alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 12075
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:02

Ik ben alleen.

En ga echt niet zitten afwachten of ik please pleassssse pleassssse iets met iemand samen kan doen...



Ik heb veel hobbies, en 0 problemen om die alleen te doen.
Haakt er een keer iemand aan: gezellig!
Zo niet, dan vermaak ik me alleen wel.

Tis een beetje zonde om altijd maar alleen thuis te hangen, terwijl je ook leuke dingen kan doen...

Sellyxx

Berichten: 1252
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:08

Vroeger had ik er meer moeite mee als ik iemand alleen zag. Ik kwam erachter dat dit ook grotendeels mijn eigen invulling was, toen ik een keer een wat oudere man zag die alleen aan het kamperen was. In eerste instantie dacht ik : ach wat zielig. Maar toen later zag ik hem zichtbaar volop genieten. En toen dacht ik wat stoer eigenlijk dat hij (met zijn leeftijd dan, dit was een wat oudere man) nog zo ondernemend van het leven aan het genieten is. Ik denk nu vaak maar zo; mensen die alleen eropuit trekken hebben vaak de motivatie en de energie om op stap te gaan, wat naar mijn idee ook iets zegt over een stukje zelfliefde/zelfzorg om iets leuks voor jezelf te gaan doen in plaats van alleen thuis te zitten. (Niet dat alleen thuis zitten overigens verkeerd is hoor, als je daar zelf blij mee bent)

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:59

Ik ben deze zomer alleen op vakantie gegaan naar Zwitserland. En dat was nog best een onderneming, met de trein wat zeker in het begin niet vlekkeloos verliep. Dus toen ik daar eenmaal zat, op een terras in Zwitserland toen voelde ik me zoooo stoer, en zo'n wereldreiziger.

Een van de dagen kwam er ook een hele familie op dat terras eten, zij zaten met z'n achten, en ik alleen, en het vriendinnetje van 1 van de zoons en volgens mij dacht ze inderdaad dat het heel raar was om alleen te gaan. Maar toen raakte het me echt niet meer, ik vond het veel te leuk en ik was veel te trots op dat ik daar was.

Zij was overigens de enige die ik zo heb zien kijken, en inmiddels heb ik heel wat dingen alleen gedaan. (Misschien zijn er meer mensen geweest maar die deden het dan in elk geval wat minder opvallend :P ) Ik denk dat ik me er wel ongemakkelijk bij zou hebben gevoeld als het de eerste keer was dat ik iets alleen gedaan had, maar nu vond ik het vooral leuk om te merken dat het mij niet raakte en ik haar hooguit zou willen vertellen hoe leuk het kan zijn, en hoeveel vrijheid het geeft, en hoe stoer het voelt als je zoiets bereikt.

Bambi1995

Berichten: 3149
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:54

Shadow0 schreef:
Ik ben deze zomer alleen op vakantie gegaan naar Zwitserland. En dat was nog best een onderneming, met de trein wat zeker in het begin niet vlekkeloos verliep. Dus toen ik daar eenmaal zat, op een terras in Zwitserland toen voelde ik me zoooo stoer, en zo'n wereldreiziger.

Een van de dagen kwam er ook een hele familie op dat terras eten, zij zaten met z'n achten, en ik alleen, en het vriendinnetje van 1 van de zoons en volgens mij dacht ze inderdaad dat het heel raar was om alleen te gaan. Maar toen raakte het me echt niet meer, ik vond het veel te leuk en ik was veel te trots op dat ik daar was.

Zij was overigens de enige die ik zo heb zien kijken, en inmiddels heb ik heel wat dingen alleen gedaan. (Misschien zijn er meer mensen geweest maar die deden het dan in elk geval wat minder opvallend :P ) Ik denk dat ik me er wel ongemakkelijk bij zou hebben gevoeld als het de eerste keer was dat ik iets alleen gedaan had, maar nu vond ik het vooral leuk om te merken dat het mij niet raakte en ik haar hooguit zou willen vertellen hoe leuk het kan zijn, en hoeveel vrijheid het geeft, en hoe stoer het voelt als je zoiets bereikt.


