Wat is een leuke eerste auto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:30

aatjuh12 schreef:
ik ben geweldig blij met mijn peugeot 206 :D rijd heerlijk, uit 2001, en onder de 130000 kilometer toen ik hem kocht.. wil hem nog laaaaaang niet kwijt!

Die krijg je vast niet voor €2000,- :')

Anders had ik ook allang die gehad haha :+:

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:10

Ik heb een VW Polo uit 1993. Had hem eigenlijk gekocht om een jaartje in rond te rijden toen ik net mijn rijbewijs had, maar hij is er nu nog steeds. Tot nu toe geen grote problemen mee gehad, wel wat kleine dingetjes (o.a. een slangetje dat lek was, was zo opgelost door een 'pil' in de motor te gooien). Nieuwe auto komt er niet, totdat mijn Polootje echt op is. Hij rijdt echt ontzettend fijn.

Oja, en de kosten..... € 850,-- in aanschaf. Wegenbelasting weet ik niet uit mijn hoofd, is in ieder geval niet heel veel en ook de verzekering valt reuze mee.

Nou moet ik wel zeggen dat ik meestal géén enorme stukken rijd, maar ik ben er ook wel eens mee naar België en Duitsland gereden.

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:28

Ik heb op dit moment een mazda 323p te koop staan, ideale auto voor binnendoor maar ik ben er zelf ook 3 keer mee op vakantie geweest zonder problemen! hij gaat weg omdat mijn vriend een leaseauto krijgt, en 2 auto's is iets overdreven. Hij wordt begin januari gekeurd (staat nu nog keuring op tot februari) maar ik verwacht geen problemen met de keuring.
Als je interesse hebt hoor ik het wel ;)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:33

Annemiekbram schreef:
aatjuh12 schreef:
ik ben geweldig blij met mijn peugeot 206 :D rijd heerlijk, uit 2001, en onder de 130000 kilometer toen ik hem kocht.. wil hem nog laaaaaang niet kwijt!

Die krijg je vast niet voor €2000,- :')

Anders had ik ook allang die gehad haha :+:

haha nee dat is waar.. maar wilde wel meteen een "mooie" eerste auto.. dus heb er wel een tijdje voor gespaard :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:15

Citaat:
*Nissan Micra
*VW Polo
*Suzuki Swift
*Seat Ibiza
*Opel Corsa
*Toyota Starlet

Ik blijf bij de starlet! Heerlijk pittig, goedkoop en weinig onderhoud. Zuinig met de benzine :)
Super beginnersauto!
Raad je toch een Japanner aan, die zijn goedkoper in onderhoud. Daarna komen de Duitse auto's.
Franse en Italiaanse heb je vaak een flinke berg onderhoud aan......

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:47

ik vind een twingo wel een leuk autotje :)

eroslover

Re: Wat is een leuke eerste auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 20:00

Wat vinden jullie dat je minimaal voor buffer achter de hand moet hebben na aanschaf van de auto?

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:12

licht er natuurlijk ook aan wat je voor auto zoekt.. hoeveel je daaraan uit wil geven? en je moet even kijken naar hoe en waar je hem wilt verzekeren.. dat verschilt allemaal heel erg..

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 20:13

Na de aanschaf dus als ik een auto van bv 1500 euro koop. En daar komen dan per maand de lasten bij op. Dus verzekering en wegenbelasting en benzine en extra kosten

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:16

Gefeliciteerd met je rijbewijs. :)

Mijn eerste autotje wordt een Twingotje, maar die is geschonken door mijn ouders dus ik vind het best. :D
Ook Ka'tjes vind ik fijne eerste auto's, en vergeet niet de peugeotjes!

Ik heb iets met tjes denk ik hihi

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:19

ik tank ongeveer 2 x in de maand voor 50 euro.. dus das 100 euro.. dan ongeveer 70??? euro in de maand aan verzekering (beginnend bestuurder) en wegenbelasting is niet zo heel veel.. en ik geloof zelfs per kwartaal..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:20

Ik ben begonnen met een polo uit ' 98,
helaas afgelopen april total loss gereden op de snelweg :(

Heb nu een VW Lupo, erg leuk beginnersautootje ook. Lekker klein en zuinig :j
Maar deze zitten meestal rond de 3000 zo'n beetje.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 12:24

Wat zouden jullie nu als buffer achter de hand houden. Je hebt al een verzekering van 30 euro per maand en met een zuinige auto is de wegenbelasting 50/60 euro per kwartaal daar komt dan je benzine nog bij en je variabele kosten die ik natuurlijk ook ga maken. Wat moet dan tenminste mijn buffer zijn. Stel ik koop een auto van rond de 1500 euro. Ik vraag dit omdat ik het gevoel heb dat mijn vader toch wat sneller wil dat ik een auto koop en ik niet zeker weet of ik dat nu kan bekostigen. Hij wilde gister naar een gaan kijken. Een lancia ypsilon. Opzich een leuke auto. Maar ik vond de kleur niet zo mooi en heb dus ook het argument dat ik niet weet of ik op t moment genoeg buffer heb vandaar mijn vraag naar jullie toe.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 14:00

Niemand die daar ideen over heeft? Verder zie ik hier leuke auto's voorbij komen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:05

, ik heb zowizo een minimum voor 500 euro achter de hand voor mijn auto, voor evt. onvoorziene garagekosten :)
De voorziene garagekosten zitten daar dus niet bij.

