OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 01:20

OK nog iets.. het is toch het idee die OV chip in te voeren, zodat de treinkaartjes verdwijnen??? Zoja, wat klopt hier niet:
Citaat:
Mag ik met de Studenten OV-chipkaart ook anderen met korting mee laten reizen?
Dat mag inderdaad, maar alleen in de trein: De meereiskorting op alle binnenlandse treinreizen geldt voor maximaal 3 personen die meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse. Deze 3 mensen mogen dus een kaartje met korting kopen.

Willen ze nu wel of niet van die papieren treinkaartjes af? :+ En zo ja, hoe doen ze dat dan later als die kaartjes niet meer bestaan en mensen willen meereizen? Dat kan dat poortje niet ruiken natuurlijk. Iets zegt me dat ook dat voordeel ons de neus door geboord gaat worden (net als binnen een uur gratis terugreizen wat met strippenkaart wel kan/kon)

TurdusMerula

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 01:27

Volgens mij is het voor geen enkele partij écht helder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 01:38

Dat idee heb ik ook een beetje, die ene site stuurt je naar de NS, maar die zouden het toch moeten weten allemaal. Bedoel die is speciaal voor de OV chipkaart opgezet :+

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 02:01

Pff wat een gedoe he? :\

Ik ga morgen voor dat ik naar school moet al mijn abonnement proberen op te halen. Een jongen uit mijn klas (zijn achternaam begint met een G) heeft hem al kunnen halen terwijl de periode voor hem ook pas in januari is.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 02:09

Ik ga morgen een dappere poging ondernemen om de IB-groep te bellen... :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 09:27

houd ons op de hoogte? :)
ik ben ook ernstig benieuwd..
wij hebben overigens op de perrons de check-palen staan.. middenop.. dus mag je eerst halverwege op 't perron gaan checken, om dan terug te lopen
idem met uitstappen, mensen achterin de trein moeten eerst het perron verder op lopen om te checken, om daar om te kunnen draaien en het perron te verlaten :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 09:34

Voor zover ik weet is 't vanaf 31 januari alleen voor studenten die ov-chipkaart verplicht. Andere mensen kunnen nog wel met kaartjes.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:53

_Daniella schreef:
nou zelfde als mij dus ik pas 22-31 januari

dus hoe moet je dan de eerste weken reizen?

Staat er bij mij ook :=
de moed begint me helemaal in de schoenen te zinken

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:55

_Tara_ schreef:
Als je je ov-chipkaart al hebt staat er standaard een weekabonnement op dat geldig is tot 31 januari. Eerst zou dit tot 1 januari zijn maar door vertragingen hebben ze dat verlengd. Als je dus je kaart pas vanaf 4 januari ofzo kan activeren maakt dat verder niks uit.

banketstaaf voor de mensen die op kamers zitten :=

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:59

Je kan vanaf 1 januari al reizen met je OV-chipkaart. Er staat nu een tijdelijk week- of weekendabonnement op. Zelfde als wat je in 2009 had. Je moet uiterlijk voor 31 januari je definitieve abonnement activeren.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:59

_Micha_ schreef:
_Tara_ schreef:
Als je je ov-chipkaart al hebt staat er standaard een weekabonnement op dat geldig is tot 31 januari. Eerst zou dit tot 1 januari zijn maar door vertragingen hebben ze dat verlengd. Als je dus je kaart pas vanaf 4 januari ofzo kan activeren maakt dat verder niks uit.

Geen weekabonnement. Hetzelfde als je OV-jaarkaart in 2009.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:04

Nou ik zou hem ook gisteren kunnen activeren...
Staat op de site pas 14 januari ofzo? :S
Hoe moet ik dan van 1 januari tot 14 januari reizen?
Wat een mafkezen ook...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:08

_Micha_ schreef:
_Tara_ schreef:

Hoezo? Ik zit op kamers en heb weekabonnement...

Tinkelbel schreef:
_Micha_ schreef:

Geen weekabonnement. Hetzelfde als je OV-jaarkaart in 2009.