Heb je dan niet dat als mensen naar je kijken en je dat hebt gezien, dat je ogen dan iedere keer naar de persoon die veel naar je kijkt gaan? Ik kan daar wel ongemakkelijk van worden. Hoe kun je daar het beste mee omgaan?

Sparks
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 20:55

Bambi1995 schreef:
Shadow0 schreef:
Ik ben deze zomer alleen op vakantie gegaan naar Zwitserland. En dat was nog best een onderneming, met de trein wat zeker in het begin niet vlekkeloos verliep. Dus toen ik daar eenmaal zat, op een terras in Zwitserland toen voelde ik me zoooo stoer, en zo'n wereldreiziger.

Een van de dagen kwam er ook een hele familie op dat terras eten, zij zaten met z'n achten, en ik alleen, en het vriendinnetje van 1 van de zoons en volgens mij dacht ze inderdaad dat het heel raar was om alleen te gaan. Maar toen raakte het me echt niet meer, ik vond het veel te leuk en ik was veel te trots op dat ik daar was.

Zij was overigens de enige die ik zo heb zien kijken, en inmiddels heb ik heel wat dingen alleen gedaan. (Misschien zijn er meer mensen geweest maar die deden het dan in elk geval wat minder opvallend :P ) Ik denk dat ik me er wel ongemakkelijk bij zou hebben gevoeld als het de eerste keer was dat ik iets alleen gedaan had, maar nu vond ik het vooral leuk om te merken dat het mij niet raakte en ik haar hooguit zou willen vertellen hoe leuk het kan zijn, en hoeveel vrijheid het geeft, en hoe stoer het voelt als je zoiets bereikt.


Heb je dan niet dat als mensen naar je kijken en je dat hebt gezien, dat je ogen dan iedere keer naar de persoon die veel naar je kijkt gaan? Ik kan daar wel ongemakkelijk van worden. Hoe kun je daar het beste mee omgaan?


@BAmbi1995, mijn tip is vaak toch iets mee te nemen waarmee je jezelf kan bezighouden. Tenzij je puur mensen kijken al genoeg vermaak vind. Zo heb ik soms boeken mee om te lezen, een puzzelboekje of alleen mijn telefoon.

De vraag is of je je op je gemak voelt met alleen zijn. Als je dat niet erg vind, interesseert het je niet wat anderen van je denken. +:)+

musiqolog
Berichten: 3389
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:00

Bambi1995 schreef:
Heb je dan niet dat als mensen naar je kijken en je dat hebt gezien, dat je ogen dan iedere keer naar de persoon die veel naar je kijkt gaan? Ik kan daar wel ongemakkelijk van worden. Hoe kun je daar het beste mee omgaan?

Ik ben al zó gewend dat ik opval, ik geef daar niet meer om. Er is nog wel een verschil tussen opvallen omdat je alleen zit en opvallen omdat je in je tanga met een verentooi op de Vogeltjesdans doet (terwijl er Taylor Swift op staat).

En zoals boven al aangegeven: neem een boek mee of zo, dan zit je ook niet op andere mensen te letten.

Femke_Tweety

Berichten: 12075
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:07

Al letten ze wel op me, I don't care.

Als ik zin heb ga ik een gesprek aan, over ditjes, datjes, koetjes en kalfjes.
En als ik geen zin heb niet.

Áls er een gesprek ontstaat, is dat doorgaans positief.


Mensen vervelen zich ook wel eens binnen het gezelschap waar ze mee op pad zijn.
Een praatje met iemand die alleen is, is voor dat soort mensen soms een welkome afleiding :')

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:08

Wat mij helpt is bedenken dat jij daar niet zit omdat je geen vrienden hebt. Maar omdat je een avontuurlijke zelfstandige vrouw of man bent! Kijk maar eens naar die stelletjes -vaak zijn het stelletjes samen (met zn 4en dus) met van die bengelende kinderen- en bedenk dan dat het juist heel stom is dat mensen je daarop bekritiseren. Zou jij die vrouw willen zijn die afhankelijk van haar vriend/man/vriendinnengroep is? Omgekeerde psychologie. :D

