'Jonge' Tienertjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:08

Ik meng me ook maar even in het gesprek!
Vanmiddag stond ik bij school te wachten. Ik zit in mn laatste jaar havo en heel toevallig dacht ik er aan om een topic te openen. Die kinderen van nu.... dat is gewoon niet normaal meer! Ze komen de poort uit, hup sigaret wordt opgestoken en er worden enorm veel sexistische opmerkingen gemaakt. Ik ga ze hier niet neerzetten maar dat is echt niet normaal meer. En dan van die ukkies hè, zoals iemand hier al zei, in de eerste keek ik daar echt tegenop! En nu, het lijkt wel omgekeerd.. ik kijk niet tegen ze op maar met verbazing.. uiteraard zullen er wel wat zijn zoals ik vroeger.. rustig en afwachtend. Wat make-up betreft: je ziet het steeds meer inderdaad. Ik vind het nog jammer ook!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:10

Waventy schreef:
minikatje schreef:
liever genoeg zelfvertrouwen dan overassertief zijn ;)

ik vind dat veel meisjes en vrouwen er best trots op mogen zijn op hoe ze eruit zien en wat voor personen ze zijn.
daar ontbreekt het bij de meeste best wel aan.

Overassertief??? Dan ben je volgens mij gewoon agressief hoor ;)

Je bent:

Sub assertief
Assertief
Agressief

overassertief is een echt woord ;)
Citaat:
In de gedragstherapie zijn er twee begrippen voor, te weten subassertief of over-assertief gedrag. Subassertief gedrag zou je kunnen plaatsen bij mensen die dichtklappen en zich terugtrekken. En over-assertief gedrag degene die er verbaal grof op reageert. Voor beiden geldt dat het niet in balans is.

dan snap je mijn punt ook ;)
de meisjes van tegenwoordig hebben geleerd dat ze assertief moeten zijn, maar kunnen de grens tussen agressief en assertief niet echt onderscheiden.
ergens denk ik dat dat een kwestie van weinig zelfvertrouwen is.

Waventy

Re: 'Jonge' Tienertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:21

Dat is het zeker, hoe groter de mond, hoe meer ze proberen te maskeren dat ze sociaal helemaal niet zo vaardig zijn.

Tijdens mijn opleiding hadden we het alleen over sub, assertief en agressief maar dat zal in de tijd dus wel veranderd zijn ;)
Denk dat over assertief het vroegere agressief was dan.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 16:47

Heb net 'even' het hele topic doorgelezen,las dat iemand zei dat een vriendin van haar het op haar 13de had 'gedaan'.
Ik kan dus echt niet begrijpen dat sommige meiden dit zo stoer vinden.
En ik zag toevallig vandaag meisjes die ik zo af en toe zie in de stad(die 11 jaar oud zijn en in groep 7 zitten) elkaar 3 kussen op de wang gaven als afscheid(de volgende dag zagen ze elkaar toch op school) en allemaal scheldwoorden gebruikten dat ze 'f*cking veel huiswerk op hadden.'..
Uhm die woorden gebruik ik nog steeds niet.. :+

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:48

Anoniem schreef:
Kinderen worden niet sneller volwassen.. Maar worden sneller brutaal. Ik merk dat ook wel hoor.. zelf ben ik 16 maar ik merk aan de brug klassers dat ze een stuk brutaler zijn dan ik was toen ik zo oud was... Zelf had ik echt ontzag voor de 4e en 5e klassers... Deze generatie blaft je af alsof je een hond bent..

Hier precies hetzelfde!
Stond de eerste twee weken echt te kijken hoe ze gewoon tegen iedereen deden.. toen ik in de brugklas zat durfde ik niet eens mijn boeken alleen te ruilen...

ShadowPizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:21

Ik ben benieuwd hoeveel van de mensen op deze 5 pagina's nou hebben gezegt dat ze zich er zo onwijs aan ergeren, eerder OF ook zo waren, OF zo zijn!! :=
Volgens mij zijn deze 5-pagina-lange-bokkers het braafst van heeeeuuull de wereld! :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:28

ShadowPizza schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel van de mensen op deze 5 pagina's nou hebben gezegt dat ze zich er zo onwijs aan ergeren, eerder OF ook zo waren, OF zo zijn!! :=
Volgens mij zijn deze 5-pagina-lange-bokkers het braafst van heeeeuuull de wereld! :D :D

volgens mij voel ik lichtelijke irritatie :+

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:19

ShadowPizza schreef:

Precies, waarom wordt er hier dan zo geklaagd als toch niemand van ons zo is of ooit iets stouts/brutaals heeft gedaan? Zitten al die tienermeisjes dan nèt toevallig niet op bokt? Kom nou...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:24

E_dicky schreef:
ShadowPizza schreef:

Precies, waarom wordt er hier dan zo geklaagd als toch niemand van ons zo is of ooit iets stouts/brutaals heeft gedaan? Zitten al die tienermeisjes dan nèt toevallig niet op bokt? Kom nou...

