Later kinderen of geen kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:50

Over geen tijd/te duur.. Misschien egoistisch, MAAR als iemand niet bereid is om dingen op te geven voor kinderen, dan is het toch alleen maar verstandig dat ze er niet aan beginnen, of zie ik dat verkeerd? Misschien egoistisch, maar wel zo eerlijk.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:56

ben nu bijna 40,en nog steeds geen enkele rammelende eierstok aanwezig...

dus nee nu niet en er gaan ook geen kinderen komen,echt "my worst nightmare"...kan er werkelijk nachtmerries van krijgen (echt hoor,dan droom ik dat dat "ding"eruit moet,weg ermee.. )

nee...daarnaast ik vind het geen wereld meer om hier kinderen in groot te brengen,wat een k*t maatschappij waar we nu in leven.... :n en ik wil het ras "mensch" dan ook maar al te graag op een rode uitstervende lijst zetten,ben er in het geheel niet trots op,om tot deze vreselijke diersoort te behoren..

maar ja tis niet anders..zal het ermee moeten doen :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:57

Absoluut niet!
Haha, heb echt nooit wat met kinderen gehad, heb er zelfs een hekel aan.. :=
Dus voor mij AUB geen kinderen. ;p

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:58

Over dat egoïstische: ik heb werkelijk nooit begrepen waarom het egoïstisch zou zijn om niet aan kinderen te beginnen.

Ik ben wel benieuwd of iemand me daarover het een en ander kan uitleggen. :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:59

Ik niet, in ieder geval, daar denk ik nu zo over :) Dat moederschap laat ik wel liefdevol spelen over mijn paarden en katten, ghehe :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:01

Karin schreef:
Over dat egoïstische: ik heb werkelijk nooit begrepen waarom het egoïstisch zou zijn om niet aan kinderen te beginnen.

Ik ben wel benieuwd of iemand me daarover het een en ander kan uitleggen. :)

Wat ik denk dat ze bedoelen is dat wij (waarschijnlijk) wel een mogenlijkheid hebben om kinderen te krijgen (vruchtbaar) en dat wij met het moederschap heel makkelijk omgaan in de ogen van onvruchtbare mensen die toch heel graag een kind willen..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:02

Ik moet het toch even zeggen, maar een hekel hebben aan kinderen vind ik qua terminologie toch altijd vrij 'hard' overkomen.
Want of ze nu leuk zijn of niet, het is wel onze toekomst!
Verder zou ik me kunnen voorstellen dat mensen over dit soort opmerkingen kunnen vallen, maar dat is mijn gevoel hierbij.

Ik hoop dat mensen die vinden dat we nu in een 'niet zo'n leuke' wereld leven, toch nog kans zien in ieder geval een beetje van het leven te genieten. Een beetje relativeren op zijn tijd en dan kan het zonnetje soms best wel eens schijnen ;)

Het lijkt mij overigens helemaal niet egoistisch om geen kinderen te willen. Dat is toch gewoon een keuze waarin je helemaal vrij bent?
Al zijn er misschien mensen die vinden dat wij ons moeten voorplanten, dan zou je het misschien egoistisch kunnen vinden om geen kinderen te willen (ervan uitgaand dat je ze kunt krijgen - want dat moet je ook maar afwachten). Ik zou niet kunnen verzinnen waarom iemand die zelf geen kinderen kan krijgen, de keuze het niet te willen, egoistisch vindt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:03

Absoluut niet! Ik ben een erg egoistisch mens. Daar past een kind niet bij. Ze zeggen wel dat dat veranderd als je eenmaal je kind hebt, maar ik neem liever het risico niet. :D

MarloesRixt

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:05

Ik moest er eerst niks van weten, maar begin het toch wel leuk te vinden! Misschien wil ik nog wel eens een kindje.
Iets wat je samen hebt, wat ècht van jullie twee is, dat lijkt me wel heel leuk. Het hele opvoed gebeuren enzo lijkt me ook wel leuk. :j Het zal alleen nog wel een paar jaartjes duren denk ik :Y) Eerst school afmaken en een baan, zien we dan wel weer eens! :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:06

Alet74 schreef:
Ik moet het toch even zeggen, maar een hekel hebben aan kinderen vind ik qua terminologie toch altijd vrij 'hard' overkomen.
Want of ze nu leuk zijn of niet, het is wel onze toekomst!
Verder zou ik me kunnen voorstellen dat mensen over dit soort opmerkingen kunnen vallen, maar dat is mijn gevoel hierbij.

