeken (maat klein paard / E pony) een heleboel hoofdstelgedoe, halsters, borstels... Alles echt nog in uitstekende staat! Wil er ook graag iemand blij mee maken. Alleen mijn Barefoot ga ik niet weggeven, die wil ik verkopen. Maar misschien doe ik dat geld wel naar een goed doel. Oftewel, ik doe dus ook graag mee. Ik woon in Utrecht maar 't spul ligt bij m'n ouders op zolder in Leeuwarden. :)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:09

Blijheid schreef:
Als er mensen zijn die naast paardenspullen ook nog kleding hebben liggen die ze niet gebruiken, ik heb hier Blijheid @ [LZP] Maak iemand blij met kleding! een aantal links op een rijtje gezet naar stichtingen die er heel veel mensen mee kunnen helpen :)

ja maar hebben die ook wat aan paardenspullen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:10

Yvonniej schreef:
Blijheid schreef:

ja maar hebben die ook wat aan paardenspullen?

Zoals ik al zei, mensen die NAAST paardenspullen OOK kleding hebben liggen ;)
Dekens etc zullen ze niet kunnen gebruiken, maar bijvoorbeeld rijbroeken wel :j

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:08

ik denk dat mijn schoonmoeder daar heel blij mee zal zijn, ze is idd in een situatie gekomen eigenlijk al een tijdje dat het allemaal moeilijker gaat en niet iedereen in de familie kan haar helpen.
ik woon zelf in culemborg en mijn schoonmoeder in zeeland.
dus van mij naar jou vandaan is 3 kwartiertjes ong.

kan je mij een pbtje sturen met je gegevens dan bel ik je voor een afspraak te maken.
ik denk dat ze er heeeeeel erg blij mee zal zijn.
ik had zelf me schuur ook is opgeruimd en daar kwamen ook nog oude dekens vandaan.
en een kleinigheidje voor de spullen kan er wel vanaf hoor.

groetjes
Mechelfan schreef:
ik heb hier in ieder geval:

Hoofdstel, fleecezweetdeken, halsters, dekjes en nog wat los restspul.
Maten weet ik niet precies, maar is van een Fries geweest, ouderwets type, 165 hoog. Redelijk groot dus.

Ik woon in Leiden, wil wel wat naar iemand toe brengen, niet te ver weg....

Ammie, als je in de buurt zit, gun ik het je hoor.
Ik heb zelf geen paard nu ivm financieen. ben ook van mening dat als je er niet voor kan zorgen, je er geen moet nemen. Maar ja, mensen komen wel eens in situatie's terecht die ze niet voorzien hadden, dan kan ik daar echt begrip voor hebben.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 14:37

Zullen we even wachten tot de lijsten compleet zijn?

Als iedereen nu door elkaar de zaken gaat regelen is het overzicht weg. Dit topic is juist gemaakt on de verdeling eerlijk te laten verlopen.

De lijst wordt vanavond gemaakt en zaterdag wordt de verdeling gemaakt zodat alles voor de Kerst geregeld kan zijn.

Uiteraard mogen jullie het wel zelf regelen maar dan gaan jullie wel van de lijst af voor het totaalpakket.

Wellicht zelfs verstandiger om te wachten zodat je spullen krijgt die echt passen en misschien zelf meer.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:39

Ik wacht ook de lijst af!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 14:44

Vanavond ga ik ervoor zitten. En nogmaals, de pb verzoeken neem ik ook mee maar zal ik net publiekelijk maken.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:46

ik zou me ook graag aanmelden. wij hebben het ook niet ruim maar nog een hoop wat nietmeer gebruikt wordt.
woon wel bij me ouders en is ook van hun dus ga eerst overleggen.
wel goed idee inderdaat (:)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:13

Wat een supermooie actie!
Ik zal vanmiddag kijken of ik nog wat heb.

Kwa kleding heb ik wel nog een rijbroek, maar daarvan moet er een nieuw huisje in de rits gezet worden. Maar die mag in princiepe zo weg. :) misschien heb ik wel meer hoor.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:34

Ik ken denk ik nog wel een goede stichting.
Stichting paardrijden gehandicapten, Manege de Boerskotten.
Ik ben daar zelf al 6 jaren vrijwilliger.
Ik denk dat zij bepaalde dingen ook wel goed gebruiken kunnen. ;)
www.manegedeboerskotten.nl

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:39

Wat een goed idee dit topic! Vooral rond deze tijd van het jaar vind ik dat we wel even stil mogen staan bij de minder bedeelden onder ons! Ik ga straks even in de schuur kijken of ik nog wat heb liggen en zoja dan stel ik dat ook ter beschikking.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:49

Zooist schreef:
Zullen we even wachten tot de lijsten compleet zijn?

Als iedereen nu door elkaar de zaken gaat regelen is het overzicht weg. Dit topic is juist gemaakt on de verdeling eerlijk te laten verlopen.

De lijst wordt vanavond gemaakt en zaterdag wordt de verdeling gemaakt zodat alles voor de Kerst geregeld kan zijn.

Uiteraard mogen jullie het wel zelf regelen maar dan gaan jullie wel van de lijst af voor het totaalpakket.

Wellicht zelfs verstandiger om te wachten zodat je spullen krijgt die echt passen en misschien zelf meer.

Ik wacht even af....

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:58

ik heb nog 2 dekjes liggen (dat had ik al vermeld)
Maar ik heb ook nog wel 1-2 oude halsters...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:01

Ik heb nog borstels :j

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:09

Yamcha schreef:

Bij ons staan nu 5 of 6 paarden op stal van True Illusion. Naar mijn weten hebben ze momenteel eigenlijk te veel paarden en te weinig tijd om ze te verzorgen, plus de paarden staan op verschillende plekken dus van noord naar zuid en van oost naar west reizen is ook geen doen. Met een clubje van 4 op onze stal verzorgen we de paarden die nu bij ons staan, om ze op te knappen en dat ze dan ter adoptie gesteld kunnen worden. Helaas is al het materiaal wat wij gebruiken niet meer in geweldige staat, dus als iemand wat over heeft is dat meer dan welkom!

Vind het idee van dit topic echt super! :j En als ik nog spullen over heb die nergens voor kunnen worden gebruikt, zal ik het hier neerzetten. Help er liever iemand mee die het echt nodig heeft, dan dat ik het verkoop :)
Laatst bijgewerkt door Jinte op 17-12-09 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:15

Ik dacht idd zoiets gehoord te hebben, nu blij dat de spullen welkom zijn :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:35

Hier vlakbij, in tuk, is een speciale stichting voor mensen met een handicap, zodat die kunnen paardrijden
Lesgevers & helpers, alles is op vrijwillige basis, en ze zijn eigenlijk altijd wel op zoek naar spulletjes, omdat er ook nog weleens wat stuk gaat. Misschien is dat wat?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:39

Ik heb nog een regendeken 175 liggen en een goede cap die wegmogen, omgeving groningen