Dus als je het hier niet mee eens bent betekent dat dat je op je 10e al op hoge hakken liep, op je 11e al foundation droeg en een navelpiercing had, en op je 12e al met een jongen in bed lag?

Nou sorry, maar die link mis ik een beetje. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:29

Aangezien er genoeg leden op Bokt zitten,weet ik wel zeker dat er hier ook heus van dit soort "types"meelezen.
Maar die zullen wijselijk hun mond houden.

ben zelf 28 maar toen ik 12, 13 was, was ik een rustig braaf meisje. Eerste keer mascara volgens mij toen ik 15 was,met een schoolfeestje. Op mijn 16e mijn eerste vriendje met wie ik "het"heb gedaan,en dat vond ik naderhand al best vroeg.
Tegenwoordig ben je dan al oud kennelijk,hahah...

Achja,ik blijf van mening dat het ook door media komt. Tegenwoordig lijkt het wel of meiden(het zijn ook jongens natuurlijk,maar ik richt me nu even op de meiden)sneller moeten opgroeien en sneller hun puberteit door moeten ofzo.
Werkt natuurlijk ook aanstekelijk,meeloopgedrag is van alle tijden dus ook nu is dat aan de orde.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:31

Meiden beginnen inderdaad steeds vroeger met make-up en ja zich eigenlijk al ouder voelen.
Terwijl ik pas op mijn 14e of 15e begn met make-up, misschien ook niet zo oud, maar wel ouder dan 11/12.
Eerlijk gezegt vind ik het niet zo erg, want ik ga met iemand van 13 om, ze is een beetje mijn zusje. :)
En ja die draagt ook make-up, stylt der haren, en ja ze lijkt gewoon geen 13.. En ze is pas net 13.

Maar wat ik wel steeds vroeger vind is dat 'uitgaan' jezus dan zie je meiden van 13 al helemaal bezopen ergens hangen, en dan denk ik meisje toch.. Ik was al blij als ik een keer s'avonds naar het dorp mocht, of naar de bios. :+

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:39

Ik weet niet waar jullie wonen, maar hier zie ik geen kinderen van 11 jaar met mascara, hoge hakken, sigaretten etc hoor. := Dan zijn eerder de jongens en meiden van 14 jaar stoer, maar ik vond mezelf ook stoer toen ik 14 jaar was. ;)

De "jeugd van tegenwoordig" lijkt gewoon steeds meer te kunnen zeggen, maar wanneer je eens boos terug doet of ze alleen tegen komt zie je weer dat ze nog erg jong zijn.
Ik kan me er niet aan ergeren, er zijn ergere dingen in de wereld dan irritante kinderen. :+
(al mogen de wat jongere mensen wel uit de discotheken geveegd worden, maar gelukkig weet ik altijd weer de feestjes te vinden waar streng gecontroleerd wordt. :D )

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:43

Ik woon in Almere :)

Hahaha op de basisschool deed ik nog aan verstoppertje en touwtje springen.
Op de middelbare deed ik wel af en toe wat make up op maar niet echt .
Ik ging echt pas in de 4/5 een beetje aan mn uiterlijk denken .

Nu ben ik 17(.5 :)) ) , ga ik enkel nog makeuploos de deur uit als ik lekker naar de paarden ga, heb ik ( in mijn optiek ) een leuke kleding stijl en doe ik ook echt wat met mn haar enzo :) . Maar toen ik 12 was ? Interesseerde me dat echt niet joh . Ik ben ook echt in dingen toen naar school gegaan joh :)) . Om je te bescheuren .

Maar inderdaad.. Toen ik in de 5de zat zag ik 1ste klassers rond lopen en grote bekken op zetten, wow. Nou, dan hadden ze aan mij toch wel een verkeerde. Nog steeds. Ik was van de week naar de bioscoop ( NEW MOOOONNNNN ! ) op woensdagmiddag. Nou, dan weet je het al :+ .
Dus vooraan zaten een stel 13jarige te gillen, lachen, OVERGOOIEN MET BALLEN, popcorn gooien etc. Behalve ik en een vriendin zaten er nog 2 meiden die ook al verschillende malen om stilte geroepen hadden. En niet luisteren he? Gewoon terug schreeuwen. Nou, dan heb je aan mij écht een verkeerde.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:44