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:23

Ik deed vroeger ook niet graag dingen alleen, maar ben het uiteindelijk wel gaan doen.
En zelfs nu ga ik vaak alleen op pad, als mijn partner geen zin heeft om mee te gaan.
Fietsen of wandelen, of gewoon ergens heen om iets te bekijken wat ik graag wil zien.
Zelfs op vakantie doen wij wel eens dingen alleen. Blijft hij bij het huisje en ga ik naar het dorpje om te winkelen, of zelfs naar een museum als hij dat niet leuk vind.
Ben zo ook al een keer alleen met de kabelbaan omhoog gegaan.
En omgekeerd doet hij het ook, als hij naar de film wil (toevallig iets waar ik niet van hou), gaat hij ook alleen.
Grappige is dat je altijd wel aan de praat raakt met iemand.

Maar samen dingen doen is natuurlijk wel leuker, maar ook alleen als je die dingen samen leuk vind. Anders kun je ze echt beter alleen doen hahaha

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:50

Als jullie een stedentrip mogen kiezen, waar ga je dan in je eentje heen?

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:52

Ik wil vanwege het milieu niet vliegen, maar heel Europa vind ik leuk. Nu ben ik Francofiel dus ik ga snel naar plaatsen als Saint Malo, Rouen, Parijs, maar alles wat bereisbaar is, is geweldig.

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:54

Ik doe ook makkelijk dingen alleen. Als ik iets wil doen, ben ik daar niet voor afhankelijk van anderen! :) Ik ga vaak alleen naar de bios. Heerlijk tijd met mezelf, want zeg nou zelf: het overgrote deel van de tijd praat je toch niet. Ook als het zo uitkomt alleen naar concerten, ideaal want je hoeft niemand te zoeken en je kan staan waar je wil. Alleen reizen ook echt geen probleem, 10 maanden in Australië gespendeerd. Ik ga ook echt wel graag met anderen op pad, maar als ik iets wil dan regel ik het voor mezelf.

Wat ik je kan vertellen is dat echt niemand met jou bezig is. Want in het hele 'wat vinden anderen' is iedereen juist echt bezig met zichzelf.

prugelpiet

Berichten: 12618
Geregistreerd: 20-01-12

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:05

Ik doe graag dingen alleen. Ik merk dat dat in mijn vriendengroep nog wel eens raar gevonden word, en er vervolgens 3 mensen zich aanbieden om mee te gaan :+ Dat was niet het punt, ik wil alleen.

Uit eten is niet iets wat ik snel alleen ga doen, maar ik heb gelukkig best veel mensen om mij heen die ook van lekker eten en nieuwe dingen proberen houden, dus daar is altijd wel iemand voor te porren. Maar shoppen, sauna, bios, wat drinken op het terras, ik vermaak me wel. Meestal neem ik inderdaad een boek of een notitieboekje mee, zodat ik niet alleen maar op mijn telefoon zit.

Ik heb bijna altijd mensen om me heen, iets alleen doen is echt even me-time.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:06

Bambi1995 schreef:
Heb je dan niet dat als mensen naar je kijken en je dat hebt gezien, dat je ogen dan iedere keer naar de persoon die veel naar je kijkt gaan? Ik kan daar wel ongemakkelijk van worden. Hoe kun je daar het beste mee omgaan?


Dat viel mee eigenlijk. Omdat het me dus ook niet zo raakte, ik vond het meer gewoon interessant.

Maar ik had ook een boek mee, omdat ik daar gewoon echt prima zat.

DieL_Zor

Berichten: 3891
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:15

Heerlijk om dingen alleen te ondernemen :D Wandelen, bios, musea, reizen, rondje stad. Het zijn vaak spontane dingen. Zeker ook gezellig om dat met vrienden of familie te doen, maar ik heb regelmatig geen zin om eerst 10 mensen af te gaan voordat iemand mee wil/kan. Dat spontane is er dan wel af :') en ik vind het ook fijn in m’n uppie, lekker opladen en geen rekening met iemand te hoeven houden.