Ja, het is ook hard. Dat mensen erover kunnen vallen heb ik nooit begrepen. De een houd niet van paarden, de ander niet van kinderen.. :+

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:07

Ik wilde nooit kinderen. Kreeg er onverwachts toch één, en zou hem nooit meer willen missen.
In de toekomst zeker nog meer kindjes, zij het eigen, zij het pleegkinderen <3 Maar stiekem hoop ik ooit op een eigen kleintje met mijn huidige vriend, over een jaar of 2/3 ofzo (:)

Alet74

Het is/hoeft niet altijd een grote roze wolk hoor; ik ken ook een stel dat een dochter kreeg die de eerste twee jaren van haar leven in het ziekenhuis heeft doorgebracht. Die hebben zich vast wel eens afgevraagd waar ze in terecht waren gekomen.
Al moet je er natuurlijk nooit vanuit gaan dat het mis gaat, de kans is er natuurlijk wel.

LindyH

Siets schreef:
Ik vind het altijd zo grappig om te zien dat het meerendeel van de mensen in dit soort topics altijd anti-kinderen is.

Misschien omdat het maatschappelijk gewenst is dat je wel kinderen wilt. In de maatschappij ben je nu eenmaal 'geslaagd' als je kinderen hebt. Dat is ook een onbewuste reden voor mensen om kinderen te krijgen denk ik. Zonder kinderen ben je toch een beetje zielig.

Ik vind dat heel erg, en heb daarom een hekel aan mensen die heel jubelend over kinderen doen, want die werken dit in de hand. Hierdoor krijgen mensen ook postnatale depressies, omdat de beloofde roze wolk uitblijft.
Ik zou het heel fijn vinden als mensen eens wat nuchterder omgingen met zwanger zijn en kinderen krijgen. Dan wil ik er misschien ook wel aan mee doen. :D

Mijn grootste bezwaar tegen het krijgen van kinderen is dat je voor je eigen lol een wezen op de wereld zet wat daar zelf niet om gevraagd heeft. Eigenlijk vind ik kinderen krijgen niet ethisch verantwoord. Zoals Nietzsche al (ongeveer) zei: Het is misdadig om een kind in koelen bloede tot leven te dwingen. (als iemand de exacte quote weet hoor ik het graag)
EDIT: Ik vind het dus eerder egoïstisch om wel aan kinderen te beginnen.

Mensen worstelen hun hele leven met het leven zelf en met het 'gelukkig worden'. Gek genoeg hebben hebben alle momenten waarop dat een beetje lijkt te lukken altijd te maken met het zorgen voor nageslacht (relaties, zwanger zijn, kinderen). Het leven is dus poedersuiker, behalve als je bezig bent met het produceren van nieuwe mensjes voor wie het leven ook poedersuiker zal zijn behalve als ze...
Dat is toch idioot? Wanneer houden we daar nou eens mee op?

Maar inderdaad... Iemand moet mijn luier verschonen als ik oud ben. Hoewel je tegen die tijd ook jezelf wel een spuitje zal kunnen geven. :D Zo eerlijk moet je dan ook wel weer zijn vind ik. Geen kinderen, dan ook geen verzorgingshuis.

Was het nog maar zoals vroeger, toen er niks te beslissen viel, er toen mensen er ook niet zo hysterisch over deden. Het overkwam je gewoon, of je wilde of niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:10

Hannah_Menno schreef:
De een houd niet van paarden, de ander niet van kinderen.. :+

En weer een ander houdt wel van paarden en/of kinderen, maar hoeft er niet per se zélf eentje (of meer).