Ik merk het ook hoor, gaf vorig jaar les in groep 8 en die hadden allemaal al make up op en waren bezig met merkkleding enz. Als we gingen gymen stonden ze voor de spiegel dr haren goed te doen en moesten de make up natuurlijk goed gedaan worden.
Ook kwamen allemaal al een mobieltje, vriendje en bezig met zoenen enzo. Dat had ik op die leeftijd echt nog niet!
Deze kinderen waren toen rond de 11 a 12 jaar. ik woon niet in een grote stad, in een klein ''stadje' waar alleen dorpen rondom zijn := .
Nu heb ik groep 7 en daar is het gelukkig een heel stuk minder.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:45

ik droeg nog gewoon een hemd en onderbroek van de markt toen ik 12 was hahahaha.....volgens mij met schelpjes en zeepaardjes

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:47

Jah dat deed ik dus ook.
Maar in die groep die ik les gaf droegen ze allemaal een bh terwijl sommigen hartstikke plat waren :')

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:52

Jaaa ik speelde ook nog verstoppertje of zat in de klimrekken in groep 7. :+ En toen was ik 11 of 12 ofzo. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:56

Nou ik vind het erg toevallig dat hier allemaal bokkers bijeenkomen die in groep 7/8 nog speelden etc maar zo was onze klas toch echt niet. We hadden geen grote klas, maar van de leerlingen die wij hadden droeg echt minstens de helft make-up en bh's. Spelen kon echt niet meer dus afspreken was 'hangen'. Eerste klas al helemaal. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:02

Ligt ook aan je leeftijd he.
Voor mij is het 16 jaar terug dat ik 12 was, veel bokkers die hier posten zaten toen nog in de buik of in de luiers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:03

Klopt maar ik lees nu ook steeds meer reacties van bokkers in de 4/5/6e klas die zich irriteren aan 'de bruggers van tegenwoordig'.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:04

Nou, in groep 8 droeg ik wel een bh, want die had ik nodig, ja daar kon ik natuurlijk weinig aan doen. Likje mascara wilde ik graag, maar dat plan ging mooi niet door vond moeders.
Verder wist ik toen echt amper wat jongens waren, daar was ik niet mee bezig. Meer met mn pony

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:06

Nou vraag ik me al het hele topic af wat 'ntb' betekend := _O-

Ik signaleer het wel, maar me aan ergeren? Wel nee, dat kost me veel te veel energie.

Ik was vroeger zelf niet zo, zat veel bij mijn verzorgpaarden en heb (ja echt!) lang met mijn barbies gespeeld. Ik had mijn eigen barbieparadijs thuis :))
Met make-up begon ik toen ik 14-15 was, en dan alleen nog maar mascara. Mijn vriendengroep was ook niet zo van het perse volwassen moeten zijn, make-up willen dragen of roken. Overigens heb ik het wel geprobeerd hoor, roken. Maar ik werd er zo godsallemachtig misselijk van dat de lol er snel vanaf was _O-

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:07

ntb is geloof ik 'niet te breken'

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:10

Hmm best moeilijk, voel me stiekem best aangesproken namelijk. Draag best veel make up, niet omdat ik er perse 'bij' wil horen, want ik heb er nog nooit bijgehoord en ook geen behoefte aan, maar omdat ik het gevoel heb dat ik er gewoon beter uit wil zien. Ik draag bijna elke dag hakken van minimaal 6 cm, en tja..Ik voel me zo gewoon fijn. Op platte schoenen kan ik niet goed lopen, heb als klein kind heel erg op mijn tenen gelopen (doe het nog steeds op blote voeten, heb dus altijd sokken aan :+), en dan voel ik me niet erg prettig omdat ik weet dat ik er echt lomp uitzie op platte schoenen. Ga alleen niet uit, roken en drinken doe ik niet, en verder ook geen behoefte aan.

Ik merk het hier wel hoor, merkte het bij mezelf al toen ik las dat mensen hier ontzag hadden voor bovenbouwers op de middelbare toen ze zelf in de 1e zaten. Had ik dus niet. Vond dat zij ook maar mensen waren en dus niet stoerder ofzo dan ik was. Maar nu zie ik het zelf al, een meisje uit de 2e (die deed het ook al in de 1e maar zit nu in de 2e), meer make up op dan ik (en ik gebruik niet echt weinig..), haar ogen vallen bijna dicht van alle mascara die ze op heeft, haar wordt elke dag gestijld, een grote bek dat ze heeft..Nu ik er overna denk, zijn veel meiden uit dezelfde klas als ik (uit de 3e), zo. Alleen dan niet met de hakken, ze vinden mij namelijk al hoerig omdat ik op hakken loop :'). De rest wel, en dus ook vanalles met vriendjes uitspoken waar ze net een weekje mee hebben.