Dat gevoel van Shadow, dat ‘ik doe dit mooi maar even’ herken ik wel en mag er ook zeker zijn. Geniet van het feit dat je met jezelf overweg kunt :j Er zijn zóveel mensen die niet met zichzelf kunnen zijn. Ik vind het een mooi iets :)

De leukste ontmoetingen en spontaanste belevenissen heb ik ook gehad toen ik alleen was. Mensen zijn geneigd eerder naar je verhaal te vragen.

Uiteten en de kroeg vind ik wel minder leuk alleen. Op reis niet altijd te ontkomen, maar thuis komt dat weinig voor. En soms mis ik weleens iemand die er meestal wel voor je is (ben single) als je een keer niet alleen wílt. Vorig jaar wilde ik een roadtripje doen en eigenlijk wilde ik deze keer wel gezelschap, maar iedereen om mee heen kon niet/wilde niet/ging al met zijn/haar vriendin etc. Het feit dat het alleen zijn op dat moment geen vrije keuze meer was vond ik even wat minder :+ Ben wel gewoon gegaan, want thuis blijven…zeker niet :Y)

Jessix

Berichten: 16524
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:24

Als ik iets wil zien of doen dan doe ik dat gewoon. Leuk als er iemand mee gaat (soms) maar ook helemaal prima als ik alleen ga. Dat heeft soms ook wel mijn voorkeur, bij een beurs of evenement bijvoorbeeld. Lekker op mijn eigen tempo zo'n dag mee maken. Als ik daarna zin heb om nog ergens wat te eten dan vind ik dat ook geen probleem in mijn eentje.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:47

Femke_Tweety schreef:
Al letten ze wel op me, I don't care.

Als ik zin heb ga ik een gesprek aan, over ditjes, datjes, koetjes en kalfjes.
En als ik geen zin heb niet.

Áls er een gesprek ontstaat, is dat doorgaans positief.


Mensen vervelen zich ook wel eens binnen het gezelschap waar ze mee op pad zijn.
Een praatje met iemand die alleen is, is voor dat soort mensen soms een welkome afleiding :')

Dat is ook mijn ervaring :j

Ik vroeg me al af waarom dit topic ineens in mijn lijst met actieve onderwerpen stond, maar ik blijk in 2009 gereageerd te hebben :)) Niets veranderd in 14 jaar tijd. Ik doe nog steeds veel in mijn eentje, vooral wandelen, naar concerten en musea gaan, op vakantie en weekendjes weg. Ik vind het leuk om iets samen te doen met iemand die minstens net zo veel van de betreffende activiteit geniet als ik (voor bepaalde artiesten heb ik al jaren vaste concertmaatjes), maar van het idee om iets met een ander te doen puur om maar niet alleen te hoeven zijn krijg ik jeuk op lastig bereikbare plekken :D

Iets wat ik praktisch nooit in mijn eentje doe is uit eten gaan, maar ook met anderen doe ik dat nauwelijks. Lunchen vind ik leuker, zowel met mezelf als met anderen. Ik heb ook altijd wel een boek of een opschrijfboekje in mijn tas zitten waarmee ik me vermaak.

Als iemand er problemen mee heeft dat ik in mijn up ben of mij zielig vindt, dan zegt dat meer over die persoon dan over mij ;-) Ik ben daar zelf overigens nooit zo mee bezig 'in het wild'. Ik merk wel dat mensen het snel 'stoer' of 'dapper' vinden dat ik veel dingen in mijn eentje doe. Alleen op die momenten ben ik mij ervan bewust dat het blijkbaar niet zo gewoon en algemeen geaccepteerd is.

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 23:24

prugelpiet schreef:
Ik doe graag dingen alleen. Ik merk dat dat in mijn vriendengroep nog wel eens raar gevonden word, en er vervolgens 3 mensen zich aanbieden om mee te gaan :+ Dat was niet het punt, ik wil alleen.

Uit eten is niet iets wat ik snel alleen ga doen, maar ik heb gelukkig best veel mensen om mij heen die ook van lekker eten en nieuwe dingen proberen houden, dus daar is altijd wel iemand voor te porren. Maar shoppen, sauna, bios, wat drinken op het terras, ik vermaak me wel. Meestal neem ik inderdaad een boek of een notitieboekje mee, zodat ik niet alleen maar op mijn telefoon zit.