Die is blij met een paar uurtjes in de week met een bijrijdpaard bezig zijn en/of eens in de zoveel tijd op een neefje of buurmeisje passen. ;)

En wat daar dan ook de reden van mag zijn - kosten, tijd, de zorg niet aan willen of durven - het is aan de persoon zelf om die keuze te maken, niet aan zijn of haar omgeving. :)

Dat je ergens van houdt, hoeft namelijk niet automatisch te betekenen dat het dan ook maar meteen een prominente positie binnen je leven moet hebben.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:11

Hihi, dat zegt mijn moeder nou ook altijd; Ja, maar als je geen kinderen hebt heb je niemand die later voor je kan zorgen of bij je op bezoek komt.
Eeeehm.. bejaardentehuizen? :D Ik vermaak me wel hoor.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:12

NEE absoluut GEEN kinderen voor mij :n

Kinderen hinderen :Y)

Ik ben 35, zonder biologische klok ;-)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:14

LindyH, goooooh, dus jij vindt iemand die heel bewust moeder is geworden misdadig, egoistisch en crimineel? :+
Ik vind dat nogal een statement. Maar goed, moet jij weten, hoor.....

Ik ga mijn hele zielige, tegen haar wil geboren dochter maar eens naar binnen roepen voor een drankje en een koekje. :D

(Overigens vind ik mensen die bewust niet voor kinderen kiezen helemaal niet zielig. Moet je zelf weten. En zoals ik al eerder zei; moet je ook niet doen, als je het echt niet wilt).

Jammer alleen dat jij wel over mensen oordeelt, die daar wel bewust voor kiezen. Pot verwijt de ketel, he. ;)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:22

Absoluut wel :D

Had er laatst trouwens ook een discussie over met een collega. Zij is 21 nu, en moeder van een 1 jarig heel lief leuk geweldig meisje! Heel zelden komt het voor, maar soms heb je van die dagen dat je denkt; het zou toch niet hè... Zo'n dag had ik ook op 't werk, natuurlijk niet verteld en zo :+ Maar we kwamen dus tot een discussie over abortus.

Zij: degene die abortus laten plegen krijgen van mij nog een klap na, ik vind het echt niet kunnen.
Ik: en ik vind het niet kunnen dat mensen zonder opleiding of degelijk salaris een kind nemen...

Reden van mijn opmerking was voornamelijk omdat mevr nogal bekend staat om haar grote bek en duidelijk geen weerwoord verwachtte. Zo kort door de bocht als ik het zei ben ik dus niet :') Want natuurlijk zijn er uitzonderingen.
Ik vind wel dat als je bewust kinderen neemt, je moet zorgen dat je er goed voor kunt zorgen. Dus; een huis en een inkomen waar je van kunt leven. Een stabiele thuisbasis voor een kind.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:31

Hmm... Vroeger wist ik het zeker, nu iets minder...

Ik denk dat er voor mij te veel nadelen aan zitten, heb gewoon een moeilijk karakter. Dat kan natuurlijk nog heel erg veranderen, je kunt nooit weten hoe je zult worden... Ben nu 16. Op zich, dat opvoeden zwaar is, bij een 'gewoon' kind, lijkt mij niet het ergste. Ik denk dat je er heel veel moois voor terugkrijgt. Het is maar net of je kinderen leuk vindt. Leuk vind ik ze zeker!

Het lijkt me alleen vreselijk om een heel moeilijk kind te krijgen... :n Dat risico zou ik later niet willen nemen. Met een moeilijk karakter, zoals ik, ik zou er helemaal depressief van worden. := Als het kind op mij lijkt, brr, alsjeblieft niet!