Gelukkig heb ik d'r geen last van.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:10

Ik wil mezelf wel melden als zo'n 'irritant' tienertje. :+ Toen ik in groep 8 zat, begonnen mijn vriendin en ik toen afentoe, 1 keer per week denk ik ongeveer, gewoon een beetje mascara op te doen, gewoon omdat we dat 'spannend' vonden. Vaak was het zo weinig dat je het niet eens zag, maar toch. Ik ben van mezelf al best wel (lees: heel erg) onzeker meisje, toen ik in de brugklas zat, en alle 'populaire' meiden make-up droegen, ging ik dat ook doen. Toen was dat nog alleen een beetje mascara. In de 2e kwam in met wat 'populaire' meiden in de klas waar ik erg tegenop keek, ik was altijd bang dat ik wat verkeerds deed in hun ogen. Die meiden zaten ook gewoon elke les met hun poederdoos in hun hand poeder op hun hoofd te smeren, poedertje hier, mascara daar, oogpotloodje daar en om het af te maken nog wat lipgloss. In de laatste periode van de 2e klas ben ik me helemaal naar hun doen gaan opmaken, ik had 's ochtends hetzelfde ritueel: Douche, haren wassen, concealer opdoen, haren fohnen, foundation & mascara opdoen, haren insmeren met spulletje, nog een laag mascara opdoen, poeder laag opdoen, lipgloss, haar vast doen en dan nog me kleren en de juiste sieraden. Hier ben ik zeker mee doorgaan tot de laatste periode in de 3e klas. In de 3e klas zat ik weer bij die meiden in de klas, ik had het geluk dat die meiden mij mochten, en daarom was het vaak ook erg gezellig met ze. Aan het eind van de 3e had ik geen zin meer in die make-up. Van al die dingen die ik eerst deed, stapte ik nu over naar mascara, poeder en een beetje lipgloss. Ik merkte eigenlijk gelijk al dat mijn huid er ook een stuk beter van werd. Nu zit ik ondertussen in de 4e klas, en nog steeds doe ik nu elke dag, beetje mascara, beetje poeder voor de onzuiverheden, en een beetje lipgloss.

Ook ben ik in de 3e klas vreselijk brutaal geweest. Ik ben nu net 15, en in de 3e was ik 13/14. Ik ben een meisje dat onwijs moet wennen aan een nieuwe klas, ik ben onwijs onzeker. In de 1e klas was ik dus het stille verlegen meisje, in de 2e klas was ik ook het stille verlegen meisje, maar in de 3e klas, zat ik nog steeds in dezelfde klas als in de 2e, dus hoefde ik niet te wennen. Ik kwam uit mijn schulp,met iéts te veel vaart. Ik had een grote bek tegen leraren, schold klas genoten rustig uit voor stinknicht, en kwam altijd te laat. Elke dag werd ik er uitgestuurd, vaak wel 2 keer op een dag. Gesprekken bij de teamleiders/mentor, belletjes met mijn ouders, ouders op school laten komen, niets hielp. Ik kón mezelf na al die tijd dat ik me had laten gaan, niet meer inhouden. Als ik een vraag op het proefwerk niet snapte? Makkelijk zat, ik maakte gewoon het hele proefwerk niet. Zo kwam het dat ik het jaar begon met zevens en achten, en eindigde met drieën en vieren. En toen kwam de laatste proefwerkweek, ik móest overgaan, anders zou mijn paard weg gaan. Weken heb ik me uit de naad gewerkt, leraren en ouders wisten niet wat er gebeurde. En toen kreeg ik mijn cijfers terug, álles een voldoende, maar ik had als eindcijfers een 8, 7, 7, 5, 5, 5, 5, 6, 6, 6. Dat waren 4 vijfen, en dat was er 1 teveel. En het was nog een 5,4 ook. Op één tiende zou ik blijven zitten. Toen zijn er toch wel wat traantjes gekomen, oliebol hé wat voelde ik mij poedersuiker. Ondanks alles heb ik ontzettend geluk gehad, doordat ondanks alle ruzies met mijn wiskundeleraar, ik toen nog een werkstuk opnieuw mocht maken. De een tiende heb ik toen binnen gehaald en ik was over. Jeetje, ik had mijn lesje wel geleerd.

Dus já ik ben een onwijs klotekind geweest, nu zit ik in de 4e, een nieuwe klas, en ik ben onwijs in mezelf teruggekeerd. Ik probeer op te letten, maar mijn gedachtes dwalen vaak af.
Ik heb mijn lesje geleerd en ben nu bezig met een nieuwe start. Ik hoop mijn examens dit jaar wél ruim te halen.

Zo hé, dit was een heel verhaal, en nu stop ik er maar weer mee. :+

Edit: En já, ik stond op mijn 13e al in de kroeg, weliswaar stiekem maar ik was er toch. Op mijn 14e ging ik ook al uit, eerst nog stiekem, maar al gauw mocht het van mijn ouders. Regel was wel dat ik geen alcohol mocht drinken, die regel heb ik vaak én nu nog steeds, overtreden. En nee daar ben ik niet trots op, hoe graag ik het ook niet wil, elke keer gebeurt het toch weer.