Ik heb bijna altijd mensen om me heen, iets alleen doen is echt even me-time.


Dat dikgedrukte heb ik ook wel. Ik heb altijd wel mensen voor de bioscoop bijvoorbeeld. Dan ben ik bang dat ik mensen kwets als ik ineens zeg nee ga liever in mijn eentje. Alsof je zegt ik ga nog liever in mijn eentje dan met jou. :+ Ik denk echt dat ze dat niet zullen snappen.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:00

Gewoon niet vertellen dat je gaat :)) Hoef je ook van tevoren niemand teleur te stellen.

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:16

Ik was niet zo lang geleden bij een concert en toen zeiden de mensen naast mij: komt de rest zo of ben je helemaal alleen? Toen ik zei dat ik alleen was en dat helemaal niet erg vond vonden ze dat stoer. Ik vond het een soort van gek dat het eerst over kwam of het zielig was en daarna was het stoer maar dat is hoe ik hun reacties interpreteerde. Vervolgens boden ze mij een wijntje aan, maar ik drink geen alcohol :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:34

Ik zal ook niet snel vergeten hoe ik anderhalf jaar geleden in Zuid Frankrijk op een camping stond met m’n tentje (nadat ik al in m’n eentje de hele wereld over gereisd was, dus in Rotterdam in de trein stappen, in Parijs overstappen en in Avignon uitstappen was nou niet zo spannend :') ) en een Nederlandse dame maar “jullie” tegen me bleef zeggen als ze aan mijn vakantie refereerde, tot ik zei “o, maar ik ben maar alleen hoor.” Vond ze ontzettend dapper en indrukwekkend, en ik dacht: je moest eens weten. _O-

Nature93 schreef:
Als jullie een stedentrip mogen kiezen, waar ga je dan in je eentje heen?
Cardiff, York, Edinburgh, Londen, Cambridge e.o., Trier, Florence, Montpellier, Arles, Avignon en Thessaloniki zijn bestemmingen die ik in m’n eentje onveilig heb gemaakt of waar ik wel met anderen geweest ben, maar rustig in m’n eentje onveilig zou maken. Rome en Parijs zou ik op zich ook wel alleen doen, maar ik geef vaak toch de voorkeur aan een wat kleinere stad (tot ongeveer een half miljoen inwoners). Aangezien een stedentrip meestal niet zo lang is, doe je in een kleinere stad relatief vaak meer — van echt grote steden krijg ik vaak keuzestress, muv Londen omdat ik daar al jaren vlakbij woon en dus niet het gevoel heb dat ik zoveel mogelijk in drie dagen moet proppen.

Texas02

Berichten: 4791
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:43

Ik ga ook graag alleen op pad! :j Alleen uit eten doe ik eigenlijk nooit, maar ik zit er nu al een poosje over te denken om dit wel te doen. En dan naar een all you can eat wereldrestaurant. Daar was ik laatst met een vriendin en dat was echt heel lekker. Ik zou daar best een keer vaker naar toe willen en het was hardstikke gezellig, maar zoiets alleen doen lijkt me ook nog wel wat. Maar je ziet daar echt alleen maar meerdere mensen aan een tafeltje zitten. Is het bij een wereldrestaurant raar om alleen te gaan of valt dat mee?

ikkeniet

Berichten: 1263
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:43

Ik ben regelmatig alleen naar een beurs gegaan. En als deze verder weg was, dan gebeurde het wel dat ik een hotel in de buurt boekte en daar rustig alleen heen ging.
Lekker rustig een tafeltje boeken en op mijn gemak eten. Vroeger een boekje erbij om te wachten tot het eten geserveerd werd. Nu lees ik iets op mij ipad of telefoon.
Aankomende vrijdag vlieg ik alleen naar Toulouse toe. Ik moet daar dingen regelen voor het huis van mijn ouders wat daar in de middle of nowhere ligt. Heerlijk een paar dagen in mijn eentje.
Geen man en kinderen, bedrijf of klanten die me kunnen bereiken.
Nou daar kan ik echt van genieten.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:47

Nature93 schreef:
Als jullie een stedentrip mogen kiezen, waar ga je dan in je eentje heen?