Ik heb geen idee of ik goed zou kunnen opvoeden, ik denk het eigenlijk wel! :o

Als ik kinderen wil, wil ik er wel vroeg aan beginnen. Dan maar je leven een beetje aanpassen. Ik zie mezelf niet op/na mijn 30e beginnen. :+ Ik zou zeggen: op mijn 30e mijn laatse kind. Maar dat is weer een hele andere discussie. :)

Wel lijkt het me bijv. heel leuk om tegelijk een kind te krijgen met mijn zusje... En dan het liefst 2 van hetzelfde geslacht. Dat zou echt super zijn. Wie weet...

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:37

Ik wl later zeker weten kinderen (over jaar of 2-4).
Wil mijn hele leve lang al kinderen, en werk zelf ook met kinderen (opvang en basisschool) dus weet ook goed waar ik aan begin.

Mloes

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:39

Ik ben nu 21, en heb nog steeds niet het gevoel dat ik later kinderen wil. Vroeger zei ik altijd: 'Ik wil puppies en pony's in plaats van baby's.' En als ik heel eerlijk moet zijn, denk ik er nu nog steeds zo over. Maargoed, ik ben nog maar 21, wie weet denk ik er over 10 jaar wel helemaal anders over. Maar voor nu? Nee, bedankt :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:41

@Lindy: denk je echt dat mensen een kind zouden willen om 'geslaagd' te zijn? Laten we het niet hopen! Het is iets waar je voor kiest (as far as it goes) op grond van gevoel en verstand, maar niet om erbij te horen. Althans, ik hoop dat ik voor het gros van de ouders hier kan spreken.

En waarom heb je een hekel aan jubelende ouders? Vergelijk het met het hebben van een paard, daar zou je vast ook heel enthousiast over zijn. Zo zijn veel ouders ook over hun kroost, en ik ben het met je eens dat sommigen wel een beetje doorslaan hoor. Ik denk niet dat dit inherent is aan het krijgen van een postnatale depressie, daar zijn waarschijnlijk meer dingen die een rol spelen.
Of je wel of niet een kind zou willen, moet toch een op zichzelf staand iets zijn, niet iets waar je je door je omgeving in laat beinvloeden, dat zou jammer zijn. Want dan is het niet echt een objectieve keuze meer lijkt me.

Misschien had Nietzsche wel gelijk, en is het egoistisch om een kind te krijgen. Maar het hoort bij het leven, geboren worden en sterven, zo gaan die dingen. Ik ben toch wel blij dat het er tegenwoordig wat anders aan toe gaat dan vroeger.

Je stuk over het zorgen voor nageslacht, het hebben van een rotleven en dergelijke, dat volg ik niet helemaal. Kun je dat nog een beetje toelichten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:42

Alet, amen. _/-\o_

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:48

Alet74 schreef:
@Lindy: denk je echt dat mensen een kind zouden willen om 'geslaagd' te zijn? Laten we het niet hopen! Het is iets waar je voor kiest (as far as it goes) op grond van gevoel en verstand, maar niet om erbij te horen.

Dat weet ik niet, maar ik merk wel uit mijn directe omgeving dat "huisje boompje beestje" mensen
je al vlug zielig vinden als je alleen woont en geen partner en kinderen hebt :+

Pure onzin natuurlijk, maar veel mensen zien dit wel zo is mijn persoonlijke ervaring :j

Zelfs schamende en /of teleurgestelde ouders die nog geen opa/oma zijn :(:)

Samirah22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:15

Ik zou het echt heel graag willen.
ik wou vroeger altijd al jong moeder worden maar toch een gezonde verstand gehad en niet laten uitkomen natuurlijk haha.
ik ga ik maart een opleiding doen als kraamverzorgster omdat ik zo ontzettend gek ben met baby's en ik vindt het leuk om een grote verantwoordelijkheid te dragen over moeder en baby

ik wordt nu zelf bijna 23 en heb een vast relatie van bijna 4 jaar en het begint nu echt heel erg te kriebelen overwoog zelfs om te stoppen met de pil maar we hebben toch besloten om even te wachten totdat ik me opleiding heb afgemaakt

|( :P