Verder weet ik dat ik als ik veel rijd 2 x per maand tank rond de 50 euro.

opzich houd ik denk ik wel een redelijk flink bedrag achter voor evt. omstandigheden.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:11

Ik heb een vw polo uit 1997! Echt een super fijn autotje, ik heb hem nu een jaar ongeveer en nog nooit problemen meegehad! Wegenbelasting is goed te doen, ik tank ongeveer voor 60 euro per maand. In onderhoud is hij ook goed te betalen, pas alleen 2 nieuwe voorbanden moeten aanschaffen en hij moet bijna weer gekeurd worden. Verder geen grote uitgaven moeten doen! (alleen de verzekering is niet goedkoop omdat ik beginnend bestuurder ben en in de randstad woon :( )

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:19

Hmzz ik tank ook voor 100€ per maand, daarnaast verzekering van 30 ofzo... enne wegenbelasting van 30... Daarnaast zou ik bij de koop regelen dat er nieuwe apk bij komt!! Heb ik ook gedaan, kon dus nog een jaar mee rijden* als er tussendoor niks gebeurd natuurlijk* Dan heb je al meer zekerheid. Verder zou ik wel rond de 500/750 achter de hand hebben voor garagekosten.. misschien nog wel wat meer.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 14:31

Dus laten we zeggen dat ik ongeveer 1000 euro achter de hand zou moeten houden met alles bij elkaar dus verzekering , belasting , tanken en voorziene en onvoorziene kosten en dat ik dan wel behoorlijk safe zit.
Had ik echt een hele mooie auto gezien die ook echt goed binnen budget paste(950 euro)vw golf 1997 kijk ik op de site van die zaak is hij verkocht terwijl hij er op autotrader gewoon nog op staat....
Laatst bijgewerkt door eroslover op 23-12-09 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:34

Mn 1e auto was een renault clio uit '92 voor 1400,- erg fijn autootje :D
En nu alweer bijna 3 jaar een toyota Aygo, kostte ietsje meer want was nieuw maar in verhouding kosten de augo's eigenlijk niets :D

Maar ik vind ford ka's, opel corsa's, renault clio/twingo, peugeot 106/206 enz ook allemaal erg leuke autootjes :D

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:35

dan zit je wel safe ja :)

verder ik neem aan dat je benzine gaat?
let op het aantal kilometers , wanneer is de distributieriem vervangen , die wil je namelijk niet net moeten vervangen.
apk, graag een nieuwe of net gekeurd 1 a 2 maanden geleden.
geeft geen garantie zijn maar enkele punten.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 14:39

Ja sowieso benzine , dat is qua wegenbelasting toch wel veel goedkoper. Per wanneer moet de distibutieriem vervangen worden. Elke 60000 og 90000 toch?
Bij autodealers zit er vaak nieuwe apk bij , maar anders let ik idd ook op zo lang mogelijke apk.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:43

eerste is rond de 90.000 a 100.00 km
de opvolgende ook zo ong.

ik had dus met mijn auto , geen boekjes :+
was een nieuwe waterpomp en nieuwe distributieriem bij aankoop :') . Opzich geen ramp maar liever niet ;)
roestplekken, kijken waar ze zitten.
Tja een dealer kopen is wel het handigst vind ik zelf.
En eentje waar als het kan fatsoenlijk mee is omgegaan anders zit je met je versnellingsbak, koppelingsplaten.
Ik zou niet zo snel gaan voor een auto van jongelui i.v.m. dat dus,

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 15:36

Dankje wel toushie!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:38

eroslover schreef:
Dankje wel toushie!

Graag gedaan.
Sinds ik me eigen toto heb , heb ik me er best in verdiept :Y)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 15:46

Zo klinkt het wel ja! Ik ben zelf ook aardig aan het verdiepen nu. Welke auto's ik echt niet leuk vind en welke wel. Ook heb ik gezien dat mijn budget best ruim is en dat ik dat wel wat naar beneden kan schroeven zodat ik dan nog wat meer over heb voor onvoorziene kosten. Een autotje voor 1000/1500 euro is ook prima om mee te beginnen vind ik wel.