Hmmm ik had ergens gelezen dat 't een week was... Even zoeken.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:09

_Tara_ ik bedoelde dus voor de mensen die een weekend ov hebben nu.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:10

@ _Anouck: Die vraag is al een paar keer gesteld... Als je 't topic doorleest krijg je er vanzelf antwoord op.

@ Tinkelbel: Zal even quoten:
Citaat:
Vanaf 16 december 2009 kun je op deze site zien wanneer en waar jij jouw studentenreisproduct kunt ophalen. Totdat je het officiële studentenreisproduct hebt geactiveerd, kun je gewoon reizen met je Studenten OV-chipkaart; hier staat namelijk een tijdelijk reisproduct op, dat geldig is tot en met 31 januari 2010. Voor nieuwe studenten is dit standaard een weekabonnement.

Nieuwe studenten dus weekabonnement. Oude studenten...? Dan neem ik inderdaad aan gewoon wat je normaal ook hebt.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:15

Ik snap het ook niet. Voor welke vervoersmiddelen moet je dan verplicht met de Ov Cip reizen en voor welke mag je ook nog een kaartje kopen?

Ik studeerde 1 jaar geleden Pedagogiek maar ben daar mee gestopt. Heb toen al wel een Ov Chip gekregen maar kan ik die dan gebruiken? Ik heb ook net een brief gekregen dat ik er nog een moet aanvragen, dan heb ik er straks 2.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:38

@ RoseK, als je nu niet meer ingeschreven staat dan zou ik daar gauw achteraan, staan gigantische boetes op onrechtmatig gebruik!!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:59

Mijn gewone papieren ov heb ik wel ingeleverd toen, er is niks gezegt over die chip kaart. Ik denk dat die gewoon geblokkeerd is eigenlijk.
Nu studeer ik wel weer dus vandaar dat ik er wel een krijg.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:00

nou ik heb net gebeld en na 15 minuten wachten kreeg ik eindelijk eens iemand :\
maar als het goed is moet het nu voor mij allemaal geregeld zijn
dus nu maar afwachten...

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:03

Bah, ik snap er ook helemaal niks meer van.
Het is eerlijk gezegd helemaal langs me heen gegaan. Gisteren hoorde ik ineens dat we een chipkaart moeten hebben.
Maar ik kan nergens zo'n formulier vinden (heb wel recht op studiefinanciering, maar heb geen formulier gekregen?). Dus die gisteren maar aangevraagd.

Maar nu duurt het dus nog heel lang voordat ik de chipkaart heb :( En ik moet ver reizen, dus ben niet van plan alles te gaan betalen.

Oké, ik begin dom te worden... Maar wat wordt hier nou mee bedoeld?
Citaat:
Vanaf 16 december 2009 kun je op deze site zien wanneer en waar jij jouw studentenreisproduct kunt ophalen. Totdat je het officiële studentenreisproduct hebt geactiveerd, kun je gewoon reizen met je Studenten OV-chipkaart; hier staat namelijk een tijdelijk reisproduct op, dat geldig is tot en met 31 januari 2010. Voor nieuwe studenten is dit standaard een weekabonnement.

Als ik geen OV-chip heb, kan ik die toch ook niet meenemen?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:05

nee idd als je hem nu aanvraagd, kan via formulier of belletje
is de mogelijkheid er nog dat je m op tijd hebt :P

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:06

Ik hoop het!!
Hoe dom kan ik zijn dat het allemaal langs me heen is gegaan.... Ik miste het ophaalbericht van de jaarkaart al.. haha!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:35

@ RoseK: Als student moet je overal verplicht met die ov chip reizen. Andere mensen mogen en ik quote:
Citaat:
Klanten houden de komende jaren de keuze tussen de OV-chipkaart en het papieren treinkaartje.

Gaat toch nergens over :oo Alsof wij als proefpersonen die chipkaart moeten gaan testen ofzo :')

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:35

'En als iedereen de komende jaren een kaartje blijft kopen draaien we het misschien toch weer terug.'
Zoiets zie ik ook nog wel voor me. Maar voor de bus moet het dus ook met de chip?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:35

Bus, metro, tram en trein allemaal met die chip :j