In Spanje kan ik Málaga, Sevilla en Cordoba aanbevelen. De laatste keer heb ik de bus van Sevilla naar de kust van Zuid-Portugal gepakt (overnachting in Tavira) en toen ben ik vanaf Faro teruggevlogen. Allemaal heel prima te doen in je eentje.

Engelse steden kleiner dan Londen vind ik ook aangenaam. Ik heb mij goed vermaakt in Oxford, Bristol, Manchester en Liverpool, maar vooral in Brighton <3 en ik moet ook echt weer eens naar Schotland voor Edinburgh en Glasgow.

Verder ben ik in Tirana, Milaan, Belgrado en Novi Sad geweest. Kopenhagen heb ik deels alleen gezien en deels met een vriendin die daar in de buurt woont. Ook een heel fijne stad om in je eentje naartoe te gaan. Vorig jaar heb ik Luxemburg ontdekt <3 en ik heb de halve zomer in Duitsland doorgebracht, ben in steden als Heidelberg en Schwerin geweest. Het Rurhgebied is ook enorm opgeknapt. Ik kom vooral graag in Essen en aan de noordkant van Duisburg (bij het Landschaftspark). Moet ik nog even doorgaan? :))

Al deze steden heb ik dus in mijn eentje bezocht. Meestal helemaal alleen, soms met een lokaal logeeradresje bij een bekende, maar dan ging ik alsnog veel alleen op pad (meestal omdat de ander moest werken en dan was het leuk om elkaar 's avonds weer te zien).

Dat 'jullie' komt mij ook bekend voor. Ik kijk dan altijd om mij heen of ik mijn imaginary friend ergens weet te spotten :')

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:50

Nature93 schreef:
prugelpiet schreef:
Ik doe graag dingen alleen. Ik merk dat dat in mijn vriendengroep nog wel eens raar gevonden word, en er vervolgens 3 mensen zich aanbieden om mee te gaan :+ Dat was niet het punt, ik wil alleen.

Uit eten is niet iets wat ik snel alleen ga doen, maar ik heb gelukkig best veel mensen om mij heen die ook van lekker eten en nieuwe dingen proberen houden, dus daar is altijd wel iemand voor te porren. Maar shoppen, sauna, bios, wat drinken op het terras, ik vermaak me wel. Meestal neem ik inderdaad een boek of een notitieboekje mee, zodat ik niet alleen maar op mijn telefoon zit.

Ik heb bijna altijd mensen om me heen, iets alleen doen is echt even me-time.


Dat dikgedrukte heb ik ook wel. Ik heb altijd wel mensen voor de bioscoop bijvoorbeeld. Dan ben ik bang dat ik mensen kwets als ik ineens zeg nee ga liever in mijn eentje. Alsof je zegt ik ga nog liever in mijn eentje dan met jou. :+ Ik denk echt dat ze dat niet zullen snappen.
Haha, dit heb ik ook wel eens. Of als mensen vragen of je al plannen hebt op een bepaald tijdstip, dan weet ik ook niet wat ik moet zeggen :+ "Ja ik heb wel plannen en je zou in principe mee kunnen maar ik wil alleen" klinkt zo banketstaaf :') Op m'n werk lopen we altijd een rondje in de pauze met collega's en ik wil exact datzelfde rondje af en toe eigenlijk liever alleen lopen, maar ja, dat durf ik ook niet te zeggen haha.

Ik kan dus ook echt genieten van alleen dingen doen. Ben best sociaal en spontaan maar ik heb ook echt veel tijd alleen nodig. Daar versta ik tijd met m'n man samen trouwens ook onder, maar dat vind ik anders dan met vrienden of kennissen samen, daar heb ik geen "pauze" van nodig. Vakantie of uit eten in m'n eentje zou ik niet zo snel doen, maar dat is meer omdat dat nou juist dingen zijn die ik wel graag met iemand deel.